De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alternatief voor plaatsing surround vs back surround gezocht

    Ik heb een vraag over speakersetup (fysiek) in een woonkamer. Ik heb als 2 frontspeakers 2x een B&W 560.
    Dan heb ik achter in de kamer (dat is echter maar zo'n 30cm achter me) 2x een B&W 210.

    Omdat ik nu een Denon 1909 heb, heb ik nog 2 extra speakers gemonteerd (kleine JBL's) en die bevinden zich schuin voor me.

    Het verhaal zorgt er nu voor dat, na het correct aansluiten op een 7.1 systeem, de "surround" speakers die JBL's zijn en de "surround back" de B&W 210's zijn (zie tekening)

    Volgens de handleidingen voor een optimale speakersetup zouden de B&W's in een ideale situatie een stuk achter moeten staan, maar dat is dus niet mogelijk.
    Nu merk ik dat bij surround geluid een hoop geluid (omdat het 5.1 is vermoed ik) over die JBL's gaan...en dat zou ik liever niet willen...daarvoor zijn ze gewoon niet goed genoeg.

    Ik had de hoop dat bij 5.1 mijn B&W's gebruikt zouden worden (de 560 vooraan en de 210 achteraan) en bij 7.1 die JBL's erbij zouden komen...als opvul geluid.

    Is hier iets aan te veranderen? Heeft het zin om de B&W 210's in te zetten als surround en die JBL's als back surround? Ze staan dan echter niet 'back' maar juist schuin voor me.

    In het plaatje hieronder zijn de "back surrounds" dus de B&W 210's (goede speakers) en de "surrounds" de JBL's (mindere kwaliteit). Eigenlijk zou ik het dus omgedraaid willen hebben, zonder de boxen fysiek te wisselen (zou erg lastig worden nl)



    Resumerend: Ik zou dus het liefst willen dat met 5.1 geluid alle 4 de B&W's worden gebruikt en dat alleen in geval van 7.1 audio, ook de JBL's erbij komen als 'opvulling'.
    Is zoiets mogelijk door gewoon de "back surround" met de "surround" om te wisselen op de versterker? Of verknal ik dan een setup qua audiokanalen?

    Ik vermoed nl het laatste, omdat bij 7.1 het geluid dan in een verkeerde volgorde bij mij terecht komt.

    Wat is jullie advies? Toch omdraaien of zoeken naar goede (betaalbare) alternatieven voor de B&W 210's? Die mogen nl niet te groot/zwaar zijn, maar wel een goed geluid produceren, vergelijkbaar met de 210's.

    EDIT: ik vind net een advertentie voor 2x een 201..ga die kerel maar eens mailen
    Laatst aangepast door Kensei : 01-03-2009 om 13:34
    Denon AVR-1909 | Samsung 1080P DVD speler | B&W 560 frontspeakers | B&W 201 rearspeakers | JBL SW | JBL Centerspeaker | JBL SCS200 surroundspeakers | Humax 5000 settop box | Popcornhour A-110

  2. #2

    Standaard

    Je kunt een afwijkende opstelling maken wanneer je voor surround-rear en surround geen gebruik maakt van luidsprekers met (bijna) dezelfde technische specificaties, maar wel (bijna) dezelfde klankeigenschappen. In dat geval maak je een 5.1 opstelling maar dan met surround-rear (of -back) tussen de surrounds. Het centrale gat wordt dan kleiner en je hebt dan toch een 7.1 opstelling.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •