Pagina 183 van 216 EersteEerste ... 83133173179180181182183184185186187193 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.551 tot 4.575 van 5380 worden weergegeven.
  1. #4551

    Standaard

    Vergelijking van de beeldkwaliteit tussen de DVD en de Blu-ray van Mary Poppins.

    http://caps-a-holic.com/hd_vergleich...mage=0#auswahl

  2. #4552

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Vergelijking van de beeldkwaliteit tussen de DVD en de Blu-ray van Mary Poppins.

    http://caps-a-holic.com/hd_vergleich...mage=0#auswahl
    Dat is toch een aanzienlijk verschil ten gunste van de Blu-ray, vind ik zelf. Een stuk scherper, maar ook een stuk koeler qua kleur. Toch blijft het moeilijk om op basis van schermafbeeldingen een duidelijk oordeel te vellen. Als ik bijv. schermafbeeldingen op Blu-ray.com vergelijk met de beelden op mijn TV, dan ziet het er op de TV vaak nog een stuk beter uit. Met name de kleuren zijn mooier.
    Ik ben nog aan het twijfelen welke uitgave ik ga kiezen hoewel ik denk dat tussen de US-versie, UK-versie en de straks in Nederland te verschijnen versie maar weinig verschillen zullen zitten. Ik denk zelfs dat de Nederlandse versie identiek zal zijn aan de Engelse. Ik heb geen 7.1 surround set dus ik hoef niet per se de US-versie daarom te hebben.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #4553

    Standaard

    @Marcel er is niet alleen een verschil in de mix van 7.1 en 5.1, maar ook DTS-HD Master Audio en DTS-HD High Resolution.

    De Eu en NL versie is:
    DTS-HD High-Res Audio English 2046 kbps 5.1 / 48 kHz / 2046 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)

  4. #4554

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    @Marcel er is niet alleen een verschil in de mix van 7.1 en 5.1, maar ook DTS-HD Master Audio en DTS-HD High Resolution.

    De Eu en NL versie is:
    DTS-HD High-Res Audio English 2046 kbps 5.1 / 48 kHz / 2046 kbps / 24-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 24-bit)
    Ik geloof je op je woord, maar ik vraag me af of de meesten het verschil horen. Misschien bij een A-B vergelijking en dan is het nog maar de vraag wat je mooier vindt. Bij muziek Blu-rays geef ik ook meestal de voorkeur aan de LPCM-track (mits aanwezig) boven het DTS HD 5.1 MA-spoor.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #4555

    Standaard

    Kan iemand mij zeggen of Hercules hier nummer 38 op de rug heeft staan? Als ik de lijst hier op t forum mag geloven is deze nummer 38, maar ik heb de UK versie die nummer 35 op de rug heeft.

  6. #4556

    Standaard

    De UK gebruikt een andere nummering dan Nederland.

  7. #4557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Kan iemand mij zeggen of Hercules hier nummer 38 op de rug heeft staan? Als ik de lijst hier op t forum mag geloven is deze nummer 38, maar ik heb de UK versie die nummer 35 op de rug heeft.
    Hier is Hercules nummer 38 zoals hierboven al gezegd is. Zo worden Mary Poppins, Bedknobs and Broomsticks en Pete's Dragon hier wel mee geteld en in de UK en US niet. Verder worden The Wild en Dinosaur ook niet overal geteld als classic.
    Laatst aangepast door Gamemaster : 02-12-2013 om 13:49

  8. #4558

    Standaard

    Hallo iedereen, even aansluiten op het Disney thema. Ik vroeg mij af of iemand interesse heeft in een Disney Lithograph.
    Zie de volgende link. http://dvd.nl/forum/showthread.php?9...s-Parade-Litho

    $T2eC16F,!)!E9s2f!GiIBQ3H0pUeRg~~60_57.jpg

  9. #4559

    Standaard

    Review van Mary Poppins op blu-ray.com
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #4560

    Standaard

    Ik ben echt aan het twijfelen of ik gewoon niet de US versie ga kopen voor het betere geluid.
    De vraag is of bij deze film een betere track dan een HR nodig is...of iets uit zal maken?

  11. #4561

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik ben echt aan het twijfelen of ik gewoon niet de US versie ga kopen voor het betere geluid.
    De vraag is of bij deze film een betere track dan een HR nodig is...of iets uit zal maken?
    Om eerlijk te zijn denk ik dat het weinig zal uitmaken of je moet super apparatuur en luisterruimte hebben.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #4562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Ik ben echt aan het twijfelen of ik gewoon niet de US versie ga kopen voor het betere geluid.
    De vraag is of bij deze film een betere track dan een HR nodig is...of iets uit zal maken?
    Uit de review van blu-ray.com:

    Disney's DTS-HD Master Audio 7.1 surround track is arguably an exercise in overkill, especially when so much of Mary Poppins' sound design is front and center. But the only real problem I see is that the presence of a 7.1 lossless mix will lead some to expect a more enveloping experience instead of the restrained but sincere track we have here. Otherwise, there's little to criticize. Dialogue is crystal clear and neatly prioritized at all times; effects, though inherently stagy, are crisp and mischievous; and Richard and Robert Sherman's unforgettable songs have quite simply never sounded better, fuller or more engaging. LFE output is entirely commendable, albeit rather reserved -- there aren't many sequences that require low-end muscle anyway -- which could just as well be said of rear speaker activity, although there's enough directional magic and cross-channel pan-play to several scenes to justify the implementation of all eight speakers. Dynamics are a tad thin, sure, but chalk that one up to age too. No, Mary Poppins doesn't sound as if it were shot yesterday, and no, Disney's track isn't what anyone will label groundbreaking or revelatory. What it is, though, is very, very good, and I seriously doubt any other mix could do more with what the studio had to work with. Ideally, I would have liked to have the option to listen to a lossless presentation of the Original Theatrical Mix as well (which is limited to a lossy Dolby Digital 2.0 track), but so it goes.

    MA of HR, ik geloof werkelijk niet dat je enig verschil gaat horen, wellicht heel subtiel, maar dan alleen in een A-B vergelijking.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #4563

    Standaard

    Ok dan zal ik voor kerstmis de UK versie maar aanschaffen.

  14. #4564

    Standaard

    jaaaa, mary poppins op Blu-ray binnen, ziet er zeer netjes uit, stickertje op de spine gedaan.
    en voila, staat weer netjes in de rij. kids hebben niet in de gaten dat het de engelse sleeve is.
    Laatst aangepast door danman10 : 20-12-2013 om 18:00

  15. #4565

    Standaard

    Artwork van de Duitse versie van Mary Poppins die op 20 februari 2014 verschijnt. Het is nog niet bekend of deze uitgave ook Nederlandse ondertiteling heeft, maar vermoedelijk wel.

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #4566

    Standaard

    Ik snap alleen niet dat iemand wel deze zou kopen, en niet gewoon de UK versie die ook Nederlandse spraak en ondertiteling heeft, en geen Duitse teksten .

  17. #4567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik snap alleen niet dat iemand wel deze zou kopen, en niet gewoon de UK versie die ook Nederlandse spraak en ondertiteling heeft, en geen Duitse teksten .
    Misschien omdat die cover van de UK een gedrocht is. Maar wie kan dat schelen.

  18. #4568

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Misschien omdat die cover van de UK een gedrocht is. Maar wie kan dat schelen.
    Een gedrocht? Hij is veel mooier dan die Duitse cover.

  19. #4569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Een gedrocht? Hij is veel mooier dan die Duitse cover.
    Vind dat vlakke paars of blauw verre van mooi. Maar goed dat zijn smaken.

  20. #4570

    Standaard

    Het is al een tijdje stil rondom nieuwe Classic releases. Weet iemand wat in NL (en ook US) de voorjaarsbatch gaat zijn?

  21. #4571

    Standaard

    Was dat niet Atlantis die ging uitkomen en Lilo & Stitch?

  22. #4572

    Standaard

    Ik hoop eigenlijk op The Black Cauldron, vooral omdat dat de laatste Classic is die ik nog op DVD staan heb, al de rest is reeds vervangen door het blauwe schijfje. Het blijft ook een persoonlijke favoriet van me, ondanks het feit dat het waarschijnlijk één van de minst succesvolle films uit de Disney-stal is.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  23. #4573

    Standaard

    Ik denk dat de volgende batch niet verder gaat komen dan de genoemde twee eventueel met vervolgdelen en Oliver en co. Hier in Nederland ontbreken er nog een kleine 20 classics. Ik hoop persoonlijk eigenlijk dat de kleinere titels uit de jaren 40 een opknapbeurt krijgen. Niet omdat dat nu direct de beste films zijn, maar het zijn toch titels die over het algemeen te weinig aandacht hebben gehad.

  24. #4574

    Standaard

    Oliver en Co was volgens Disney Benelux één van de titels. Verder hoop ik vooral op Treasure Planet. Ook Home on the Range laat lang op zich wachten.

  25. #4575

    Standaard

    Gisteren deze bij een bezoekje aan de Kerstmarkt in Duitsland kunnen scoren voor 8.99 eu

    http://www.blu-ray.com/movies/Donald...Blu-ray/59358/

    Gewoon belachelijk dat Disney Benelux ons weer eens overslaat...

Pagina 183 van 216 EersteEerste ... 83133173179180181182183184185186187193 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •