Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 30 van 30 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door herci Bekijk bericht
    elke week heb je wel wat cd's en dvd's in de aanbieding (die is dan ook wel nog altijd duurder dan op internet)
    frs hanteert de tactiek: enkele zaken staan in promotie en de andere dingen zijn dan weer extra duur.
    Dat is niet helemaal waar; deze titels (o.a. als voorbeeld Dances With Wolves) vind je echt nergens goedkoper dan in de Nederlandse winkels/bij de FRS (als je ze per 5 koopt zijn ze zelfs maar €2,00 per stuk)
    Ter vergelijk: play.com heeft 3 versies van Dances With Wolves te koop, waarvan de goedkoopste begint bij €12.99. Bij amazon.de is de goedkoopste versie van Der mit dem Wolf Tanzt €9.95, en dat is nog zonder verzenden, bij amazon.com is de goedkoopste uitgave $13.49, ook zonder verzenden, en bij cdwow is de goedkoopste R2-editie €16.46. Kost dus €2.00 bij de FRS (of los €2.99), en dat is echt wel een prima uitgave.

    Misschien is het anders bij de Belgische FRS, dat kan ik niet beoordelen.
    Laatst aangepast door Oakey : 23-02-2009 om 19:43
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #27

    Standaard

    Iedere retailer (ook buiten de CD/DVD markt) hanteert wel het "koopje" "speciale aanbieding" concept. Niks mis mee. Om nu te zeggen dat FRS de rest "extra" duur maakt is m.i. overdreven. Je kunt bij de V&D, Blokker, VL, enz. altijd de betere prijs nemen als dat al zo zou zijn. FRS zou met onverkoopbare waar zitten...

    Wel is mijn ervaring dat als het NIET om aanbiedingen gaat, MM gewoonlijk een lagere prijs hanteert dan FRS, VL, V&D en zo. Alleen in het zgn. arthouse segment is MM weer meestal de duurste. Als nieuwe schijfjes voor 12,99 of 14,99 liggen, is een arthouse titel voor 19,99 een shocker. Da's ca. NLG 44. Als ik terugkijk in mijn verzameling was 44 gulden in 2000, 2001 echter een koopjesprijs. Normale prijzen waren toen rond de 60-70 gulden, zeg maar nu 30 euro.

    Alles is relatief...
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EricO Bekijk bericht
    Als ik terugkijk in mijn verzameling was 44 gulden in 2000, 2001 echter een koopjesprijs. Normale prijzen waren toen rond de 60-70 gulden, zeg maar nu 30 euro.

    Alles is relatief...
    Tja, als we zo gaan beginnen Dat is natuurlijk geen vergelijk; mijn auto kostte in 2001 127.000 gulden, de eerste cd's kosten in 1984 meer dan 50 gulden en mijn huis kostte in 1932 nog geen tienduizend gulden.

    Maar inderdaad, met dvd gaan de prijzen hard achteruit. Gevolg is wel dat tweedehands dvd's aan de straatstenen niet meer kwijt te raken zijn (dat zie je ook in de DVD te koop aangeboden thread). De verzendkosten zijn al snel hoger dan de nieuwprijs in de winkel!
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat is niet helemaal waar; deze titels (o.a. als voorbeeld Dances With Wolves) vind je echt nergens goedkoper dan in de Nederlandse winkels/bij de FRS (als je ze per 5 koopt zijn ze zelfs maar €2,00 per stuk)
    Ter vergelijk: play.com heeft 3 versies van Dances With Wolves te koop, waarvan de goedkoopste begint bij €12.99. Bij amazon.de is de goedkoopste versie van Der mit dem Wolf Tanzt €9.95, en dat is nog zonder verzenden, bij amazon.com is de goedkoopste uitgave $13.49, ook zonder verzenden, en bij cdwow is de goedkoopste R2-editie €16.46. Kost dus €2.00 bij de FRS (of los €2.99), en dat is echt wel een prima uitgave.

    Misschien is het anders bij de Belgische FRS, dat kan ik niet beoordelen.
    Welja dat is ook een tijdelijke actie. Ik werk er trouwens in het weekend.
    Die dances with wolves vind je ook in ECI aan 2.99 hoor.
    Blijkbaar overspoelen ze de Belgische markt ermee,
    want overal waar je komt zie je ze wel liggen. (idd soms ook aan 6 euro)
    Sinds ik daar werk vergelijk ik constant prijzen.
    Frs heeft tijdelijke acties; waar ze dus soms goedkoop uit de hoek komen.

    Die 5 voor 10 euro is dus ook tijdelijk.

    Ze doen het al enkele maanden maar de titels wisselen in de winkel om de zoveel tijd.
    (op internet blijven ze wss langer)
    Sinds een week of 3 liggen er nieuwe tafels met bijna allemaal andere titels. Waarschijnlijk behouden ze deze actie en wisselen ze van titels omdat het gewoon gigantisch goed verkoopt. Geloof me, gigantisch!!!

    Nu liggen er ook enkele tafels met cd's die erg voordelig geprijsd zijn en sinds maandag was het zelfs 2 kopen één gratis en nog een frs 5 cd pakket gratis erbij.

    Dus zoals is zei, de acties zijn voordelig. De 3 voor 25 ook. Ik merk dat veel titels dikwijls al enkele weken of maanden in de 3 voor 25 liggen terwijl ze soms in MM nog aan meer dan 15 euro liggen. Maar de nieuwe dvd's zijn gewoon of net iets duurder geprijsd vergeleken bij andere fysieke zaken.
    Cheap dvd's zijn wisselend, soms bij MM goedkoper soms bij FRS.
    Hier en daar doe je wel eens een koopje. Het hangt ook van het moment af, een hele tijd hadden we bijna geen budget titels meer, was het allemaal crap wat overschoot...onlangs dus weer een nieuwe 5 voor 10 lading en dan wordt het weer interessant.

    Mensen kopen ook zo massa's dvd's die ze helemaal niet nodig hebben of die ze anders nooit zouden kopen. Het werkt zeer aanlokkelijk.

    Ik merk dat er nu ook zo'n acties zijn in de plaatselijke Bart Smit...soms ook met veel dezelfde titels...dus ze duiken ooit wel eens op in andere zaken. Als ik het goed voor heb zijn het titels van DFW en die bieden deze dvd's wss enkel in BE (NE) aan, daarmee dat ze dan niet op play.com verschijnen.

    Het is gewoon goed uitkijken geblazen...
    Sommige titels zijn dan bij ons dubbel zo duur als play vbv fargo en miller's crossing...
    Het zijn nu net altijd degene die ik wil die duurder zijn hé
    Laatst aangepast door herci : 25-03-2009 om 17:41

  5. #30

    Standaard

    Het viel mij ook op dat bijna al die dvd's uit die 5 voor 10 actie van de FRS van DFW zijn en reken maar dat het gewoon overstock titels zijn die ze voor de normale prijs aan de straatstenen niet kwijt raken.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •