De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Keuze tussen reciever of home cinema set?

    Hallo,

    Ik zal eerst uitleggen wat ik al heb, dat is het volgende een blu ray speler van samsung en een home cinema set van pioneer.

    Deze set is aangesloten met twee audio kabels, maar nu het is het probleem ik heb altijd een vertraging met beeld en geluid.

    Nu wil ik dat gaan vervangen voor een home cinema set of reciever en boxen.

    Wat is het is de beste keus hierin en budget is rond 700 euro

  2. #2

    Standaard

    Wat wij meestal adviseren is om te kiezen voor een receiver en een luidsprekerset of bvb beginnen met luidsprekers voor front met daarbij een subwoofer.

    Het is echter afhankelijk van hoeveel geld je aan deze hobby wilt besteden. Is dit weinig, dan kun je ook kiezen voor een pakket-systeem met daarin een receiver, een complete luidsprekerset en evt. een speler/recorder.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard



    dit schijnt een aanrader te zijn ?

  4. #4

    Standaard

    Wow en daarmee blaas je geen gat in muur als je 'em aanzet?

    Tja ik weet persoonlijk niet wat ik van 7.1 moet vinden, ik heb zelf maar een 5.1 (lame ass pc-setje *zet binnenkort wel een foto's online* dus ja...) maar ik vraag me af of je werkelijk wel het verschil hoort en of het de moeite waard is want als ik heel eerlijk ben, ben ik nog nooit een dvd tegen gekomen waarop 7.1 stond aangegeven...

    To each his own, maar goed om terug te komen op de vraag/opmerking van Flugel24 misschien zou je HDMI willen overwegen (beeld en geluid via 1 kabel)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.Mark R Bekijk bericht
    Tja ik weet persoonlijk niet wat ik van 7.1 moet vinden, ik heb zelf maar een 5.1 (lame ass pc-setje *zet binnenkort wel een foto's online* dus ja...) maar ik vraag me af of je werkelijk wel het verschil hoort en of het de moeite waard is want als ik heel eerlijk ben, ben ik nog nooit een dvd tegen gekomen waarop 7.1 stond aangegeven...
    Je hoeft niet alle luidsprekers te gebruiken die in dit pakket zitten. Wanneer je die set als 5.1 gebruikt kun je dan kiezen welk soort luidspreker je als "front" wilt gebruiken.

    DVD's met 7.1 bestaan ook niet. Vaak wordt het kanaal "surround-back" gemixt met de surround om er dan 2 matrix-kanalen van te maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tin Bekijk bericht


    dit schijnt een aanrader te zijn ?


    Kan iemand mij vertellen waar ik deze aanbieding kan vinden?

  7. #7

    Standaard

    http://www.besthomecinema.nl/product...roducts_id=645

    Succes met je keuze.
    Ik heb begrepen dat de set niet meer te koop is of in ieder geval ZEER moeilijk leverbaar.............het schijnt dat er april 2009 nieuwe modellen uitkomen.
    Wie weet hier meer van ?

    Tin
    Laatst aangepast door tin : 24-02-2009 om 16:53

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr.Mark R Bekijk bericht
    Wow en daarmee blaas je geen gat in muur als je 'em aanzet?

    Tja ik weet persoonlijk niet wat ik van 7.1 moet vinden, ik heb zelf maar een 5.1 (lame ass pc-setje *zet binnenkort wel een foto's online* dus ja...) maar ik vraag me af of je werkelijk wel het verschil hoort en of het de moeite waard is want als ik heel eerlijk ben, ben ik nog nooit een dvd tegen gekomen waarop 7.1 stond aangegeven...

    To each his own, maar goed om terug te komen op de vraag/opmerking van Flugel24 misschien zou je HDMI willen overwegen (beeld en geluid via 1 kabel)
    Wel zijn er veel dvd's met 6.1 Dolby Digital EX, of DTS ES 6.1 Discrete of Matrix!

    Tevens kan de THX Surround EX, THX Ultra 2 of Dolby Prologic IIx optie, heel mooi van 5.1 of 6.1, uiteindelijk 7.1 maken!
    Op dezelfde manier als Dolby Prologic II van 2.0, 5.1 maakt!
    Ook zijn er steeds meer BD's met een 7.1 DTS HD MA track!
    En dit alles is echt een enorme verbetering van het geluidsveld, de bubble zeg maar!


    De betreffende Onkyo set is alleen maar als HDMI aan te sluiten, althans als je optimaal van HD Audio wilt genieten!
    Maar juist daardoor helemaal niet verkeerd

    Dat neemt niet weg dat je wel plaats moet hebben voor 8 speakers, maar ik persoonlijk, zou niet anders meer willen!

    Lijkt me een hele mooie set van een zeer degelijk merk!
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-02-2009 om 16:13
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Het schijnt zo te zijn dat ze niet meer geleverd worden.........vreemd want zo lang is deze set nog niet op de [europese] markt.
    Ook word er op een ander forum gezegt dat Onkyo met nieuwe modellen komen in april.
    Heeft iemand hier iets over gehoord ????

    Tin

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •