De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Luistersessie: JBL, Jamo i.c.m. Onkyo 706

    Goedemiddag,

    zijn we weer eens

    A.s. zaterdag hebben we een luistersessie met de Onkyo 706 AV receiver i.c.m. de volgende speakersets, in 5.1 opstelling (hoop ik toch wel)
    - JBL CST55
    - JBL Northridge E80
    - Jamo S606

    Wil iemand hun ervaring met deze speakers delen?
    Aanrader/afrader, waarom.

    HT is voor 95% film en game.

    Hopende op een reactie.

    Bedankt.
    Suzanne
    Onze dvd's l Filmlijstje

    'De geschiedenis leert ons dat we niets leren van de geschiedenis'.

  2. #2

    Standaard

    Even uit nieuwsgierigheid. waarom beperk je je tot JBL en Jamo?
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  3. #3

    Standaard

    Beste Frank,
    We hebben een budget voor ogen van ongeveer € 1500,00 voor de Onkyo 706 en een 5.1 set waarvan ik graag vloerstaanders (sowieso de front) wil.
    Na wat zoekwerk op het internet kwam ik uit op de JBL E80 en de Jamo S606 die niet slecht aangemerkt worden (kieskeurig.nl, wehkamp maar ook het magazine Audio).
    De JBL CST55 5.1 set werd ons aangewezen bij de zaak waar we zaterdag dan een luistersessie hebben en ook voor een zeer schappelijke prijs (als ik internet ff erop nakijk) echter hoor ik veel van dat de CST55 niet echt goed laag kan.

    Daarnaast moet je op een gegeven moment keuzes maken....want er is gewoon te veel voorhanden in deze HT wereld.

    Ook hebben we ergens anders een luistersessie met de Denon AVR1909 i.c.m. de KEF IQ5/IQ2/IQ1 maar zonder sub omdat de set zo al ver boven ons budget zit.
    En een luistersessie daar dan ook met de Definitive Technology Pro Cinema 600 package (eventueel fronts vervangen voor KEF IQ50)

    2e hands is helaas geen optie omdat vriendlief dat niet zo ziet zitten i.v.m. garantie

    Groetjes,
    Suzanne
    Onze dvd's l Filmlijstje

    'De geschiedenis leert ons dat we niets leren van de geschiedenis'.

  4. #4

    Standaard

    Suzanne,

    Persoonlijk vind ik de Onkyo TX-SR706 een beetje overkill voor de JBL E80 speakers. Ik zou dan een goedkopere reciever nemen (bijvoorbeeld de TX-SR606), en andere (lees duurdere) speakers.

    Wat de JBL E80 betreft, zou ik zelf eerder kijken naar de speakermerken Kef, B&W en Mordaunt Short. En wellicht je wens bijstellen en beginnen met de Onkyo met 2 frontspeakers.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb zelf de TX SR606 in combinatie met de JBL E80 als front speaker. De JBL E20 hen ik als surround speakers en als centerspeaker heb ik EC25. Als subwoofer heb ik de E150P

    Dit is mijn eerste grote luidspreker set. Hiervoor had ik altijd een satelliet systeem. Ten opzichte van het satelliet systeem vind ik dit echt een vooruitgang. voor mij is het een prima systeem. ik heb nattuurlijk geen vergelijkings materiaal. Er zijn ongetwijfeld veel duurdere en beter luidsprekersets. Voor mijn budget was dit de beste oplossing.

    mvg.

    Jeroen

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik de Onkyo TX-SR706 een beetje overkill voor de JBL E80 speakers. Ik zou dan een goedkopere reciever nemen (bijvoorbeeld de TX-SR606), en andere (lees duurdere) speakers.
    De klankeigenschappen van de E80 kunnen best zorgen voor "overkill" i.c.m. een 706, maar dit kan vaak voorkomen worden door dit model luidspreker alleen als "front" en gebruik te gebruiken te maken van bi-amping. De 606 en 706 zijn dan beter in staat om deze luidspreker onder controle te houden.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door chili123 Bekijk bericht
    Ik heb zelf de TX SR606 in combinatie met de JBL E80 als front speaker. De JBL E20 hen ik als surround speakers en als centerspeaker heb ik EC25. Als subwoofer heb ik de E150P.
    Heb jij dit bij jouw fronts wel gedaan?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-03-2009 om 22:40
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    de onkyo 706 heeft t.o.v. de 606 wat meer mogelijkheden m.b.t. de nieuwe formaten en upscaled naar 1080p i.p.v. 1080i en dat vind vriendlief toch een pré.

    Maar wat is simpel uitgelegd bi-amping?
    Zal straks ook even googlen hoor.
    Onze dvd's l Filmlijstje

    'De geschiedenis leert ons dat we niets leren van de geschiedenis'.

  8. #8

    Standaard

    Dat is toevallig,

    Ik heb 3 weken geleden een tx-SR606 i.c.m. de complete E serie aangeschaft (e80 front, e20 surround, ec25 center en 150p woofer)

    Na een aantal uitgebreide luistersessies bij Smits in Arnhem ben ik voor de JBL's gegaan.
    Via internet viel mijn aandacht op de Jamo studio 6 serie, en voordat ik luisterde ging mijn voorkeur ook uit naar de jamo's.

    Ik heb een bluray met The Dark Knight en wat muziekcd's meegenomen. Qua geluid met film zit er geen dondersgroot verschil tussen de speakers. Wel klinken de JBL's wat "voller"

    Daarna even de stereo setup gekozen om het verschil in muziek te horen. Toen werd het meteen duidelijk dat het de JBL's gingen worden.
    De Jamo's zijn erg zuiver en met name de hoge en lage tonen overheersen. Ik mistte wat in de muziek wat de JBL's meer dan goed maakte, en dat waren de middentonen.
    JBL's vond ik voor de muziek een veel mooiere vollere klank geven.

    Ik heb ook nog een Klipsch F1 set overwogen, maar hoorde weinig verschil tussen de Klipsch en de JBL's en aangezien er een lange levertijd op de klipsch zat en die wat duurder waren ben ik voor de JBLs gegaan.

    De front speakers zijn via bi-amp aangesloten op de sr606. Ik heb ze eerst "gewoon" aangesloten, en heb wel wat verschil gehoord nadat ik ze via bi-amp aangesloten heb. De hoge tonen klonken zuiverder vond ik.

    Veel succes iig met je luistersessie, maar beperk die sessie in geen geval tot alleen maar 5.1 geluid.
    Muziek is echt waarin het verschil goed te horen is!

    Aanvulling:
    Zowel de 606 als 706 ondersteunen bi-amping. je kunt alleen dan maximaal een 5.1 set erop aansluiten. het komt erop neer dat je de front speakers dubbel aansluit (dus ook 2x de kabellengte) De extra kanalen voor de surround-rear speakers worden verdeeld over hoog en laag geluid. 1 kabel gaat via de normale aansluiting naar de front speaker en daar gaat laag geluid doorheen, en de andere kabel gaat via de surround-rear naar de speaker voor de hoge geluiden.

    google maar even, want plaatjes zeggen meer dan tekst
    Laatst aangepast door cypher21 : 06-03-2009 om 10:19

  9. #9

    Standaard

    ik heb mijn E80's niet bi-amp aangesloten. Ik hoor verschillende resultaten en verschillende meningen. Kan je het goed horen of valt het te verwaarlozen?

    groet,

    Jeroen

  10. #10

    Standaard

    Ik kon het verschil redelijk horen.

    Met name de hoge tonen springen er meer uit dan enkel aangesloten. Ook vond ik de lage tonen iets dieper klinken.

    Je kunt het uiteraard ook zelf proberen door een keer twee extra luidsprekerkabeltjes aan te sluiten.

    het is geen wereld van verschil, maar met name met muziek met veel verschillende tonen (prodigy bijvoorbeeld ) vond ik het verschil wel merkbaar

  11. #11

    Standaard

    dan ga ik het wel eens even proberen, ik laat het resultaat nog wel even weten.

    groet,

    Jeroen

  12. #12

    Standaard

    Na vanmorgen een luistersessie gehad te hebben met de KEF iQ serie, en vanmiddag de luistersessie met de Jamo S606, JBL CST55 en de JBL E80 is het de JBL CST55 geworden i.c.m. de Onkyo 706.
    De CST55 kwam wat warmer over in het geheel en we waren beide onder de indruk. De Jamo S606 was de grootste tegenvaller terwijl ik hier heel hoog op had in gezet en het gekke aan het hele verhaal is dat ik de JBL CST55 eigenlijk de minste kans gaf na de afraders op andere sites.

    Tussendoor nog een ander tv meubel gekocht maar hier zit zo'n 2 weken levertijd op.
    Als alles eenmaal geïnstalleerd is zal ik nog een foto plaatsen van de oude situatie/opstelling en de nieuwe.



    Onze dvd's l Filmlijstje

    'De geschiedenis leert ons dat we niets leren van de geschiedenis'.

  13. #13

    Standaard

    Feli met je aankoop
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Ben benieuwd naar je ervaring als het er zo meteen staat, ook naar de foto

    Je hebt er tenminste wel je best voor je gedaan, je bent niet op je krent blijven zitten, maar bent zelf op pad gegaan
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Goedeavond,

    Zoals beloofd een aantal foto's van de oude situatie en de nieuwe. (let niet op de kwaliteit foto's, kan nml. beter...)
    Het heeft wat zweet uurtjes en vloek partijen gekost en de receiver is nog niet 100% ingesteld maar dat komt helemaal goed (met waarschijnlijk wat hulp...)

    Oude situatie
    Samsung 32" HD Ready LCD
    Receiver en satelliet speakers/subwoofer Phillips

    **knip foto**

    Nieuwe situatie
    Samsung 37'' HD Ready LCD (deze wordt dit jaar nog vervangen door wss. de 50" Plasma Panasonic V10)
    Receiver: Onkyo 706
    Speakers: JBL CS1500

    **knip foto**

    Bedankt alleen voor jullie goede adviezen en uitleg!!
    We zijn zeer blij dat we de Bose in de winkel hebben laten staan.

    Groetjes,

    Suzanne
    Laatst aangepast door Pretender : 27-03-2009 om 12:08
    Onze dvd's l Filmlijstje

    'De geschiedenis leert ons dat we niets leren van de geschiedenis'.

  16. #16

    Standaard

    Erg mooie versterker speakers ben ik persoonlijk wat minder fan van... en lijken me wat onder doen aan de versterker maar goed nooit in real gehoord samen. En nu maar genieten!

  17. #17

    Standaard

    probeer eens energy luidsprekers heb ze een aantal jaren gehad ,.
    dit waren vloerstaanders,de bas vindt ik zelf gecontroleerder klinken. de energy surround speakers zijn ook goed.

  18. #18

    Standaard

    Ik zie geen foto's

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    @Susanne: waar zijn de foto`s .

    Betreffende instellen receiver, in grote stappen voer ik immer de volgende procedure uit:
    Handmatig in receiver instellen: aantal, soort(subwoofer) en formaat speakers(in jullie geval alles op small), crossover subwoofer instellen(in jullie geval zal 70 / 80 hz. oke zijn).
    Vervolgens laat je de receiver z`n werk doen middels de meegeleverde microfoon. Dat is een goede basis.
    Daarna loop ik de door de receiver gemeten afstanden na, deze meet ik steevast handmatig na(meeste receivers doen dit zelf trouwens al zeer behoorlijk) en als laatste en voornaamste loop ik 1 voor 1 alle speakers na m.b.t. de door de receiver vastgelegde geluidsdruk, m.b.v. een simpele Db.-meter (http://shop.conrad.nl/verlichting-in...rs/100677.html ), en stel deze waar nodig bij(stel alles af op 75 Db.).
    Mijn ervaring is dat hiermee veel winst is te behalen t.o.v. hetgeen de receiver doet .

    Bovenstaande procedures zijn op dit forum echter al meerdere malen uitvoerig besproken: ff de zoek-functie gebruiken .

    Suc6,


    Sander.

  21. #21

    Standaard

    Leuk om in deze thread over the JBL Northridge te lezen.

    Doet me herinneren aan de tijd dat ik de E80, E90 en E100 kon verglijken.

    Was toen na veel internetspeurwerk zo onder de indruk van het verschil van de E100 tov de "kleinere" broertjes (alleen al optisch, de E100 is 10cm breder dan de E80) dat ik niet ander kon om voor de E100 te gaan. (icm de EC35 center trouwens)

    Heb ze toen voor een goeie prijs kunnen krijgen, dat was ook de druppel (ergens rond de 600,- / 650,- euro per paar, terwijl ze toen nog voor 1000,- euro op ander plaatsen waren)
    Zal wel weer een jaartje of 5 geleden zijn denk ik.

    Heb nog overwogen om ze in een Nissan Micra te halen.
    Pffffff Blij dat ik de Mazda 626 Hatchback heb genomen, waar ze eigenlijk ook niet in pasten (Wat kun je dat verkeerd inschatten)

    Ben er erg tevreden over, al zijn er natuurlijk heus wel betere speakers.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 02-05-2009 om 10:38
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  22. #22

    Standaard

    Ben er erg tevreden over, al zijn er natuurlijk heus wel betere speakers.

    Grt Roger.
    Daar is altijd meer, groter, beter en vooral ook duurder.

    Zelf draai ik ook met volle tevredenheid met een 'betaalbare set'. Indien een juiste match met de overige hardware geeft zo `n set een hoop luister/kijk plezier.

    De kunst is het om je de kop niet gek te laten maken op de verschillende fora, hetgeen mij overigens maar beperkt lukt .


    Sander.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •