De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVDs en de steeds groter wordende TVs

    Ikzelf heb een paar jaar geleden de serie Blake's 7 aangeschaft op DVD ... dat was vroeger voor mij een goeie SF serie.

    Nu heb ik laatst een paar afleveringen gekeken, en ik moet eerlijk zeggen, het wat om te huilen. Ik heb het niet over beeld kwaliteit of geluidskwaliteit, maar het zag er gewoon te stom uit. Om mijn "iude" 4:3 scherm van 81cm ... zag het er nog ok uit, maar dit vond ik te erg.

    Ik ben er nog niet uit of het komt omdat de serie zelf me niet meer aanspreekt omdat ik nu veel beter gewend ben, of dat het er allemaal echt gewoon kinderachtig uit ziet. Die stomme kostuums, slecht acteer werk, wellicht ben ik kritischer geworden. Ik zit er zelfs aan te denken de serie door te verkopen.

    Het enige coole aan de serie vind ik nog het ruimteschip, mooi en strak design.

    Hebben jullie ook ervaringen zoals deze? Films of series dat je zegt, dat ziet er nu echt niet meer uit omdat je nu alles te goed uitvergroot te zien krijgt. Ik heb het dus niet over slecht beeld !!!

    Een deze dagen de oude Star Trek opzetten, ik denk toch dat het daar wel mee zal vallen, maar je weet maar nooit.
    I find your lack of faith disturbing

  2. #2

    Standaard

    Ik denk niet dat het ligt aan het grotere scherm, de vergroting van het beeld. Het ligt meer aan je veranderde verwachtingen van wat er goed uitziet. De technologie is flink vooruit gegaan, en ook de kostuums etc. Dat jij het kinderachtig vindt ed. komt puur omdat je dit niet meer gewend bent. Je hebt onbewust beelden en verwachtingspatronen in je hoofd, waarvan afgeweken wordt als je zo'n oude film opzet.
    Slecht acteerwerk heeft hier minder mee te maken vind ik, dan was het gewoon een slechte serie of had je toen nog niet genoeg materiaal gezien om vergelijkingen mee te maken..
    What We Do In Life Echoes In Eternity

  3. #3

    Standaard

    Als kind zie je dat allemaal niet, toen vond je het prachtig. Pas jaren later kom je er in de meeste gevallen achter hoe slecht het er meestal uit zag. Had ik ook met The NeverEnding Story, die viel ook tegen toen ik hem vorig jaar sinds tijden weer eens zag.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •