Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Invullen douane verklaring (voorbeeld)

    Aangezien de douane nog steeds zeer actief is met betrekking tot CD Wow verzendingen, is het misschien handig voor mensen die voor het eerst met een douaneverklaring worden geconfronteerd, om aan de hand van een voorbeeld duidelijk te maken wat er nu precies moet worden ingevuld.
    Als je eenmaal weet wat er nu eigenlijk verlangd wordt, is het uiteindelijk een fluitje van een cent.



    Meer hoef je eigenlijk niet in te vullen.

    Als het totaalbedrag van je bestellingen onder de 22 euro blijft, hoef je namelijk niets extra's te betalen aan de douane.

    Cruciaal is dat je een factuur meezendt. Bij CD Wow bestellingen volstaat een uitprint van de bestelbevestigingen ('order confirmation'; 'bestellbestätigung'), die je als het goed is direct na bestellen via email hebt ontvangen.

    Let op! Voor de douane gelden alle orders die je op een en dezelfde dag gedaan hebt als één bestelling. Ook al heb je de een om 8.15 uur 25 aug. besteld en de ander om 23.45 uur 25 aug., dan wordt dit beoordeeld als één bestelling.

    Heb je de bestellingen op verschillende dagen gedaan en wordt er door de douane desondanks gebundeld, zorg dan dat op de als bijlage mee te sturen factuur duidelijk wordt dat het inderdaad om op verschillende data gemaakte orders gaat (bijv. middels een uitprint van jouw besteloverzicht op de website van CD Wow). Op de 'order confirmation' van CD Wow staat namelijk geen besteldatum vermeld, terwijl als het totaalbedrag van de bestellingen boven de 22 euro uitkomt het wel van belang is dat je bewijst dat het om verschillende besteldata gaat.

  2. #2

    Standaard

    Dank je voor de uitleg! Erg handig allemaal.
    *ben 'n internet-bestelling nerd*
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  3. #3

    Standaard

    Sidenote: ik heb al gemerkt dat bij gebrek aan een factuur bijvoorbeeld een visa-uittreksel ook wordt aanvaard.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4
    Mikeymo
    Guest

    Standaard

    maareh, een print van een mail is toch zo te vervalsen? Zeg dat je en confirmmailtje krijgt van CD-Wow. Dan pas je dat toch aan zodat er een lager bedrag op staat indien je iets van boven de 22,- hebt gekocht?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mikeymo
    maareh, een print van een mail is toch zo te vervalsen? Zeg dat je en confirmmailtje krijgt van CD-Wow. Dan pas je dat toch aan zodat er een lager bedrag op staat indien je iets van boven de 22,- hebt gekocht?
    Leuk bedacht, maar tegenwoordig staan de echte waardes op de doosjes van CD Wow en dus heb je volgens mij wel iets uit te leggen als er een aanmerkelijk verschil zit tussen de factuur en de vermelde waarde. Dan loop je wel het risico om vanwege een paar euro als belastingfraudeur te boek te komen te staan.

    Mocht je er overigens aan twijfelen of de bevestigingsemail door de douane als factuur wordt geaccepteerd, dan kan ik je geruststellen. Uit eigen ervaring weet ik dat dat zo is. :wink:
    Een kopie van je bank- of CC-afschrift, waarop de betreffende betaling terug te vinden is, kan inderdaad ook als factuur dienen.

  6. #6

    Standaard

    Jammer dat ik er nu pas dit onderwerp tegenkom. Heb een maand geleden zelfs nog de douane opgebelt om de vragen hoe dit formulier moest worden ingevud ja ik schaam me diep
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  7. #7

    Standaard

    Je moet aan de afzender vragen of ze de bon in de verpakking willen doen en het inpakken als een kado , zo heb je een grote kans dat je zending zonder problemen door de douane komt.
    Ik zit ook op een modelbouwforum en daar zijn lui die vaak onderdelen uit Amerika bestellen en het op die manier doen en meestal (99%) gaat dat zonder problemen. Het ligt er natuurlijk wel aan of de afzender een beetje wil meewerken.


    groeten Remco

  8. #8

    Standaard

    CD-wow zendingen? Ik bestel altijd bij .DE en op het pakketje staat vaak dat het uit hongkong komt maar ik heb er nooit last van gehad. (Mijn bestellingen waren boven de 22 maar onder de 30)

  9. #9

    Standaard

    hmmmm ... tot nu toe heb ik zo'n 5 x bij cd-wow besteld, maar nog nooit een douaneverklaring moeten invullen. Hopen dat het met mijn huidige betselling wel goed gaat ... Fingers crossed !

    Groet
    Dennis 8)

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Nou tweemaal al gepakt bij Ezy verzendingen en die jokken toch wel een beetje over de waarde op de verpakking.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  11. #11

    Standaard

    Ah, bedankt voor de genomen moeite Qzyn, erg handig voor mij nu!

  12. #12

    Standaard

    Ok erg handig, snap ik tenminste wat in te vullen.

    Maar vraagje, nu heb ik ook zo'n brief hier liggen. Die gaat over een dvd box, maar tijdens mn bestelling heb ik ook een andere dvd bestelt, die is allang verscheept. Die wordt nu gewoon erbij gerekent dus? Wat is dat voor flauw gedoe, mn box is maar 21 euro, maar omdat die andere dvd er bij zit, die ik al 2 maand thuis heb liggen, wordt het bedrag 35 euro en krijg ik douane kosten?

  13. #13

    Standaard

    Als beide artikelen op dezelfde factuur staan, vrees ik dat je inderdaad moet betalen aan de douane.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Als beide artikelen op dezelfde factuur staan, vrees ik dat je inderdaad moet betalen aan de douane.
    Heb wel het artikel ingevuld wat zij hebben liggen en niet de dvd die ik al een maand thuis heb liggen, slaat nergens op en staat ook niet op de papieren dat je die dan ook moet invullen.

    Had een dvd bestelt en de box die ze nu hebben een maand vantevoren in preorder gezet en niet tegelijk betaald, alleen wel een gezamelijke invoice. Heb ik er ook nog voor de duidelijkheid bijgezet. Ze hebben alleen de box daar liggen, dus ze kunnen me alleen voor die box aanspreken, niet voor iets wat ik al een maand thuis heb liggen. En het gaat me niet eens om die paar euro die ik dan moet betalen, princiepe kwestie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht

    Meer hoef je eigenlijk niet in te vullen.

    Als het totaalbedrag van je bestellingen onder de 22 euro blijft, hoef je namelijk niets extra's te betalen aan de douane.

    Let op! Voor de douane gelden alle orders die je op een en dezelfde dag gedaan hebt als één bestelling. Ook al heb je de een om 8.15 uur 25 aug. besteld en de ander om 23.45 uur 25 aug., dan wordt dit beoordeeld als één bestelling.

    Heb je de bestellingen op verschillende dagen gedaan en wordt er door de douane desondanks gebundeld, zorg dan dat op de als bijlage mee te sturen factuur duidelijk wordt dat het inderdaad om op verschillende data gemaakte orders gaat (bijv. middels een uitprint van jouw besteloverzicht op de website van CD Wow). Op de 'order confirmation' van CD Wow staat namelijk geen besteldatum vermeld, terwijl als het totaalbedrag van de bestellingen boven de 22 euro uitkomt het wel van belang is dat je bewijst dat het om verschillende besteldata gaat.
    ik heb op 1 dag 3 bestellingen gedaan bij Amazon.com, alle drie onder de €22 maar vond vandaag briefje van TNT dat ik €31 moet betalen Denk dus dat ze gebundeld hebben

    Mag de douane dit zomaar doen (is dit wettelijk vastgelegd) of kan ik dit eventueel ergens (Consumentenbond of zo) aankaarten ? wordt hier toch een beetje moe van....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    ik heb op 1 dag 3 bestellingen gedaan bij Amazon.com, alle drie onder de €22 maar vond vandaag briefje van TNT dat ik €31 moet betalen Denk dus dat ze gebundeld hebben

    Mag de douane dit zomaar doen (is dit wettelijk vastgelegd) of kan ik dit eventueel ergens (Consumentenbond of zo) aankaarten ? wordt hier toch een beetje moe van....
    Een rekening van €31 voor bestellingen met een gezamenlijke waarde van ten hoogste €66 is sowieso te veel. Met 19% BTW plus inklaringskosten zou je onder de €20 moeten blijven.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Een rekening van €31 voor bestellingen met een gezamenlijke waarde van ten hoogste €66 is sowieso te veel. Met 19% BTW plus inklaringskosten zou je onder de €20 moeten blijven.
    bedenk me nu dat Amazon evt kortingen niet op de doos vermeld maar gewoon de retail prijs; bestelling is 2 BR (ongeveer $49 incl) maar actie was 1 gratis dus heb $30 betaald (invoice vermeld dit ook); dus 3x $49 = $147 maar dat heb ik dus helemaal niet betaald !

    douane heeft dus niet naar invoice gekeken maar kijkt alleen naar prijs op pakketje

    Heb hier verder weinig verstand van maar ik neem toch aan dat ik BTW betaal over het bedrag wat ik voor een item heb betaald en niet een fictief bedrag

    ga morgen naar postkantoor met uitdraai van de invoice maar zal wel van het kastje naar de muur gestuurd worden....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    bedenk me nu dat Amazon evt kortingen niet op de doos vermeld maar gewoon de retail prijs; bestelling is 2 BR (ongeveer $49 incl) maar actie was 1 gratis dus heb $30 betaald (invoice vermeld dit ook); dus 3x $49 = $147 maar dat heb ik dus helemaal niet betaald !

    douane heeft dus niet naar invoice gekeken maar kijkt alleen naar prijs op pakketje

    Heb hier verder weinig verstand van maar ik neem toch aan dat ik BTW betaal over het bedrag wat ik voor een item heb betaald en niet een fictief bedrag

    ga morgen naar postkantoor met uitdraai van de invoice maar zal wel van het kastje naar de muur gestuurd worden....
    Enige wat helpt is een brief sturen met uitleg en een kopie van de invoice, omdat je met de invoice kan aantonen dat de door de douane gehanteerde waarde te hoog is geweest.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    bedenk me nu dat Amazon evt kortingen niet op de doos vermeld maar gewoon de retail prijs; bestelling is 2 BR (ongeveer $49 incl) maar actie was 1 gratis dus heb $30 betaald (invoice vermeld dit ook); dus 3x $49 = $147 maar dat heb ik dus helemaal niet betaald !

    douane heeft dus niet naar invoice gekeken maar kijkt alleen naar prijs op pakketje

    Heb hier verder weinig verstand van maar ik neem toch aan dat ik BTW betaal over het bedrag wat ik voor een item heb betaald en niet een fictief bedrag

    ga morgen naar postkantoor met uitdraai van de invoice maar zal wel van het kastje naar de muur gestuurd worden....
    Bezwaar indienen kan inderdaad alleen schriftelijk, en niet bij TNT maar bij de douane: http://www.douane.nl/overig/bezwaar/bezwaar-01.html

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Bezwaar indienen kan inderdaad alleen schriftelijk, en niet bij TNT maar bij de douane: http://www.douane.nl/overig/bezwaar/bezwaar-01.html
    heb bezwaar aangetekend bij douane, na 2 weken kreeg ik een brief waarin staat dat ze bezwaar zal worden ingediend bij de inspecteur van de Belastingen en dat de procedure 2 tot 3 MAANDEN zal duren

    Zij maken een fout en ik kan 3 maanden wachten op m'n geld; verdenk ze ervan dat ze geld op rekening zetten en even wat rente incasseren voordat ze het teruggeven
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    heb bezwaar aangetekend bij douane, na 2 weken kreeg ik een brief waarin staat dat ze bezwaar zal worden ingediend bij de inspecteur van de Belastingen en dat de procedure 2 tot 3 MAANDEN zal duren

    Zij maken een fout en ik kan 3 maanden wachten op m'n geld; verdenk ze ervan dat ze geld op rekening zetten en even wat rente incasseren voordat ze het teruggeven
    denk je dat de beste man het niet druk heeft? als je bezwaar maakt bij de heffingsambtenaar tegen je woz waarde heb je dezelfde termijnen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #22
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Misschien een stomme vraag, maar waar haal je bovenstaand formulier vandaan? Ik kan het echt niet vinden...

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Asphyxion Bekijk bericht
    Misschien een stomme vraag, maar waar haal je bovenstaand formulier vandaan? Ik kan het echt niet vinden...
    bestaat ook niet meer: als de douane een pakje vind waar belasting over betaald moet worden wordt dit voor jouw door TNT inklaring gedaan en zij komen dan langs met je pakje en dan moet je de kosten aan hun betalen, inclusief de onkosten die TNT maakt (minimaal €8.50)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  24. #24
    Senior Member
    Registratie datum
    Jul 2005
    Woonplaats
    Berkel en Rodenrijs

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    bestaat ook niet meer: als de douane een pakje vind waar belasting over betaald moet worden wordt dit voor jouw door TNT inklaring gedaan en zij komen dan langs met je pakje en dan moet je de kosten aan hun betalen, inclusief de onkosten die TNT maakt (minimaal €8.50)
    Aha. Dus gewoon een standaard bezwaar formulier bestaat niet? Dan zal ik maar eens een net bezwaarschrift schrijven...

  25. #25

    Standaard

    Heb vandaag nog zo'n brief gehad, voor de zuivering van mijn pakket.

    "Factuur vereist" staat erop de ingevoegde douane verklaring.

    Bestelling gedaan op ebay van dik 500$
    op gestuurd als een gift en value $30.

    Nu moet ik dus een kopie van de factuur sturen, deze is natuurlijk makkelijk te vervalsen, ik pas wat cijfertjes aan op de paypal factuur.
    Ik vul $30 in en de verzendkosten toch?

    Echter na ondertekening, mogen ze het pakje ook los maken, staat in de kleine lettertjes, kans is aanwezig dat de orginele factuur erin zit.
    Volgens mij hebben ze het toch al geopend, hoe kunnen ze dan dit anders dan in twijfel brengen.

    De verkoper heb ik gemaild of ie een orginele factuur in de doos heeft gedaan, daar wacht ik nog op.
    Als er geen factuur in zit, ben ik dan goed af om het (aangepast) afschrift van paypal op te sturen?

    Als er wel een factuur in zit dan moet ik het orginele afschrift maar meesturen,
    echter je moet ook de waarde in euro's invullen, is dat de dag koers?
    Laatst aangepast door master30 : 19-03-2009 om 15:24

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •