Pagina 179 van 216 EersteEerste ... 79129169175176177178179180181182183189 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.451 tot 4.475 van 5380 worden weergegeven.
  1. #4451

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    of zelfs delen uit de film weglaten die eigenlijk het gehele verhaal bepalen (the lion king).
    Zou je dit alsjeblieft even willen toelichten of willen verwijzen naar meer info hierover?
    Gelukkig ben ik gezegend met een niet al te best geheugen en is me dit niet opgevallen toen ik m na jaren voor de tweede keer zag op Blu-Ray maar ben wel zeer benieuwd naar dit mankement...

  2. #4452

    Standaard

    Voor de DVD release zijn er zaken gewijzigd t.o.v. de VHS zoals bvb alligators & watervallen. Voor de blu-ray release is er 1 grote wijziging gebeurd:

    After Mufasa's spirit tells Simba to "remember," Simba runs towards the retreating clouds that formed Mufasa's image. However, in the Diamond Edition DVD and Blu-ray versions of the film, these retreating clouds are absent.
    DVD



    Blu-Ray


  3. #4453

    Standaard

    Voor de DVD release zijn er zaken gewijzigd t.o.v. de VHS zoals bvb alligators & watervallen. Voor de blu-ray release is er 1 grote wijziging gebeurd:
    Het mag niet en m.i. hoort het ook niet te gebeuren, maar ik vind zo'n wolk nu ook niet zo schokkend dat het hele verhaal niet meer klopt. Het is meer een detail van een scene.

  4. #4454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Je moet Disney voorlopig gewoon boycotten...dat is wat ik gezegd had op facebook Disney BENELUX...want ze blijven maar rotzooi uitgeven...!!!
    Juist, niet dus! Als we hier niets meer kopen van Disney, dan krijgen we nog minder/kalere releases. Simpelweg omdat het dan voor hen de moeite niet meer is om iets uit te brengen. Plus... nogmaals, waar hebben we het in hemelsnaam over? Disney die rotzooi uitgeeft? Verre van. Ik heb hier een schitterende regio B collectie. Helft met slipcase, helft zonder. En nergens waar ik de kwaliteit zo slecht vond dat ik de disc niet kocht. Volwassenen die huilen om een frame dat niet klopt of een coverfoutje, dat vind ik veel erger.

  5. #4455

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Sleeping Beauty heeft datzelfde probleem. Er is meer detaillering te zien op de dvd versie dan bij de blu-ray.
    Mij stoort dit in iets minder mate. Ik vind het veel erger dat ze bv scenes omdraaien (the little mermaid), beeld verknippen of inzoomen (sword in the stone, the lion king), of zelfs delen uit de film weglaten die eigenlijk het gehele verhaal bepalen (the lion king).
    Dat is dus wat ik bedoel... Sleeping Beauty is een prachtige release op blu-ray. Als ik naar die film kijk zit ik echt voor het scherm te genieten van die film. Bij jou stoort het in iets mindere mate. Naar je overdreven reactie, iets eerder op deze pagina, te oordelen, is die 'iets' een understatement Ik vraag me eigenlijk af waarom je niet gewoon bij de DVD releases blijft? Aangezien die in jouw ogen veel beter zijn dan de blu-rays die ze nu uitbrengen. De voordelen van de blu-rays gaan, te oordelen naar jouw reacties hier op het forum, verloren ten opzichte van de eerdere releases die op DVD zijn uitgebracht.

    Was ik blij met de weggelaten scene in The Lion King? Neen. Maar aangezien de US zo'n blu-ray release eerder krijgt kan je dadelijk oordelen of je deze blu-ray wil kopen of niet. Het lijkt me wat idioot om de blu-ray toch te kopen, ook al weet je dat er iets aan scheelt en dan later een hele tirade houden dat je geschokt bent door de fouten. Het is nu toch wel al bekend dat er iets scheelt aan de release van The Little Mermaid, zeker voor de leden van dit forum. Als je de film in die staat dus niet wil hebben, dan koop je hem niet. Ik heb hem ook niet gekocht en wacht rustig af tot ze de discs omruilen. Dat zal heus wel komen, aangezien we aanwijziging hebben dat meer en meer landen een omruilactie krijgen.
    Als je echt denkt dat jouw mailtje naar de faciliteit in Burbank ook maar iets gaat uitmaken, dan ben je niet goed bij je hoofd. Die mail is nog sneller gedelete dan jij kan vloeken (en daar heb je al een mooi staaltje van laten zien). Gaan klagen bij Disney Benelux heeft ook helemaal geen zin, want die maken hun eigen transfers heus niet. Elk land krijgt die van de hoofdzetel in Burbank. Het weigeren van een release aan te kopen is zinloos, want deze Nederlandse/Belgische markt is echt veel te klein voor Disney om zich daar zorgen over te gaan maken.
    Zou het mogen dat ze scenes weglaten of verkeerd monteren? Tuurlijk niet. Maar er altijd over zagen maakt ook niets uit. Ik vind het dan ook onnozel om door die fouten andere releases te laten overschaduwen en bij alle uitgaves negatieve dingen proberen te zoeken (wat hier meer en meer gebeurt). Vroeger waren het de slipcovers, toen de vele vertaalde titels op de cover, enz... Leer eens tevreden te zijn met wat we krijgen. Kun je dat niet? Doe jezelf dan een plezier en zoek een andere hobby.

    Met het opschonen van de kwaliteit van deze oude films, gaan altijd een aantal zaken verdwijnen. Deze zijn in proportie echter zo klein dat, naar mijn gevoel, het zeker een meerwaarde is om de films op blu-ray te kopen. Vind jij dat echter niet? Geen probleem! Hou het dan bij de DVD release. Ik ga dat ook doen bij Merlijn de Tovenaar. Maar stop eens alstublieft met klagen en zagen. Ik geloof dat dit topic werd opgericht om informatie over de releases te geven, niet om als klaagmuur te dienen.

  6. #4456

    Standaard

    Sleeping Beauty? Ik denk dat hier Cinderella bedoelt wordt. Sleeping Beauty was de allereerste classic die op Blu-ray verscheen en is een pareltje wat betreft het beeld. Niets op aan te merken.

  7. #4457

    Standaard

    Niet helemaal waar. Sleeping Beauty was de vijfde classic op bluray. Het is wel de eerste van de oudere films die op bluray verscheen.

  8. #4458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Juist, niet dus! Als we hier niets meer kopen van Disney, dan krijgen we nog minder/kalere releases. Simpelweg omdat het dan voor hen de moeite niet meer is om iets uit te brengen. Plus... nogmaals, waar hebben we het in hemelsnaam over? Disney die rotzooi uitgeeft? Verre van. Ik heb hier een schitterende regio B collectie. Helft met slipcase, helft zonder. En nergens waar ik de kwaliteit zo slecht vond dat ik de disc niet kocht. Volwassenen die huilen om een frame dat niet klopt of een coverfoutje, dat vind ik veel erger.
    Ik ben het helemaal eens met een boycot en zeker niet met het bovenstaande. Zo goedkoop zijn blu-rays niet en men mag ongeacht de prijs kwaliteit verwachten. Waar denk je dat Disney het meeste van leert. Als je de wanprodukten blijft kopen of dat we massaal weigeren deze slechte produkten te kopen. Ik denk zelf dat ze van het laatste het meeste leren. Misschien een idee om allemaal een mail naar Burbank te sturen.

    Wat een goed of slecht product is is persoonlijk. Zelf vind ik een slipover onbelangrijk, maar sinds ze de dvd's weglaten en het doosje dunner is, vind het het hele product er maar erg goedkoop uitzien en zeker geen Disney-kwaliteit. Ok, de prijs is wel gedaald.

    Inmiddels hebben we ongeveer 180 pagina's volgeschreven over de slechte of goedkope kwaliteit van de Disney-classics op blu-ray. Misschien een idee om deze topic op slot te gooien. We worden het toch nooit eens.

  9. #4459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coveragentcov Bekijk bericht
    Dat is dus wat ik bedoel... Sleeping Beauty is een prachtige release op blu-ray. Als ik naar die film kijk zit ik echt voor het scherm te genieten van die film. Bij jou stoort het in iets mindere mate. Naar je overdreven reactie, iets eerder op deze pagina, te oordelen, is die 'iets' een understatement Ik vraag me eigenlijk af waarom je niet gewoon bij de DVD releases blijft? Aangezien die in jouw ogen veel beter zijn dan de blu-rays die ze nu uitbrengen. De voordelen van de blu-rays gaan, te oordelen naar jouw reacties hier op het forum, verloren ten opzichte van de eerdere releases die op DVD zijn uitgebracht.
    .
    Dat kan jij misschien vinden, maar daarin ben je echt verkeerd.
    Er zijn mensen die in andere topics alleen al zitten te klagen over verkeerd kleurgebruik...
    En ik vind dat men wel het recht heeft om de film te zien zoals deze oorspronkelijk is/was bedoeld. Daarvoor hebben we in België ook de ombudsman en Testaankoop. Daarvoor betaal je ook je zuur of bitter verdiende centen.
    Ieder zijn ding.

  10. #4460

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Dat kan jij misschien vinden, maar daarin ben je echt verkeerd.
    Er zijn mensen die in andere topics alleen al zitten te klagen over verkeerd kleurgebruik...
    En ik vind dat men wel het recht heeft om de film te zien zoals deze oorspronkelijk is/was bedoeld. Daarvoor hebben we in België ook de ombudsman en Testaankoop. Daarvoor betaal je ook je zuur of bitter verdiende centen.
    Ieder zijn ding.
    Vandaar dat ik me afvraag waarom jij nog blu-rays koopt als je ze toch maar slecht vindt. Kun je je zuur verdiende centen toch beter ergens anders aan geven? Ik volg hier gewoon de logica.

  11. #4461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrjohn Bekijk bericht
    Waar denk je dat Disney het meeste van leert.
    Jij denkt dat je een machtig bedrijf als Disney met een paar man van een dvdforum in Nederland wel een lesje kunt leren door jezelf te onthouden van de blu-ray's? Dat Disney USA ziet dat er maar liefst 20 minder blu-ray's in Nederland zijn verkocht en denkt 'Oei!, laten we toch maar beter ons best doen?'. Waarschijnlijk zit er een gigantische marketingreden achter, zoals met alle filmmaatschappijen. Als je iets perfect uitbrengt, is er ook geen ruimte voor verbetering of reden om de film opnieuw uit te brengen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrjohn Bekijk bericht
    Als je de wanprodukten blijft kopen of dat we massaal weigeren deze slechte produkten te kopen..
    Nogmaals vind ik wanproducten 90% van hun releases zeer tekortdoen. Pakweg 8 jaar terug, toen we nog DVD keken met maatschappijen als Indies en Bridge, dat waren wanproducten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrjohn Bekijk bericht
    Misschien een idee om allemaal een mail naar Burbank te sturen
    Dat is in Amerika op een forum al eens geprobeert. Een waslijst aan foutjes op releases, een gigantische mail opgesteld en verstuurd naar Disney USA. Nooit meer iets van gehoord....

  12. #4462

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coveragentcov Bekijk bericht
    Vandaar dat ik me afvraag waarom jij nog blu-rays koopt als je ze toch maar slecht vindt. Kun je je zuur verdiende centen toch beter ergens anders aan geven? Ik volg hier gewoon de logica.
    Ik vind ze niet allemaal slecht, dat maak jij er idd van.
    Is dus niets logisch aan, want mijn dvd capaciteit is dit jaar met 30% verminderd

    En over het feit dat Burbank nu deze keer wel beslist heeft om in de US een omruilactie te doen, terwijl ze eerst idd niet van plan waren om er iets aan te doen, bewijst toch het feit dat het wel uitdoet ze te contacteren...

  13. #4463

    Standaard

    Misschien is dit wel een spelletje van Disney: "De zoektocht naar onze allernieuwste Blu-Ray releases! We verstoppen slechts enkele tientallen exemplaren over de ganse Benelux en je moet ze maar zien te vinden. Om je op de koop toe nog te doen verwarren gooien we er nog een aantal stapels reguliere DVD's tussen."

    Man man man, tot nu toe enkel Merlijn De Tovenaar gevonden, van Hercules en Robin Hood geen spoor.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  14. #4464

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie Bekijk bericht
    Jij denkt dat je een machtig bedrijf als Disney met een paar man van een dvdforum in Nederland wel een lesje kunt leren door jezelf te onthouden van de blu-ray's? Dat Disney USA ziet dat er maar liefst 20 minder blu-ray's in Nederland zijn verkocht en denkt 'Oei!, laten we toch maar beter ons best doen?'. Waarschijnlijk zit er een gigantische marketingreden achter, zoals met alle filmmaatschappijen. Als je iets perfect uitbrengt, is er ook geen ruimte voor verbetering of reden om de film opnieuw uit te brengen.
    Disney zal er niet wakker van liggen idd, maar zeker geen marketingreden, het zijn gewoon fouten (missende animatie e.d.) en te veel doorgeslagen met moderniseren (DNR).
    Tegen de tijd dat Disney een titel re-released, is er weer een nieuwe generatie kids dus nieuwe 'klanten', of men komt met een 4K transfer, genoeg opties.

  15. #4465

    Standaard

    Als ik hier enkele reacties lees dan denk ik soms wel "Wow, wat ben ik slecht in het beoordelen van transfers want (op de fout in De Kleine Zeemeermin na) kan ik eigenlijk nooit zeggen dat de transfers in kwestie écht slecht zijn. Ik stop de Blu-Ray gewoon in mijn speler en vind het telkens weer een plezier om een oude klassieker in volle glorie terug te zien, en dat is bij Merlijn De Tovenaar niet anders. Er wordt hier met grote termen gegooid maar eigenlijk willen bepaalde mensen gewoon zeggen dat de transfer niet goed genoeg is naar hun mening. Iemand stelde hier ooit de vraag: Welke zogenaamde originele versie gebruik je dan als maatstaf? Want eenmaal de film in de bioscoop of op DVD is, is het allang de originele print niet meer. Het is en blijft een vicieuze cirkel.

    Ik heb het al eens eerder gezegd en ik blijf het zeggen: als je verwacht dat Disney élke Classic uitgaat brengen zoals ze dat bij bijvoorbeeld Beauty and the Beast gedaan hebben dan stel je onmogelijke eisen. De ene Classic is commerciëel al wat succesvoller dan de andere en dat uit zich ook in de Home Video releases. Maak je dus geen illusies, ik ben allang blij dat we ze nog op het blauwe schijfje krijgen. Just my two cents.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  16. #4466

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Als ik hier enkele reacties lees dan denk ik soms wel "Wow, wat ben ik slecht in het beoordelen van transfers want (op de fout in De Kleine Zeemeermin na) kan ik eigenlijk nooit zeggen dat de transfers in kwestie écht slecht zijn. Ik stop de Blu-Ray gewoon in mijn speler en vind het telkens weer een plezier om een oude klassieker in volle glorie terug te zien, en dat is bij Merlijn De Tovenaar niet anders. Er wordt hier met grote termen gegooid maar eigenlijk willen bepaalde mensen gewoon zeggen dat de transfer niet goed genoeg is naar hun mening. Iemand stelde hier ooit de vraag: Welke zogenaamde originele versie gebruik je dan als maatstaf? Want eenmaal de film in de bioscoop of op DVD is, is het allang de originele print niet meer. Het is en blijft een vicieuze cirkel.

    Ik heb het al eens eerder gezegd en ik blijf het zeggen: als je verwacht dat Disney élke Classic uitgaat brengen zoals ze dat bij bijvoorbeeld Beauty and the Beast gedaan hebben dan stel je onmogelijke eisen. De ene Classic is commerciëel al wat succesvoller dan de andere en dat uit zich ook in de Home Video releases. Maak je dus geen illusies, ik ben allang blij dat we ze nog op het blauwe schijfje krijgen. Just my two cents.
    Daar ben ik het zeker mee eens, maar ik vind wel dat Disney wat meer preciezer mag zijn met die zgn. coverfouten...

  17. #4467

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Daar ben ik het zeker mee eens, maar ik vind wel dat Disney wat meer preciezer mag zijn met die zgn. coverfouten...
    En dat beloven ze ook te doen op hun facebook pagina...

  18. #4468

    Standaard

    Dat beloven ze al jaren. Ook via de Facebook-pagina. "We nemen uw opmerkingen mee voor de toekomst." Jaja.

    En verder is het inderdaad zo dat het met ups en downs gaat. Wat het beeldmateriaal betreft, ben ik van mening dat we niet écht veel te klagen hebben. Mij storen eerder de talloze productiefouten.

  19. #4469

    Standaard

    Nu maar weer afwachten hoe dat nu gaat met Mary Poppins volgende maand..

  20. #4470

    Standaard

    Bol.com heeft nu een actie: 2 + 1 kindertitels gratis. Er zijn toch een heel deel Disney blu-rays bij. Dit kan misschien de reden zijn waarom zij niet meededen aan de Disney actie om alle titels aan 11,99 euro te verkopen.

  21. #4471

    Standaard

    Ik heb nog nergens in Nederland een vooraankondiging gezien van "Mary Poppins". Is ook nog nergens voor te bestellen bij Nederlandse webwinkels. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #4472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door coveragentcov Bekijk bericht
    Bol.com heeft nu een actie: 2 + 1 kindertitels gratis. Er zijn toch een heel deel Disney blu-rays bij. Dit kan misschien de reden zijn waarom zij niet meededen aan de Disney actie om alle titels aan 11,99 euro te verkopen.
    Is dat niet de gebruikelijke sigaar uit eigen doos bij elke actie van 3 = 2 /2 +1 (en de van voor acties).
    MM en Wehkamp hadden die onlangs ook, waarbij eerst de stuksprijs met 30-50% werd verhoogt.

  23. #4473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb nog nergens in Nederland een vooraankondiging gezien van "Mary Poppins". Is ook nog nergens voor te bestellen bij Nederlandse webwinkels. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
    Op de Bluray van Monsters University staat wel een trailer van Poppins.

  24. #4474

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Op de Bluray van Monsters University staat wel een trailer van Poppins.
    Dat zal dan wel dezelfde trailer zijn die al enige tijd op het Internet te zien is. Maar vooralsnog heb ik alleen in de VS en het Verenigd Koninkrijk een vooraankondiging gezien en ook een pre-order mogelijkheid bij o.a. Amazon. Maar nog niets aan deze kant van de Noordzee...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #4475

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat zal dan wel dezelfde trailer zijn die al enige tijd op het Internet te zien is. Maar vooralsnog heb ik alleen in de VS en het Verenigd Koninkrijk een vooraankondiging gezien en ook een pre-order mogelijkheid bij o.a. Amazon. Maar nog niets aan deze kant van de Noordzee...
    Ook op de kleine zeemeermin staat een trailer. Daarnaast is disney vaak laat met pre orders. De laatste lichting is ook niet zo lang geleden als pre order toegevoegd.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

Pagina 179 van 216 EersteEerste ... 79129169175176177178179180181182183189 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •