Pagina 5 van 38 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 928 worden weergegeven.
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Indrukwekkend lijstje, doch ik vraag me af of dit materiaal is dat je zelf hebt of dat je de info van elders hebt gehaald?



    Vind de lijst in de openingspost best wel een lijst waar we serieus mee om mogen gaan, heb er zelf ook nog een hele berg tijd ingestoken om een en ander na te kijken en als ik dan bovenstaande titel en info zie, dan valt mij direct op dat er al 2 dingen niet kloppen:

    1 Titel is Monsters Inc
    2 Audio formaat, DTS HD MA is er niet in ES

    Nu heb ik bovenstaande titel ook, weliswaar de UK uitgave, maar die is qua disc hoogstwaarschijnlijk hetzelfde als de NL uitgave, is namelijk ook met de NL audio tracks etc. Gewoon DTS HD MA 5.1, verder komt ie niet.
    Mijn Onkyo processor, net als PowerDVD geeft geeft toch echt dit aan.

    Als we alle bijdragen in twijfel gaan trekken lijkt me het zinloos om hier mee verder te gaan

  2. #102

    Standaard

    M.b.t. Monsters, Inc.:
    1. Titel is Monsters, Inc.
    2. De UK uitgave bevat Engels DTS-HD MA 6.1 volgens http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=5038
    3. De NL uitgave bevat Engels DTS-HD MA 5.1-ES [matrix] volgens http://www.dvd-home.nl/index.php?opt...tid=99:blu-ray

    Mijn conclusie is dat de NL uitgave in dit topic niet thuishoort ('slechts' 5.1), de UK uitgave wel (kan op de betreffende plek bij 6.1).
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rrjobse Bekijk bericht
    M.b.t. Monsters, Inc.:
    1. Titel is Monsters, Inc.
    2. De UK uitgave bevat Engels DTS-HD MA 6.1 volgens http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=5038
    3. De NL uitgave bevat Engels DTS-HD MA 5.1-ES [matrix] volgens http://www.dvd-home.nl/index.php?opt...tid=99:blu-ray

    Mijn conclusie is dat de NL uitgave in dit topic niet thuishoort ('slechts' 5.1), de UK uitgave wel (kan op de betreffende plek bij 6.1).
    Mijn conclusie () is dat beide uitgaven identiek zijn:
    http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=14770

    Verschil tussen Discrete en Matrix volgens DTS.com (hier mag iedereen z'n eigen conclusie aan verbinden):
    What is the difference between DTS-ES™ 6.1 Discrete and 6.1 Matrix technologies?

    DTS-ES 6.1 Discrete contains an individual, completely discrete center surround channel, along with the standard 5.1 channels. This is the premium way to listen to 6.1 content. Exclusive to DTS on DVD, 6.1 discrete channels improve localization and clarity of sounds, compared to other 6.1 matrix technologies. 6.1 matrix technologies create a faux center surround channel with content derived from the left and right surround channels to give the experience of sound from the center surround speaker.

    Dan nu nog een zinvolle opmerking, ik zag al in 't begin staan dat 3:10 to Yuma (2007) 7.1 geluid heeft. Zowel de US als de UK-uitgave, alleen zie ik dit nog niet in de lijst zelf staan.

    Hier nog een toevoeging: Rambo (Extended Cut) / DTS-HD MA 7.1 - Engels [NL]
    Laatst aangepast door HBx2000 : 02-05-2013 om 15:37
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  4. #104

    Standaard

    Life of Pi 3D (NL) - English DTS HD Master 7.1
    Les Misérables - Limited Edition (NL) - English DTS HD Master 7.1
    Beiden in bezit.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Mijn Onkyo processor, net als PowerDVD geeft geeft toch echt dit aan.

    Als we alle bijdragen in twijfel gaan trekken lijkt me het zinloos om hier mee verder te gaan
    Als ik een bijdrage maak waarover getwijfeld wordt, dan mag dat best opgemerkt worden, hebben we overigens al gehad. Het doel is dat we een zo betrouwbaar mogelijke openingspost krijgen waar we als "meer dan 5.1 liefhebbers" wel een beetje op mogen kunnen bouwen toch, anders heeft het geen zin.

    Misschien dan toch maar even over de knie

    Je hebt DTS ES en Dolby EX, dit om de extra kanalen te kunnen aanvullen, in de praktijk zijn er maar heel weinig schijven mee uitgebracht, zo geweldig was het nu ook weer niet en een beetje receiver heeft het ook helemaal niet nodig die kan zelf wel die extra kanalen een aan/invulling geven, maar dat terzijde. (hoop niet dat ik nu weer de opmerking als zijnde belerend zijn krijg, is dus wederom niet de bedoeling )

    Dolby True HD EX en DTS HD MA ES bestaan niet, hebben die systemen ook niet nodig immers, ze kunnen meerdere kanalen gewoon volledig weergeven. Hoe krijg je dan wel die melding van DTS-HD MA ES in beeld?..... voor wat ik er van begrepen heb schijnt het door de core te kunnen komen die dan een ES flag zou hebben. Technisch wordt het dan weer een lastig verhaal waar je je eigenlijk niet druk om zou moeten maken, ik in ieder geval niet

    Je mag best boos worden, maar daar lig ik niet echt wakker van , ik had reeds gewaarschuwd voor die 5.1 titels met discutabele 6.1 welles/nietes oproepende vraagtekens, deze titel is er zo 1 en dan breng je hem ook nog eens met een foutje in de titel , zou mezelf toch nog even voor m'n kop slaan

    Al met al..... waar zou je nu zelf zo'n titel willen plaatsen in de openingspost? Het is kaf nog koren, misschien nog weer een apart lijstje met als kop Discutabel?

    Zal vanavond mijn Monsters, Inc. (zo staat de titel op de hoes en ook schuin in de overview) ook nog even opzetten en kijken wat ik voor meldingen krijg en dat hier melden, ben ondertussen wel nieuwsgierig geworden

    Begrijp me overigens niet verkeert Hombre, ik waardeer je bijdrage ten zeerste en weet dat je daar ook je tijd in hebt gestoken , wees niet bevreesd voor een opmerking, het toont immers wel dat je post met belangstelling gelezen is

    Dit is zo'n post die een beetje van ons allemaal is, met aan John Tak de schone taak om het allemaal in goede banen te leiden, hulde daarvoor
    Have fun and enjoy your collection

  6. #106

    Standaard

    De nieuwe versie (de US versie in ieder geval) heeft een volwaardige TrueHD 7.1 track, zijn we van al het gezeik af

  7. #107
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Finding Nemo Regio NL 2D kan ik in ieder geval bevestigen.

    Durf nu nog maar eens te twijfelen DVDPF
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HBx2000 Bekijk bericht
    Dan nu nog een zinvolle opmerking, ik zag al in 't begin staan dat 3:10 to Yuma (2007) 7.1 geluid heeft. Zowel de US als de UK-uitgave, alleen zie ik dit nog niet in de lijst zelf staan.
    De Nederlandse heeft geen 7.1 geluid, de US versie wel, maar als jij aangeeft dat de UK versie ook 7.1 heeft dan zet ik dat er uiteraard nog bij. Weet je meer over wel audioformaat?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wil de discussie helemaal niet opdrijven, de Main audiotrack komt niet verder dan DTS-HD MA 5.1 en de franse en NL track komen nog met een DTS ES matrix kanaal(volgens mijn receiver althans), voor mij geen reden om zoiets aan te schaffen op BR omdat ze zonodig echt 6.1 of 7.1 zouden zijn, maar dat is natuurlijk geen reden om ze niet te vermeld als er mensen zijn die graag 5.1 EX en ES ook in de lijst opgenomen willen hebben(waar blijft het gevoel voor kwaliteit ) .
    Nou, zullen we het vooral houden bij de discrete audiotracks dan? Dus volledig 6.1, en geen EX of ES tracks...?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  10. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    De Nederlandse heeft geen 7.1 geluid, de US versie wel, maar als jij aangeeft dat de UK versie ook 7.1 heeft dan zet ik dat er uiteraard nog bij. Weet je meer over wel audioformaat?
    Dat van de NL-versie wist ik. Maar de US en VK-uitgave zijn (zo goed als) identiek aan elkaar, zie ook: http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=12248
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Dolby True HD EX en DTS HD MA ES bestaan niet, hebben die systemen ook niet nodig immers, ze kunnen meerdere kanalen gewoon volledig weergeven. Hoe krijg je dan wel die melding van DTS-HD MA ES in beeld?..... voor wat ik er van begrepen heb schijnt het door de core te kunnen komen die dan een ES flag zou hebben. Technisch wordt het dan weer een lastig verhaal waar je je eigenlijk niet druk om zou moeten maken, ik in ieder geval niet
    Deze bestaan we degelijk, want er zijn veel bioscoop en home theater mixen gemaakt in EX en ES.

    Zie deze links:


    http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_Digital
    http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_(sound_system)

    Most Popular Dolby Digital EX Titles
    1-390 titles.
    http://www.imdb.com/search/title?sou...lby_digital_ex

    Most Popular DTS-ES Titles
    1-101 titles
    http://www.imdb.com/search/title?sound_mixes=dts_es

    Voor EX en ES tracks maakt het geen bal uit of de Dolby/DTS codec stream lossy of lossless (HD) is. De flag geeft dit aan.

    Als deze flag in de audioprocessor word gelezen, zal deze zich als hij goed is geconfigureerd in het set-up menu, het apparaat in de juiste stand van de aanwezige en aangesloten kanalen plaatsen.
    Wel is het zo dat veel apparatuur dit niet correct in het display weergeeft. Zo geeft veel apparatuur DTS(HD) 5.1-ES matrix foutief aan als 6.1 discrete.

    Ohja, de info hier is natuurlijk ook helemaal fout!
    http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=14770

  12. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Deze bestaan we degelijk, want er zijn veel bioscoop en home theater mixen gemaakt in EX en ES.

    Zie deze links:


    http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_Digital
    http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_(sound_system)

    Most Popular Dolby Digital EX Titles
    1-390 titles.
    http://www.imdb.com/search/title?sou...lby_digital_ex

    Most Popular DTS-ES Titles
    1-101 titles
    http://www.imdb.com/search/title?sound_mixes=dts_es

    Voor EX en ES tracks maakt het geen bal uit of de Dolby/DTS codec stream lossy of lossless (HD) is. De flag geeft dit aan.

    Als deze flag in de audioprocessor word gelezen, zal deze zich als hij goed is geconfigureerd in het set-up menu, het apparaat in de juiste stand van de aanwezige en aangesloten kanalen plaatsen.
    Wel is het zo dat veel apparatuur dit niet correct in het display weergeeft. Zo geeft veel apparatuur DTS(HD) 5.1-ES matrix foutief aan als 6.1 discrete.

    Ohja, de info hier is natuurlijk ook helemaal fout!
    http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=14770
    Toch nog eens heel goed gaan lezen

    Ik zeg nergens dat DTS ES en Dolby Digital EX niet zouden bestaan, ik meld zelfs dat de franse, nederlandse en vlaamse audio tracks erover beschikken.

    Wat ik wel meld is: DTS HD MA ES en DolbyTrue-HD EX niet bestaan.

    Oh...

    Ohja, de info hier is natuurlijk ook helemaal fout!
    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=14770
    Zeker niet helemaal fout, maar zeer zeker niet helemaal volledig en dat maakt het in mijn ogen dan ook niet 100% betrouwbaar, zo wordt er bij de vlaamse track van de UK versie niet vermeld dat deze Dolby Digital EX is, terwijl dat volgens mijn receiver wel het geval is, zie mijn vorige post. Je mag best verwijzen naar zulke sites, maar houd wel in je achterhoofd dat wat daar staat helemaal geen 100% waarheid hoeft te zijn, ook daar is het mensenwerk.

    Het mooie is dat je zelf ook vermeld dat de NL schijf een DTS HD MA 5.1 track heeft, ook al zet je daar dan EX achter, terwijl dat geen standaard formaat is.

    Om het helemaal af te maken heb ik zelf nog even een test gedaan, niets is mij te gek...... heb een optische en HDMI aansluiting over, waarvan gelukkig de kabels al klaarliggen, dus veel werk was het nu ook weer niet. Heb de optische kabel even op de Oppo erbij aangesloten en toen op de receiver het daarbij behorende kanaal ingeschakeld......

    En jawel, de core van de DTS HD MA 5.1 track is een DTS ES 6.1 track , de receiver meldde dat keurig toen ik de optische ingang had geselecteerd, met deze track krijg ik wel geluid uit de backsurrounds, dat krijg ik niet als ik de DTS HD MA 5.1 track via HDMI laat lopen, of ik moet het via DolbyPRIIx laten lopen, maar dan heb ik altijd 7.1 geluid Alles leuk en aardig, maar dat de core DTS ES 6.1 is, maakt de DTS HD MA 5.1 track, ook bij mijn UK versie, niet tot een DTS HD MA 6.1 track.

    rrjobseM.b.t. Monsters, Inc.:
    1. Titel is Monsters, Inc.
    2. De UK uitgave bevat Engels DTS-HD MA 6.1 volgens http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=5038
    3. De NL uitgave bevat Engels DTS-HD MA 5.1-ES [matrix] volgens http://www.dvd-home.nl/index.php?opt...tid=99:blu-ray

    Mijn conclusie is dat de NL uitgave in dit topic niet thuishoort ('slechts' 5.1), de UK uitgave wel (kan op de betreffende plek bij 6.1).
    Helaas, ik twijfel ook aan Werner zijn review mbt tot de audio, zijn opsomming van de franse, nederlandse en vlaamse track zijn immers niet volledig en de vlaamse track is niet DTS maar DD 5.1 EX. Wat ik zelf ook heb geprobeerd, ik krijg toch echt geen geluid uit de achterkanalen als ik de DTS HD MA 5.1 track selecteer.

    Nu maakt Disney ook wel eens fouten op zijn hoezen, dus dat is helaas ook al geen 100% houd je aan vast gegegeven, maar ook daar vermelden ze voor de DTS HD track slechts 5.1 kanalen. Overigens zijn ze daar ook niet volledig met het vermelden met de overige tracks.

    Wat mij betreft kan het volgende wel: (voor zowel de NL als de UK versie die volgens mij gelijk zijn)

    Monsters, Inc. (DTS 6.1 ES frans + nederlands Dolby Digital 5.1 EX vlaams)
    Have fun and enjoy your collection

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Nou, zullen we het vooral houden bij de discrete audiotracks dan? Dus volledig 6.1, en geen EX of ES tracks...?
    Het is en blijft moeilijk, maar een DTS ES track is discrete, ook al benoemd mijn receiver hem verkeert als zijnde een Matrix, dit vermeld Hombre ook al, niet alle apparatuur vermeld de DTS ES track correct, maar dat is gewoon een weetje. Mijn speler daarintegen vermeld de DTS ES wel correct als zijnde een 6.1 track. Overigens werd het op die website ook al verkeert benoemd ( http://www.dvdcompare.net/comparison....php?fid=14770 )

    Wat mij betreft kan deze titel "Monsters, Inc" wel onder het 6.1 kopje in zowel de UK als NL, beschikt immers over frans en nederlands DTS ES 6.1 geluid, dan doen we niemand tekort. DTS HD MA met een EX aanduiding erachter bestaat niet, dit heb ik dacht ik nu wel uitgebreid uitgelegd, tegen zelfverzonnen audioformaten kom ik wel in actie, die moet je niet op willen nemen, dat maakt de lijst ongeloofwaardig

    Heb ik ook nog even een profieltje aangepast DVDprofiler, leuk topic dit, het kost wat uurtjes, maar we krijgen dan wel een goed overzicht

    Blijft helaas wel het feit dat er in de regio A wel heel veel meer te krijgen is dan hier op 6.1 en 7.1 gebied.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Finding Nemo Regio NL 2D kan ik in ieder geval bevestigen.

    Durf nu nog maar eens te twijfelen DVDPF
    Mmmm, heb ik nog niet gecontroleerd
    Have fun and enjoy your collection

  15. #115

    Standaard

    @ John Tak

    Blijft Monsters, Inc. verkeert vermeld staan in de lijst, of wordt dat nog gecorriceerd?

    Deze vermelding zou correct moeten zijn:

    Monsters, Inc. (DTS 6.1 ES frans + nederlands Dolby Digital 5.1 EX [matrixed 6.1] vlaams)
    Have fun and enjoy your collection

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    @ John Tak

    Blijft Monsters, Inc. verkeert vermeld staan in de lijst, of wordt dat nog gecorriceerd?

    Deze vermelding zou correct moeten zijn:

    Monsters, Inc. (DTS 6.1 ES frans + nederlands Dolby Digital 5.1 EX [matrixed 6.1] vlaams)
    Nee die blijft opzettelijk verkeerd vermeld staan

    Nee hoor, don't get mad, ik heb het al aangepast. Hoe zit het dan trouwens met het Engelse geluid?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Nee die blijft opzettelijk verkeerd vermeld staan

    Nee hoor, don't get mad, ik heb het al aangepast. Hoe zit het dan trouwens met het Engelse geluid?
    Dank voor je inzet, het engelse geluid, ja dat is gewoon DTS HD MA 5.1, wel is de core daarvan in DTS SE 6.1.

    Is inderdaad een lastige, maar het is niet te doen gebruikelijk om ook de core van een track apart te benoemen, al heb ik bij de correctie van het UK profieltje in de database van DVDProfiler dat gegeven wel vermeld in het berichtje.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #118

    Standaard

    Bolt 3D disc (2 disc set 3D+2D NL Regio B)

    Engels DTS-HD Master ES Matrix 6.1.
    Frans en Nederlands DTS-ES 6.1 Matrix
    DD 5.1 (640): Arabish, Hongaars en Vlaams

    Het menu spreekt van een Engelse DTS-HD MA 5.1 track en een Franse en Nederlandse DTS 5.1. (De DD 5.1 tracks zijn wel juist vermeld.)

    Ondertiteling: Engels, Frans, Nederlands, Arabish & Hongaars
    Laatst aangepast door pietdvd : 22-06-2013 om 14:33

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Bolt 3D disc (2 disc set 3D+2D NL Regio B)

    Engels DTS-HD Master ES Matrix 6.1.
    Frans en Nederlands DTS-ES 6.1 Matrix
    DD 5.1 (640): Arabish, Hongaars en Vlaams

    Het menu spreekt van een Engelse DTS-HD MA 5.1 track en een Franse en Nederlandse DTS 5.1. (De DD 5.1 tracks zijn wel juist vermeld.)

    Ondertiteling: Engels, Frans, Nederlands, Arabish & Hongaars
    Mmmm, dit bestaat niet:

    DTS-HD Master ES Matrix 6.1

    Ga het niet nog een keer uitleggen, maar probeer wat te googlen mbt SD en HD audio en wat er zoal wel en niet mogelijk is, lees ook eerdere berichten even door.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, dit bestaat niet:

    DTS-HD Master ES Matrix 6.1

    Ga het niet nog een keer uitleggen, maar probeer wat te googlen mbt SD en HD audio en wat er zoal wel en niet mogelijk is, lees ook eerdere berichten even door.
    Wat jij allemaal vind, daar zegt BDinfo toch iets anders van

    Voorbeeld:

    DISK INFORMATIE / DISC INFORMATION:
    Disc Title: TOP_GUN_3D.
    Disc Size: 46.666.568.591 bytes.
    Protection: AACS.
    BD-Java: Ja / Yes.
    Extras: Blu-ray 3D.
    BDInfo: 0.5.8.

    PLAYLIST:
    Name: 00800.MPLS.
    Length: 1:51:04.324 (h:m:s.ms).
    Size: 8.465.361.600 bytes.
    Total Bitrate: 10,16 Mbps.

    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 24882 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1.
    MPEG-4 MVC Video 13050 kbps.

    AUDIO:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD Audio English 3608 kbps 5.1 / 48 kHz / 3608 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB).
    DTS-HD Master Audio English 5088 kbps 6.1 / 48 kHz / 5088 kbps / 24-bit (DTS Core: 6.1-ES / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit).
    Dolby Digital Audio German 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital EX Audio Spanish 640 kbps 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital EX Audio French 640 kbps 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital Audio Italian 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital EX Audio Japanese 640 kbps 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital Audio Portuguese 640 kbps 5.1 / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB.

    Dit geeft mijn pre/pro weer als DD-TrueHD 5.1-EX en de DTD-HD MA 5.1-ES...

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Wat jij allemaal vind, daar zegt BDinfo toch iets anders van

    Voorbeeld:

    DISK INFORMATIE / DISC INFORMATION:
    Disc Title: TOP_GUN_3D.
    Disc Size: 46.666.568.591 bytes.
    Protection: AACS.
    BD-Java: Ja / Yes.
    Extras: Blu-ray 3D.
    BDInfo: 0.5.8.

    PLAYLIST:
    Name: 00800.MPLS.
    Length: 1:51:04.324 (h:m:s.ms).
    Size: 8.465.361.600 bytes.
    Total Bitrate: 10,16 Mbps.

    VIDEO:
    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 24882 kbps 1080p / 23,976 fps / 16:9 / High Profile 4.1.
    MPEG-4 MVC Video 13050 kbps.

    AUDIO:
    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Dolby TrueHD Audio English 3608 kbps 5.1 / 48 kHz / 3608 kbps / 24-bit (AC3 Embedded: 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB).
    DTS-HD Master Audio English 5088 kbps 6.1 / 48 kHz / 5088 kbps / 24-bit (DTS Core: 6.1-ES / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit).
    Dolby Digital Audio German 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital EX Audio Spanish 640 kbps 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital EX Audio French 640 kbps 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital Audio Italian 224 kbps 2.0 / 48 kHz / 224 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital EX Audio Japanese 640 kbps 5.1-EX / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB.
    Dolby Digital Audio Portuguese 640 kbps 5.1 / 48 kHz / 640 kbps / DN -4dB.

    Dit geeft mijn pre/pro weer als DD-TrueHD 5.1-EX en de DTD-HD MA 5.1-ES...
    Mmmm, wat ik vind...... ik meld enkel vaststaande feiten en meld enkel wat er wel en niet bestaat en ook al meld je pre/pro het op een bepaalde wijze, dan mag dat de pret niet drukken

    Overigens zegt BD info hetzelfde als mij, zij melden keurig de hoofdtrack en tussen de haakjes geven zij de Core van het DTS-HD Master kanaal geluid en bij de Dolby TrueHD track de AC3 Embedded track.

    Geloof me, als ik een DTS HD MA 5.1 audio track afspeel, dan zal de installatie toch echt niet het lef hebben om de 6e audiotrack van het DTS 6.1 ES spoor op de backrears te zetten als de Core een DTS 6.1 ES spoor zou hebben, je luisterd of naar de Core, of naar de main track, nooit naar beiden gelijk en daarom bestaan de door pre/pro gemelde tracks dan ook niet

    Had je reeds gewaarschuwd dat die DD EX en DTS ES eigenlijk niet veel voorstellen, het zijn ook geen echte Blu ray formaten, Blu Ray heeft de mogelijkheden voor de HD audio tracks en daar behoren EX en ES eigenlijk niet bij, het was DVD eigen en werd ook bijna nooit gebruikt.

    Misschien toch beter om de vermeldingen van DTS ES en DD EX niet meer te vermelden, het heeft namelijk niet veel te doen met volwaardig 6.1 en 7.1 geluid en stelt kwalitatief niet echt veel voor, een beetje setup haalt met bijvoorbeeld Prologic en Neo 6 al snel betere/fijnere resultaten.

    Overigens vind ik het best wel aardig dat je pre/pro het allemaal in 1x kan laten zien, zelf moet ik omschakelen naar de optische uitgang om te zien wat de Core nu precies inhoud, maar om heel eerlijk te zijn....... daar ga je toch niet naar luisteren als je via HDMI alles hebt aangesloten Leuk te weten voor de mensen die niet beschikken over een volwaardige 7.1 setup, maar als je die toch wel hebt, dan ga je toch niet luisteren naar de Core? (dan weet je ook waarom die ES en EX eigenlijk bijna niet uitgebracht werden, het stelde zo goed al niets voor)

    Heb zelf al weer een paar jaartjes de beschikking over 7.1 geluid, ook al ben ik begonnen met een proefopstelling, ben deze proefopstelling pas begonnen in het Blu Ray tijdperk met mijn huidige receiver die over HDMI beschikt en tot mijn verdriet helaas niet over 3D mogelijkheden, daarom ben ik zo blij met blu ray spelers die beschikken over 2 HDMI uitgangen
    Have fun and enjoy your collection

  22. #122

    Standaard

    De Denon is alleen via HDMI op de pre/pro aangesloten en ook de Denon geeft deze info. Niet in het display, maar wel het info menu.

    En voor jou informatie, de HD-audio formaten zijn geen Blu-ray formaten, want deze werken ook op bv HD-DVD e.d.

    Ik laat het hier verder bij, je wil gewoon niet niet... zucht

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    De Denon is alleen via HDMI op de pre/pro aangesloten en ook de Denon geeft deze info. Niet in het display, maar wel het info menu.

    En voor jou informatie, de HD-audio formaten zijn geen Blu-ray formaten, want deze werken ook op bv HD-DVD e.d.

    Ik laat het hier verder bij, je wil gewoon niet niet... zucht
    HD DVD, heb er de spelers en nog ruim 130 schijfjes van, inderdaad ook net als Blu ray is dat een HD formaat en niet een SD formaat zoals bij DVD,
    je mag best grappig doen en net doen alsof ik gek ben, en met e.d. bedoel je dan waarschijnlijk de van een Blu ray of HD DVD gejatte copy die op het
    internet te vinden is..... erg grappig.

    Ik wil best wel met je meegaan in je gedachtengang, maar daarmee verander je nog niet een DTS HD MA track met een core van DTS SE 6.1 in een DTS HD MA ES formaat,
    dat bestaat helaas officieel niet. De ES en DX aanduiding horen bij een SD formaat audio zoals DTS en Dolby Digital dat zijn.

    Je mag het natuurlijk voor jezelf zo noteren zoals je dat zelf prettig vind en ook begrijpt, maar ga nu niet op een forum een zelfverzonnen formaat invoeren,
    misschien dat ze het bij de buren wel leuk vinden, maar we mogen hier toch wel laten zien dat er toch nog een beetje kennis zit.

    Je hebt zelf naar een website verwezen die het keurig vermeldde, ook daar stonden jouw verzonnen formaten niet bij, keurig het formaat
    zoals bestaand en daarachter tussen haakjes het formaat zoals in de Core.

    Kan zoals gezegd best meegaan in je gedachtengang en vind het erg leuk voor je dat je apparatuur in staat is om gelijktijdig zowel de HD track als
    de SD Core weer te geven, maar "je" wil gewoon niet niet wel zo soepel zijn om dan maar even vermeldingen op een niet officiële manier te doen.

    Vraag me dan ook wel een beetje af waarom je er zo over doorgaat om niet bestaande formaten hier op het forum op te dringen.......
    Have fun and enjoy your collection

  24. #124

    Standaard

    Ik zou de 6.1 titels gewoon vermelden zoals ze vermeld/getoond worden, dan mag/kan eenieder ze op hun eigen waarde inschatten. Hetgeen wordt gemaakt is een informatie-overzicht, geen wetten van Meden en Perzen...

  25. #125

    Standaard

    Zullen we ophouden met ruziën en het weer over films en geluid hebben?
    Ik heb ook de wijsheid niet in pacht maar ik vind DPF vooralsnog overtuigend genoeg en voeg voorlopig dus alleen de echte 7.1 films en die enkele 6.1 films toe.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Pagina 5 van 38 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •