De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Digitenne en Coax

  1. #1

    Standaard Digitenne en Coax

    hallo,
    reeds geruime tijd heb ik Digitenne in mn caravan,
    maar ik krijg het niet voor elkaar om de tuner met een coax op de TV aan te sluiten.
    dat lukt alleen met scart.
    terwijl er toch in de handleiding staat, dat het ook met een veel handzamere coax-kabel kan.
    iemand een idee ??

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
    hallo,
    reeds geruime tijd heb ik Digitenne in mn caravan,
    maar ik krijg het niet voor elkaar om de tuner met een coax op de TV aan te sluiten.
    dat lukt alleen met scart.
    terwijl er toch in de handleiding staat, dat het ook met een veel handzamere coax-kabel kan.
    iemand een idee ??
    Merk van de digitennebox en modelnr

    Waarom wil je hem via de anttenneaansluiting aansluiten, scart is toch beter..... en er zijn echt heel soepele handzame scartkabels, net zogoed als er van die onhandelbare dikke dwarsliggers zijn....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    de tuner is een Samsung SMT-1000T

    een coaxkabel is veel handzamer

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
    hallo,
    reeds geruime tijd heb ik Digitenne in mn caravan,
    maar ik krijg het niet voor elkaar om de tuner met een coax op de TV aan te sluiten.
    dat lukt alleen met scart.
    terwijl er toch in de handleiding staat, dat het ook met een veel handzamere coax-kabel kan.
    iemand een idee ??
    >>>>terwijl er toch in de handleiding staat, dat het ook met een veel handzamere coax-kabel kan.<<<<<

    Bij KPN werkt de pagina met handleidingen weer eens niet, dus dat kan ik helaas niet checken.

    Maar als dat er staat, dan zal er toch ook staan hoe je dat moet doen..... al geloof er er geen bal bal van. Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat er enkel een tweetal scartaansluitingen opzitten, dus waar je dat gelezen hebt is me een raadsel.

    BTW, een goede coax is allesbehalve handzaam, alleen die goedkope shitkabeltjes die ze gratis bij allerlei apparaten geven zijn een beetje handzaam, maar vaak slecht van kwaliteit.

    Scart RGB is de beste oplossing, maar je kan de handel ook aansluiten met composiet, zeer handzaam, en geeft waarschijnlijk net zo'n beroerd beeld als via coax.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    ik heb de handleding hier ook niet bij de hand
    maar ik kom er op terug

  6. #6

    Standaard

    na een tijdje zoeken op de site van KPN heb ik de volgende tekst gevonden:

    Let op!
    Als uw televisie geen scart-aansluiting heeft, dan kunt u de Single Tuner via de aansluiting RF output, door middel van een antennekabel, op de antenne-ingang van uw televisie aansluiten.

    Het aansluiten van een TV zonder SCART-poort kan met een coax kabel op de RF IN van de TV en de RF out op de digitale ontvanger.

    U moet dan uw televisie op het kanaal instellen waarop de Single Tuner het televisiesignaal geeft. Standaard is dit kanaal 38 (607.25 Mhz). Voor het instellen van of laten zoeken naar het signaal van de Single Tuner op uw televisie kunt u de handleiding van uw televisie raadplegen.

    de link is:

    http://kpn-customer.custhelp.com/cgi...i=&p_topview=1

    daar staat ook een afbeelding van de achterkant

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
    na een tijdje zoeken op de site van KPN heb ik de volgende tekst gevonden:

    Let op!
    Als uw televisie geen scart-aansluiting heeft, dan kunt u de Single Tuner via de aansluiting RF output, door middel van een antennekabel, op de antenne-ingang van uw televisie aansluiten.

    Het aansluiten van een TV zonder SCART-poort kan met een coax kabel op de RF IN van de TV en de RF out op de digitale ontvanger.

    U moet dan uw televisie op het kanaal instellen waarop de Single Tuner het televisiesignaal geeft. Standaard is dit kanaal 38 (607.25 Mhz). Voor het instellen van of laten zoeken naar het signaal van de Single Tuner op uw televisie kunt u de handleiding van uw televisie raadplegen.

    de link is:

    http://kpn-customer.custhelp.com/cgi...i=&p_topview=1

    daar staat ook een afbeelding van de achterkant
    Dus moet je in geval van COAX je tv even laten zoeken totdat je het signaal van je digitale tuner ziet verschijnen !

    Bij SCART zal dat niet nodig zijn.

    Succes Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
    na een tijdje zoeken op de site van KPN heb ik de volgende tekst gevonden:

    Let op!
    Als uw televisie geen scart-aansluiting heeft, dan kunt u de Single Tuner via de aansluiting RF output, door middel van een antennekabel, op de antenne-ingang van uw televisie aansluiten.

    Het aansluiten van een TV zonder SCART-poort kan met een coax kabel op de RF IN van de TV en de RF out op de digitale ontvanger.

    U moet dan uw televisie op het kanaal instellen waarop de Single Tuner het televisiesignaal geeft. Standaard is dit kanaal 38 (607.25 Mhz). Voor het instellen van of laten zoeken naar het signaal van de Single Tuner op uw televisie kunt u de handleiding van uw televisie raadplegen.

    de link is:

    http://kpn-customer.custhelp.com/cgi...i=&p_topview=1

    daar staat ook een afbeelding van de achterkant
    Idd, dat kon ik even niet vinden, het kan dus, maar of het nu ook aan te raden is, is weer een ander verhaal, coax is veel storingsgevoeliger. Vroeger kon je ook je van videorecorders het signaal over de coax gooien, maar dat werd op een gegeven moment steeds minder toegepast door de fabrikanten, het geluid werd dan namelijk in de meeste gevallen mono. Je hebt echt heel soepele scartkabels en van die dikke onhandelbare muiters. Maar als je mindere kwaliteit wilt, wie houd je dan tegen om die antenne aansluiting te gebruiken? Het is natuurlijk een heel ander verhaal als die caravan TV niet over scart beschikt.... en een oud mono beestje is.

    Ik verbaas mij nog steeds om mensen die niets om kwaliteit geven, die kiezen voor dingen die makkelijk, mooi en handzaam zijn.

    BTW, wel even Roger zijn verhaal opvolgen, je dient de digibox, als je de antenne aansluiting gebruikt, als een TV zender op te zoeken en in het geheugen van de TV te zetten op een voorkeurkanaal van je eigen keuze..... klinkt als iets uit het jaar kruik
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Het beeld van digitenne is al niet geweldig.(ik heb er zelf ook een) een doorn in mijn oog. Dus ik denk al je die ook nog eens met coax aansluit dat je er snel op terug zult komen en toch gewoon een scart tussen zult hangen.

    Zeker die platte scart kabels zijn heel handzaam.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •