Pagina 12 van 38 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 928 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    En weer wat aanvullingen
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  2. #277

    Standaard

    Mooi

    Mis deze nog;



    en deze:



    Bij de "normale" 7.1
    Have fun and enjoy your collection

  3. #278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    En weer wat aanvullingen
    TMNT was wel degelijk de Beneluxversie die ik bedoelde hoor.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    TMNT was wel degelijk de Beneluxversie die ik bedoelde hoor.
    Inmiddels zijn van de 49 films met een Atmos mix er 11 op BD in het buitenland beschikbaar.
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #280
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    @ Hombre, is daar érgens een lijstje van te vinden?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    @ Hombre, is daar érgens een lijstje van te vinden?
    Uhuu, dan moet ik even weer gaan zoeken.

    Ik heb met de kerst het e.e.a. gelezen over Atmos, en het kwam er op neer dat van de na de introductie 2,5 jaargeleden er van de ca. 650 bioscoop films er 49 in Atmos gemixt en daarvan er 11 op BD waren verschenen.

    De films in DA, let daarbij op dat er ook films tussen zitten die in de voorloper van DA, nl Dolby Real Digital 3D zijn gemixt.
    Wat een variatie op 7.1 is.

    http://www.dolby.com/us/en/experienc...os/movies.html

    Hiervan zal je schrikken, maar er zij er een paar meer verkrijgbaar op BD
    http://www.dolby.com/us/en/experienc...streaming.html

    Feitelijk staat DA nog geheel in de kinderschoenen, en als je de vergelijk maakt met de acceptatie en gebruik van 7.1 in HT BD uitgaven +
    dat de fysieke media aan het verdwijnen is, kun je je afvragen wat de kansen tot succes, acceptatie en groei zijn voor HT (en de bioscoop, hoeveel zalen heeft bv NL, 3 of 4 ????) ...

    Als ik het lijstje vind plaats ik de link

    >>>>

    Aanvulling:

    Ik ben op het verkeerde spoor gezet, want men rekent zowel de 2D als 3D versies mee in de telling.

    List of Dolby Atmos Titles on Blu-ray Disc:





    Expendables 3, The
    Expendables 3, The (DE)
    Expendables 3, The (FR)
    Expendables 3, The (UK)

    I, Frankenstein (JP)
    John Wick

    Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)
    Teenage Mutant Ninja Turtles (3D - 2014)
    Teenage Mutant Ninja Turtles (Amazon 3D - 2014)
    Teenage Mutant Ninja Turtles (Target - 2014)
    Transcendence (JP)
    Transformers: Age of Extinction
    Transformers: Age of Extinction (3D)
    Transformers: Age of Extinction (Amazon)
    Transformers: Age of Extinction (Best Buy)
    Transformers: Age of Extinction (Target)
    Transformers: Age of Extinction (Wal-Mart)
    Laatst aangepast door Hombre : 17-01-2015 om 09:11
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #282
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank je.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Thanx

    Ik heb zelf compacte maar krachtige speakers van JBL gekocht en ga nu bedenken hoe ik die eens leuk aan mijn plafond geknutseld krijg... Heb ze vooralsnog aan de zijkant staan tussen de front en surround in, maar moet nog even iets gaan bedenken. Ronde inbouwspeakers zijn hier geen optie vrees ik.
    Heb Transformers ook bij de "gewone" titels gezet, maar kan niet achterhalen wat het precies is. Het is wel 7.1 op een 'niet-Atmos' set en het zal dan ook zeker Dolby zijn, maar weet niet goed welke variant
    Ben nieuwsgierig naar je uiteindelijke oplossing, zit er hier zelf ook al wel eens aan te denken, nog niet echt concreet maar meer zo in het achterhoofd...... je weet maar nooit na een bezoekje aan jamie. , ben daar
    ook helemaal omgegaan en een echte liefhebber van projecteren geworden, van goed geluid en surround houd ik wel..... dus als jamie. zijn setup mij weet te bekoren wil ik toch een paar ideetjes hebben over
    plaatsingsmogelijkheden van Atmos speakers.

    Als je plaatjes hebt is het natuurlijk helemaal af
    Have fun and enjoy your collection

  9. #284

    Standaard

    Toevoegen aan de 7.1-lijst:
    The Maze Runner

    (US versie - aangezien deze NL ondertitels heeft ben ik zeker dat het dezelfde versie is als diegene die hier zal uitkomen)
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ben nieuwsgierig naar je uiteindelijke oplossing, zit er hier zelf ook al wel eens aan te denken, nog niet echt concreet maar meer zo in het achterhoofd...... je weet maar nooit na een bezoekje aan jamie. , ben daar
    ook helemaal omgegaan en een echte liefhebber van projecteren geworden, van goed geluid en surround houd ik wel..... dus als jamie. zijn setup mij weet te bekoren wil ik toch een paar ideetjes hebben over
    plaatsingsmogelijkheden van Atmos speakers.

    Als je plaatjes hebt is het natuurlijk helemaal af
    Nou vooruit dan Let niet op de rommel want ik heb niet speciaal voor de foto's opgeruimd hoor.....
    Foto 1: de extra Atmos / Auro3D speakers. In geval van een Dolby Atmos film (of upmix) werken alleen de buitenste twee speakers; bij een Auro3D bron of upmix werken alle drie de speakers (incl. het middelste zg. "voice of God" kanaal). Uiteraard allemaal afhankelijk van de mix.
    Foto 2: Alleen de tv, scherm omhoog. Links en rechts de speakers, maar bovenin ook nog de front high speakers (zowel in gebruik bij Atmos als Auro3D).
    Foto 3: Plaatje met het scherm naar beneden.
    Foto 4: Achterzicht met de beamer, links op de foto de rechtersurround speaker en op de foto direct naast de beamer zie je surround rechtsachter.
    Foto 5: De linksersurround speaker met links op de foto, tussen de videobanden in, de surround linksachter.

    Het is een beetje een minibios op de vierkante meter, maar het werkt als een trein....

    Mocht je in de buurt van Rotterdam zijn, kom vooral eens luisteren.


    image1.jpgimage2.jpgimage3.jpgimage4.jpgimage6.jpg
    Laatst aangepast door John Tak : 21-01-2015 om 13:07
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  11. #286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Toevoegen aan de 7.1-lijst:
    The Maze Runner

    (US versie - aangezien deze NL ondertitels heeft ben ik zeker dat het dezelfde versie is als diegene die hier zal uitkomen)
    Thanx Werner, heb je iets meer info, DTS of Dolby etc.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  12. #287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Thanx Werner, heb je iets meer info, DTS of Dolby etc.
    DTS. Zie: http://www.blu-ray.com/movies/The-Ma...113561/#Review.

  13. #288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Thanx Werner, heb je iets meer info, DTS of Dolby etc.
    Genre: Fantasy
    Maatschappij: 20th Century Fox
    Regisseur: Wes Ball
    Acteurs: Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Aml Ameen, Ki Hong Lee, Blake Cooper, Thomas Brodie-Sangster, Will Poulter, Dexter Darden, Chris Sheffield, Joe Adler, Alexander Flores, Jacob Latimore, Randall D. Cunningham, Patricia Clarkson, Don McManus
    Muziek: John Paesano
    Jaar: 2014
    Leeftijd: PG-13
    Speelduur: 1:53:26
    Beeld: Verhouding 2.40:1
    1080p
    Geluid: Engels DTS-HD MA 7.1
    Engels audio-descriptief Dolby Digital 5.1
    Frans DTS 5.1
    Quebecois Frans Dolby Digital 5.1
    Italiaans DTS 5.1
    Spaans Dolby Digital 5.1
    Portugees Dolby Digital 5.1
    Tsjechisch Dolby Digital 5.1
    Hongaars Dolby Digital 5.1
    Pools Dolby Digital 5.1
    Turks Dolby Digital 5.1
    Ondertitels: Nederlands
    Frans
    Italiaans
    Spaans
    Portugees
    Tsjechisch
    Hongaars
    Pools
    Sloveens
    Arabisch
    Turks
    Engels CC
    Extra features: Geanimeerde menu's
    Audiocommentaartrack door regisseur Wes Ball en coscenarist T.S. Nowlin
    10 verwijderde scènes (18:31)
    Documentaire "Navigating the Maze: The Making of The Maze Runner" (42:29)
    Documentaire "The Chuck Diaries" (5:29)
    Gag reel (6:43)
    Documentaire "Visual Effects Reel" (30:19)
    Documentaire "VFX Breakdown by Method" (3:44)
    Kortfilm "Ruin" (8:29)
    3 galerijen
    Trailer (1:50)
    Exclusief stripboek
    Cross-promotionele trailers
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Nou vooruit dan Let niet op de rommel want ik heb niet speciaal voor de foto's opgeruimd hoor.....
    Ziet er een gezellig Hobbit-hol uit
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #290

    Standaard

    Zal ik dat maar als een compliment opvatten...?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  16. #291

    Standaard

    Ja hoor... "A hobbit hole means comfort..."
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Nou vooruit dan Let niet op de rommel want ik heb niet speciaal voor de foto's opgeruimd hoor.....
    Foto 1: de extra Atmos / Auro3D speakers. In geval van een Dolby Atmos film (of upmix) werken alleen de buitenste twee speakers; bij een Auro3D bron of upmix werken alle drie de speakers (incl. het middelste zg. "voice of God" kanaal). Uiteraard allemaal afhankelijk van de mix.
    Foto 2: Alleen de tv, scherm omhoog. Links en rechts de speakers, maar bovenin ook nog de front high speakers (zowel in gebruik bij Atmos als Auro3D).
    Foto 3: Plaatje met het scherm naar beneden.
    Foto 4: Achterzicht met de beamer, links op de foto de rechtersurround speaker en op de foto direct naast de beamer zie je surround rechtsachter.
    Foto 5: De linksersurround speaker met links op de foto, tussen de videobanden in, de surround linksachter.

    Het is een beetje een minibios op de vierkante meter, maar het werkt als een trein....

    Mocht je in de buurt van Rotterdam zijn, kom vooral eens luisteren.


    image1.jpgimage2.jpgimage3.jpgimage4.jpgimage6.jpg
    Perfect John

    Zag net je post op de mail staan en vind je reactie prachtig, heb zelf een paar vragen, maar nu even helaas geen tijd, maar wilde je wel direct even laten weten dat
    ik je reactie schitterend vind en als ik in de buurt van Rotterdam kom zeker een bezoekje aan je opstelling wil brengen..... even een douche-bad nemen in een
    ruime hoeveelheid speakers lijkt me een leuke ervaring

    Moet nu helaas even wat plichtmatige klusjes doen, maar kom zeker zeer binnenkort met wat vraagjes
    Have fun and enjoy your collection

  18. #293

    Standaard

    Prima, kom maar door met je vragen hoor!
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  19. #294

    Standaard

    Heb vol ver/bewondering al je speakers eens bekeken, dat zijn er toch zeker 5 meer dan dat ik er geplaatst heb en misschien zelfs wel zes, die op het 5e plaatje rechts bovenin kan ik niet helemaal plaatsen.

    Je hebt dan zoals ik het nu kan bekijken een 7.1.3 systeem, weet niet of ik de fronthigh als een 9.1.3 moet aanmerken of zoals je ook opmerkt dat ze meedoen in het Atmos gebeuren en ze dan moet benoemen als 7.1.5 ,
    beetje verwarrend om dat nu eens goed aan te kunnen merken, vooral die fronthigh zijn lastig te benoemen net als frontwide, het wordt nergens in software(films) echt ondersteund als aparte kanalen.

    Je bent de eerste waar ik ze dan ook bij zie en waar ze dan ook als zodanig zijn aangesloten, fronthigh welteverstaan. Nu heb je dan ook nog Atmos speakers en een zogenaamd stem van god kanaal erbij, iets
    dat dan hoort bij Auro3D.... had bij Atmos niet gehoord van nog een tussenkanaal, en mij nog niet ingelezen op het gebied van Auro3D omdat dat naar ik begreep nog niet uit was. Hoe krijg je mensen gek

    Mooi, ik kijk niet op van een speakertje meer of minder, al zou ik zelf geen fronthigh en frontwide nemen omdat ik daar met mijn speaker voorkeur gewoon geen ruimte voor heb, maar eerlijk is eerlijk, vol
    ver/bewondering dat je hebt allemaal hebt weten te plaatsen. Je Plafond speakers hangen netjes, mijn idee ook om daar full range speakers voor te gebruiken, in mijn geval gaan de gedachten dan uit
    naar de 806, dat zijn dezelfde speakers die ik nu ook heb als backrears. Jouw speakers zitten zo te zien bevestigd aan je plafond... dat wordt bij mij lastig, echt knetterhard beton en dan een paar vervelende
    bovenburen die zelf niet weten wat vloerisolatie is, maar die wil ik toch niet gaan treiteren met een paar aan het plafond bevestigde speakers(al zouden die krengen[de buren-niet de speakers] het wel verdienen )....
    je zult wel geen bovenburen hebben neem ik maar even voor het gemak aan.

    Ja, dan mijn vraagjes:

    1 Wat is dat voor een speaker op het 5e plaatje rechtsbovenin?
    2 Heeft alleen Auro3D zo'n stem van god kanaal of doet die speaker ook mee in het Atmos gebeuren.
    3 Je fronthigh speakers, gebruik je die nu nog als fronthigh of hebben ze met je nieuwe Atmos versterker
    meer de functie van de Atmos kanalen overgenomen? of werkt het nu als zowel fronthigh als Atmos
    en is dat al naar gelang je voorkeur heel makkelijk in te stellen?
    4 Je schreef eerder dat je Atmos speakers van JBL zijn, de sub lijkt mij ook van JBL, je front speakers
    kan ik niet echt herkennen, en je rears lijken mij op Kef's, je backrears lijken compacte satellieten, het
    merk kon ik niet herkennen, maar zouden ook van JBL kunnen zijn, mijn vraag, hebben ze wel allemaal
    zo'n beetje dezelfde klankkleur? We weten dat dat heel belangrijk is voor een zo rustig mogelijk klankbeeld.
    5 Je schreef:
    Het is een beetje een minibios op de vierkante meter, maar het werkt als een trein....
    een vraag roept het wel bij mij op, kon je zuilen niet echt herkennen, maar de speakers op zich staan erg naar elkaar
    toe gericht en niet echt in de richting waar ik de kijker naar de film vermoed, heeft dat een reden?
    6 Hoe breed is je scherm? lijkt mij wel iets breder dan mijn eigen scherm(2meter) of is je voorkamer
    echt een beetje smal? (schat je kamer wel even groter dan je spreekwoordelijke vierkante meter )
    Jouw scherm hang overigens wel een beetje strakker dan die van mij, maar ik stoor me er niet aan.
    7 Jamiev was tot mijn verbazing zelf niet echt heel erg enthousiast over Atmos, er was nog maar 1 film die
    het had en hij vond het niet veel toevoegen, hij schreef dat hij ook bezig is met wat andere zaken, hem
    kennende zijn dat kwalitatieve en wat duurdere zaken, heb het vermoeden dat hij aan het denken is over
    een 4k projector, al lijkt mij dat nu nog niet slim met de stunten die de heren frabikanten nog kunnen uitvreten.
    Mijn vraagjes.... hoe bevalt het jou en welke films heb je nu zelf al met Atmos geluid?

    Je uitnodiging wil ik gaarne belonen, het is voor mij pak um beet 80km heen en 80km terug en volgens de ANWB-routeplanner
    zou ik dat in een uurtje moeten kunnen redden(enkele reis dan), is in de buurt dus Had al een paar datums geprikt
    met jamiev, maar hij wil peptalk en mij later dit jaar op iets meer spektakel trakteren lijkt het wel, ik ga dan nu wel
    voor geluid alleen, is mij spektakel genoeg, met 4K wil ik zelf toch nog even wachten totdat de kinderziektes eruit zijn en
    er ook echt wat voor te koop is..... en hopelijk dan ook nog eens tegen een beetje schappelijke prijzen en dan wel zo
    dat zij het niet zelf uit de markt gaan prijzen zoals ze ook met 3D voor veel mensen hebben gedaan.

    Ben benieuwd, houd wel van nieuwigheden, al zal het mij denk ik ook wel "iets" moeite gaan kosten om wederhelft
    aan te praten dat ik ook nieuwe plafondspeakers nodig heb.... en een nieuwe dure zware surround Atmos/Auro3D versterker
    Have fun and enjoy your collection

  20. #295

    Standaard

    Aanvulling:

    The Hunger Games 3: Mockingjay part 1 zal in de USA Dolby Atmos hebben
    Bron: http://www.blu-ray.com/news/?id=15903
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Prima, kom maar door met je vragen hoor!
    Was toch wel even slikken denk ik
    Have fun and enjoy your collection

  22. #297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Aanvulling:

    The Hunger Games 3: Mockingjay part 1 zal in de USA Dolby Atmos hebben
    Bron: http://www.blu-ray.com/news/?id=15903
    Mooi, maar jammer dat Belga tot op heden heeft aangegeven niet tot 7 te kunnen tellen
    "A man's got to know his limitations", ...

  23. #298

    Standaard

    De USA versie van John Wick (2014) heeft een TrueHD 7.1 Atmos track.
    "A man's got to know his limitations", ...

  24. #299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb vol ver/bewondering al je speakers eens bekeken, dat zijn er toch zeker 5 meer dan dat ik er geplaatst heb en misschien zelfs wel zes, die op het 5e plaatje rechts bovenin kan ik niet helemaal plaatsen.
    Ik heb zelfs zojuist twee kleine Front Wide speaker geïnstalleerd zodat er nu op dit moment 14 speakers staan aangesloten Die zijn overigens niet allemaal tegelijk aan het werk, hangt van de instelling af. De speaker rechtsboven op het vijfde plaatje hoort er niet bij!! Die staat als surround voor de computeropstelling in de tussenkamer

    Er staat nu dus aangesloten:

    Front L + R
    Front high L + R
    Front wide L + R
    Center
    Surround zij L + R
    Surround back L + R
    Surround high L + R (Atmos ) / Surround high L + Top + R (Auro3D, Top = "Voice of God") (dit laatste is een keuze die je bij de configuratie vooraf even moet instellen; je kunt niet simpelweg even heen-en-weer schakelen naar Atmos of Auro3D, maar moet even (en dat gaat best snel) de wizard bij de configuratie doorlopen.

    En dan nog een subwoofer natuurlijk.

    Je bent de eerste waar ik ze dan ook bij zie en waar ze dan ook als zodanig zijn aangesloten, fronthigh welteverstaan. Nu heb je dan ook nog Atmos speakers en een zogenaamd stem van god kanaal erbij, iets dat dan hoort bij Auro3D.... had bij Atmos niet gehoord van nog een tussenkanaal, en mij nog niet ingelezen op het gebied van Auro3D omdat dat naar ik begreep nog niet uit was. Hoe krijg je mensen gek
    Klopt, in de Atmos opstelling heb je twee kanalen boven je hoofd, of eventueel zelfs vier. Bij Atmos hangen deze nogal prominent boven je hoofd, terwijl bij Auro3D de bedoeling is dat er speakers vlak boven de L R SR en SL hangen, en één top-kanaal boven je.

    Mooi, ik kijk niet op van een speakertje meer of minder, al zou ik zelf geen fronthigh en frontwide nemen omdat ik daar met mijn speaker voorkeur gewoon geen ruimte voor heb, maar eerlijk is eerlijk, vol ver/bewondering dat je hebt allemaal hebt weten te plaatsen.
    Widescreen Review was nogal lovend over de front wide kanalen bij NeoX, waarbij dan 11 kanalen om je heen worden aangestuurd.

    Je Plafond speakers hangen netjes, mijn idee ook om daar full range speakers voor te gebruiken
    Het zijn kleintjes, de JBL Studio220 speakers, maar die zijn bijzonder krachtig en verrassend vol.

    Ja, dan mijn vraagjes:

    1 Wat is dat voor een speaker op het 5e plaatje rechtsbovenin?
    Dat is een losse speaker die niet in deze configuratie hoort. Wel scherp opgemerkt van je

    2 Heeft alleen Auro3D zo'n stem van god kanaal of doet die speaker ook mee in het Atmos gebeuren.
    Nope, die doet niet mee bij Dolby Atmos...!

    3 Je fronthigh speakers, gebruik je die nu nog als fronthigh of hebben ze met je nieuwe Atmos versterker meer de functie van de Atmos kanalen overgenomen? of werkt het nu als zowel fronthigh als Atmos en is dat al naar gelang je voorkeur heel makkelijk in te stellen?
    Als ik het goed begrepen heb zitten die in de Atmos mix...!

    4 Je schreef eerder dat je Atmos speakers van JBL zijn, de sub lijkt mij ook van JBL, je front speakers kan ik niet echt herkennen, en je rears lijken mij op Kef's, je backrears lijken compacte satellieten, het merk kon ik niet herkennen, maar zouden ook van JBL kunnen zijn, mijn vraag, hebben ze wel allemaal zo'n beetje dezelfde klankkleur? We weten dat dat heel belangrijk is voor een zo rustig mogelijk klankbeeld.
    Volledig mee eens. Het is hier eigenlijk een mix van JBL en Klipsch. Ik ben nogal fan van JBL, ik had voorheen grote JBL boxen (de LX1000, al jaren terug) maar daarvan zijn rubbers en de speakers in de loop der jaren letterlijk uit elkaar gevallen... Sommige speakers zijn in de loop der jaren vervangen door Klipsch, ook een grote Amerikaanse club die op één of andere manier wel matcht.Mijn frontspeakers zijn van Klipsch, hoewel ik die qua laag niet te vergelijken vond met JBL. Klankkleur vond ik wel mooi. Het laag wordt prima ondervangen door de toegevoegde JBL subwoofer. De twee front-high speakertjes zijn ook van Klipsch.

    De zij-surround speakers zijn van JBL, ook uit de LX serie (LX300). De backsurrounds staan nog op de nominatie om vervangen te worden, die heb ik ook al jaren geleden aangeschaft voor de 7.1 configuratie, ze zijn van Solid maar eigenlijk functioneren ze prima.

    Alle nieuwe satellieten zijn van JBL en zijn uit de Studio200 serie. Groter had ook nog gekund maar dat is nogal heftig om aan je plafond te hangen. Wat nu hangt is nogal een imposante aanblik, drie van die speakers, maar zoals het nu hangt vind ik het best nog heel goed te doen.

    5 een vraag roept het wel bij mij op, kon je zuilen niet echt herkennen, maar de speakers op zich staan erg naar elkaar toe gericht en niet echt in de richting waar ik de kijker naar de film vermoed, heeft dat een reden?
    Mja eigenlijk staan ze vrij neutraal recht naar voren gericht.

    6 Hoe breed is je scherm? lijkt mij wel iets breder dan mijn eigen scherm(2meter) of is je voorkamer echt een beetje smal? (schat je kamer wel even groter dan je spreekwoordelijke vierkante meter ) Jouw scherm hang overigens wel een beetje strakker dan die van mij, maar ik stoor me er niet aan.
    Mijn kamer is ongeveer 4,70 bij 3,30 meter. Mijn projectiescherm is 2,80 m breed. Zoals je wellicht zag hangt het scherm aan de 3.30 kant.

    7 Jamiev was tot mijn verbazing zelf niet echt heel erg enthousiast over Atmos, er was nog maar 1 film die het had en hij vond het niet veel toevoegen, hij schreef dat hij ook bezig is met wat andere zaken, hem kennende zijn dat kwalitatieve en wat duurdere zaken, heb het vermoeden dat hij aan het denken is over een 4k projector, al lijkt mij dat nu nog niet slim met de stunten die de heren frabikanten nog kunnen uitvreten. Mijn vraagjes.... hoe bevalt het jou en welke films heb je nu zelf al met Atmos geluid?
    Smaken verschillen uiteraard Ik vind het wel degelijk overrompelend, al is het aanbod nog zeker niet groot. Ik heb hier die nieuwe Transformers en Teenage Mutant Ninja Turtles. De mixen zijn doorgaans voldoende "gedoseerd" om met regelmaat opeens verwonderd omhoog te kijken omdat daar één of ander bijzonder geluid of effect vandaan komt. Ik heb ook nog een Dolby Atmos demo blu-ray met daarop de bekende trailers en wat clips en muziek. Vind het zeer overtuigend.
    Als ik omschakel naar Auro3D is het ook weer een overrompelend effect. Ik heb van Auro een demo-blu-ray opgestuurd gekregen met daarop een aantal atmosferische clips, muziekstukken en filmclips. Vind het zeer overtuigend en ben benieuwd wat je ervan vindt als je het hier een keer komt beluisteren. Jaimiv en peptalk zijn daarbij uiteraard ook van harte welkom...!

    Ben benieuwd, houd wel van nieuwigheden, al zal het mij denk ik ook wel "iets" moeite gaan kosten om wederhelft aan te praten dat ik ook nieuwe plafondspeakers nodig heb.... en een nieuwe dure zware surround Atmos/Auro3D versterker
    Ja dat heb ik ook Het is nog even wachten tot er meer blu-rays op de markt komen die Atmos en wellicht ook Auro3D gaan ondersteunen. Ik denk dat het bij films wel degelijk iets toevoegt. En bij Auro3D is het zo vol en natuurlijk dat je na enige tijd helemaal geen idee meer hebt dat je naar zoveel kanalen zit te luisteren... Totdat je in een A/B vergelijkingsclip de bovenkanalen uitschakelt... Dan mis je opeens een heleboel....

    Verder kan je ook "gewone" films door de Auromatic software laten "upmixen" en dat geeft ook een behoorlijk effect.

    Het is voor mij ook allemaal nog behoorlijk nieuw en ik ben er nog steeds mee aan het stoeien en spelen...

    Hoop dat ik zo een beetje je vragen beantwoord heb.
    Laatst aangepast door John Tak : 25-01-2015 om 19:45
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  25. #300

    Standaard

    John, misschien iets voor een eigen HT-topic? Zo 'vervuilen' we dit algemene topic niet

Pagina 12 van 38 EersteEerste ... 2891011121314151622 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •