Zal de topserie Friends ooit op Blu-ray komen?
En zal het beeld dan nog beter worden?
Zal de topserie Friends ooit op Blu-ray komen?
En zal het beeld dan nog beter worden?
BD (1243) What i Watch
BD (1243) What i Watch
Ik denk niet dat Friends er veel beter uit zal zien. Het is namelijk opgenomen op video, en dat heeft dezelfde resolutie als een dvd.
If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!
Nou ja, er zijn ook genoeg series (Twin Peaks en Star Trek bijvoorbeeld) op film opgenomen, dus daar zal het wel het geval zijn. Ik denk dan ook dat bijvoorbeeld Friends niet op Blu-Ray uitgebracht zal worden.
If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!
Zal niet gebeuren, want Friends is volgens mij gewoon in NTSC geschoten.
ik heb ze op dvd ze zijn met nl ondertitel in pal
Blu-ray = Future
Ik ben echt een groot FRIENDS fan maar heb nooit geweten dat r op de DVD's is geknipt! Wat is er weggelaten dan op de ongeknipte versies wel zichtbaar is?
Ik ben echt heel benieuwd!
The future is Blu
Op de DVD's die in Nederland uit zijn gekomen zijn de afleveringen ook niet helemala compleet. Ik heb toevallig laatst bij een vriendin naar Friends gekeken vanaf een regio 1 DVD, en daar zaten meerdere scenes in die langer waren dan op de NL DVD's. Ik heb de serie nu 8 keer compleet op DVD gezien, dus het viel me wel heel erg op dat er ineens stukken waren die ik nog nooit had gezien. En dit was niet bij 1 aflevering, maar bij meerdere. Ik had 4 afleveringen gezien en bij alle 4 viel me nieuwe dingen op. Had thuis voor de zekerheid nog gecontroleerd, maar ze stonden echt niet op de NL DVD's.
Bijvoorbeeld. In de eerste aflevering van seizoen 9 proberen Chandler en Monica zwanger te worden ... in een kast. Als Monica's pa hen dan betrapt, zegt Monica "The truth is, Dad, we’re-we’re trying.". Op de NL DVD's gaat Jack Geller als eerste verder. Op de regio 1 DVD zegt Chandler er heel snel achteraan "To kill you!" (op een heel ongemakkelijke manier zoals Chandler dat zo geweldig kan), waarom Monica dan weer reageerd met "Why? Why-why-would you—Wh-why…" (op de manier dat Chandler dat moments befor tegen haar zei).
Ik hoop dus ook dat ze de seizoenen nog een keer compleet uitbrengen met NL ondertiteling. Regio 1 is voor mij geen probleem, maar ik kijk het altijd met m'n ouders en broer en zus, en vooral mijn ouders en zus willen NL ondertiteling Plus dat we beneden geen regio vrije speler hebben
Idd, ik hoop ook op de extended versies.
Ik dacht dat Warner gehint had dat Friends eind 2009 op Blu-ray het daglicht zou moeten zien. Geen idee of de plannen ondertussen gewijzigd zijn, maar hier zit er een fan die hoop dat ze gewoon uitkomen en dat ze de langere versies bevatten.
Volgens mij zijn alleen de eerste paar series van friends geschoten op video, daarna gebruiken ze panavision.
What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)
Wanneer Friends op Blu-ray uitkomt, en ik heb nog geen Blu-ray speler, dan is dat de dag dat ik officieel overga op Blu-ray
Panavision? Dat is een bedrijf dat camera's, studiolampen en natuurlijk ook lenzen levert. Waaronder de befaamde breedbeeldlenzen, waarvan je dus kunt zeggen dat een bioscoopfilm in "Panavision" is geschoten, een variant op het vroegere CinemaScope. Je komt ze vaak tegen op aftitelingen van tv-series omdat ze in dat geval de technische apparatuur hebben geleverd. Je kunt dus niet zomaar zeggen "dat het eerst is geschoten op video en dat ze daarna Panavision gebruiken", het omvat veel meer dan dat.
Want Friends is toch echt nooit op film in het extra brede bioscoopformaal opgenomen. Het is een serie die net zoals heel veel comedy's gewoon in een studio is getaped.
Ik heb de serie compleet op DVD, en zie bepaald niet de meerwaarde om dezelfde afleveringen nog eens allemaal op Blu-ray aan te schaffen. Qua geluid hoef je het al helemaal niet te doen, en het beeld zal, zeker wat betreft de oudere seizoenen, vast niet schokkend veel toevoegen, aangezien die destijds ook echt niet op HD is getaped.
"Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."
Friends
Camera
Panaflex Camera and Lenses by Panavision
Laboratory
FotoKem Laboratory, Burbank (CA), USA
Film negative format (mm/video inches)
35 mm
Cinematographic process
Spherical
Aspect ratio
1.33 : 1
Tja, ik weet het niet, IMDb staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid. Het is net Wikipedia, iedereen kan het aanpassen als hij wil.
Bovendien lijkt het me erg stug dat ze filmcamera's gebruiken. Er worden per opname meerdere camera's gebruikt, en als ze 35mm zouden gebruiken gaan de kosten nogal oplopen. Zeker met 24 afleveringen in een seizoen.
kosten liepen sowieso al hoog op, daar de acteurs alleen al 'n miljoen per aflevering kregen... maar zal het dan wel fout hebben.
Volgens mj klopt het wel, het staat volgens mij zelfs in de aftiteling, zoiets als ''Camera's and lenses provided bij Panavision'' en je ziet dan ook nog het Kodak logo staan, dus de ''stock'', zoals dat in vaktermen heet.
"Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."
|Gekeken films (WhatIWatch) |
"The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick