De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Zaken", die niet op DVD geraken !

    Onvoorstelbaaar dat terwijl inmiddels de Blueraydisk al richting gemeengoed gaat (opvolger van de DVD) dat tegelijkertijd in het overweldigende aanbod van DVD's... er nog steeds DVD's zijn waarvan men het gewoon (om burgertje te pésten ???) verdxmd ze op DVD uit te brengen, tenminste... op de normale officiële wijze ?!

    Tot voor kort betrof dit o.a. ook het werk van Wim. T. Schippers. Maar die zaken zijn eindelijk recentelijk op DVD verschenen. (mocht ook wel eens een keer !). Toch zijn er nog veel zaken die zelfs anno: 2009 de DVD niet gehaald hebben... Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld: Deathstalker part: 1 (1983).

    Googlen levert natuurlijk inmiddels altijd wel wat resultaat op. Maar om hem op dus de 'normale' manier te bestellen bij het overweligende aanbod van DVDshops zoals bijvoorbeeld: Free Record Shop, Musicstore en zelfs bij Bol.com en/of Wehkamp (DVD-Afdeling) etc, etc, etc... kun je dus goed vergeten ?!

    En, nu noemde ik zomaar een voorbeeld... Jammer dat de burger aangestuurd wordt in wat hij/zij wel- en niet mag kopen. Eigen wensen worden niet gehonoreerd.... Gaan we al richting China... wat ook déze vrijheid betreft ?

    Overigens, betreft deze kritiek niet DVD.NL. Laat dàt even duidelijk zijn !

    Griffioen

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Griffioen Bekijk bericht
    En, nu noemde ik zomaar een voorbeeld... Jammer dat de burger aangestuurd wordt in wat hij/zij wel- en niet mag kopen. Eigen wensen worden niet gehonoreerd.... Gaan we al richting China... wat ook déze vrijheid betreft ?
    Overdrijven is ook een kunst.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Overdrijven is ook een kunst.
    je mening onderbouwen ook
    Waarom vind je dat overdrijven ook een kunst is?
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Hokke Bekijk bericht
    je mening onderbouwen ook
    Waarom vind je dat overdrijven ook een kunst is?
    Het is toch knap als je een verband probeert te leggen tussen het feit dat de door jouw begeerde films/programma's niet beschikbaar zijn op dvd enerzijds en politieke (on)vrijheid anderzijds. Als dat ook nog eens overtuigend zou zijn gebeurd, dan getuigde het van een bepaalde mate van creativiteit die je best als kunst mag bestempelen -ondanks dat het leggen van dit verband ietwat aan de overdreven kant is.
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit soort complotachtige betogen meestal erg grappig om te lezen. Maar het blijft natuurlijk een naïeve klaagzang. Nog naïever is de veronderstelling dat het posten van je klacht je verder helpt. 't Lucht mischien op, maar je schiet er niets mee op. Richt je liever direct aan de rechthebbenden en vraag ze er iets aan te doen.

    Bovendien is het niet de eerste klacht die op hetzelfde neerkomt. Het is een schande, want de grote boze maatschappijen onthouden mij mijn dvd'tje. Als ik me niet vergis is het zelfs niet de eerste klacht van deze topic-starter (onder deze of haar oude naam). Ze was er blijkbaar weer even aan toe om stoom af te blazen. Maar het helpt haar niet aan de films/programma's die ze zo graag wil hebben.
    Laatst aangepast door mark t : 27-01-2009 om 14:07
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Hello Mark t. Ik geef toe, het klopt wat je schrijft betreffende: "Als ik me niet vergis is het zelfs niet de eerste klacht van deze topic-starter (onder deze of haar oude naam). Ze was er blijkbaar weer even aan toe om stoom af te blazen. Maar het helpt haar niet aan de films/programma's die ze zo graag wil hebben."
    Hmmm..., maar toch is stoom afblazen niet mijn doel. In principe is het informatief bedoeld. Zo'n film als deathstalker heb ik overigens op dvd, hoef ik dus geen stoom over af te blazen. Natuurlijk (maar ook helaas dus) niet via officiele kanalen, dat is dus onmogelijk, ook via de link van Play (geen ned. ondertiteling).
    Het gaat erom dat lang alles nog niet op DVD is, en dat is jammer want bij die zaken zitten nog vaak juweeltjes !
    Griffioen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Griffioen Bekijk bericht
    Hello Mark t. Ik geef toe, het klopt wat je schrijft betreffende: "Als ik me niet vergis is het zelfs niet de eerste klacht van deze topic-starter (onder deze of haar oude naam). Ze was er blijkbaar weer even aan toe om stoom af te blazen. Maar het helpt haar niet aan de films/programma's die ze zo graag wil hebben."
    Hmmm..., maar toch is stoom afblazen niet mijn doel. In principe is het informatief bedoeld. Zo'n film als deathstalker heb ik overigens op dvd, hoef ik dus geen stoom over af te blazen. Natuurlijk (maar ook helaas dus) niet via officiele kanalen, dat is dus onmogelijk, ook via de link van Play (geen ned. ondertiteling).
    Het gaat erom dat lang alles nog niet op DVD is, en dat is jammer want bij die zaken zitten nog vaak juweeltjes !
    Griffioen
    Je overdrijving zit -naast de opruiende toon van je bericht- in de suggestie dat je rechten praktisch geschonden worden omdat filmmaatschappijen niet alle titels uit hun catalogus uitbrengen. Ik hoop dat je zelf ook wel snapt dat het een puur commerciële overweging is om bepaalde titels wel uit te geven, met als gevolg dat er te weinig middelen overblijven voor andere titels. Met 'consumentje pesten' (want met 'burgers' heeft dit bij afwezigheid van een rol voor de overheid niets te maken) heeft dit niets te maken. Als een filmmaatschappij denkt dat het commercieel gezien interessanter is om een toch wel obscure titel als Deathstalker uit te geven in plaats van de titels die ze nu uitgeven, dan zullen ze dat heus niet nalaten.

    Je zult er toch mee moeten leven dat niet alles in het leven te koop is. Een beetje 'consuminderen' is goed voor je bloeddruk.

    Enne, gezien de flexibele houding van China ten opzichte van copyright, is het aanbod daar ruimer dan je zou verwachten...
    Laatst aangepast door mark t : 27-01-2009 om 16:53
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •