De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Standaard vs. Canare i.c.m. hardware upgrade ¿

    Beste DVD.nl-ers,

    Ik zit al een tijdje te dubben of het een zinvolle upgrade is om van mijn standaard speakerkabel (2,5 mm koper) naar Canare 4S8* te gaan, ter info: i.c.m. hardware van Marantz (receiver) en Infinty Beta speakers ???
    (* liefst zelfs 4S11 maar ik ben bang dat 2 getwiste aders niet in de speaker passen en de Beta`s accepteren volgens mij ook geen "bananen / vorkjes")
    Ik zie jullie reactie graag tegemoet!!!

    Sander.

  2. #2

    Standaard

    Zo juist, anderhalf jaar na in gebruikname, ontdekt dat de Beta`s WEL banaanstekkers accepteren ...

    Dat maakt zelfs de weg vrij voor Canare 4S11, al begreep ik van een ander forum dat de 4S8 te preferen is.

    Kan iemand mij vertellen of mijn Marantz SR6001 banaanstekkers accepteerd (deze staat in een audiomeubel - ik kan er niet bij om te checken)?
    B.v.d.,
    Sander.

  3. #3

    Standaard

    Banaanstekkers zijn geen probleem voor de Marantz.

    Ik gebruik zelf de 4S11 naar volle tevredenheid. Het verschil is maar klein. Ik weet niet waar je woont maar bij hifisupply kun je soms kabels proberen. Beetje afhankelijk van wat je wil en wat hij zo heeft liggen.

    www.hifisupply.nl
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad de dopjes uit de ronde klemmen halen, dan passen er gewoon bananen in!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  5. #5

    Standaard Thx.

    Thx. voor de repley.

    Ik heb al een mailtje richting heer Peter Meijer gedaan .
    Enigste wat ik van hem nog wil weten is of de 4S11 een bochtje om wil. Mijn receiver staat in een deels dichte kast - de kabel zal een hoekje om moeten om aan te kunnen sluiten. Anders dien ik voor de 4S8 te gaan. Dat alles i.c.m. Viablue banaantjes en snakeskin. Het oog wil ook wat he ...


    Sander.

  6. #6

    Standaard

    Als je pluggen gaat gebruiken moet je het laatste stuk toch strippen van de grijze mantel en dan gaat een bocht een stuk makkelijker.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Zaterdag jl. 3 x 3 m Canare besteld (geconfectioneerd, Viablue bannaanstekkers, krimpkous en snakeskin),
    Maandag het verschuldigde bedrag voldaan,
    Donderdag de kabels al in huis!


    Zaterdag a.s. de boel maar eens aansluiten. Ik laat jullie het resultaat nog weten en zien.

    Groet,
    Sander.

  8. #8

    Standaard

    Leuk klusje dit weekend dus, succes!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #9

    Standaard Plaatje bij `t praatje.

    Kon natuurlijk niet wachten met aansluiten, eerste indrukken klankmatig:
    - meer en gecontroleerder bas
    - de scherpe randjes zijn verdwenen (Infinity Beta ...)

    Sander.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  10. #10

    Standaard

    Super!!! :razz:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #11

    Standaard Calibreren.

    Opvallend: ik heb de set opnieuw moeten calibreren met de Db. meter. De surrounds waren na in gebruik name van de Canare(fronts & center) te aanwezig...
    De fronts & center speelden zo`n 0,2 a 0,3 Db. minder luid dan met de vorige kabels. Mijn inziens ook deels te wijten aan de wijze waarop de kabels het geluid (al dan niet) kleuren.

    Nu is alles weer mooi in balans. Ook wat betreft klankkleuring. Heb dat even gecheckt met mijn referentie dvd: The Eagles - Hell Freezes Over.

    Ben nog steeds zeer content. Vooral stereo (Analoog / Marantz CD 6002) blijken de Canare een ware aanwinst! En dat voor 2,90€ / meter .
    Al heb ik zo`n 13,-€ per meter betaald; het oog wil ook wat (Viablue bannanen / Viablue snakeskin / confectioneren).


    Sander.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •