Pagina 213 van 216 EersteEerste ... 113163203209210211212213214215216 LaatsteLaatste
De resultaten 5.301 tot 5.325 van 5380 worden weergegeven.
  1. #5301

    Standaard

    Deze komt 5 november uit bij Zavvi.nl:

    Basil The Great Mouse Detective - Zavvi Exclusive Limited Edition Steelbook (The Disney Collection #26) € 21,99
    Pagina: https://www.zavvi.nl/blu-ray/basil-the-great-mouse-detective-zavvi-exclusive-limited-edition-steelbook-the-disney-collection-26/11912758.html




    Laatst aangepast door DVD Watcher : 15-10-2018 om 19:27

  2. #5302

    Standaard

    Deze gaat uitkomen bij Zavvi.nl:

    The Rescuers Down Under - Zavvi Exclusive Limited Edition Steelbook (The Disney Collection #29) € 21,99
    Pagina: https://www.zavvi.nl/blu-ray/the-res.../11912759.html




  3. #5303

  4. #5304

    Standaard

    Op de vorige pagina al

    Ondanks dat niet alles blu-ray is, is het een mooie box om te beginnen als je nog niks hebt. Per film is het een nette prijs, maar ik denk niet dat alles Nederlands gesproken/ondertiteld is. En het grootste nadeel van dit soort boxen zodra er een nieuwe film bij komt is de set al niet meer compleet.

  5. #5305

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gamemaster Bekijk bericht
    Op de vorige pagina al

    Ondanks dat niet alles blu-ray is, is het een mooie box om te beginnen als je nog niks hebt. Per film is het een nette prijs, maar ik denk niet dat alles Nederlands gesproken/ondertiteld is. En het grootste nadeel van dit soort boxen zodra er een nieuwe film bij komt is de set al niet meer compleet.
    Dat is dan ook de reden waarom ik het toch maar bij losse uitgaves hou. Plus, ik zit nog altijd te wachten (tot sint-juttemis misschien) op die paar hiaten in de Blu-ray catalogus.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #5306

    Standaard

    Iemand die deze https://www.blu-ray.com/movies/Celeb...lu-ray/213205/ toevallig besteld heeft? Lijkt mij namelijk wel interessant.

  7. #5307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gamemaster Bekijk bericht
    Op de vorige pagina al

    Ondanks dat niet alles blu-ray is, is het een mooie box om te beginnen als je nog niks hebt. Per film is het een nette prijs, maar ik denk niet dat alles Nederlands gesproken/ondertiteld is. En het grootste nadeel van dit soort boxen zodra er een nieuwe film bij komt is de set al niet meer compleet.
    Hij is al niet compleet; Song of the South is er compleet buiten gelaten en Disney doet alsof die Disney Classic niet bestaat. Schandelijk. Mooie box, maar dit had het moment moeten zijn om 'm erbij te stoppen.

  8. #5308

    Standaard

    Ik heb overwogen om hem te halen, maar gezien ze nog steeds nieuwe Disney films uitbrengen is hij alsnog niet compleet. En gezien ik de meeste films al gewoon los heb..

  9. #5309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Hij is al niet compleet; Song of the South is er compleet buiten gelaten en Disney doet alsof die Disney Classic niet bestaat. Schandelijk.
    Ik snap wel waarom Disney die niet bijvoegt, en terecht. Begrijpelijke beslissing.

  10. #5310

    Standaard

    In principe is de boxset compleet, buiten die ene titel die nogal omstreden is. De boxset vermeld namelijk de films tot 2018. Dus is hij compleet.
    Als je The Lion King (met de befaamde wolkenscene) en The Little Mermaid (correcte chronologie van bepaalde scenes) wilt hebben zoals ze origineel waren bedoeld, moet je de box kopen.
    Ik heb van beiden de losse UK uitgaves.

  11. #5311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik snap wel waarom Disney die niet bijvoegt, en terecht. Begrijpelijke beslissing.
    Dat ben ik absoluut niet met je eens. Een 'complete collection' is in de eerste plaats niet compleet als je er moedwillig een film tussenuit laat, ongeacht of die film verouderde gedachtegangen er op nahoudt.

    Ik word sowieso een beetje moe van de doorgeslagen politieke correctheid in alle lagen van de samenleving anno 2018, maar ik zie het simpelweg zo: misschien is het inderdaad niet handig om de film zonder bijbehorende informatie(!) aan kinderen te vertonen, maar zoals hij nu voor iedereen (jong én oud) totaal niet officieel verkrijgbaar is en wordt doodgezwegen, dat is ook absoluut belachelijk. Als er dan toch zo'n grote complete collectie wordt uitgebracht, die toch in mijn ogen wel echt op de verzamelaars gericht is (al is het maar om de prijs), dan vind ik het een beetje vreemd om weer die film er buiten te laten en te doen alsof die film er nooit was. Krijg ik een beetje een 'Tom & Jerry Golden Collection'-deja vu bij.

    Dan heeft Warner het destijds toch beter opgelost met een disclaimer gepresenteerd door Whoopi Goldberg, ter introductie van de Looney Tunes Collection:


    Diezelfde Whoopi Goldberg had vorig jaar ook haar mening klaar over Song of the South.

  12. #5312

    Standaard

    Natuurlijk is dat onzin. Doen alsof die film nooit heeft bestaan, is geschiedvervalsing. Punt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #5313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Dat ben ik absoluut niet met je eens. Een 'complete collection' is in de eerste plaats niet compleet als je er moedwillig een film tussenuit laat, ongeacht of die film verouderde gedachtegangen er op nahoudt.
    Tja, het is maar wat je compleet noemt. Ik snap wel dat Disney deze titel weglaat. De gedachtengangen zijn niet alleen verouderd (erg zwak uitgedrukt) maar totaal niet meer van deze wereld. Een film als deze zou een bepaald publiek moeten vermaken, maar gezien de inhoud doet deze dat al toaal niet meer. Dus als je als Disney een bepaalde boodschap wilt brengen met deze collectie dan doe je totaal teniet door deze film bij te voegen. “Complete” betekent voor mij niet dat je alle normen en waardes opzij moet zetten omdta je deze film gaat toevoegen
    Ik word sowieso een beetje moe van de doorgeslagen politieke correctheid in alle lagen van de samenleving anno 2018, maar ik zie het simpelweg zo: misschien is het inderdaad niet handig om de film zonder bijbehorende informatie(!) aan kinderen te vertonen, maar zoals hij nu voor iedereen (jong én oud) totaal niet officieel verkrijgbaar is en wordt doodgezwegen, dat is ook absoluut belachelijk. Als er dan toch zo'n grote complete collectie wordt uitgebracht, die toch in mijn ogen wel echt op de verzamelaars gericht is (al is het maar om de prijs), dan vind ik het een beetje vreemd om weer die film er buiten te laten en te doen alsof die film er nooit was. Krijg ik een beetje een 'Tom & Jerry Golden Collection'-deja vu bij.
    Tja, nu trek je de discussie over PC breder en dat ben ik deels met je eens, maar als ik naar deze film kijk begrijp ik de keuze van Disney wel. En vwb kinderen: heb je die zelf? Want welke “informatie” zou je ze willen geven dan? Ik zou zelf echt niet weten wat ik mijn kidsver deze film moet zeggen dat het goedpraat. Want aan de ene kant leer ik ze dat ze hun klasgenootjes niet mogen pesten maar een film als deze is oke want het is allemaal niet echt en ze doen maar alsof? Denk je dat dat aankomt? Beetje naief als je het mij vraagt.
    Op zich is het prima als Disney deze film los uitbrengt, maar opnemen in een collectie als deze vind ik geen goede keuze. De film is daar niet meer op zijn plaats. De inhoud is achterhaald, zeer beledigend en zelfs racistisch. Prima als volwassenen deze film willen bekijken, maar ik vind niet dat deze thuishoort binnen een collectie met andere films die nog wel geschikt zijn voor kinderen.[/QUOTE]

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Natuurlijk is dat onzin. Doen alsof die film nooit heeft bestaan, is geschiedvervalsing. Punt.
    Wat een onzin Werner. De film bestaat gewoon alleen Disney brengt hem niet uit. Em geschiedvervalsing is erg overtrokken, het is niet alsof je de holocaust ontkent ofzo. Het gaat maar om een film. Laten we alles een beetje in perspectief zetten.

  14. #5314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    Iemand die deze https://www.blu-ray.com/movies/Celeb...lu-ray/213205/ toevallig besteld heeft? Lijkt mij namelijk wel interessant.
    Ik heb deze gekocht in de US maar moet ze nog bekijken. Zal laten weten wat erop staat van zodra ik ze bekeken heb.

  15. #5315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    In principe is de boxset compleet, buiten die ene titel die nogal omstreden is. De boxset vermeld namelijk de films tot 2018. Dus is hij compleet.
    Als je The Lion King (met de befaamde wolkenscene) en The Little Mermaid (correcte chronologie van bepaalde scenes) wilt hebben zoals ze origineel waren bedoeld, moet je de box kopen.
    Ik heb van beiden de losse UK uitgaves.
    De wolkenscene is enkel gefixed in de Signature Edition? Is die beschikbaar in de UK? Ik kan die niet vinden op Amazon...

  16. #5316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kev Bekijk bericht
    De wolkenscene is enkel gefixed in de Signature Edition? Is die beschikbaar in de UK? Ik kan die niet vinden op Amazon...

    Deze heb ik.

  17. #5317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat een onzin Werner. De film bestaat gewoon alleen Disney brengt hem niet uit. Em geschiedvervalsing is erg overtrokken, het is niet alsof je de holocaust ontkent ofzo. Het gaat maar om een film. Laten we alles een beetje in perspectief zetten.
    Geen onzin. Het is hetzelfde met de Mamy Two-Shoes-scènes uit Tom en Jerry, die plots niet meer konden, en werden 'vervangen'. Uiteraard is dit niet meer naar de standaarden van vandaag, maar de politieke correctheid is compleet aan het doorslaan als we dergelijke voorbeelden uit het verleden moeten uitgummen. Hetzelfde overigens met de discussies rond Zwarte Piet of het vermeende racistische stereotiep van Apu Nahasapeemapetilon uit The Simpsons.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #5318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kev Bekijk bericht
    Ik heb deze gekocht in de US maar moet ze nog bekijken. Zal laten weten wat erop staat van zodra ik ze bekeken heb.
    Graag! Ben benieuwd wat je er van vindt. Doet mij denken aan die Walt Disney Treasures DVDs van enkele jaren geleden.

  19. #5319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    Hij is al niet compleet; Song of the South is er compleet buiten gelaten en Disney doet alsof die Disney Classic niet bestaat. Schandelijk. Mooie box, maar dit had het moment moeten zijn om 'm erbij te stoppen.
    Song of the South is toch helemaal geen Disney Classic, want geen animatiefilm, net zoals de originele Pete’s Dragon geen Classic is.

  20. #5320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Song of the South is toch helemaal geen Disney Classic, want geen animatiefilm, net zoals de originele Pete’s Dragon geen Classic is.
    Disney vond ooit van wel.


  21. #5321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Geen onzin. Het is hetzelfde met de Mamy Two-Shoes-scènes uit Tom en Jerry, die plots niet meer konden, en werden 'vervangen'. Uiteraard is dit niet meer naar de standaarden van vandaag, maar de politieke correctheid is compleet aan het doorslaan als we dergelijke voorbeelden uit het verleden moeten uitgummen. Hetzelfde overigens met de discussies rond Zwarte Piet of het vermeende racistische stereotiep van Apu Nahasapeemapetilon uit The Simpsons.
    Zeker onzin, je draaft veel te veel door. Dit is gewoon voortschrijdend inzicht. Ik ben blij dat mijn kinderen niet meer naar deze meuk hoeven te kijken. Kinderen groeien met andere klassiekers op dan wij en in dat licht mag je sommige zaken best tegen het licht houden of het nog wel van deze tijd is. En dan met het samenstellen van zo'n collectie snap ik dat je deze film niet bijvoegt. En ook dat je een scène uit T&J haalt omdat het niet geschikt zou kunnen zijn. Je moet wel even de doelgroep in het oog houden en dat zijn niet de volwassen. En ik vind dit iets anders dan Zwarte Piet of The Simpsons, omdat deze zaken nog steeds worden uitgezonden en onderdelen zijn van het opgroeien van een kind. En ook daar mag je ook discussie over voeren, of je het erover eens bent of niet. Ik vind de discussie over Zwarte Piet goed in essentie, alleen totaal niet hoe deze gevoerd wordt. En het niveau van deze mensen, echt zo beneden peil.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 07-11-2018 om 08:16

  22. #5322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Zeker onzin, je draaft veel te veel door. Dit is gewoon voortschrijdend inzicht. Ik ben blij dat mijn kinderen niet meer naar deze meuk hoeven te kijken. Kinderen groeien met andere klassiekers op dan wij en in dat licht mag je sommige zaken best tegen het licht houden of het nog wel van deze tijd is. En dan met het samenstellen van zo'n collectie snap ik dat je deze film niet bijvoegt. En ook dat je een scène uit T&J haalt omdat het niet geschikt zou kunnen zijn. Je moet wel even de doelgroep in het oog houden en dat zijn niet de volwassen. En ik vind dit iets anders dan Zwarte Piet of The Simpsons, omdat deze zaken nog steeds worden uitgezonden en onderdelen zijn van het opgroeien van een kind. En ook daar mag je ook discussie over voeren, of je het erover eens bent of niet. Ik vind de discussie over Zwarte Piet goed in essentie, alleen totaal niet hoe deze gevoerd wordt. En het niveau van deze mensen, echt zo beneden peil.

    Ik ben het eigenlijk helemaal eens met alles wat je zegt.
    Maar, ik vind ook het verleden bij ons heden hoort.
    En ik vind de DVD's van Tom & Jerry echt bij tijden een verschrikking.
    Wat ze destijds met de Disney Treasures deden was perfect.
    Laat het filmpje in zijn waarde, maar laat een persoon met kennis van zake, even het filmpje en de context in combinatie met de tijdsgeest van toen uitleggen.
    Dat kunnen kinderen echt wel goed plaatsen, je kunt het ook als ouder toelichten. Dat heb ik zelf gedaan.

  23. #5323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mpeer Bekijk bericht
    Ik ben het eigenlijk helemaal eens met alles wat je zegt.
    Maar, ik vind ook het verleden bij ons heden hoort.
    En ik vind de DVD's van Tom & Jerry echt bij tijden een verschrikking.
    Wat ze destijds met de Disney Treasures deden was perfect.
    Laat het filmpje in zijn waarde, maar laat een persoon met kennis van zake, even het filmpje en de context in combinatie met de tijdsgeest van toen uitleggen.
    Dat kunnen kinderen echt wel goed plaatsen, je kunt het ook als ouder toelichten. Dat heb ik zelf gedaan.
    In het algemeen ben ik het met je eens dat het verleden bij ons heden hoort. Maar ook niet alles. Echt belangrijke zaken wel, zoals WOII enz. Dat wil ik mn kinderen meegeven.
    Maar een filmpje als deze? Alsjeblieft niet zeg. Als ze al een oudje willen zien dan zet ik Bambi of Assepoester oid wel op. Maar niet deze.
    En daarnaast zien ze liever drie keer per dag Frozen of Cars. Dat zijn hun klassiekers waar ze mee opgroeien, niet de oude meuk wat de klassiekers zijn voor ons.

  24. #5324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Zeker onzin, je draaft veel te veel door.
    Ik draaf helemaal niet door. Doen alsof deze film nooit heeft bestaan door de verdere verspreiding ervan actief tegen te gaan, is geschiedvervalsing pur sang. Wel ben ik het er mee eens dat er een streepje duiding bij hoort.

    Er was overigens een moment waarop Disney ook dit als een classic beschouwde, net als Pete's Dragon en Mary Poppins en nog zo'n paar. Het is wel zo dat het begrip van wat een 'classic' wordt genoemd bij Disney extreem volatiel is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #5325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    In het algemeen ben ik het met je eens dat het verleden bij ons heden hoort. Maar ook niet alles. Echt belangrijke zaken wel, zoals WOII enz. Dat wil ik mn kinderen meegeven.
    Maar een filmpje als deze? Alsjeblieft niet zeg. Als ze al een oudje willen zien dan zet ik Bambi of Assepoester oid wel op. Maar niet deze.
    En daarnaast zien ze liever drie keer per dag Frozen of Cars. Dat zijn hun klassiekers waar ze mee opgroeien, niet de oude meuk wat de klassiekers zijn voor ons.
    Daarmee doe je je eigen punt een beetje teniet. De kinderen van nu kijken niet daar de classics want daar vinden ze niets aan (mijn dochter van 7 en haar vriendje niet iig).
    Daarbij kun jij als ouder bepalen wat je kinderen wel of niet zien.
    Ik ben het toch wel eens met Werner, je verdoezeld toch enigszins je verleden.
    Mijn oplossing zou dan zijn dat je de film niet toevoegt én dat je vermeld waarom niet. Tevens haal je "complete" uit de titel van de box.

Pagina 213 van 216 EersteEerste ... 113163203209210211212213214215216 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •