Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wharfedale Vardus Vr-100

    Hallo,

    Ik zoek voor op mijn kamer twee speakers.
    Mijn kamer heeft een oppervlakte van 12/13m2.

    Ik luister meestal wat nieuwere muziek (pop) maar mag ook graag dire straits of dergelijke muziek horen.

    Ik ben in Duitsland geweest. Hier hebben ze mij de wharfedale vardus vr-100 laten horen. Deze klonk voor de prijs (€100,=) zeer goed vondt ik.

    Wat vinden jullie van deze speakers, en wat kunnen jullie mij anders aanraden?
    Als versterker hadden ze de Denon PMA-500AE staan. Deze kost daar €200,= dacht ik.

    Mijn budget voor twee speakers en een versterker is ongeveer €400,=.

    Wat raden jullie mij aan?

    Groeten,
    David kamphuis.

  2. #2

    Standaard

    Niemand die me hier meer over kan vertellen?

    Groeten,
    David Kamphuis.

  3. #3

    Standaard

    Nog nooit dan dat type van Wharfedale gehoord...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    Het gaat om deze serie.
    http://www.wharfedale.co.uk/range.php?range_id=30

    Kan niemand me er meer over vertellen?
    Volgensmij zijn ze redelijk nieuw. Dit zou het natuurlijk kunnen verklaren.

    Het gaat mij er gewoon om dat ik mooi geluid heb op mijn kamer bij de ps3.
    Ik wil er ook een lcd tv bij kopen.

    Anyone?

    Groeten,
    David Kamphuis.

  5. #5

    Standaard

    Echt niemand?

    Het zou mooi zijn als jullie met andere setjes aan zouden komen. Zo kan ik wat vergelijken.

    €400,= voor twee speakers en een versterker.

    Groeten,
    David Kamphuis.

  6. #6

    Standaard

    Nu ik m'n VMBO diploma gehaald heb mag ik wat uitzoeken voor op m'n kamer..
    Mijn vader en ik zijn ong. 3 maand geleden wezen luisteren naar een aantal Wharfedale speakers en vonden de klank erg mooi!

    Hebben er hier al meer mensen ervaring met de Wharfedale Vardus reeks?

  7. #7

    Standaard

    Koop ze dan gewoon? Als je de klank mooi vind.

    Heb zelf de Evolution serie en het is mooi spul mooie afwerking etc.

  8. #8

    Standaard

    Hoi, ik sluit me aan bij de reaktie van PorcheHD. Als jij ze mooi vindt klinken en ze zijn binnen jouw budget, wat weerhoudt je ervan om ze te kopen? Waarschijnlijk klinken grotere luidsprekers beter met een vollere bas maar niet iedereen wil grote zuilen in de (woon)kamer.

    En trouwens, ik heb een aantal reviews van gebruikers gelezen en daaruit blijkt 'waar voor je geld'.

    Groeten Peter

  9. #9

    Standaard

    Ik zou ook eens naar de nieuwe 10 serie gaan luisteren. Iets duurder maar wel meer waar voor je geld denk ik.

    http://www.hifi.nl/nieuws/40787/Whar..._10_Serie.html

  10. #10

    Standaard

    Hey,

    Die 10serie ziet er beter uit en is qua prijs vergelijkbaar.
    Ik denk dat ik daar eens naar ga luisteren!

    Alvast bedankt hé!

    Groeten,
    David kamphuis.

  11. #11

    Standaard

    Nou, gisteren met m'n vader naar Correct in R'dam geweest.
    Een stukje over het budget heen, maar dan heb je ook wat!

    Twee KEF Q5's op een Yamaha RX-397B.
    Ik heb een zwarte receiver gekozen omdat dat goed bij m'n ps3 en Samsung 2333HD past.

    De klank is echt goed! Ik ben er echt heel tevreden over.

    Nu heb ik nog een vraagje:
    De luidsprekers zijn nieuw, moet er dan "ingespeeld" worden (net zoals je een nieuwe auto "inrijd") ?

    Groeten,
    David kamphuis.

  12. #12

    Standaard

    Luidsprekers moet je idd wel een tijdje inspelen. De rubbers van de conussen worden zodoende wat soepeler en de temperatuur van de speaker zelf kan dan op peil komen. Het makkelijkste om je speakers in te spelen is gewoon de radio aanzetten wanneer je niet aanwezig bent en verder gewoon gaan genieten van je set. Uiteindelijk zal het allemaal nog net wat beter gaan klinken door ze goed in te spelen. Probeer erg grote volumes in het begin nog te vermijden, maar af en toe even lekker die volumeknop omhoog om er van te genieten moet uiteraard kunnen.

    Wat voor speakerkabels heb je er overigens bij aangeschaft?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor het advies! Ik zal de radio een aantal keer aanzetten als ik beneden zit ofzo. En wat zeer hoge volumes betreft, zal ik toch niet zo ver gaan. M'n kamer is niet zo groot dus heb ik niet echt behoefte het onderste uit de kan te halen (terwijl ik wel in het bezit ben van een kleine PA)!

    Ik heb er 2x 1.5mm2 draad bijgekocht (€2,- p.m.).

    Trouwens:

    Vanmiddag wou ik dus even het bijgeleverde kabeltje voor radio-ontvangst aansluiten en hem er daarna weer uithalen.. toen brak het binnenste signaal "pinnetje" van de Coax (?) aansluiting af.

    Morgenvroeg maar eens even bellen met Correct!

  14. #14

    Standaard

    Nou, gebeld met Correct. Ik krijg een nieuwe Receiver.

    Woensdag komt de TNT of DHL de receiver ophalen, dan zal ie vrijdag in R'dam zijn. Dan sturen ze me een nieuwe op! Alleen zal het wel maandag worden voordat ik m'n nieuwe heb.

    Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met de KEF Q5?


    Groetjes,
    David Kamphuis.

  15. #15

    Standaard

    Even nog over je speakerkabel. Is wel erg dun hoor, 1,5 mm2...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  16. #16

    Standaard

    Ow, Noujah in het begin zet ik het toch nog niet zo hard (inspelen).
    Misschien haal ik later wel 2x 2.5mm2 kabel (of moet het 4mm2 zijn?)!

    Groeten,
    David Kamphuis.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door davidkamphuis Bekijk bericht
    Ow, Noujah in het begin zet ik het toch nog niet zo hard (inspelen).
    Misschien haal ik later wel 2x 2.5mm2 kabel (of moet het 4mm2 zijn?)!

    Groeten,
    David Kamphuis.
    Afhankelijk van wat voor kwaliteit je wilt zou ik voor 2.5 mm2 gaan. Ik heb zelf verzilverde koperkabels. Het detail in het hoog is hierdoor toegenomen en ook de bassen zijn wat strakker geworden doordat de kabel ook dikker is. Ik zou gewoon gelijk die kabels om gaan ruilen voor dikkere, want imo is 1.5 mm2 echt zonde icm de speakers die je hebt. Ik heb zelf een erg goedkoop speakersetje en daarbij hoorde ik al veel verschil. En het zou zonde zijn om juist op dat onderdeel te gaan bezuinigen nu je deze prachtige speakers hebt gekocht.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #18

    Standaard

    Hoi,

    Aha, oke! Nou omruilen zal niet gaan denk ik, het was namelijk Kabel op rol waar gewoon 2x 3 meter afgehaald is. Het was trouwens kabel met Correct opdruk erop.

    Zijn het echt zulke prachtige speakers dan?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door davidkamphuis Bekijk bericht
    Hoi,

    Aha, oke! Nou omruilen zal niet gaan denk ik, het was namelijk Kabel op rol waar gewoon 2x 3 meter afgehaald is. Het was trouwens kabel met Correct opdruk erop.

    Zijn het echt zulke prachtige speakers dan?
    Nou, laat ik het zo zeggen, als ik er de centen voor had, dan had ik ook Kefjes staan
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #20

    Standaard

    Haha, dan ben ik weer blij!
    Ik heb er trouwens wel iets bij moeten leggen hoor!

    Zou je in een bepaalde webshop (bv. kabeltje.com) de exacte kabel die je zelf gebruikt aan kunnen wijzen (of is een duurdere kabel aan te raden)? En zijn banaanstekkers aan te raden? Ik heb namelijk gelezen dat zonder banaanstekkers de luidsprekerkabel kan corroderen.

    Groetjes,
    David kamphuis.

  21. #21

    Standaard

    Kijk eens op www.allekabels.nl. Een goedkope winkel met prima spullen. Ik heb zelf Vivanco kabels, maar die heb ik bij een lokale audioboer gekocht.

    Wat banaanpluggen betreft kan ik je die alleen maar aanraden. Erg handig bij het los en vast maken van je speakers!

  22. #22

    Standaard

    Dankje, ik ga daar denk ik maar eens wat bestellen!
    Zijn die banaanstekkers gewoon in 1 formaat/dikte of zit hier verschil tussen?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door davidkamphuis Bekijk bericht
    Dankje, ik ga daar denk ik maar eens wat bestellen!
    Zijn die banaanstekkers gewoon in 1 formaat/dikte of zit hier verschil tussen?
    Kabet enige voordeel van banaanstekkers is dat je kabel makkelijker te verwisselen is en het er gewoon wat mooier uitziet. De enige manier om corrosie bij kabels te voorkomen is het alten monteren van airlocks, dit zijn banaanstekkers waarin de kabel vacuum geplaatst wordt en kan dus alleen gedaan worden bij aanschaf en bij speciaalzaken. Aan de andere kant corroderen kabels niet in een maand maar is dat meestal een proces van jaren dus hoe druk moet je daar over maken?

  24. #24

    Standaard

    Haha, ik vondt het zelf ook al mooi staan
    Maar natuurlijk, bij het verplaatsen van de speakers ofzo is het wel handig dat je de kabels er zo even uithaalt en omgedraaid ze er ook weer in kan steken.

    Is dit een goede kabel?
    http://www.allekabels.nl/na/0/107591...essioneel.html

    En zijn deze connectors van goede kwaliteit?
    http://www.allekabels.nl/Luidspreker...n-Stekker.html

    Dan bestel ik straks nog even wat!

    Groetjes,
    David Kamphuis.

  25. #25

    Standaard

    Prima kabel en prima stekkertjes
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •