Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Prima kabel en prima stekkertjes
    klopt helemaal, alleen voor de bananen kan je ook deze nemen hoor : http://www.allekabels.nl/Banaan-Stek...D---BLACK.html kost flink wat minder en zal het net zo goed doen .

  2. #27

    Standaard

    Wat denken jullie van deze kabel
    http://www.kabeltje.com/vivanco-hpcl...er-p-1455.html

    En deze stekkertjes
    http://www.kabeltje.com/hq-banaanplu...aar-p-502.html

    Als ik het nu bestel heb ik het morgen in huis (met een beetje geluk)!

    Groetjes,
    David Kamphuis.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door davidkamphuis Bekijk bericht
    Wat denken jullie van deze kabel
    http://www.kabeltje.com/vivanco-hpcl...er-p-1455.html

    En deze stekkertjes
    http://www.kabeltje.com/hq-banaanplu...aar-p-502.html

    Als ik het nu bestel heb ik het morgen in huis (met een beetje geluk)!

    Groetjes,
    David Kamphuis.
    Ziet er ook allemaal prima uit En ook niet duur trouwens...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #29

    Standaard

    In de buurt heb ik kabels en banaanstekkers gehaald, en alles in elkaar gezet.
    Nu kom ik er tot mijn grote verbazing achter dat ik de stekkertjes nergens in de speaker kan drukken (behalve dan de banaanstekker in het gaatje stoppen wat tevoorschijn komt als het "moertje" eraf draait).

    Moet ik toevallig de rode en zwarte dopjes eraf halen om de stekkertjes in te drukken?

    Groetjes,
    David Kamphuis.

  5. #30

    Standaard

    Ja die moet je er eerst afhalen.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door davidkamphuis Bekijk bericht
    In de buurt heb ik kabels en banaanstekkers gehaald, en alles in elkaar gezet.
    Nu kom ik er tot mijn grote verbazing achter dat ik de stekkertjes nergens in de speaker kan drukken (behalve dan de banaanstekker in het gaatje stoppen wat tevoorschijn komt als het "moertje" eraf draait).

    Moet ik toevallig de rode en zwarte dopjes eraf halen om de stekkertjes in te drukken?

    Groetjes,
    David Kamphuis.
    Niet alle speakers hebben banaan aansluitingen. In mijn opinie kun je beter geen stekkers gebruiken: als je de snoeren bevestigt door middel van het vast draaien van de kabel zal het contact tussen de delen veel groter zijn.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door davidkamphuis Bekijk bericht
    En zijn deze connectors van goede kwaliteit?
    http://www.allekabels.nl/Luidspreker...n-Stekker.html
    .
    Ook een mooi alternatief is http://www.hobo.nl/default.aspx?page...6&title=banaan stekkers , prijs is per 4 pluggen.
    De kabel gaat er achter in wordt met 2 inbusjes muurvast gezet en dan komt de "afwerk huls"erover heen.
    Je ziet dus in tegenstelling tot jou pluggen die je voorstelt GEEN koperdraad meer.
    Ik heb beide uitvoeringen en ik vindt de Norstone net een tikkeltje professioneler.

    Groet Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aad602 Bekijk bericht
    Niet alle speakers hebben banaan aansluitingen. In mijn opinie kun je beter geen stekkers gebruiken: als je de snoeren bevestigt door middel van het vast draaien van de kabel zal het contact tussen de delen veel groter zijn.
    Dat contact tussen beide delen zal niet veel uitmaken tussen een goede stekker en gewoon een losse kabel. Bovendien is het alleen maar makkelijker om stekkers te gebruiken bij los en vast maken...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat contact tussen beide delen zal niet veel uitmaken tussen een goede stekker en gewoon een losse kabel. Bovendien is het alleen maar makkelijker om stekkers te gebruiken bij los en vast maken...
    Bovendien klopt het niet wat aad602 vertelt.
    Normaliter zit er een gaatje (in elk geval bij speakers waar je de kabel door heen duwt waarna je de schroef aandraait.
    Bij een goede plug maakt het volledige gestripte gedeelte contact met de binnenzijde van de plug en heeft het pluggedeelte dat in de terminal wordt gestoken een veel groter totaal oppervlakte. Als het een discussie wordt wil ik er best wel wat wiskundige formules tegenaan gooien
    Kwestie van meten en laten informeren bij een speciaalzaak.

    Ze zitten ook nog eens muurvast, terwijl ik gemerkt heb dat schroefverbindingen los gaan zitten met de tijd. Verder ziet het er netjes afgewerkt uit en is het ook erg handig.


    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Bovendien klopt het niet wat aad602 vertelt.
    Normaliter zit er een gaatje (in elk geval bij speakers waar je de kabel door heen duwt waarna je de schroef aandraait.
    Bij een goede plug maakt het volledige gestripte gedeelte contact met de binnenzijde van de plug en heeft het pluggedeelte dat in de terminal wordt gestoken een veel groter totaal oppervlakte. Als het een discussie wordt wil ik er best wel wat wiskundige formules tegenaan gooien
    Kwestie van meten en laten informeren bij een speciaalzaak.

    Ze zitten ook nog eens muurvast, terwijl ik gemerkt heb dat schroefverbindingen los gaan zitten met de tijd. Verder ziet het er netjes afgewerkt uit en is het ook erg handig.


    Grt Roger.
    Bij een plug is het contakt-oppervlak wel groot, maar de contakt-druk wel lager. Iets waar je bij een schroef-verbinding of spades minder last van hebt.

    Een schroef-verbinding kan los gaan zitten wanneer de kabel is samengesteld uit dikkere aders en wanneer de kabel veel ruimte heeft om te bewegen. Een kabel met dikkere aders kun je daarom beter met spades aansluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #36

    Standaard

    Hmmm ga mijn vraag hier eventjes plaatsen want het is vrij nutteloos om een nieuwe topic te maken.

    Ik heb nu een speakerset van Harmon Kardon (de HKTS 11) en mijn vraag is nu zijn de 10.0 speakers van Wharfedale beter dan de speakers die ik nu heb?

    De receiver die ik nu heb is de AVR 255 van HK maar die ga ik denkek in de nabije toekomst vervangen door een Pioneer VSX-919AH.

    thx

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DeXoN Bekijk bericht
    Hmmm ga mijn vraag hier eventjes plaatsen want het is vrij nutteloos om een nieuwe topic te maken.

    Ik heb nu een speakerset van Harmon Kardon (de HKTS 11) en mijn vraag is nu zijn de 10.0 speakers van Wharfedale beter dan de speakers die ik nu heb?

    De receiver die ik nu heb is de AVR 255 van HK maar die ga ik denkek in de nabije toekomst vervangen door een Pioneer VSX-919AH.

    thx
    Daarvoor kun je beter zelf een topic starten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #38

    Standaard

    Hey,

    Ondertussen al de nodige uurtjes zitten luisteren naar de gedetaileerde klank van de Q5's bij muziek en genoten van films waarbij het geluid op standje oorlogsniveau staat!

    Ik heb een tijdje gelden bij Explorer-elektronica in Almelo 2x2.5mm2 kabel en vivanco banaanpluggen gekocht, klinkt goed!

    Ook heb ik een Samsung LE32B530 gekocht en ben er zeer tevreden mee!


    Nu vindt ik het eigelijk wel tijd voor een upgrade! Maarja, wat?
    Bekabeling?
    2e setje speakers (Q1's voor achter (dubbel stereo))?
    Andere receiver?
    ??
    ??

    Hebben jullie ideeën?

    Ik ga trouwens wel een rackje maken!
    Zo een: http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html
    En dan met geplastificeerd spaanderplaat in kersen kleur (matcht met de Q5's!).


    Groetjes,
    David Kamphuis.

  14. #39

    Standaard

    Wat denk je hier van, een nieuwe recensie van Eltax Monitor speakers:

    http://diskidee.nl/2009/10/02/kleine...prekers/9054/3

    Worden erg goed beoordeeld en zijn goedkoop!

  15. #40

    Standaard

    Hey,

    Leuk dat je meedenkt, maar andere speakers gaan er de komende tijd sowiezo niet komen!
    Ik ben erg tevreden met m'n Q5's en ben niet van plan deze al weer te verkopen.

    Ik denk dat ik surround voor elkaar probeer te krijgen. Dan heb ik dus een 5/6/7.1 versterker nodig en twee rears + een center.

    Ik zou graag eens een aantal voorstellen krijgen wat betreft zo'n receiver. Wat is een veel gekocht receiver in het low-budget segment?

    En dan de vraag: Is stereo spelen mogelijk met een 5/6/7.1 versterker?


    Groetjes,
    David Kamphuis.

  16. #41

    Standaard

    Het meest logisch lijkt de AVR1909 of 1910, omdat jij een combinatie van Denon versterker met Kef luidspreker mooi vindt klinken, maar een ander merk receiver blijft natuurlijk ook mogelijk. Het is dan wel aan te raden om eerst te gaan luisteren.

    Naast minstens 2 rears en een centre heb je ook nog een aktieve subwoofer nodig om de fronts te ontlasten en een betere weergave van de laag frekwentie effekten.

    Het blijft gewoon mogelijk om stereo als stereo af te spelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #42

    Standaard

    David,
    je bent lekker bezig, in de positieve zin van het woord.
    Met een 5.1 of hoger kun je ook gewoon stereo spelen alleen kan het zo zijn dat dat minder mooi klinkt dan via een echte stereo versterker. Of jij dat ook zo vind moet je zelf beluisteren. Onkyo heeft zeer goede instapmodellen, evenals Denon, Marantz en Yamaha. In combinatie met jouw speakers en de sound die je gewend bent zou ik voor een Yamaha gaan. Houdt dan wel meteen rekening met de toekomst (Blu-ray, spelconsoles, TV etc) voor wat betreft de aansluiting. Zorg dat er een aantal HDMI IN aansluitingen opzitten zodat je de receiver als schakelbox kunt gebruiken en al je aangesloten apparaten via de receiver beeld en geluid geven, dan heb je daar later geen problemen mee,

  18. #43

    Standaard

    Ik wil mijn set uitbreiden naar 7.1 en heb al 2x de Wharfedale Diamond 9.3 (en 2x 9.6 voor gecombineerd met SW350 sub en center speaker uit dezelfde serie) achter staan. Nu wil ik dezelfde speakers (de 9.3 dus) graag als side speakers erbij hebben, maar zie dat ze nergens meer leverbaar zijn!

    Iemand een passende oplossing (of adresje...)?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •