De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Yamaha speakers (bookshelf) met Onkyo receiver?

    Goedemorgen allen,

    Op het moment heb ik een Yamaha rx-v750rds receiver, daar heb ik los Yamaha Pianocraft NX-E800 bookshelf speakers bijgekocht. Een combinatie die me prima bevalt.

    Nu sta ik op het punt om de receiver te verkopen en ben dus aan het orienteren. In eerste instantie denk ik aan een Yamaha rx-v663, maar in dezelfde prijsklasse tref je de Onkyo TX-SR606, die toch meer HDMI-ingangen heeft bijvoorbeeld.

    Weet iemand hoe Yamaha speakers reageren op een Onkyo receiver? Verschilt het in klank bijvoorbeeld?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdplas Bekijk bericht
    Goedemorgen allen,

    Op het moment heb ik een Yamaha rx-v750rds receiver, daar heb ik los Yamaha Pianocraft NX-E800 bookshelf speakers bijgekocht. Een combinatie die me prima bevalt.

    Nu sta ik op het punt om de receiver te verkopen en ben dus aan het orienteren. In eerste instantie denk ik aan een Yamaha rx-v663, maar in dezelfde prijsklasse tref je de Onkyo TX-SR606, die toch meer HDMI-ingangen heeft bijvoorbeeld.

    Weet iemand hoe Yamaha speakers reageren op een Onkyo receiver? Verschilt het in klank bijvoorbeeld?
    Kan ik klank verschillen met de Onkyo, misschien zelfs wel meer naar je eigen smaak:wink:

    Ben zelf nu een Onkyo gebruiker, kom af van Denon en daarvoor heb ik Technics gekoesterd. Ik ben tevreden, evenals iemand die ook van Yamaha afkomt en nu ook met een Onkyo reciever draait.

    Je kan natuurlijk merktrouw blijven en er een losse HDMI switch bijkopen, het is maar wat je wilt, ook 4 HDMI ingangen zijn er niet echt veel:wink:
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Vanwaar je overstap van Denon naar Onkyo?

  4. #4

    Standaard

    Onkyo en yamaha liggen qua klank niet zo heel ver uit elkaar.
    Persoonlijk vind ik yamaha iets minder schel dan onkyo.
    Het probleem is dat je het alleen kan proberen door zelf te luisteren, misschien kun je bij een wat betere audio winkel eens op eenzelfde speakers de twee receivers beluisteren zodat je zelf kan ervaren welke klank jij het mooist vind.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf 3 Onkyo's gehad. Qua filmbeleving zijn ze geweldig. Ik vond echter de muzikale weergave iets minder mooi. Dit omdat Onkyo naar mijn mening qua laag erg boemerig is en tegelijk tegen het schelle aanzit qua hoog. Dit gaat ten koste van het middengebied, dat hierdoor niet lekker uit de verf komt. Dit merk je voornamelijk bij (klassieke) muziek.

    Echter, dit hangt erg af welke speakers je erop aansluit. Ik heb speakers die vrij helder klinken (Phonar). Hierdoor werd het schelle benadrukt, waar de JBL speakers die ik ervoor had, geen last van hadden. Dat is voor mij de reden geweest om over te stappen op Denon.

    Ik zou je wel willen adviseren om je Yamaha speakers mee te nemen als je gaat luisteren in de winkel naar de Onkyo. Dan weet je zeker of het voor jou lekker klinkt.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Overigens overweeg ik ook de Denon, ware het niet dat deze vrij slecht verkrijgbaar is op het moment. Daar lees is dan weer over dat deze minder goed dynamiek weergeeft bij films. En in de buurt is natuurlijk geen zaak waar hij te zien of luisteren is.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdplas Bekijk bericht
    Overigens overweeg ik ook de Denon, ware het niet dat deze vrij slecht verkrijgbaar is op het moment. Daar lees is dan weer over dat deze minder goed dynamiek weergeeft bij films. En in de buurt is natuurlijk geen zaak waar hij te zien of luisteren is.
    Van minder dynamiek t.o.v. de Onkyo heb ik thuis niets gemerkt. Uiteraard moet je het geheel wel even goed instellen en afstellen. Ik ben er nog steeds zeer content mee, zowel voor films als muziek.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvdplas Bekijk bericht
    Vanwaar je overstap van Denon naar Onkyo?
    Prijs/kwaliteitsverhouding deed mij de overstap maken.

    Toch heb ik momenteel sinds gisteren een probleem met de Onkyo, ontdekt toen ik hem voor het eerst van het net haalde. Nadat hij weer was aangesloten waren alle instellingen weg. Had alles zo weer ingesteld, dat was het probleem niet, maar krijg nu bij de start een mededeling:

    E2PROM ERROR

    Ben daar nog even wat meer informatie aan over aan het vergaren, schijnt een software hik te zijn, al denk ik zelf eerder aan een defecte Eprom, maar goed ondanks dat dat vervelend is, er zit garantie op dus dan kunnen ze hem weer terugverwachten, ik wil hem vanzelfsprekend wel in goede conditie hebben.

    De geluidskwaliteit van de Onkyo is echt schitterend, hij komt krachtiger over als mijn Denon, maar die is ondertussen dan ook al weer een jaartje of 8 oud. De 875 is een topklasse receiver, al ben ik momenteel niet blij met de hik, hij geeft als de TV niet aanstaat regelmatig NO SIGNAL, dit is f*cking iritating, want dan moet ik de TV aanzetten om toch geluid te krijgen. Hij is ook de vlotste niet als je tussen de diverse HDMI bronnen schakeld, maar dat schijnt na een software update wel weer vlotter te gaan.

    Dit weekend nog even geen zin om de handel los te koppelen en de Denon weer aan te sluiten, maar als die hik erin blijft, dan gaat hij toch zeker retour. Maar goed, eerst nog even wat meer info opdoen en kijken of ik het eventueel zelf kan fixen, ik schijn als ik zo de berichten lees niet de enige te zijn met dit euvel. Zo maar eens checken welke software versie ik heb en of ik hem zelf even kan "wassen" :wink:

    Onkyo, toch hele fijne receivers, die je zeker vanwege de schitterende geluidskwaliteit moet gaan beluisteren.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •