De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Surround (?) Voor kleine kamer.

    Hallo, ik had een vraag over welke speakers ik het best zou kunnen kopen, en ik hoopte dat iemand hier mij zou kunnen helpen, hier komen de gegevens, over mijn kamer en waarvoor het is etc:

    Kamer: 2,20 bij 4

    Tv: Samsung Ready HD (4 serie)
    3 HDMI aansluitingen (1 in gebruik voor PS3)
    Optical Input
    Gele rode witte etc. input
    (nog meer, maar lijkt mij voor dit niet belangrijk)

    (Heeft entertainment mode, voor als dit nog uitmaakt voor geluid)
    Deze tv is verbonden met een HDMI kabel naar mijn Playstation 3.

    Ik wou graag speakers kopen die in mijn tv kunnen, zodat ik tv kan kijken met de speakers, en dat ook de ps3 uit de speaker komt, in plaats van uit mijn tv zoals nu.


    (ik hoor van veel mensen dat de Z5500 van logitech erg goed is, maar ik ben bang dat het in mijn kamer niet goed gaat klinken, of veel te hard zodat mijn ouders niet blij zullen zijn).

    Het liefst zou ik 5.1 surround willen hebben, maar klinkt dit wel goed in zo'n kleine kamer?



    Wat zou ik het best voor een speakerset kunnen nemen? het is naar verhouding een ruime kamer, er is in het midden nog veel ruimte over, ik game vanaf mijn bed.

    Budget: Maximaal 300 euro.


    Bedankt voor je hulp!

  2. #2

    Standaard

    Logitech Z-5500

    Heb zelf ook een kleine kamer 3x3 en klinkt perfect,en als je ouders er last van hebben gewoon de bass zakken.
    Denk dat je voor dit budget van jou (300,-) geen beter setje kan krijgen dan deze.
    U dont like my attitude?
    Call 0900-kiss-my-ass

  3. #3

    Standaard

    Ok trilt het niet te extreem door? de bass, en het geluid zelf?

    Hoe kan ik hem ook het best aansluiten? via optische kabel, of hdmi -> en dan in m'n tv of in m'n tv naar de ontvanger en aparte aansluiting van ps3 naar de ontvanger van de z5500?

  4. #4

    Standaard

    Zet je hem toch gewoon zachter? Een subwoofer die uit staat hoor je ook niet :P
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  5. #5

    Standaard

    Ja dat is natuurlijk waar, kan je hem ook appart zachter zetten, maar de rest wel harder houden?

    Is het 200-300 euro waard? voor in mijn kamer?

  6. #6

    Standaard

    Je kunt die idd apart zachter zetten. En zeg gewoon dat je ouders niet zeuren
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zelf nu de Z5500 ook in mijn woonkamer(4 bij 5) staan.

    Het is een mega verschil met mijn vorige Sony allinOne 5.1 setje.
    Als je een budget hebt van maximaal 300 euro is dit de perfecte keus.

    Mijn vrouw vond het erg fijn dat de subwoofer ook apart lager gezet kon worden.
    Het liefste had ze m gewoon uit staan...

    Er is echter een nadeel aan het setje, de speakerkabels zijn relatief kort

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gideon Markus Bekijk bericht
    Ik heb zelf nu de Z5500 ook in mijn woonkamer(4 bij 5) staan.

    Het is een mega verschil met mijn vorige Sony allinOne 5.1 setje.
    Als je een budget hebt van maximaal 300 euro is dit de perfecte keus.

    Mijn vrouw vond het erg fijn dat de subwoofer ook apart lager gezet kon worden.
    Het liefste had ze m gewoon uit staan...

    Er is echter een nadeel aan het setje, de speakerkabels zijn relatief kort


    Nice set

    Mooi, aangezien ik niet van die extreme trillingen wil hebben etc, daar was ik nog bezorgd over, aangezien het gaat doortrillen als het te hard staat denk ik zo.

    Speakerkabels zal niet zo'n groot probleem zijn aangezien het niet een grote kamer is, of zijn de kabels echt heel erg kort?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bobbas Bekijk bericht
    Nice set

    Mooi, aangezien ik niet van die extreme trillingen wil hebben etc, daar was ik nog bezorgd over, aangezien het gaat doortrillen als het te hard staat denk ik zo.

    Speakerkabels zal niet zo'n groot probleem zijn aangezien het niet een grote kamer is, of zijn de kabels echt heel erg kort?
    De kabels voor de achterspeakers zijn 7,5 meter de andere zijn 4 meter geloof ik.
    Vooral die voor de achterspeakers zijn gewoon te kort als je de kabels netjes wil wegwerken achter een plint.

    Met het geluid op 1/5 en de subwoofer op 1/2 kracht stond het bed boven te trillen tijdens X-men 3.........

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gideon Markus Bekijk bericht
    De kabels voor de achterspeakers zijn 7,5 meter de andere zijn 4 meter geloof ik.
    Vooral die voor de achterspeakers zijn gewoon te kort als je de kabels netjes wil wegwerken achter een plint.

    Met het geluid op 1/5 en de subwoofer op 1/2 kracht stond het bed boven te trillen tijdens X-men 3.........

    Dat is inderdaad wel lang genoeg denk ik .

    Wel nice dat hij zo hard kan :P maar ik zoek een set die wel surround geluid heeft, maar het huis hoeft niet te trillen zeg maar maar wel 1 die lang meegaat. Is dit ook de z5500? of moet ik voor iets anders zoeken?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bobbas Bekijk bericht
    Dat is inderdaad wel lang genoeg denk ik .

    Wel nice dat hij zo hard kan :P maar ik zoek een set die wel surround geluid heeft, maar het huis hoeft niet te trillen zeg maar maar wel 1 die lang meegaat. Is dit ook de z5500? of moet ik voor iets anders zoeken?
    De Z5500 ondersteunt DTS 5.1 en DD 5.1 dus surround geluid heb je zeker.

    Je zou eventueel ook nog kunnen kijken naar de Teufel Concept e Magnum Power set.
    http://www.teufel.de/de/Komplett-Sys...um-Digital.cfm

    Inclusief verzendkosten is deze alleen wel net iets boven je budget.
    Maar de kwaliteit van de speakers zou volgens de experts wel beter zijn.
    Helaas is deze nauwelijks in Nederland/Belgie tweedehands te krijgen

  12. #12

    Standaard

    De Z5500 is voor joue budget een zeer goede keuze, voor iets meer kun je vanuit Duitsland een Teufel set laten komen die dan wel weer wat beter is.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb hier een Z-5300 staan die staat te verstoffen. Hij is niet echt veel gebruikt, omdat ik de set nooit juist kon opstellen.
    Stuur maar een pm als je interesse hebt
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gideon Markus Bekijk bericht
    De kabels voor de achterspeakers zijn 7,5 meter de andere zijn 4 meter geloof ik.
    Vooral die voor de achterspeakers zijn gewoon te kort als je de kabels netjes wil wegwerken achter een plint.

    Met het geluid op 1/5 en de subwoofer op 1/2 kracht stond het bed boven te trillen tijdens X-men 3.........
    De laatste generatie Z5500 kun je gewoon langere speakerkabels op aansluiten...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael H Bekijk bericht
    De laatste generatie Z5500 kun je gewoon langere speakerkabels op aansluiten...
    Is inmiddels ook al gebeurd...

  16. #16

    Standaard

    Ik heb wel een leuke Pioneer 5.1 speakerset voor je te koop die mijn woonkamer een tijd van goed geluid heeft voorzien. Pm me maar als je interesse hebt.
    Blu-ray: Panasonic DMP-BD35 | Receiver: Marantz SR4001 | TV: Samsung LE40A656 | Gaming: Xbox360 | Speakerset: Kef KHT2005.3B | Digital TV Receiver + HDD: Humax iHDR-5050c | Entertainment Portal: Apple TV

  17. #17

    Standaard lcd

    Hallo Dit is een beetje off topic maar kon niet vinden waar mijn vraag een beetje in past


    Volgende week Woensdag krijg ik mijn nieuwe lcd tv 32PFL7803D, en ik heb een dvd speler met dolby surround system.
    Maar ik was een tijd geleden bij een kennis van mij en die keek gewoon tv (rtl5).
    met dolby ik dacht toen der tijd van zo dat moet ik nou ook hebben, en dit gaat woensdag eindelijk gebeuren (hoop ik) Ik wil graag weten wat ik hier allemaal voor nodig heb.

    PS. mochten er nog kabels zijn die je daar voor nodig heb Naam+merk alsjeblieft of wat ik allemaal moet doen.

    bij voorbaat dank!!!

    Cedric

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cedje Bekijk bericht
    Maar ik was een tijd geleden bij een kennis van mij en die keek gewoon tv (rtl5).
    met dolby
    Dat is waarschijnlijk dolby prologic II.
    Geen echte 5.1 surround dus

    Maar dat klinkt altijd beter als de speakers uit de tv

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cedje Bekijk bericht
    Hallo Dit is een beetje off topic maar kon niet vinden waar mijn vraag een beetje in past


    Volgende week Woensdag krijg ik mijn nieuwe lcd tv 32PFL7803D, en ik heb een dvd speler met dolby surround system.
    Maar ik was een tijd geleden bij een kennis van mij en die keek gewoon tv (rtl5).
    met dolby ik dacht toen der tijd van zo dat moet ik nou ook hebben, en dit gaat woensdag eindelijk gebeuren (hoop ik) Ik wil graag weten wat ik hier allemaal voor nodig heb.

    PS. mochten er nog kabels zijn die je daar voor nodig heb Naam+merk alsjeblieft of wat ik allemaal moet doen.

    bij voorbaat dank!!!

    Cedric
    Je zou eens kunnen beginnen met het merk en modelnummer van je DVD setje....
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •