De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD speler alleen vor Audio, aansluiten Harman Kardon 11BQ

    Hallo, ik heb een probleem waar ik over nadenk omdat ik momenteel niet thuis ben om te testen, maar het lijkt me wel een probleem...

    Ik heb een HK 11BQ home cinema aangeschaft met de AVR 138 Audio/Video receiver en DVD 28. Naast dit heb ik een Sony Bravia 2 engine 200 hertz 40 inch en een Sony regiovrije HX980 DVD recorder.
    Ik wil de Harman Kardon DVD speler gaan gebruiken alleen als CD speler en de Sony DVD recorder als DVD speler. Daarvoor heb ik er 2 HDMI kabels bij gekregen en 1 optische kabel.
    Ik geloof dat de optische kabel van de TV naar de AVR moet, dat lijkt me duidelijk.
    Dan 1 HDMI verbinding tussen de DVD recorder en de TV en 1 HDMI verbinding tussen de DVD 28 van HK en de ..... tsja, en daar ontging mij de logiek, waarom wil ik de DVD speler van HK verbinden met de TV? Ik wil die immers ALLEEN voor CD's gaan gebruiken... Want, er zit GEEN HDMI aansluiting op de receiver, logisch want HDMI is beeld en geluid.

    Ik ga voor de Digital surround DTS opstelling met 5 boxen, hoe kan ik zeker maken zonder gele en witte draden dat mijn CD's uit de HK 28 met digitaal geluid overkomen, gaat dat gewoon via de TV (DVD 28 met HDMI naar TV, TV via optische kabel naar receiver = geluid)??? Of, moet ik een 2e optische kabel kopen (van DVD 28 naar receiver)? Is het beter om met coaxiale digitale verbindingen te werken? Daar zijn er namelijk ook 2 van op m'n receiver.

    Iemand die dit weet, alvast heel erg bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Welkom hendriks65.

    Wanneer je de speler van HK alleen voor audio wilt gebruiken, kun je er voor kiezen om de speler via 2-kanaals analoog, digitaal optisch of digitaal coaxiaal met de receiver te verbinden. Het verschil tussen optisch en coaxiaal is niet groot en het zal daarom niet veel uitmaken welke je gebruikt. De digitale uitgang van deze speler moet je instellen en dit kan alleen via het menu van de speler. Daarvoor heb je dus wel een (tijdelijke) video-verbinding nodig.

    Je kunt dan alleen meerkanaals muziek luisteren als je DTS-CD's afspeelt.

    Edit:
    Een optische kabel tussen de TV en de AVR kun je het beste alleen gebruiken voor het geluid van een ingebouwde DVB ontvanger. Wanneer de TV het geluid van de andere op de TV aangesloten bronnen doorstuurt, dan is het geluid vaak alleen als 2.0 te beluisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-12-2010 om 21:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Beter niet via je tv, anders moet je die altijd aan zetten als je een cd wilt luisteren.
    En bovendien, dvd spelers schijnen minder goed te zijn dan cd spelers.

    Ik ga voor de Digital surround DTS opstelling met 5 boxen
    Bij muziek is het toch de bedoeling dat je hem op surround off zet (stereo)? Mijn h/k springt alleen op 5.1 als er iets afgespeeld wordt met 5.1.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •