Pagina 104 van 216 EersteEerste ... 45494100101102103104105106107108114154204 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.576 tot 2.600 van 5380 worden weergegeven.
  1. #2576

    Standaard

    Inderdaad, 'War Horse' heeft de hoop dat het enkel om releases van niet-nieuwe titels zou gaan levendig gehouden.

  2. #2577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Met 'de nieuwe releases' doelde ik niet op Diamond Editions, Ralfers. Cars 2 en Toy Story 3 dateren van vóór de mededeling die oa. Disney Benelux betr. de slipcovers deden. Alle (op één na) Pixar-titels tot op heden zijn uitgebracht bij ons, dus het is wachten op Finding Nemo om vast te stellen of de oudere films al dan niet nog van 'n kartonnen jasje voorzien worden. En bij de release van 'Brave' (Pixar) en Wreck-it Ralph (Disney Classic) zullen we ook weten hoe het zit met de nieuwste titels.
    Dan begreep ik je verkeerd, omdat dit toch het Disney Classic topic is Maar ook de aankondiging van Disney dat ze geen slipcovers meer doen, vatte ik op als geen slipcovers meer om de classics. En dat ze dan een smoes gebruiken zoals het milieu, dat is toch onzin, want dan was War Horse ook zonder uitgekomen.


  3. #2578

    Standaard

    Klopt. De enige waarheid is de allereerste verklaring die ik heb verkregen : Opgelegde besparingen. Oude Disney Classics (sequels, spin-offs, ed.) worden in een grote selectie landen beperkt tot een 1-disc waarbij de productiekosten zo laag mogelijk moeten blijven. Ik merkte het in dit topic al op toen War Horse aangekondigd werd : Als Disney US daadwerkelijk een groen beleid zouden voeren, zou dit alle releases moeten betreffen. Dat is niet het geval. Bovendien zou deze stap dan met veel poeha aangekondigd worden en wereldwijd van kracht zijn. In de US (hoofdkantoor waar deze beslissing zou genomen zijn) blijven de uitgaves echter volop met slipcover verschijnen. Dat hele eco-verhaal is onzin en werd énkel door Disney Benelux naar voor geschoven toen de vragen omtrent de slipcovers maar bleven komen.

  4. #2579

  5. #2580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BorisL Bekijk bericht
    Het "nieuwe" cover van DINOSAUR
    Stukken beter... die rare glans wat een blu-ray schijfje moest voorstellen op de cover vond ik zelf maar niets... , ik heb gewacht omdat ik het nummertje erop wilde hebben (ik weet het... het klinkt misschien een beetje stom...) maar ik zal deze binnenkort eens oppikken

  6. #2581

    Standaard

    Ben benieuwd of de beeldkwaliteit van deze versie beter is dan die van de 'oude'. Of is dit alleen maar een ander hoesje en geen nieuwe transfer?

  7. #2582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ben benieuwd of de beeldkwaliteit van deze versie beter is dan die van de 'oude'. Of is dit alleen maar een ander hoesje en geen nieuwe transfer?
    Zal gewoon een nieuwe hoesje zijn... Gelukkig heb ik een paar Sticker vellen met disney nummers om op de ruggen te kleven. :P

  8. #2583

    Standaard

    In de US is Pete's Dragon (Peter en de Draak) aangekondigd met een release op 2 oktober.
    Nog geen details bekend voor de Benelux.

    Laatst aangepast door Esteban : 23-06-2012 om 09:45

  9. #2584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BorisL Bekijk bericht
    Het "nieuwe" cover van DINOSAUR
    Ook gekocht & ben blij dat het een slim doosje is ipv die dikkere cases van gewoonlijk die Disney geeft.

  10. #2585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    In de US is Pete's Dragon (Peter en de Draak) aangekondigd met een release op 2 oktober.
    Nog geen details bekend voor de Benelux.

    Wow zeg, het gaat hard daar bij Disney (en in mijn portemonnee ook).
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  11. #2586

    Standaard

    Ik ben nieuw op dit forum dus misschien dat het een domme vraag is, maar kan iemand mij vertellen wanneer de 1+1 actie er weer is? Ook ben ik op zoek naar de Blu-Ray van Sleeping beauty.... Weet iemand of die nog ergens te verkrijgen is? Alvast bedankt mensen!

  12. #2587

    Standaard

    Welkom.

    De 1+1 Actie is 2 maal per jaar van kracht, de eerste loopt meestal begin maart, de tweede meer naar het eind van september.

    Het is, gezien de vele veranderingen bij Disney Benelux ea., echter niet zeker of deze ook daadwerkelijk nog doorgaat. Momenteel loopt er bij verscheidene ketens een Disney-actie. DVD's voor 11,99 € en BR's voor 15,99 €. Deze tussen-aties zijn er normaal gezien nooit.

    Sleeping Beauty zal lang niet meer in elke winkel voorradig zijn, maar normaal gezien hier en daar nog vindbaar. Onlangs zag ik hem nog bij Blokker en FRS (winkel) in België. De versie met slipcover daarentegen is al heel wat onwaarschijnlijker.
    Laatst aangepast door Esteban : 23-06-2012 om 19:54

  13. #2588

    Standaard

    Thanks voor de snelle reactie! Nu maar even flink op zoek gaan naar Sleeping beauty en afwachten of de 1+1 actie nog zal komen......

  14. #2589

    Standaard

    Dit nieuws is mij op de één of andere manier volledig ontgaan ...



    Zou dit betekenen dat er alsnog een betere HD-versie van Tarzan beschikbaar zal zijn? Is dit de reden waarom de US nog qeen BR-releasedatum heeft? Komt de 3D-versie ook bij ons uit en zal daar wel Vlaamse audio aan te pas komen? Afwachten.

  15. #2590

    Standaard

    Rescuers 1+2 krijgen een release op BD in Duitsland in één box op 27 september, nog geen artwork:

    http://www.amazon.de/Bernard-Bianca-...ref=pd_sim_d_5

    Pocahontas 1+2 krijgt ook een BD release in Duitsland in één box op 2 augustus, met deze artwork:



    Aangezien de tweede film ook apart uitkomt, zal dit wel gewoon een box met de twee doosjes uitgaven zijn.

    101 Dalmatiers krijgt reeds op 1 augustus een release in Italie, met slipcover:



    Wie het vervolg ook wil, zit opgescheept met een slipcoverloze 1ste film:


  16. #2591

    Standaard

    Recensie van de Engelse versie van The Aristocats (voorzien van Nederlandse ondertitels), met kritiek op het gebruikte beeldformaat:

    http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=6618

  17. #2592

    Standaard

    slechte zaak van Disney om alles zo snel en vooral zo slecht uit te brengen!
    Vind dat ze minstens de dvd-extra's moeten overzetten en natuurlijk dienen beeld en geluid Disney-waardig te zijn!

    Disney heeft altijd in mijn optiek de béste dvd's qua beeld en geluids gehad (zeker in het begin van het dvd en blu-ray tijdperk).
    Het zou jammer zijn als ze dit alles zouden gaan laten varen alleen om nog even snel geld te verdienen (we kopen ze toch).
    Ik hoop dat in elk geval de grote klassiekers een mooie uitgave blijven krijgen
    (en niet zoals bij the Lion King met BDlive extra's oid. bah)
    Laatst aangepast door Gandalf the funny : 27-06-2012 om 18:49

  18. #2593

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gandalf the funny Bekijk bericht
    slechte zaak van Disney om alles zo snel en vooral zo slecht uit te brengen!
    Vind dat ze minstens de dvd-extra's moeten overzetten en natuurlijk dienen beeld en geluid Disney-waardig te zijn!
    Even voor de duidelijkheid: voor zover ik gezien en gehoord heb, is de kwaliteit van deze nieuwe Aristocats BD prima! Het Engelse geluid is DTS-HD MA 5.1 en de beeldkwaliteit is uitstekend gerestaureerd: het ziet er fantastisch uit! Ook de extra's zijn ruim aanwezig.

    Het enige punt van kritiek dat sommige hebben, zoals in het dvdinfo.be review, is de beeldverhouding. Ikzelf ben altijd fan van het zien van zoveel mogelijk van het originele tekenwerk. In dit geval is de beeldverhouding 1.66:1 en mis je een behoorlijk stuk aan de onder- en bovenkant t.o.v. van de oude 1.33:1 uitgaven op VHS en DVD. Aan de zijkanten krijg je echter juist weer wat meer te zien. De vorige DVD uitgave (1.75:1) miste onder en boven nog meer en zag er echt te krap uit: figuren vielen er bijna af.
    Op deze BD doet dat probleem zich (bijna) niet voor. De composities lijken over het algemeen prima te kloppen en de focus ligt veel beter op dat waar het om gaat dan op de oude 1.33:1 versies.

    Al met al lijkt dit, in tegenstelling tot de Fox and the Hound misser, een prima geslaagde restauratie te zijn!
    Laatst aangepast door Freddy2 : 30-06-2012 om 13:46

  19. #2594

    Standaard

    Ik heb The Aristocats (UK BD) even in de speler gehad en het ziet er inderdaad geweldig uit (vind ik). Aan de linker en rechter kant zie je aan beide kanten een heel smal zwart balkje. Wat volgens mij betekend dat het iets smaller is dan 1.78:1. Het origineel bedoelde formaat is 1.75:1. Dus volgens mij klopt het wel aardig.


  20. #2595

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freddy2 Bekijk bericht
    Al met al lijkt dit (The Aristocats), in tegenstelling tot de Fox and the Hound misser, een prima geslaagde restauratie te zijn!
    Helaas moet ik hier inmiddels toch nog een kanttekening bij maken: steeds meer (kritische) kijkers beginnen zich te storen aan het verlies aan detail door het te ver doorgevoerde wegpoetsen van alle ruis en "grain". Deze films horen gewoon nog zeker een beetje grain over te houden om te voorkomen dat er details verloren gaan. Bij deze restauratie zijn ze wat dat betreft te ver gegaan... Erg jammer!

  21. #2596

    Standaard

    Disney lijkt gestopt te zijn met artwork op de discs. De Amerikaanse uitgaves van Pocahontas, Treasure Planet en Home on the Range hebben allemaal een saaie blauwe disc.

  22. #2597

    Standaard

    Het lijkt erop dat naast 101 Dalmatians ook Peter Pan geen upgrade krijgt van Platinum naar Diamond Edition. Steeds meer sites vermelden een BD-release voor 2013.

  23. #2598

    Standaard

    Betr. Slipcovers

    Disney Benelux wist hieromtrent het volgende te melden :

    Hoogstwaarschijnlijk komen de nieuwe uitgaven wel met O-ring. Dit is echter nog niet definitief. Als dit wel het geval is, dan komen de O-rings ook bij de diamond versie's.
    Maar het is echter onder voorbehoud.


    Met 'nieuwe uitgaven' refereren ze naar nieuwe Classics, bv. Wreck-it Ralph. Afwachten dus, we zullen het op 12 september met zekerheid weten. (Assepoester) Niet-Diamond releases blijven sowieso sliploos.

  24. #2599

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Betr. Slipcovers

    Disney Benelux wist hieromtrent het volgende te melden :



    Met 'nieuwe uitgaven' refereren ze naar nieuwe Classics, bv. Wreck-it Ralph. Afwachten dus, we zullen het op 12 september met zekerheid weten. (Assepoester) Niet-Diamond releases blijven sowieso sliploos.

    En wat moet ik me voorstelling bij een "O-ring" ???

  25. #2600

Pagina 104 van 216 EersteEerste ... 45494100101102103104105106107108114154204 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •