De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Laptop op HDD Recorder aansluiten

    Hallo allemaal,

    Ik heb onlangs een Sony home cinema set (HTS780SS) aangeschaft. Nu wil ik mijn laptop (HP DV-1160) aansluiten op de hdd recorder om filmbestanden (natuurlijk alleen maar hartstikke legale ) direct vanaf de laptop (via de HD rec.) op mijn tv te bekijken. Mijn laptop beschikt over een HDMI uitgang, een eSATA out (weet nog niet precies wat ik hier mee kan), VGA poort, Firewire uitgang en uiteraard een zwik USB poorten. Mijn HDD recorder heeft helaas geen HDMI ingang. Wel zit er aan de voorzijde een video ingang (3 x tulp ), USB en een S-Video ingang.
    Weet iemand hoe ik het eenvoudigst mijn laptop kan verbinden met de recorder? Bestaat er wellicht een verloopkabel van HDMI naar 3 x tulp of S-Video???

    Ben benieuwd....

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cheeba Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik heb onlangs een Sony home cinema set (HTS780SS) aangeschaft. Nu wil ik mijn laptop (HP DV-1160) aansluiten op de hdd recorder om filmbestanden (natuurlijk alleen maar hartstikke legale ) direct vanaf de laptop (via de HD rec.) op mijn tv te bekijken. Mijn laptop beschikt over een HDMI uitgang, een eSATA out (weet nog niet precies wat ik hier mee kan), VGA poort, Firewire uitgang en uiteraard een zwik USB poorten. Mijn HDD recorder heeft helaas geen HDMI ingang. Wel zit er aan de voorzijde een video ingang (3 x tulp ), USB en een S-Video ingang.
    Weet iemand hoe ik het eenvoudigst mijn laptop kan verbinden met de recorder? Bestaat er wellicht een verloopkabel van HDMI naar 3 x tulp of S-Video???

    Ben benieuwd....
    Me too.

    Tikfouten of niet, maar controleer effe je modelnummers voordat je je problemen het forum op kwakt, een beetje kloppende informatie is wel fijn

    Waarom je laptop aansluiten op je HD recorder en niet op je TV en geluid naar het versterker deel van de Sony set

    Mis informatie over je TV, huidige TV's kunnen onder bepaalde voorwaarden(te vinden in de gebruiksaanwijzing) ook overweg met VGA en een beetje knappe TV heeft wel zo'n aansluiting

    Quote:

    >>>Bestaat er wellicht een verloopkabel van HDMI naar 3 x tulp of S-Video???<<<

    Nee, niet in de vorm van een simpel kabeltje, je wilt een digitaal signaal omzetten naar een analoog signaal, daar dient een DA converter tussen te zitten. Het is wel mogelijk, alles is om te zetten naar what ever you want..... als je er maar de centjes voor over hebt. Nu heb ik zelf een vrij simpele Laptop, maar er zit wel een S VHS aansluiting op. Ik kan van audio apparaten nog wel eens wat vinden, maar met laptops en PC's is het onbegonnen werk, je dient jezelf even te overtuigen van alle aansluitinge die het heeft.

    Als men verteld wat men heeft(juiste informatie is hier van belang) en wat men wil, dan kunnen we hier op het forum over het algemeen altijd wel tot een goed advies komen, lukt dat niet in 1x dan lukt het wel in meerdere keren.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard Foutje!

    Tja, helaas zijn er twee tikfoutjes geslopen in de modelnummers Mijn set moest zijn de HTD-780 SS, en mijn laptop is van het type Pavilion DV7-1160. Ik had ook zoals ik me had voorgenomen netjes om 23u naar bed moeten ipv weer veel te laat. Gaat toch weer ten koste van de scherpte...
    Wat betreft je opmerking over mijn tv en waarom ik mijn laptop niet daarop aansluit, het betreft hier een Loewe breedbeeld kast van de eerste generatie, zonder audio uitgang. Ik ben al blij ben dat er 2 scart ingangen op zitten. Ik geef er dus de voorkeur aan om de boel via mijn cinemaset te bekijken/luisteren.

    Zal voortaan beter opletten en vanavond op tijd naar bed gaan

    Alvast bedankt tot zover...
    Laatst aangepast door Cheeba : 19-02-2009 om 21:41

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •