Pagina 214 van 216 EersteEerste ... 114164204210211212213214215216 LaatsteLaatste
De resultaten 5.326 tot 5.350 van 5380 worden weergegeven.
  1. #5326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik draaf helemaal niet door. Doen alsof deze film nooit heeft bestaan door de verdere verspreiding ervan actief tegen te gaan, is geschiedvervalsing pur sang. Wel ben ik het er mee eens dat er een streepje duiding bij hoort.

    Er was overigens een moment waarop Disney ook dit als een classic beschouwde, net als Pete's Dragon en Mary Poppins en nog zo'n paar. Het is wel zo dat het begrip van wat een 'classic' wordt genoemd bij Disney extreem volatiel is.
    Haha Werner, ik merk dat het je veel doet, maar je overdrijft. Dit is totaal geen geschiedvervalsing maar simpel voortschrijdend inzicht. Net zoals dat Disney de ene keer een film een Classic noemt en de andere keer niet. En ze hebben niemand verantwoording af te leggen; het is een commercieel bedrijf en geen overheid. Je kan nergens beslag op leggen of ergens je zgn 'recht' halen. Ze zijn je niks verschuldigd.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 07-11-2018 om 12:50

  2. #5327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Daarmee doe je je eigen punt een beetje teniet. De kinderen van nu kijken niet daar de classics want daar vinden ze niets aan (mijn dochter van 7 en haar vriendje niet iig).
    Daarbij kun jij als ouder bepalen wat je kinderen wel of niet zien.
    Mwah, vind ik niet hoor. Als ze persé een oudje willen kijken dan zal het toch vaak gaan om de bekenden omdat ze dat van vriendjes en vriendinnetjes horen. Deze film totaal niet. En dat is prima. Maar ik vraag me überhaupt af of die vraag er komt, omdat ze opgroeien met andere klassiekers dan wij. Dat is meer het punt. En als de vraag toch komt? Dan ga ik zelf eerst de film bekijken. En net zoals ik The Terminator niet van mijn ouders mocht kijken toen die uitkwam (ik was toen 6) dan zullen mijn kids ook wel eens "nee" krijgen te horen op de vraag of ze een bepaalde film mogen kijken.

    Ik ben het toch wel eens met Werner, je verdoezeld toch enigszins je verleden.
    Mijn oplossing zou dan zijn dat je de film niet toevoegt én dat je vermeld waarom niet. Tevens haal je "complete" uit de titel van de box.
    Mwah, ook dat valt wel mee hoor. Alsof deze film zo'n hoeksteen van de cinema was toentertijd. We maken de importantie van deze film veel te groot. Misschien is dat dan weer het onbedoelde bijeffect van de beslissing van Disney, en dat is wel weer ironisch. Maar op zich begrijp ik de beslissing wel van Disney, puur alleen al om het commerciële aspect ervan.

  3. #5328

    Standaard

    iedere film die ooit gemaakt is, is een uiting van de makers in een bepaalde tijd. Deze discussie kan nog veel verder getrokken worden dan alleen bij Disney.
    Mijn kinderen (16 en 11) zijn ook opgegroeid met alles van Disney (wat ze in Nederland hebben uitgebracht op DVD/Blu).
    Ze vinden het allemaal prachtig.
    Daarnaast ook Tom & Jerry.
    Maar door ze de context en plaats in de geschiedenis mee te geven, weten ze ook heel goed wat wel en niet MEER acceptabel is.
    Uiteindelijk is het aan de ontvanger te bepalen of hij iets wel of niet kan en wil incasseren.
    Wordt heel dramatisch over gedaan in allerlei discussies, wat niet nodig is.
    Gewoon genieten en uitleggen en NIET weghouden of censureren.

    Disney deed dit in het verleden dus beter dan nu.
    Ook deze film is een stukje geschiedenis, laat het aan de kijker om te oordelen (na toelichting)

    Maar ik denk ook dat idd commerciele belangen en angst om kritieken vanuit allerlei hoeken ten grondslag lag aan deze beslissing.

    Ik vind het iig erg jammer, maar gelukkig heb ik de DVD nog.

  4. #5329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Haha Werner, ik merk dat het je veel doet, maar je overdrijft.
    Fout. Het doet me niet veel, ik vind Disney veel te politiek correct maar ik maak me wel zorgen over het feit dat hun aandeel te groot wordt. Star Wars hebben ze al verkloot, 20th Century Fox staan ze op het punt te verkloten...

    Dit is totaal geen geschiedvervalsing maar simpel voortschrijdend inzicht.
    Dat is hetzelfde in dit geval.

    Net zoals dat Disney de ene keer een film een Classic noemt en de andere keer niet.
    Dat is dat hun markteting een bende sukkels is. Ze beginnen met een Golden Collection waarin ze drie, vier titels uitbrengen, vervolgens wordt het de Platinum Collection met diezelfde titels, dan na een paar jaar weer Diamond Collection met nog maar eens diezelfde titels... intussen geraken titels als The Black Cauldron niet uitgebracht en Pinocchio vier keer.

    En ze hebben niemand verantwoording af te leggen; het is een commercieel bedrijf en geen overheid. Je kan nergens beslag op leggen of ergens je zgn 'recht' halen. Ze zijn je niks verschuldigd.
    Elk bedrijf kan maar overleven bij de gratie van haar klanten, dus daar hebben ze wél verantwoording af te leggen. En ik kan inderdaad geen recht halen, maar het is mijn recht te zeggen dat het poco-watjes zijn. Idem met de release van The Martins and the Coys op Make Mine Music. Dat uitgerekend in een land waar je bij openen van een spaarrekening gratis een geweer krijgt...
    Laatst aangepast door Werner : 07-11-2018 om 17:40
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5330

    Standaard

    Nou Werner, je tekst komt bij toch wel over dat het je iets doet. Geen probleem hoor, maar let’s just agree to disagree

  6. #5331

    Standaard

    Zo is dat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #5332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Zeker onzin, je draaft veel te veel door. Dit is gewoon voortschrijdend inzicht. Ik ben blij dat mijn kinderen niet meer naar deze meuk hoeven te kijken. Kinderen groeien met andere klassiekers op dan wij en in dat licht mag je sommige zaken best tegen het licht houden of het nog wel van deze tijd is. En dan met het samenstellen van zo'n collectie snap ik dat je deze film niet bijvoegt. En ook dat je een scène uit T&J haalt omdat het niet geschikt zou kunnen zijn. Je moet wel even de doelgroep in het oog houden en dat zijn niet de volwassen. En ik vind dit iets anders dan Zwarte Piet of The Simpsons, omdat deze zaken nog steeds worden uitgezonden en onderdelen zijn van het opgroeien van een kind. En ook daar mag je ook discussie over voeren, of je het erover eens bent of niet. Ik vind de discussie over Zwarte Piet goed in essentie, alleen totaal niet hoe deze gevoerd wordt. En het niveau van deze mensen, echt zo beneden peil.
    Ik wil hier toch nog even op terugkomen. Ik vind het namelijk wel grappig hoe je eerst de discussie van Zwarte Piet aanhaalt om te stellen dat deze niet goed gevoerd wordt, om vervolgens zowel mij als Werner op een haast neerbuigende houding af te serveren als 'dat is onzin', 'je draaft door', 'best wel naief' enzovoort. Zo is er ook geen enkele fatsoenlijke discussie mogelijk en het stuit mij nogal tegen de borst om de manier hoe je die discussie al instapt. Maargoed, die eerste 'als feit verkondigde mening' van je hoeven we natuurlijk ook niet als enige waarheid op te pikken. Dus inderdaad, agree to disagree

    Ik ga er verder ook niet over door, want voor mij was bij het maken van mijn punt niet duidelijk dat Mary Poppins en die andere reallife/animatie-mix film geen deel uitmaakten van deze classics-box (Ik zie die nog altijd als classics). Dat staat echter los van het feit dat Song Of The South ooit eens uitgebracht zou moeten worden. Niet voor family entertainment, maar voor studenten, volwassenen en film- of animatieliefhebbers, all over the world.
    Laatst aangepast door Samba-boy : 09-11-2018 om 01:39

  8. #5333

    Standaard

    Rogier:
    Mwah, Ik begrijp dat je Disney niet voor het hoofd wenst te stoten, al was het maar voor de recensie exemplaren.

    Mwah, of een film wel of geen hoeksteen zou zijn is natuurlijk een non-argument.
    Mwah, Disney zegt dat ze een complete collectie uitgeven, het staat zelfs op de verpakking. Maar hij is niet compleet, dat is misleidend.
    Dat is eigenlijk het probleem wat ik met deze uitgave heb. Mwah

  9. #5334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Ik wil hier toch nog even op terugkomen. Ik vind het namelijk wel grappig hoe je eerst de discussie van Zwarte Piet aanhaalt om te stellen dat deze niet goed gevoerd wordt, om vervolgens zowel mij als Werner op een haast neerbuigende houding af te serveren als 'dat is onzin', 'je draaft door', 'best wel naief' enzovoort. Zo is er ook geen enkele fatsoenlijke discussie mogelijk en het stuit mij nogal tegen de borst om de manier hoe je die discussie al instapt. Maargoed, die eerste 'als feit verkondigde mening' van je hoeven we natuurlijk ook niet als enige waarheid op te pikken. Dus inderdaad, agree to disagree
    Nou, er is volgens mij wel een klein verschil min hoe ik de discussie voer en hoe de discussie over Zwarte Piet wordt gevoerd dus die vergelijking gaat in mij optiek totaal niet op. En daarbij was discussie prima mogelijk in mijn optiek want ik stelde je zelfs een aantal vragen en daar ben je verder niet op ingegaan. Daar konden we prima verder over discussiëren want anderen reageerden daar wel op. En daarnaast, Werner ging er op dezelfde manier in zoals ik en dat hebben we afgesloten met "agree to disagree". Niets mis mee toch? En al stel ik inderdaad iets als een feit, het blijft mijn mening. Maar dat is volgens mij bij iedereen zo, bij jou ook neem ik aan. Behalve dat Zwarte Piet zwart is. Dat is een feit toch? Of...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 09-11-2018 om 16:10

  10. #5335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door simplisico Bekijk bericht
    Rogier:
    Mwah, Ik begrijp dat je Disney niet voor het hoofd wenst te stoten, al was het maar voor de recensie exemplaren.
    Haha, gelukkig zijn wij altijd 100% eerlijk in onze recensies en is er niks getweaked of wordt er gestuurd vanuit distributeurs oid. En daarnaast, op het forum post ik altijd op eigen titel, en anders geef ik het aan.

    Mwah, of een film wel of geen hoeksteen zou zijn is natuurlijk een non-argument.
    Mwah, dat vind jij. Ik ben een andere mening toegedaan. Ik vind dat als je vindt dat het niet-uitbrengen van een film geschiedvervalsing is een film toch wel redelijke importantie moet hebben en dat vind ik bij deze niet het geval.

    Mwah, Disney zegt dat ze een complete collectie uitgeven, het staat zelfs op de verpakking. Maar hij is niet compleet, dat is misleidend.
    Dat is eigenlijk het probleem wat ik met deze uitgave heb. Mwah
    Tja, dat Complete is dan discutabel, zeker als Disney een film de ene keer een Classic vindt en de andere keer weer niet. Wat en wie definieert dan "Complete"? Of is deze film nu de enige die niet meer Classic wordt beschouwd?
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 09-11-2018 om 16:04

  11. #5336

    Standaard

    Ik vond het nogal aardig persoonlijke vragen die me een bepaalde kant uit leken te willen sturen, dus reageerde ik daar inderdaad al niet op.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja, dat Complete is dan discutabel, zeker als Disney een film de ene keer een Classic vindt en de andere keer weer niet. Wat en wie definieert dan "Complete"?
    Dezelfde persoon die blijkbaar definieert of een film toch wel redelijke importantie moet hebben. Maar even serieus: importantie? Je gaat het gooien op importantie?

    Dan is het misschien handig om te weten: we hebben het hier over één van de eerste Hollywoodfilms en tevens de eerste Disneyfilm met een live gekleurde (Mag dit nog?)/zwarte acteur, in dit geval de acteur James Baskett, Met destijds als resultaat:
    On March 20, 1948, Baskett received an Honorary Academy Award for his performance as Uncle Remus. He was the first African-American male actor to win an Academy Award.
    Bron: Wikipedia
    Hoeveel meer importantie kan men van een film verwachten, om gezien te worden als historisch relevant? Of gaan we nu ook maar meteen zo'n maatstaf als de Academy Awards bagatelliseren? xD

    Echt hoor, ik hou ermee op ook

  12. #5337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Behalve dat Zwarte Piet zwart is. Dat is een feit toch? Of...

    ...helaas....al sinds decenia is de meest gangbare kleur van de zwarte piet...... 'bruin'. Toen ik begin jaren 90 nog zelf een slank pietje was, mocht ik in het 2e jaar de roe en oorbellen afstaan en werd mijn huidje bruin in plaats van zwart gemaakt.... juist om de boel minder opzichtig en kwetsend te maken.

    dus.... dat hele roetveeg gebeuren kan de prullenbak in....

    Dat moest ik nog effu kwijt, verder kan die discussie het beste aan bekvechtend nederland op facebook worden overgelaten, mij zal het mu achterwerk jeuken.

    Films verloochenen, of verknippen....DAT kan echt niet

  13. #5338

    Standaard

    Hi ik heb een vraag!
    Ik wil namelijk onderstaande box bestellen, maar vroeg mij af of er Nederlandse ondertiteling/gesproken taal beschikbaar is. Niemand lijkt mij die info te kunnen geven, dus ik wilde even peilen of er wellicht al mensen zijn die deze box in huis hebben en mij dit kunnen vertellen.


    Bedankt! Het gaat om deze box:

    https://www.zavvi.nl/blu-ray/disney-.../11912794.html

  14. #5339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door x-renske1 Bekijk bericht
    Hi ik heb een vraag!
    Ik wil namelijk onderstaande box bestellen, maar vroeg mij af of er Nederlandse ondertiteling/gesproken taal beschikbaar is. Niemand lijkt mij die info te kunnen geven, dus ik wilde even peilen of er wellicht al mensen zijn die deze box in huis hebben en mij dit kunnen vertellen.


    Bedankt! Het gaat om deze box:

    https://www.zavvi.nl/blu-ray/disney-.../11912794.html
    Occasioneel wellicht een paar, maar het grootste deel heeft *geen* Nederlandse ondertiteling. Het is gewoon een samenraapsel van de losse releases, en daarvan kan je nagaan of ze Nederlandse ondertitels hebben op www.dvdcompare.net
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #5340

  16. #5341

    Standaard

    Ik heb Disney gemaild over het missende rugnummer van Ralph Breaks the Internet. Hier de reactie:


    Ralph Breaks the Internet is wel een Classic
    Omdat Ralph breaks the internet geen nummer heeft gekregen (61) dienen wij een nieuw stickervel te ontwerpen.
    Dit gaat door omstandigheden ongeveer een maand duren.
    Mocht je ook het eerste stickervel willen ontvangen (1 t/m 56) laat ons dat even weten en natuurlijk de adresgegevens.
    Met vriendelijke groet,
    THE WALT DISNEY COMPANY

    Dus wil je een stickervel? Even mailen naar info@disney.nl.

  17. #5342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door x-renske1 Bekijk bericht
    Hi ik heb een vraag!
    Ik wil namelijk onderstaande box bestellen, maar vroeg mij af of er Nederlandse ondertiteling/gesproken taal beschikbaar is. Niemand lijkt mij die info te kunnen geven, dus ik wilde even peilen of er wellicht al mensen zijn die deze box in huis hebben en mij dit kunnen vertellen.


    Bedankt! Het gaat om deze box:

    https://www.zavvi.nl/blu-ray/disney-.../11912794.html
    Dit is een reactie die onderaan staat op Zavii bij die box.

    "Heel erg mooi stuk. Maar 5van de 55 films zonder nl subs.
    19-12-18 door Jv
    GEVERIFIEERDE AANKOOP"





  18. #5343

    Standaard

    Vraagje tussendoor.
    Ik heb op zolder nog een doos vol met Walt Disney Treasures (R1) liggen. De eerste gelimiteerde versies.
    Ik doe er niets meer mee. Is hier nog een markt voor?

  19. #5344

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roelof Bekijk bericht
    Vraagje tussendoor.
    Ik heb op zolder nog een doos vol met Walt Disney Treasures (R1) liggen. De eerste gelimiteerde versies.
    Ik doe er niets meer mee. Is hier nog een markt voor?
    Als je deze nog hebt stuur me dan me dan maar een pbtje met wat je er voor wilt hebben:
    - The Hardy Boys, The Mickey Mouse Club
    - Disneyland: Secrets, Stories & Magic
    - The Adventures of Oswald the Lucky Rabbit
    - The Mickey Mouse Club presents Annette

  20. #5345

    Standaard

    Die heb ik niet. Ik heb diverse uit wave 1, 2 en 3.

  21. #5346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Dit is een reactie die onderaan staat op Zavii bij die box.

    [FONT="]"Heel erg mooi stuk. Maar 5van de 55 films zonder nl subs.[/FONT]
    [FONT="]19-12-18 door Jv
    GEVERIFIEERDE AANKOOP"
    [/FONT]




    Als hij nu er bij had gezet welke precies... 2 posts hoger spreekt iemand van 30/55, dat lijkt me realistischer.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #5347

    Standaard

    Ik zag net dat in Amerika https://www.amazon.com/BEAUTY-BEAST-...534290&sr=1-12 uit gaat komen. Komt deze ook in Europa uit? Ik zag nog andere titels als Up! en Monsters Inc langskomen.

  23. #5348

    Standaard

    Misschien dat Beauty nog in Engeland en Duitsland op 4K uitkomen.
    Pixar films komen zeker niet in Europa uit, Amerika en Australië zijn voor zover ik weet de enigste landen waar ze uitgebracht zijn/worden.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  24. #5349

    Standaard

    Er komt van Disney's "Frozen 2" geen 3d blu ray uit met Nederlandse ondertiteling?
    Weet iemand dat toevallig al? Dank!

  25. #5350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joopjes Bekijk bericht
    Er komt van Disney's "Frozen 2" geen 3d blu ray uit met Nederlandse ondertiteling?
    Weet iemand dat toevallig al? Dank!
    Denk het niet. Disney is volgens mij al een tijdje gestopt met het uitbrengen van 3D Blu-ray's.

Pagina 214 van 216 EersteEerste ... 114164204210211212213214215216 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •