Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard A Serious Man [Coen Brothers/2009]



    Trailer

    http://www.apple.com/trailers/focus_...s/aseriousman/

    Plot
    A black comedy set in 1967 and centered on on Larry Gopnik (Stuhlbarg), a Midwestern professor who watches his life unravel when his wife prepares to leave him because his inept brother (Kind) won't move out of the house.

    IMDB
    http://www.imdb.com/title/tt1019452/

  2. #2

    Standaard

    Yes, dit is weer precies wat ik van een Coen verwacht; sfeervol, mooie karakters en een dosis Coen humor! Laat maar komen!

  3. #3

    Standaard

    Ziet er goed uit, typisch de Coens! Was er trouwens niet al een topic over deze film?

  4. #4

    Standaard

    Ziet er interessant uit. Ben benieuwd wat `t wordt...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5

    Standaard

    Niet dat het hoeft, maar er zitten niet echt bekende acteurs tussen. Een leuk tussendoortje van de Coens?

  6. #6

    Standaard

    Hahaha, heerlijke trailer weer.
    Simpsons Quote.
    I'm sorry, that leg's going to have to come off. Did I say leg? I meant that wet bathing suit.

    Verkooptopic

  7. #7

    Standaard

    geniale trailer, heel apart gemaakt

  8. #8

    Standaard

    Tof clipje uit de film!

    Ben hier echt benieuwd naar. Kreeg in Empire 5/5
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #9

    Standaard

    Jep, ik ben van plan deze toch zeker te gaan zien in de bios. Denk dat de Coens weer voor een erg verassend plot gaan zorgen.

  10. #10

    Standaard

    Jammer dat hij hier in Nederland pas eind januari uitkomt.
    Weer eens een keer veel later dan in Amerika.
    The horror...the horror...

  11. #11

    Standaard

    Blij dat ik wat dat betreft niet meer in Nederland woon. Hier in London komt ie over 3 dagen al uit :razz:
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Incredible Bekijk bericht
    Blij dat ik wat dat betreft niet meer in Nederland woon. Hier in London komt ie over 3 dagen al uit :razz:
    ... en lui die in Amerika wonen zullen blij zijn dat ze niet in Engeland wonen omdat die daar al twee maandjes uit is
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  13. #13

    Standaard

    Ondertussen de film gezien. En jezus zeg, werkelijk fantastisch. De coens hebben filmmaken geperfectioneerd. Gaat dat zien.

  14. #14

    Standaard

    ben benieuwd, de trailer is in iedergeval erg goed

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Ik heb de trailer gezien en vond het niet -zo bijzonder..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  17. #17

    Standaard

    Ik heb de trailer pas gekeken nadat ik de film had gezien, ben fan van Coen films en durfde het zonder de trailer dus ook wel aan. Heb een beetje een dubbel gevoel bij de film. Filmtechnisch gezien vond ik het niet minder dan top. De personages zijn erg goed, verhaal spreekt mij niet direct aan maar is heeft verschillende lagen en dat maakt de film daardoor erg goed geschikt om meerdere malen te bekijken, de kleuren zijn prachtig en ook de humor ontbreekt niet. Toch denk ik dat ik de film nogmaals moet zien om de hele film te begrijpen. De film bevat redelijk wat scenes met betrekking tot het joodse geloof. Zelf ken ik hier heel weinig van en heb ik het idee dat ik daardoor ook een aantal goede 'grappen' mis. Ook blijf ik de 'zwarte humor' lastig vinden.

    Zeker een film om op dvd of br te kopen, een film om meerdere keren te kijken.
    Voor nu een 8/10 wat mij betreft, maar dit kan alleen nog maar oplopen als ik de film meerdere keren ga zien.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  18. #18

    Standaard

    Vanmiddag gezien:

    Laat ik voorop stellen dat ik een enorme fan ben van de Coen brothers, dus in vele opzichten weet je dan wat je te wachten staat: gitzwarte humor, prachtige karakters en fascinerende plots. Dat alles zit ook in deze film, voor zover geen verassing. Wat de film echter zo interessant en goed maakt is de mate waarin de film heel ingetogen blijft, iets wat ook precies past bij het hoofdkarakter Larry en de context van het verhaal.
    Deze film is misschien wel een van de meest persoonlijke films van de Coen brothers, daar waar het zich enkel en alleen richt op de Joodse gemeenschap in (hogeropgeleid/suburban) Amerika. Dat gegeven is voor de niet-Jood misschien wat lastig te behappen in het begin, maar naarmate de film vordert wordt duidelijk dat Larry zeer goed wordt neergezet als schlemiel van het verhaal.

    Wederom een heel andere film van de Coens, maar wel eentje met een bepaalde klasse en flair die het toch weer een must-see maakt.

  19. #19

    Standaard

    Juist gekeken en ...
    ... YES YES YES!!

  20. #20

    Standaard

    jammer dat ie niet in veel zalen draait

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Russo Bekijk bericht
    jammer dat ie niet in veel zalen draait
    Idd, wilde deze film in de bios checken nu ik weer wat meer tijd heb.
    Spijtig genoeg draait hij al niet meer bij de Must-See en Euroscoop.
    Sja, dat wordt dan toch downloaden.
    The horror...the horror...

  22. #22

    Standaard

    Heb net een mailtje gestuurd naar MustSee. Ze proberen zich de laatste tijd meer te profileren als Arthouse-films bioscoop, naast dat ze uiteraard de andere Hollywood films als belangrijkste films draaien. A Serious Man zou toch mooie tussenweg zijn tussen echte arthouse en gewone hollywood films, maar ik kreeg een mail terug dat hij niet aangekocht zou worden..

    Spijtig.
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  23. #23

    Standaard

    koop m wel op dvd/bluray, ga iig geen 10 euro betalen voor een scherm van 3 bij 2 meter

    heb ik 1x gehad in een of andere vage bioscoop, maar dat doe ik nooit meer

  24. #24

    Standaard

    A Serious Man (2009)

    Degelijke’ zwarte-komedie’ van de gebroeders Coen die op alle vlakken net dat beetje extra mist in vergelijking met hun eerdere films. Of het nou de droge humor van The Big Lebowski, de diepe gelaagdheid van No Country for Old Men of het kalme sfeertje van Fargo is, we hebben het allemaal al eens beter gezien. Je zou kunnen stellen dat de gebroeders Coen een beetje in herhaling beginnen te vallen, al blijven hun films nog steeds plezierig om naar te kijken. Het verhaal gaat over de Joodse professor Larry Gopnik (sterk neergezet door Michael Stuhlbarg) wiens op voorhand rustige leventje volledig in het honderd loopt. Door alle tegenslagen waar hij mee te maken krijgt wordt het hem zeer lastig gemaakt om ‘A Serious Man’ te zijn.

    Deze film wordt gezien als de meest persoonlijke van de gebroeders Coen vanwege hun Joodse verleden en dat is te merken ook. Er komen zeer veel Hebreeuwse termen voorbij en de gehele Joodse setting doet hierdoor wat afstandelijk aan. De tegenslagen waar Gopnik mee te maken krijgt zijn dan wel universeel, maar het hele verloop van dit alles is dan wat aan de voorspelbare kant. De cinematografie en het acteerwerk zijn zoals gewoonlijk van erg hoog niveau, net als de vele leuke typetjes waar de film mee volzit. Het ongestructureerde plot blijft de gehele film interessant en het einde is weer typisch Coens. Op het begin denk je namelijk dat de eerste scene helemaal ‘out of place’ is, maar achteraf blijkt dit natuurlijk de belangrijkste scene te zijn om het voor sommige vreemde einde te snappen. Hopelijk stappen ze voorlopig wel van de ‘zwarte-komedie’ af.

    7,3
    The horror...the horror...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raznov Bekijk bericht
    Ik heb de trailer pas gekeken nadat ik de film had gezien, ben fan van Coen films en durfde het zonder de trailer dus ook wel aan. Heb een beetje een dubbel gevoel bij de film. Filmtechnisch gezien vond ik het niet minder dan top. De personages zijn erg goed, verhaal spreekt mij niet direct aan maar is heeft verschillende lagen en dat maakt de film daardoor erg goed geschikt om meerdere malen te bekijken, de kleuren zijn prachtig en ook de humor ontbreekt niet. Toch denk ik dat ik de film nogmaals moet zien om de hele film te begrijpen. De film bevat redelijk wat scenes met betrekking tot het joodse geloof. Zelf ken ik hier heel weinig van en heb ik het idee dat ik daardoor ook een aantal goede 'grappen' mis. Ook blijf ik de 'zwarte humor' lastig vinden.

    Zeker een film om op dvd of br te kopen, een film om meerdere keren te kijken.
    Voor nu een 8/10 wat mij betreft, maar dit kan alleen nog maar oplopen als ik de film meerdere keren ga zien.
    Heb hem net gezien, zelfde cijfer en zou het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •