De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp bij installatie Denon-set gevraagd

    Geacht forum,

    Ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen bij de aansluiting en het maken van de juiste instellingen van mijn Denon-set. Het lukt wel om alle componenten afzonderlijk te beluisteren/bekijken, maar het lukt me niet om dit alles via de receiver te bedienen. En dat moet kunnen. Volgens mij heb ik alles al geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

    > receiver = AVR-3806 met Denon-link, 2x HDMI-in en 1x HDMI-uit.
    > DVD-speler = DVD-2930 met Denon-link, 1x HDMI-uit.
    > digitale tv-tuner van Samsung = DCB-H360R met HDMI-uit (digitaal signaal van Ziggo).
    > LCD-monitor van Philips, 3x HDMI-in (full HD).

    Volgens mij moet het als volgt kunnen, maar dit werkt -tot nu toe- nog niet:
    > tv-tuner met HDMI-kabel aangesloten op HDMI-in #1 van de receiver en...
    > tv-tuner met optische-kabel aangesloten op opt #1 van de receiver.
    > dvd-speler met HDMI-kabel aangesloten op HDMI-in #2 van de receiver en...
    > dvd-speler met Denon-link-uit op Denon-link-in van de receiver.
    > receiver HDMI-uit met HDMI-kabel aangesloten op HDMI-in #1 van monitor.

    Tja, en dan werkt het niet. Zie ik iets over het hoofd? Welke settings zijn primair noodzakelijk? Als iemand mij even een duwtje in de rug kan geven graag!

    Groet, Jan

  2. #2

    Standaard

    Hallo Jan,
    waarom zou je HDMI en tegelijkertijd ook optisch aansluiten? waarom denon-link en HDMI tegelijk? HDMI doet immers beeld en geluid. Wat ik zelf heb gedaan:
    TV tuner (digitale tv van upc) met HDMI aan receiver, BR-speler met HDMI aan receiver en vanuit de HDMI-out van de receiver een HDMI naar de TV. Dat werkt in ieder geval Ik heb dan geen Denon, maar Pioneer, maar het idee zou moeten werken.

    Robert
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  3. #3

    Standaard

    Beste Robert (dat is snel),

    Ik heb begrepen dat HDMI de beste kwaliteit geeft, vandaar dus de HDMI kabel tussen Samsung en receiver. De optische-kabel is mij verkocht als zou deze voor het doorgeven van de radio-signalen zijn (dus voor de tuner van de receiver zeg maar). De Samsung stuurt geen audiosignaal naar de receiver zegt men.

    Van Denon-link begrijp ik niets. Ik weet wel dat ik met alle denkbare aansluitmogelijkheden nog niets over Denon-link heb gehoord/gezien...

    Zoals je het in jou situatie schetst stel ik het me ook voor. De receiver is het hart van de installatie en daar kies je voor TV (met stereo-geluid over de boxen), voor DVD (idem), voor CD (monitor kan uit), radio of iTunes (via Airport).

    Nu heb ik begrepen dat ik ook niet de meest recente HDMI-versie heb en dat daar geen audio over heen gaat (zeg je dat zo?). Oh ja, ik luister gewoon ouderwets stereo.
    Laatst aangepast door snja : 01-02-2009 om 20:46

  4. #4

    Standaard

    Waarom sluit je het niet zo aan:

    - Denon DVD-2930 via HDMI op je LCD TV (voor beeld)
    - Denon DVD-2930 via Denon-link op je AVR-3806 (voor geluid vanaf je DVD(A) en (SA)CD
    - Samsung DCB-H360R via HDMI op je LCD TV (voor beeld)
    - Samsung DCB-H360R via een optische kabel naar je AVR-3806 (voor geluid)

    Je LCD TV heeft 3 HDMI ingangen, dus genoeg. Je gebruikt er nu maar 2, dus er kan altijd nog een Playstation 3 of Xbox 360 bij

    Bijkomend voordeel is dat je nu geen tussenconnecties hebt qua beeld, alles gewoon rechtstreeks vanaf de bron naar de TV. Je geeft zelf al aan dat je niet de nieuwste versie van HDMI hebt, dus beeld en geluid gezamenlijk over 1 kabel gaat sowieso niet lukken.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 03-02-2009 om 13:40
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Peter,

    Ik zal deze optie proberen. Het betekent volgens mij dat de receiver dan alle inkomende en uitgaande signalen van DVD en TV over verschillende kabels moet verwerken. Maar dat doet-ie toch niet als-vanzelfsprekend? Via set-up menu kan ik volgens mij niet voor alle bronnen aparte kanalen kiezen, anders gezegd (bv): televisiesignaal in op HDMI-1 in EN audiosignaal in behorende bij televisie SYNCHROON op optical 1. Of volg ik de verkeerde denkwijze? Ook nu krijg ik die Denon-link -essentieel in jou voorstel- niet aan de praat en moet ik het audiosignaal van de TV naar de receiver terugvoeren middels ouderwetse kabel met tulpstekkertjes. Lijkt me niet bevorderlijk voor de geluidskwaliteit. Het blauwe lampje brand wel ten teken dat Denon-link actief is. Het HDMI-lampje knippert constant, behalve als ik de uitgang van de DVD-speler rechtstreeks op de monitor aansluit.

    Groet, Jan
    Laatst aangepast door snja : 04-02-2009 om 06:28

  6. #6

    Standaard

    Jan,

    Ik denk dat je wat betreft de Denon-Link in de setup van je DVD speler aan zult moeten geven dat je de audio over deze uitgang wilt laten gaan. Tevens zul je ook iets op je reciever in moeten stellen dat de ingangsbron "DVD" luistert naar de Denon-Link. Dit doe je in het setup menu van je reciever on der Digital In Assignment.

    Qua beeld en geluid zul je op je TV bijvoorbeeld HDMI 1 kiezen als ingang voor het beeld vanaf je DVD-speler. Voor het geluid zul je dan op je reciever de ingangsbron "DVD" kiezen die weer in verbinding staat via het audiosignaal dat vanaf de DVD-speler binnenkomt via de Denon-Link. Dan zouden beeld en geluid gewoon synchroon moeten lopen.

    Algemeen gesteld: Je moet in de setup menu's van je apparaten vertellen via welke uitgangen (beeld en/of geluid) ze uitsturen en via welke ingangen ze (beeld en/of geluid) ontvangen.

    Praktisch: Sluit je Denon DVD-speler even via scart aan op je TV, mocht deze via HDMI nog niet direct beeld geven. In het setup menu aan dat het beeld (onder Video Settings of zoiets) via HDMI gaat. Het geluid (onder Audio Settings of zoiets) gaat via Denon-Link.

    Vervolgens sluit je de DVD-speler met de HDMI-kabel direct aan op je TV (als je daar eerder nog geen beeld over kon krijgen). Daarnaast sluit je de Denon-Link kabel (geleverd bij je DVD-speler volgens mij) aan en verbind je deze met de ingang voor Denon-Link op je reciever.

    Vervolgens moet je je reciever even vertellen dat hij moet luisteren naar de Denon-Link ingang wanneer je 'n DVD wilt kijken, (SA)CD wilt luisteren. Dit doe je in het Setup menu van je reciever (dit krijg je te zien door de monitor-uitgang op je reciever vai een geel tulpstekkertje, of s-video kabeltje aan te sluiten op je TV). Onder de optie Digital IN Assignments kun je aangeven dat Denon-Link wordt gekoppeld aan "DVD". Als je op de reciever daarna voor DVD kiest, luistert deze dus naar de Denon-Link ingang.

    Ik hoop dat ik het zo een beetje begrijpelijk voor je heb uitgelegd.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 04-02-2009 om 14:50 Reden: Extra informatie gegeven
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Het audio-deel en de denon-link werken nu, maar ik krijg de set niet zodanig ingesteld dat de receiver het middelpunt van de installatie wordt. Het probleem is en blijft het videosignaal. De monitor krijgt wel signaal (dat denk ik, zie hieronder) maar kan er blijkbaar niets mee want deze geeft alleen een zwart beeld. Kan het zijn dat mijn monitor alleen een hogere HDMI-versie accepteert? Per slot is de Denon-set 2e hands gekocht en circa 2 jaar oud terwijl de monitor van eind 2008 is.

    Als er geen signaal op de monitor wordt aangevoerd krijg ik in het scherm te lezen: geen signaal. Als ik de HDMI-uit van de receiver aansluit krijg ik de melding: ./. (punt, slash, punt). Als ik de dvd-speler rechtstreeks aansluit krijg ik dvd-beeld zoals het hoort, maar ja dan blijf ik met 3 afstandbedieningen zitten terwijl het allemaal met die ene van de receiver moet kunnen worden geregeld. Als ik de dvd-speler via de receiver aansluit (via HDMI) gaat (en blijft) op de speler ineens het HDMI-lampje vrolijk knipperen terwijl er verder niets in de instellingen is gewijzigd! Het is om gek van te worden, zoveel tijd ik er al aan heb besteed.

    Is er iemand in de omgeving van Den Haag die verstand van zaken heeft (zelfde Denon-set) en mij desnoods tegen betaling kan helpen? Ik sta nu op het punt de hele set te verkopen en mijn 20 jaar oude Quad weer van zolder te halen. Het is toch jammer dat -door al die ingewikkelde mogelijkheden van tegenwoordig (prachtig allemaal hoor, echt daar niet van) maar dat de eenvoudigste set-up (2 boxen, een dvd-speler en receiver van 1 merk en een monitor) onvindbaar lijkt.
    Laatst aangepast door snja : 08-02-2009 om 13:36

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door snja Bekijk bericht
    Het audio-deel en de denon-link werken nu, maar ik krijg de set niet zodanig ingesteld dat de receiver het middelpunt van de installatie wordt. Het probleem is en blijft het videosignaal. De monitor krijgt wel signaal (dat denk ik, zie hieronder) maar kan er blijkbaar niets mee want deze geeft alleen een zwart beeld. Kan het zijn dat mijn monitor alleen een hogere HDMI-versie accepteert? Per slot is de Denon-set 2e hands gekocht en circa 2 jaar oud terwijl de monitor van eind 2008 is.

    Als er geen signaal op de monitor wordt aangevoerd krijg ik in het scherm te lezen: geen signaal. Als ik de HDMI-uit van de receiver aansluit krijg ik de melding: ./. (punt, slash, punt). Als ik de dvd-speler rechtstreeks aansluit krijg ik dvd-beeld zoals het hoort, maar ja dan blijf ik met 3 afstandbedieningen zitten terwijl het allemaal met die ene van de receiver moet kunnen worden geregeld. Als ik de dvd-speler via de receiver aansluit (via HDMI) gaat (en blijft) op de speler ineens het HDMI-lampje vrolijk knipperen terwijl er verder niets in de instellingen is gewijzigd! Het is om gek van te worden, zoveel tijd ik er al aan heb besteed.

    Is er iemand in de omgeving van Den Haag die verstand van zaken heeft (zelfde Denon-set) en mij desnoods tegen betaling kan helpen? Ik sta nu op het punt de hele set te verkopen en mijn 20 jaar oude Quad weer van zolder te halen. Het is toch jammer dat -door al die ingewikkelde mogelijkheden van tegenwoordig (prachtig allemaal hoor, echt daar niet van) maar dat de eenvoudigste set-up (2 boxen, een dvd-speler en receiver van 1 merk en een monitor) onvindbaar lijkt.

    Tja deze denon's en hoger zijn ook eigenlijk niet voor leken op dit vlak als ik het zo uitdrukken mag.

    Dit is ook de reden dat niet alle winkels topmodellen denon mogen verkopen.

    Bijv. bij de BCC is de 3808 echt het uiterste alle instappers is al helemaal geen probleem.

    Jammer dat de gebruiksaanwijzingen van denon ook te wensen overlaat waardoor het nog lastiger is er zelf uit te komen.

    Jammer dat ik niet ff naast je woon anders hiekp ik je zeker het goed op te zetten want eenmaal goed ingesteld en ingeregeld zal het een genot zijn om naar te luisteren waar jouw 20 jaar oude set bij verbleekt denk ik zo.
    Denon AVR-4306
    Denon DVD-3930
    4x Mission M35i Front + Surround
    2x Mission M32i Surround Back
    1x Mission M3C2i Center
    1x Rel Stata 5

  9. #9

    Standaard

    Jan,

    Ik doe even een aanname vanuit de beschrijving die je geeft:

    1) Het audiogedeelte werkt nu goed.
    2) Je hebt je receiver via HDMI op je LCD TV aangesloten
    3) Je hebt je Denon DVD-speler via HDMI op je receiver aangesloten
    4) Je hebt je TV-decoder via HDMI aangesloten op je receiver
    5) Het probleem dat je geen beeld krijgt op je LCD TV

    In het setupmenu van je receiver kunje onder "Video In Assignments" aangeven welke ingangsbron op je receiver correspondeert met welke HDMI-uitgang op je receiver.

    In jouw geval dien je voor je DVD-speler in de setup van je reciever het volgende in te stellen:
    - Digital In Assignments --> DVD - Denon-Link
    - Video In Assignments --> DVD - HDMI1 (als dat de HDMI-ingang op je receiver is waar de DVD-speler mee verbonden is)

    Voor je TV-decoder dien je in de setup van je reciever het volgende in te stellen:
    - Digital In Assignments --> VDP - OPT1 (als daar de digitale kabel in zit, anders OPT2, 3 of 4)
    - Video In Assignments --> VDP - HDMI2 (als dat de HDMI-ingang op je receiver is waar de TV-decoder mee verbonden is)


    Belangrijk is dat je zowel bij audio als video verwijst naar dezelfde ingangsbron. In mijn voorbeeld dus naar DVD en VDP. Als je dan een DVD gaat kijken en je schakelt je receiver op ingangsbron "DVD", schakelt deze voor audio naar de Denon-Link ingang en voor beeld geeft hij door wat hij op de HDMI1 ingang binnenkrijgt en zet dit door naar de TV.

    Snap je 'm een beetje zo? Geef anders je aansluitingen die je gedaan hebt door (en waarmee) + de instellingen die je in het setupmenu van je receiver hebt gedaan.

    Overigens is het een illusie dat je minder afstandsbedieningen nodig hebt als je het beeld via je reciever laat lopen. In jouw geval kun je ook de DVD-speler en TV-decoder rechtsreeks aansluiten op de TV. Je moet sowieso voor alle apparaten hun eigen afstandsbediening blijven gebruiken, tenzij je:

    1) de afstandsbediening van je receiver "inleert/programmeert" voor je TV-decoder, DVD-speler kan hij al omdat deze van hetzelfde merk is.
    2) een universele afstandsbediening zoals de Logitech Harmony One koopt
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 09-02-2009 om 13:37 Reden: Extra info
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #10

    Standaard

    Ik heb inmiddels tv- en dvd-signaal (beeld en geluid) over de receiver gezien, gehoord en geschakeld. Toch gaat er nog iets niet goed:

    > Na enige tijd valt het geluid bij het tv-signaal weg, gevolgd door beeld. Als ik de functieknop verdraai en terugzet (naar DBS, ik krijg digitaal signaal van Ziggo) zegt de monitor nu: geen signaal (en dat was er even te voren toch echt nog).

    > Min of meer hetzelfde gebeurt bij dvd. Daar houdt ik wel geluid maar het klinkt alsof er stukjes ontbreken. Alsof de denon-link niet wordt gebruikt of dat het signaal via en lange omweg of verwerkt moet worden en er zo bit's verloren raken. Als ik de functieknop verdraai en weer terugzet zegt de monitor ook nu: geen signaal, zie boven.

    > Er zijn geen problemen met de overige apparaten (geluidsbronnen).

    Uitschakelen van de set lost het probleem slechts tijdelijk op, maar niet fundamenteel. Het lijkt er op alsof de receiver in de achtergrond een (of meerdere) setting('s) naar default schakelt waardoor deze niet meer naar HDMI-signaal "kijkt''. Wat kan dit zijn?

    Sinds gisteravond krijg ik geen setup menu op mijn receiver te zien. Het lijkt alsof het knopje op de afstandsbediening niet meer werkt. Lastig! Nu kan het zijn dat het menu naar de monitor wordt gezonden, maar daar krijg ik geen signaal (immers, zie boven). Iemand een idee hoe dit op te lossen? Het handboek zegt hier niets over.

    Alvast mijn dank voor jullie bijdrage, Jan
    Laatst aangepast door snja : 12-02-2009 om 08:19

  11. #11

    Standaard

    Hoi Jan,

    We komen steeds een stapje verder
    Het setup menu van je receiver wordt alleen weergegeven wanneer je de receiver via eeen s-video kabeltje of geel tulpkabeltje met je TV verbindt (monitor out op receiver).

    Je hebt kans dat je dan even op je TV moet schakelen naar de AVS ingang of zoiets om het beeld van het setup menu te krijgen.

    In de setup van je Ziggo decoder kun je aangeven dat je het geluid altijd digitaal wilt hebben, dus via de optische uitgang. Check even of je dit ook zo hebt ingesteld.

    Die audio dropouts ga ik nog even over nadenken waar dit aan kan liggen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  12. #12

    Standaard

    Gisteravond samen met de vorige eigenaar van de set alles nog eens doorgenomen. De enige conclusie die we kunnen trekken is: het ligt aan de HDMI-bekabeling. Even samenvatten:

    Samsung heeft waarschijnlijk de oudste HDMI-versie (1.1)
    Monitor waarschijnlijk de laatste (1.3a)
    DVD-speler zou 1.3 maar ook 1.2 kunnen hebben
    Receiver 1.2 of 1.1
    Kabels zijn voor HD-tv (mijn monitor is full-HD dus ik dacht, dat lijkt me wel zinvol) en HDMI-versie 1.3a

    Dit is wat we nu denken: voor 1.3(a) schijnt een apart circuit in beide apparaten -aan weerszijden van de kabel- nodig te zijn. De instabiele situatie en de audio drop-outs zouden het gevolg kunnen zijn van het feit dat aan de denon-zijde dit circuit ontbreekt. De receiver zoekt vervolgens naar alternatieven en weet er met veel rekenwerk nog net het audio-signaal er doorheen te krijgen (met als bij-effect de drop-outs) maar kan geen videosignaal doorvoeren. Is dit denkbaar, ja. Is het realistisch, geen idee.

    UPDATE: Denon Nederland gebeld. HDMI is in principe downward compatibel, dat sluit een kabelprobleem volgens hen uit. Waarschijnlijk betreft het hier een firmware-kwestie in de Philips-monitor.

    UPDATE: Philips Nederland gebeld. Prima te woord gestaan, prima service. Ze sturen een USB-stick met de nieuwste firmware. Iets zegt me dat dit wel eens de oplossing kan zijn. Even afwachten totdat de post is geweest.
    Laatst aangepast door snja : 19-02-2009 om 08:53

  13. #13

    Standaard

    Nieuwe firmware op de Philips lost het probleem dus niet op. Het ziet ernaar uit dat, ofwel deze moderne top-apparaten niet met elkaar kan samenwerken (in de zin van: compatibel is), ofwel de HDMI-versies toch minder compatibel zijn dan men wil doen geloven, ofwel een van de apparaten defect is (in de zin van: ontregeld). Ik ben er zeker van dat de setup goed is/wordt doorlopen. Mag ik nog eenmaal jullie visie op dit probleem vragen?

  14. #14

    Standaard

    Dag snja,
    Mag ik vragen of je toch nog een oplossing hebt bereikt voor je probleem?
    Ik heb nl. ook de Denon AVR-3806 icm met een Philips 42pfl9664, Denon DVD-1920 en krijg ook geen HDMI verbindingen rond tussen deze 3...
    Ik heb ook behoorlijk handig erin, maar na een aantal pogingen en aardig wat tijd erin gestoken te hebben ben ik ook ermee gestopt... HDMI nr LCD werkt, audio optisch nr versterker.
    Volgens mij is de handshake het probleem tussen de HDMI apparaten. Maar mogelijk ook de verschillende soorten HDMI kabels. Een enkele keer kreeg ik beeld van Denon DVD-1920 nr versterker, (met groenig beeld) maar alleen na overal stekkers eruit en opnieuw verbindingen opbouwen..
    Ik hoor graag of jij of anderen nog een oplossing hebben, want de Denon lijkt hier gewoon onder de maat te presteren. zucht..

  15. #15

    Standaard

    Hoi EdPod,

    Ik kan het kort houden: nee, het is niet gelukt de Denon zodanig te bedraden en in te stellen dat deze als spil in mijn set werkt. Ik heb de tech-dienst van Denon importeur een tijd geleden eens gesproken. En hoewel deze man mij zeer terwille was en het telefoongesprek bijna een uur duurde wist hij het ook niet meer...

    We zijn er hier inmiddels aangewend te schakelen via de diverse ingangen van de monitor (1x sat, 1x dvd, 1x WII) gevolgd door het kanaal te kiezen op de receiver. Ik baal ervan dat deze dure apparaten niet met elkaar kunnen communiceren. Om het ongemak van alle AB-en te verlichten heb ik er een (weer dure maar in elk geval een fijne) universeel programeerbare AB bij gekocht, de Prestigo van Philips hetgeen betekent dat ik nu 1 AB op de bank heb liggen ipv 4 <zucht>

    Ben bang dat ik je niet verder kan helpen. Heb wel een bericht aan Denon: de dikke handleidingen zijn alleen dat: dik! Verder zijn ze onleesbaar en incompleet. Voorbeeld: ik heb een nieuwe laser in de DVD-speler gezet en moet het apparaat nu resetten. Ook de gebruiksuren van de laser. Dit kan via een van de menu's icm een toetscombinatie maar in de handleiding onder probleemoplossing oid nergens iets over te vinden.

    Groet, Jan
    Laatst aangepast door snja : 28-01-2012 om 12:41

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •