Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 45 van 45 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gandalf the funny Bekijk bericht
    Jammer van A-film. Wil apocalypto wel hebben, maar wel mét extra's.
    De dvd kost nu bij MM 10,-... Misschien die eens overwegen...
    Inderdaad jammer. Deze eerste lichting BD's van A-Film laat ik mooi liggen.

    Vanuit hun perspectief kan ik het ook wel weer begrijpen. Enerzijds willen ze mee gaan in de ontwikkelingen rond BD, maar dan wel met een product dat volledig HD is. Karakteristiek voor de hoge kwaliteitsstandaard van A-Film. Over hun DVD's heb ik ook nooit klachten gehad.

    Deze kale uitgaven zijn interessant voor de persoon die niets om extra's geeft. Ik ga echter niet een goed gevulde SE vervangen voor een kale schijf, ook al is de transfer wat beter. Dat geldt voor alle maatschappijen. Je kunt dan later weer een andere versie, met extra's, verwachten. Door dat trucje laat ik me niet meer leiden.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  2. #27

    Standaard

    Tja, ik heb persoonlijk een BR-speler gekocht en een hd-tv om het uiterste uit mijn films te halen qua beeld en geluid, dus extra's kunnen me steeds meer roesten tegenwoordig.

  3. #28

    Standaard

    Ik heb de extra's bij verschillende dvd's zelden interessant genoeg gevonden, enkele uitzonderingen daar gelaten.

    Mij gaat het uiteindelijk toch om de film. Zelfs een menu hoeft voor mij niet eens. Zolang de film en bijbehorend geluid in prima kwaliteit zijn ben ik tevreden...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël V. Bekijk bericht
    Deze kale uitgaven zijn interessant voor de persoon die niets om extra's geeft. Ik ga echter niet een goed gevulde SE vervangen voor een kale schijf, ook al is de transfer wat beter. Dat geldt voor alle maatschappijen. Je kunt dan later weer een andere versie, met extra's, verwachten. Door dat trucje laat ik me niet meer leiden.
    Er bestaat nochtans een HD-transfer van de extra's (zie oa. de buitenlandse versies van Brokeback Mountain en Million Dollar Baby), dus veel meer dan ondertiteling erop zetten moeten ze niet doen. Dat van dat een single disc goedkoper is lijkt me onzin want Alexander Revisited is wél een BD-50 en kost precies evenveel als de andere discs. Het lijkt me ook eerder een goedkope truc om ons straks allemaal nog eens een SE in de maag te splitsen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #30

    Standaard

    Dat ze evenveel kosten, is omdat ze een vast prijsbeleid hanteren, dus bij een BD-50 titel nemen ze genoegen met een iets lagere winstmarge.

  6. #31

    Standaard

    Ik vind het eerder op uitmelken lijken dan 'er over nagedacht' hebben voor wat betreft extra's. Ohjee, blu-ray verkoopt inmiddels erg goed! Laten we snel wat titels de markt op gooien zo goedkoop mogelijk. Special editions doen we dan tegen de kerst ofzo wel.

    Eigenlijk wel jammer, want blu-ray is zo'n mooi product.... De blu-ray zal tegen de 10 euro moeten kosten, anders denk ik er niet eens over na.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Dan weet ik niet welke verise jij gezien hebt, maar die ik had was het optioneel. Verder vind ik een commentaar trek geen SD issue hebben. Die had er toch wel bij gepast?
    Op mijn Panasonic BD-30 kan ik de de ondertiteling ook niet uitzetten, dit geldt voor zowel de US als de AU editie (maar volgens mij zijn die qua disc ook identiek). Bij de Engelse Tartan versie kan ik de ondertiteling wel uitzetten.

  8. #33

    Standaard

    Blij te zien dat ze toch een MPEG-4 AVC encode gebruiken. Zonder extra's kan het dus ook met een 25Gb schijf. Ik ga hem nu zeker halen. Ik had de US versie waar je de ondertiteling kunt uitzetten alleen het werkt niet.

  9. #34

    Standaard

    In sommige scènes wordt Duits, Engels of Hebreeuws gesproken. Standaard is de Nederlandse ondertiteling geactiveerd, die de buitenlands gesproken scènes van ondertiteling voorziet.
    Arnold, kun je iets zeggen over de plaatsing van deze ondertiteling in het filmbeeld?

  10. #35

    Standaard

    Ik maak vanavond wel even een screenshot hiervan.

  11. #36

    Standaard

    Film (inhoud) zelf zozo. Kosten/baten verhaal wil ik ook nog wel geloven. In het algemeen zijn veel extra's crap maar b.v. commentaartrack of die dwdd-uitzending had toch wel gemogen. Mag als Nederlandse maatschappij best moeite doen voor een 'Nederlandse' film.

  12. #37

    Standaard

    Er stonden/staan zelfs allerlei videodagboeken op internet, die ze op de dvd niet eens allemaal gezet hadden. Gemiste kans qua extra's. Nu moet ik de dvd nog houden daarvoor.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum Bekijk bericht
    Ik maak vanavond wel even een screenshot hiervan.
    Dat zou ideaal zijn, alvast bedankt.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik meen gelezen te hebben dat je ze niet kan uitschakelen
    Of heb jij de UK versie van Tartan?
    Klopt.
    Ik heb de Amerikaanse versie, en als je de optie "No Subtitles" kiest, dan krijg je alsnog gedurende de hele film Engelse subs
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Neil Bekijk bericht
    Klopt.
    Ik heb de Amerikaanse versie, en als je de optie "No Subtitles" kiest, dan krijg je alsnog gedurende de hele film Engelse subs
    Bij de Tartan versie kun je 100% zeker de subtitles wel uitschakelen. Het is ook een BD50 disc, wellicht dus nog beter beeld dan de NL versie. Ik zal binnenkort eens vergelijken.

  16. #41

    Standaard

    Nu bij de MM in Arnhem 15,-
    Hellboy : I'm fireproof, you're not.
    Goldtrader op DVDforum.nl

  17. #42

    Standaard

    Ik vindt deze film ook nogal lange speel tijd hebben, dus ze konden het ook wel op een BD50 zetten. 145 minuten is een must voor een bd50
    Deze laat ik dus ook liggen. http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=4744 zoals hier staat Wanneer je echter dvd en Blu-ray naast elkaar legt, is het verschil verwaarloosbaar, waardoor de beeldkwaliteit niet echt een reden hoeft te zijn om de Blu-ray te verkiezen boven de dvd.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-07-2011 om 17:34

  18. #43

    Standaard

    Dat lijkt me stellig, het detailniveau zal op de BR vele malen groter zijn neem ik aan.

  19. #44

    Standaard

    Voor de liefhebbers: het Britse 101-label gaat een goed gevulde special edition uitbrengen.

    Title number 004 in the 101 Films Black Label range. This Limited Edition version is limited to 3000 copies and includes a slipcase and a booklet.

    From internationally acclaimed director Paul Verhoeven (Soldier of Orange, Elle), Black Book (Zwartboek) is an epic and moving wartime tale, in which the distinctions between good and evil become blurred by human nature. Starring Carice van Houten (Valkyrie, Game of Thrones) and Sebastian Koch (The Lives of Others, Bridge of Spies), the film chronicles one woman’s fight for survival and revenge as the Second World War enters its final, bloody months.

    September 1944. Rachel Stein (van Houten), a Dutch-Jewish woman in the Nazi-occupied Netherlands, joins fellow refugees in their attempt to reach Allied territory by boat after her safehouse is destroyed by a bomb. The voyage ends in disaster when the escape is discovered by a Nazi patrol, with Rachel the sole survivor as her fellow refugees, including her own family, are ruthlessly killed. Set on revenge, Rachel joins the Resistance, adopting the identity of Ellis de Vries to mask her heritage, and infiltrating the German Security Service by seducing senior officer Müntze (Koch). As the war enters its final stages and the fight for survival intensifies, Rachel becomes entangled in a deadly web of deceit and betrayal.

    Brand New Extras

    - The Book of Verhoeven: Paul Verhoeven on Black Book
    - Diary of a Cinematographer: Karl Walter Lindenlaub on Black Book
    - Limited Edition Booklet: Includes Return to the Homefront: Paul Verhoeven’s Black Book by Shelagh Rowan-Legg, and Black Book and Robocops: Scoring the Films of Paul Verhoeven by Charlie Brigden

    Additional Extras

    - Interview with Carice van Houten (2006)
    - Interview with Paul Verhoeven (2006)
    - Original theatrical trailer


    Ik ga deze zeker bestellen. Maar het is eigenlijk een beetje droevig dat je voor topreleases van bekende Nederlandse films moet teruggrijpen naar import.

  20. #45

    Standaard

    Volgens een review op Bol is de recent verschenen uitgave van Periscoop Film in 25fps.

    https://www.bol.com/nl/p/zwartboek/9300000033764925
    Zwartboek is een fantastische film, maar de uitgave is een misser. De film heeft in plaats van de oorspronkelijke 24fps nu 25fps. De film wordt dus 4% te snel afgespeeld. Volkomen onnodig voor een blu-ray. De oude versie was wel goed, koop die dus.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •