De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Script/verhaal hulp?

    Hey iedereen..

    De organisatie "Termiek" heeft mij gevraagt of ik twee films voor het 'Jongerenjaar 2009' wil gaan maken.. Ze krijgen een budget van de overheid, waar ze camera's mee gaan huren en etc. Ik dacht aan twee genre films: Horror en komedie.
    Kunnen jullie misschien helpen aan een leuk verhaaltje voor 1 van de 2 (of beiden) films? Dat zou heel erg leuk zijn, want ik ben momenteel helaas een beetje inspiratieloos haha. Ik weet voor de rest niet wanneer we het gaan filmen, maar het zal niet heel erg lang meer duren. Dus alle hulp qua verhaal enzo is welkom!

    Groetjes, Mike.

  2. #2

    Standaard

    Een verhaal zou ik eigenlijk ook niet weten maar ik zou zelf niet voor het genre horror gaan. Met dit genre val je namelijk vrij snel al in clichés en als je en orginele film wilt probeer je die juist te vermijden.
    In ieder geval veel succes met filmen/brainstormen
    Simpsons Quote.
    I'm sorry, that leg's going to have to come off. Did I say leg? I meant that wet bathing suit.

    Verkooptopic

  3. #3

    Standaard

    Is het een avondvullende film of een short?

    Ik zou gewoon veel afkijken bij andere (goede) horror/komediefilms. Geen goedkope rip-off maar eerder een eerbetoon op...

    Zelf ben ik ook bezig met een kameraad van me om een avondvullende film te maken naar een verhaal van Shakespeare en ben ik een soort van co-producent en cameraman. Zelf vertrouw ik om mijn vaardigheden. Wat die vaardigheden dan ook zijn...

    Zelf haal ik veel inspiratie uit de Dogma beweging, de cameravoering van de gebroeders Dardenne en vele Hollywood films.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb nu snel een verhaaltje geschreven, kunnen jullie misschien het even lezen en/of dingetjes verbeteren?


    Twintiger Sidney krijgt op een winteravond onverwachts bezoek van een gemaskerde moordenaar en wordt dan ook om het leven gebracht. De moordenaar blijft onbekend en de politie zegt niks meer te kunnen doen. Sidney's jongere zusje Allison laat het hier niet bij zitten en samen met een paar goede vrienden wil ze snachts Sidney's geest oproepen. Hierdoor hoopt ze van Sidney zelf te kunnen horen wie de moordenaar is, zodat deze opgespoord en betraft zal worden. Allison en haar vrienden breken een oude, verlaten gymzaal in en proberen met een Ouija bord Sidney's geest op te roepen. Door de weinige ervaring van zowel Allison als haar vrienden dreigt alles te mislukken en ze besluiten te stoppen. Het groepje denkt dat er niks gebeurd is, maar niks is minder waar. Sidney's geest is door het oproepen weer terug naar haar lichaam gegaan, waardoor Sidney is veranderd in een vlees-etende zombie. Terwijl het groepje in de oude gymzaal gesnopen wordt door twee politieagenten, stormt zombie Sidney de gymzaal binnen. Het groepje en de politieagenten proberen Sidney uit de gymzaal te dringen, waardoor Allison's beste vriendin Casandra gebeten wordt. Het groepje vrienden en de politieagenten barricaderen de deuren in de gymzaal en iedereen beseft dat ze een vreselijke fout hebben gemaakt met het oproepen van Sidney's geest. Buiten zaait zombie Sidney dood en verderf, waardoor er in een korte tijd een hele grote groep zombies voor de gymzaal staan. De twee politieagenten delen, na wat twijfel, pistolen en geweren uit het vriendengroepje zodat ze zich kunnen verdedigen tegen de zombies. Ze bedenken allemaal een plan om weg te komen, terwijl de zombies de gymzaal proberen binnen te komen. Maar zowel buiten de gymzaal als binnen de gymzaal is het niet veilig; Sidney's gemaskerde moordenaar gaat voor de titel seriemoordenaar en zijn slachtoffers zitten in de gebarricadeerde gymzaal als ratten in de valkuil. Het groepje moet zich dus niet alleen verdedigen tegen de zombies, maar ook tegen de moordenaar. En het verhaal wordt nog mooier als de moordenaar 1 van het groepje blijkt te zijn, waardoor de spanning om te snijden is...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiiCk0s Bekijk bericht
    Ik heb nu snel een verhaaltje geschreven, kunnen jullie misschien het even lezen en/of dingetjes verbeteren?
    best leuk bedacht, alleen als de moordenaar een van de groep is en ze zitten in een gymzaal, hoe houd die dat verborgen, oftewel hoe kan er gemoord worden zonder dat opvalt wie de moordernaar is? en waar halen de politieagenten al die wapens vandaan aangezien ze standaard maar 1 pistool bij zich hebben en hoouigt 1 shotgun (USA politie is dat, hier is er alleen 1 pistool PP).
    Je kunt er ook een vette twist aan geven dat de zus het ouija bord in de kamer van de vermoorde zus vind en dat blijkt dat er geen moordenaar is maar dat zij door het ouija bord bezeten raakte en zo zelfmoord heeft gepleegd om te voorkomen dat zij als een bezeten moordenaar verder door het leven zou gaan. Nadat de zus het ouija bord gevonden heeft raakt een van de vrienden bezeten door dezelfde lang geleden overleden seriemoordenaar en probeert de rest uit te moorden. Zonder zombies, politie en gymzaal dus.

    Waarom? Zombies zijn niet makkelijk te schminken, de special effects zullen behoorlijk pittig en kostbaar zijn. Deze twist geeft je meer ruimte in het budget om bijvoorbeeld op locaties te filmen en er meer een psychologische horror van te maken en de weinige SE die je nodig hebt wel mooi te krijgen. Je kunt de bezetenheid ook geleidelijk laten gaan, alnaar gelang de tijd die de film duurt.

    Het einde mis ik nog, je zou iets in de trend kunnen doen van dit:
    terwijl de tieners door hun bezeten vriend achterna worden gezeten, komen ze erachter dat de enige manier om deze vriend te redden niet is om hem te doden maar om het lichaam van de overleden zus in het graf van de seriemoordenaar te begraven. Alleen hoe graaf je je dode zus op zonder dat dat opvalt en hoe herbegraaf je haar in een bestaand graf? Hier zou je eventueel wel met een soort van zombies kunnen werken omdat de geest van de seriemoordenaar dan de lijken gebruikt om de groep tegen te weken.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

  6. #6

    Standaard

    Heel erg bedankt voor je reactie, maar het zombiegedeelte willen we er wel in houden. Het oorspronkelijke idee was van iedereen om een zombiefilm te maken, en dat gymzaaltje wordt volgens mij zoiezo wel afgehuurd. We komen woensdag met de organisatie bij elkaar om het verder te bespreken.

    - Over de wapens van de politieagenten heb je inderdaad gelijk.. Ik weet niet hoe ik dat ga oplossen. Die politieagenten willen namelijk gratis ofzo meedoen vertelde de organisatie, dus ik dacht.. In een zombiefilm zitten meestal toch agenten en zo ziet het er allemaal wat professioneler uit. Misschien vinden we allemaal wapens in de gymzaal?

    - Die moordenaar slaat toe als bijvoorbeeld een personage naar het toilet gaat. En er komt een moment dat alle lichten uitvallen in de gymzaal. Hierdoor kan de moordenaar nog een keer toeslaan..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiiCk0s Bekijk bericht
    - Die moordenaar slaat toe als bijvoorbeeld een personage naar het toilet gaat. En er komt een moment dat alle lichten uitvallen in de gymzaal. Hierdoor kan de moordenaar nog een keer toeslaan..
    Dan is het voor de personages ook onmiddelijk duidelijk wie de seriemoordenaar is, namelijk de tweede persoon die weg is op het moment dat een personage op het toilet vermoord wordt...
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Neefs Bekijk bericht
    Dan is het voor de personages ook onmiddelijk duidelijk wie de seriemoordenaar is, namelijk de tweede persoon die weg is op het moment dat een personage op het toilet vermoord wordt...
    Neehoor, want op het moment dat het personage op de toilet zit, vallen de lichten uit. Het is donker en de vrienden kunnen doen wat ze willen. Een paar zoeken een manier om het licht aan te krijgen, en... 1tje trekt zijn masker op en slaat toe.. Zodra de lichten weer aan zijn, wordt het lijk van de personage in het toilet gevonden..

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiiCk0s Bekijk bericht
    Neehoor, want op het moment dat het personage op de toilet zit, vallen de lichten uit. Het is donker en de vrienden kunnen doen wat ze willen. Een paar zoeken een manier om het licht aan te krijgen, en... 1tje trekt zijn masker op en slaat toe.. Zodra de lichten weer aan zijn, wordt het lijk van de personage in het toilet gevonden..
    Ik dacht dat je het over twee verschillende momenten in de film had...één dat 1 van de personages vermoord wordt op het toilet, en één waar een personage vermoord wordt terwijl het licht uitvalt.

    Blijkbaar had ik je misbegrepen.
    Sonny: "What the hell is this?"
    Clemenza: "It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes."
    - The Godfather (1972) -


    whatiwatch

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Neefs Bekijk bericht
    Ik dacht dat je het over twee verschillende momenten in de film had...één dat 1 van de personages vermoord wordt op het toilet, en één waar een personage vermoord wordt terwijl het licht uitvalt.

    Blijkbaar had ik je misbegrepen.
    Haha, ach kan gebeuren.

  11. #11

    Standaard

    Waarom zou je het in een gymzaal doen? Geesten (als ze al bestaan) komen vaak terug naar de plaats die dierbaar voor hen is. Dat zou dus zijn eigen huis moeten worden. Ook snap ik eerlijk gezegd niet helemaal waarom ze dan ineens een zombie wordt.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  12. #12

    Standaard

    Het lijkt wel op Halloween dat script en wat zombielijnen erin gepropt, is wel moeilijk om dat genre orgineel te blijven en komedie is helemaal al moeilijk om de vaart erin te houden.
    Ik hoop wel voor je dat je betere acteurs hebt dan in je eerste 2 films die ik van je gezien heb, want die zijn niet echt overtuigend.
    Laatst aangepast door steven van dijk : 22-02-2009 om 19:44

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Waarom zou je het in een gymzaal doen? Geesten (als ze al bestaan) komen vaak terug naar de plaats die dierbaar voor hen is. Dat zou dus zijn eigen huis moeten worden. Ook snap ik eerlijk gezegd niet helemaal waarom ze dan ineens een zombie wordt.
    Die gymzaal is een gebouw die we kunnen afhuren, bij de organisatie Termiek. We kunnen misschien ook een andere ruimte afhuren, maar we hebben al een aantal keer vergaderd en gechillt in die oude gymzaal.

    Over die zombie, ik wou een combinatie maken van 'geesten', 'zombies' en 'slashers'. En op de manier kon ik die 3 combineren.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Het lijkt wel op Halloween dat script en wat zombielijnen erin gepropt, is wel moeilijk om dat genre orgineel te blijven en komedie is helemaal al moeilijk om de vaart erin te houden.
    Ik hoop wel voor je dat je betere acteurs hebt dan in je eerste 2 films die ik van je gezien heb, want die zijn niet echt overtuigend.
    Ik wil acteurs terughalen uit al mijn vorige films en dan wil ik ook dat ze precies datzelfde personage gaan spelen. Dus met een knipoog naar mijn vorige films.

  15. #15

    Standaard

    Tja, zo werkt het niet echt in een film. Je moet voor de film zelf toch wel een duidelijke reden hebben waarom je het in een gymzaal wil doen. Vind ik, hoor. Als je vindt dat ik er gewoon te veel achter zoek, moet je het gewoon zeggen . Maar het zou wat mij betreft beter werken als je het gewoon thuis zou doen, dat bespaart je ook geld voor het huren van die zaal.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiiCk0s Bekijk bericht
    Ik wil acteurs terughalen uit al mijn vorige films en dan wil ik ook dat ze precies datzelfde personage gaan spelen. Dus met een knipoog naar mijn vorige films.

    Nou dan hoop ik voor je dat ze er iets van geleerd hebben, want het was niet best.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiiCk0s Bekijk bericht
    Heel erg bedankt voor je reactie, maar het zombiegedeelte willen we er wel in houden. Het oorspronkelijke idee was van iedereen om een zombiefilm te maken, en dat gymzaaltje wordt volgens mij zoiezo wel afgehuurd. We komen woensdag met de organisatie bij elkaar om het verder te bespreken.

    - Over de wapens van de politieagenten heb je inderdaad gelijk.. Ik weet niet hoe ik dat ga oplossen. Die politieagenten willen namelijk gratis ofzo meedoen vertelde de organisatie, dus ik dacht.. In een zombiefilm zitten meestal toch agenten en zo ziet het er allemaal wat professioneler uit. Misschien vinden we allemaal wapens in de gymzaal?

    - Die moordenaar slaat toe als bijvoorbeeld een personage naar het toilet gaat. En er komt een moment dat alle lichten uitvallen in de gymzaal. Hierdoor kan de moordenaar nog een keer toeslaan..
    Van die wapens, wellicht een idee om de moord een soort roofmoord te maken en dat de moordenaar die wapens in de gymzaal verstopt had in een van de speelinstrumenten ofzo, de bok (die met van die stapeleenheden) bijvoorbeeld.Hierdoor moet de moordenaar ook nog eens zijn moorden inventariseren en kun je met de reacties van de karakters op de plotseling gevonden wapens spelen om de kijker op het verkeerde been te zetten omdat er bijvoorbeeld een iemand verdacht veel van wapens weet.

    Met het gymzaaltje, ik snap wel waarom je dat perse wilt, maar de suggestie om het in het huis af te laten spelen is niet verkeerd, omdat je dan ook makkelijker de wapens kan plaatsen (vader was jager/verzamelaar) en politie kan toch komen omdat er bijvoorbeeld al 1 moord gepleegd is. zo combineer je toch alles wat je wilt maar maak je er niet meteen een typische slasher van door van die gymzaal af te wijken, hoe nauw dat zaaltje je ook aan je hart ligt.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Van die wapens, wellicht een idee om de moord een soort roofmoord te maken en dat de moordenaar die wapens in de gymzaal verstopt had in een van de speelinstrumenten ofzo, de bok (die met van die stapeleenheden) bijvoorbeeld.Hierdoor moet de moordenaar ook nog eens zijn moorden inventariseren en kun je met de reacties van de karakters op de plotseling gevonden wapens spelen om de kijker op het verkeerde been te zetten omdat er bijvoorbeeld een iemand verdacht veel van wapens weet.

    Met het gymzaaltje, ik snap wel waarom je dat perse wilt, maar de suggestie om het in het huis af te laten spelen is niet verkeerd, omdat je dan ook makkelijker de wapens kan plaatsen (vader was jager/verzamelaar) en politie kan toch komen omdat er bijvoorbeeld al 1 moord gepleegd is. zo combineer je toch alles wat je wilt maar maak je er niet meteen een typische slasher van door van die gymzaal af te wijken, hoe nauw dat zaaltje je ook aan je hart ligt.
    Ok, thanks voor de tips!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •