De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Smile Vreemd probleem (opgelost! )

    Ik heb een Pioneer VSX-LX51 receiver, via HDMI gekoppeld aan een Panasonic BD-55 blu-ray speler. De receiver is dan via HDMI aan de TV gekoppeld. Ik heb de KEF eitjes als speakerset.
    Het vreemde is dat bij het bekijken van een BR film de receiver er af en toe "uit klapt".
    De receiver wordt niet warm; als ik radio luister werkt de receiver de hele dag probleemloos. Ook het TV signaal loopt via de receiver. Een avondje TV kijken is ook geen probleem. Alleen bij film kijken gaat het mis. Nu probeer ik oorzaken te elimineren.

    Speakerdraden zijn allemaal netjes aangesloten (geen kale draden die sluiting veroorzaken ofzo).
    Ik heb de laatst beschikbare firmware van de BR speler geinstalleerd.
    Ik laat de receiver de HD audio decoderen.
    Ik heb een nieuwe 1.3 HDMI kabel gekocht. Dat hielp allemaal niet.
    Ik heb ook geprobeerd de BR via een optische kabel aan te sluiten, maar dan treedt het probleem ook op.

    Mijn vraag: is er een instelling in de BR speler die ik moet veranderen, of zou het probleem toch in de versterker kunnen zitten?
    Alle hulp is welkom!

    Robert
    Laatst aangepast door spliney : 28-02-2009 om 07:34
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  2. #2

    Standaard

    Waarschijnlijk een probleem met de HDMI-verbindingen. Voor 1080P beeld gecombineerd het HD-geluid heb je betere kabels nodig omdat deze de signalen beter scheiden en je dan dus minder verlies hebt. Het feit dat een kabel geschikt is voor HDMI 1.3 zeg dus niets over de kwaliteit van de kabel.

    Welk merk en type HDMI kabels gebruik je nu?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je reactie Gerco. Het is een Supra kabel. Het vreemde is dat de versterker na ongeveer 15 a 20 minuten uit knalt. Als het aan de kabel zou liggen, dan werkt het meteen niet. Toch?
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  4. #4

    Standaard

    Kabelbreuk in de speakerkabels? Dat kun je namelijk van buitenaf niet zien. Kun je niet eens wat kabels wisselen of speakers afkoppelen om dat probleem te elimineren?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Hi Michael. Dank voor je suggestie. Ik denk niet dat het kabelbreuk is. De kabels zijn behoorlijk dik. Ik speel probleemloos de hele dag radio, tv over de receiver. Alle speakers doen het gewoon. Bij kabelbreuk moet dat dan ook problemen geven denk ik.

    Ik zit zelf te denken aan een probleem met het volume in combinatie met de HD audio(film speel ik met een hoger volume dan dat ik gebruik bij tv of radio). Met hoger volume moet de receiver harder werken en dan ineens gaat het mis (zucht)
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  6. #6

    Standaard

    Zou toch niet verkeerd zijn dit uit te sluiten. Een kabelbreuk moet je ook niet in de letterlijke zin van het woord verstaan...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    heb je de firmware van de nederlandse website gehaald anders kan hij daar van in de stress raken.
    en moet hij bij panasonic even gerepareerd worden
    harman kardon avr8500,pa2000,dvd25,hd70,td 420

    klipsch reference 35 serie met rw 12 sub(7.1)

  8. #8

    Standaard

    @racingduck: De firmware komt van de goede site. Als je in NL op de software downloads klikt kom je uit op een site in Japan
    @Michael H: ik snap dat de kabel bij een kabelbreuk niet letterlijk in 2 stukken ligt Maar hoe stel je dan een kabelbreuk vast?
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spliney Bekijk bericht
    @Michael H: ik snap dat de kabel bij een kabelbreuk niet letterlijk in 2 stukken ligt Maar hoe stel je dan een kabelbreuk vast?
    Door gewoon elke speaker af te koppelen net zo lang tot er geen probleem meer optreedt.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spliney Bekijk bericht
    Maar hoe stel je dan een kabelbreuk vast?
    Ontkoppel de kabel van zowel de receiver/versterker en de luidspreker, draai aan één kant beide draden in elkaar en meet met de weerstand(Ohm) m.b.v. een universeelmeter. Deze zou heel laag moeten zijn. Geeft de meter een hoge waarde aan, dan is er een breuk in de kabel. Beweeg de kabel op sommige plekken en kijk of dit invloed heeft op de waarde die de meter aangeeft. Zo ja, dan is er een zwakke plek die verwijderd moet worden.

    Als je dan toch bezig bent, zou je ook de weerstand van de luidsprekers kunnen meten of deze de 4, 6 of 8 Ohm heeft die op het typeplaatje van de luidspreker vermeld staat.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Gerco, dank voor je uitleg! Nu alleen nog een universeelmeter op de kop tikken :razz:

    Ik heb mailcontact met Pioneer en zij vermoeden een defect. Hij gaat dus even retour
    Mij benieuwen hoe lang dat gaat duren..
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  12. #12

    Standaard

    Michael H had gelijk! Er was toch een probleem met 1 van de speakerkabels. Via een universeelmeter aangetoond dat er sluiting in zat. Probleem opgelost en gelukkig mankeert er niks aan de versterker

    Ook even een goed woordje voor Polectro (de winkel in Amsterdam waar ik de versterker gekocht heb) die alle moeite gedaan hebben om het probleem met mijn versterker op te lossen. De monteur die ik had gevraagd had zelfs een extra versterker meegenomen, mocht mijn exemplaar stuk zijn. Top service!
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spliney Bekijk bericht
    Michael H had gelijk! Er was toch een probleem met 1 van de speakerkabels. Via een universeelmeter aangetoond dat er sluiting in zat. Probleem opgelost en gelukkig mankeert er niks aan de versterker
    Hey fijn dat het probleem is opgelost en ook bedankt dat je dat even laat weten. Vaak bieden wij allerlei mogelijkheden aan, maar horen zelden of het is gelukt...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Graag gedaan. Jij (en alle anderen) bedankt voor de hulp. Kleine moeite om even terugkoppeling te geven, toch?
    First seek to understand, then seek to be understood.
    Panasonic DMP-BD55, Panasonic TH-46PZ82E (gecalibreerd), Pioneer VSX-LX51, KEF KHT 2005.2, KEF PWS2010 Subwoofer.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •