De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 65 watt speakers op een 100 watt versterker. Kan dat?

    Ik heb 100 watt voor de rear speaker op mijn reveiver & 65 watt speakers.
    Is dat wel veilig of worden ze dan opgeblazen of kan ik de receiver begrenzen op 65 watt?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ken Kennef Bekijk bericht
    Ik heb 100 watt voor de rear speaker op mijn reveiver & 65 watt speakers.
    Is dat wel veilig of worden ze dan opgeblazen of kan ik de receiver begrenzen op 65 watt?
    Geen probleem, dit is zelfs de meest ideale situatie.
    In het slechtste geval blaas je inderdaad de speakers op, maar dat hoort een normaal mensen al ruim van te voren (het geluid vervormd immers)

    Kunnen de speakers veel meer van je versterker vragen dan ie kan leveren gaat ie "clippen" en kan je versterker naar de schroot en wellicht daarbij ook je speakers

    Dus gewoon luisteren naar je speakers en bij eventuele vervorming een tandje terug.

    Clipping


    Clipping treedt op bij versterkers (zowel voor- als eindverkers, maar ook uitgangsversterkers van bijvoorbeeld cd-spelers) als het in- of uitgangs signaal zo sterk is, dat het niet meer verwerkt kan worden. De pieken van de golfvormen worden afgekapt, wat resulteerd in een bijzonder onaangenaam geluid, wat bovendien slecht is voor de versterker, omdat deze vlakke vorm gelijkspanning is, waar apparatuur en luidsprekers slecht tegen kunnen.


    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 24-02-2009 om 10:55
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •