De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Box kabels onder vloerbedekking?

    Ga binnenkort verhuizen en in de woonkamer komt dus vloerbedekking te liggen. Om een surroundset goed op te stellen heb ik binnekort de minst ideale indeling die je je maar voor kunt stellen. Het zal tevens een heel gedoe worden om de kabels bovenlangs naar de receiver te leiden. Ik wil dus de kabels, om het mezelf een heel stuk makkelijker te maken 8) , vanaf de boxen onder de vloerbedekking naar de receiver leiden. Echter is dit wel verstandig en aan te bevelen? Zitten hier eventuele haken en ogen aan of is het geen probleem en kan ik dit gewoon doen?
    Alvast bedankt voor de reakties.
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  2. #2

    Standaard

    Ik zou nooit speaker kabels gewoon onder vloerbedekking door leggen. Je oefent er telkens druk en wrijving op uit en kan er dus een kabel-breuk ontstaan. Bovendien zul je na verloop van tijd de kabels door de vloerbedekking heen 'zien'.

    Ik weet niet wat voor soort ondervloer er ligt, maar je zou eventueel wel sleuven in de vloer (onder de vloerbedekking dus) kunnen maken waar je dan weer een pvc buis of kabelgoot in plaatst.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Nou het wordt gewoon platte kabel geen bolle of ronde dus. Ik leg deze dan niet daar waar weer veel gelopen gaat worden. Het ging zich mij meer om het feit of het wat uitmaakte voor de kabel an sich...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Nou het wordt gewoon platte kabel geen bolle of ronde dus. Ik leg deze dan niet daar waar weer veel gelopen gaat worden. Het ging zich mij meer om het feit of het wat uitmaakte voor de kabel an sich...
    Voor de kabel an sich maakt het in zoverre uit dat erop gelopen wordt en hij dus wrijving/onder druk komt te staan waar deze niet voor gemaakt is, zelfs een platte kabel niet. Daarnaast, als is hij plat, je blijft hem op den duur zien.
    Is het geen mogelijkheid om de kabels bijvoorbeeld via de kruipruimte te leiden?
    Ondervloertegels, zijn erg goed voor demping en isolatie en daarin kun je dan de kabels wegwerken aan de onderkant (dus tussen beton/hout en de ondervloertegel) zodat ze niet stukgelopen worden.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Nou het wordt gewoon platte kabel geen bolle of ronde dus. Ik leg deze dan niet daar waar weer veel gelopen gaat worden. Het ging zich mij meer om het feit of het wat uitmaakte voor de kabel an sich...
    Waarom stel je de vraag als je toch niet luistert?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Scratcher Bekijk bericht
    Nou het wordt gewoon platte kabel geen bolle of ronde dus. Ik leg deze dan niet daar waar weer veel gelopen gaat worden. Het ging zich mij meer om het feit of het wat uitmaakte voor de kabel an sich...
    Beter van niet, maat echt kwaad kan het niet als er toch niet overgelopen wordt.

    Je kan je kabel ook door een gootje laten lopen:

    http://www.dekantoorinrichter.com/be...sproducten.htm

    of langs de plinten trekken.

    Als de vloerbedekking los ligt en je makkelijk een setje leggen kan, dan leg je ze onder de vloerbedekking, als je ze dan wel kapot loopt, trek je een nieuw setje
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Cheape vloerbedekking of ondergrond leggen, daar kabelgoten (banen) uit snijden, kabels erin en dan de echte vloerbedekking daar overheen leggen?
    Panasonic 42PZ85 Denon AVR1909 LG BD370
    Pro Audio Soniq 404 Pro Audio Evidence MkII

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •