De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Kinetic HD:Hub

  1. #1

    Standaard Kinetic HD:Hub

    D'r komt zowaar een nieuwe speler aan waarop je ook HD DVD's kunt afspelen. Gelezen op tweakers.net:

    Kinetic combineert Core i7 met hd-dvd

    Kinetic, een Britse fabrikant van mediacenters, heeft de HD:Hub voorzien van een Core i7-processor. De optische drive van het topmodel mediacenter kan onder meer het oude hd-dvd-formaat en blu-ray-schijven lezen.

    Het is inmiddels ruim een jaar geleden dat de hd-dvd-standaard, Toshiba's formaat voor optische media, formeel als overleden werd opgegeven, maar de Britse samensteller van mediacenters Kinetic zag zijn kans schoon zijn nieuwste mediacenter alsnog van een speler voor hd-dvd-schijfjes te voorzien. De optische drive kan echter ook met de nog niet doodverklaarde blu-ray-schijfjes en dvd-media overweg. Kinetic biedt bovendien de optie om de drive te upgraden naar een blu-ray-brander, zodat een kleine 50GB op een schijfje opgeslagen kan worden.

    De overige specificaties van de Kinetic HD:Hub zijn actueler: naast een niet nader gespecificeerde Core i7-cpu kan het mediacenter met maximaal vier tv-tunerkaarten worden uitgerust. Opgenomen beelden kunnen op de ingebouwde harde schijven, met een capaciteit tot 6TB, worden opgeslagen, maar ook het netwerk kan via een draadloze verbinding met n-ondersteuning ontsloten worden. De HD:Hub ondersteunt videobeelden met een 1080p-resolutie en het geluid wordt door de ingebouwde X-Fi Titanium geluidskaart van Creative verzorgd. Kinetic heeft nog geen prijzen op zijn website vermeld en het kastje lijkt vooral op Britse televisiekijkers toegespitst. Het is dan ook niet bekend of consumenten buiten Verenigd Koninkrijk het mediacenter kunnen bemachtigen.

    Zie http://tweakers.net/nieuws/59016/kin...et-hd-dvd.html en http://www.kineticuk.com/media_centre/

    Interessant. Ik heb niet direct interesse, maar het is toch wel prettig dat fabrikanten de moeite nemen om hardware te maken voor HD DVD.

  2. #2

    Standaard

    Is niet zo moeilijk, er zit waarschijnlijk een LG combodrive in.

  3. #3

    Standaard

    Ik lees er denk ik over heen, maar wat kost dat ding?
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Hokke Bekijk bericht
    Ik lees er denk ik over heen, maar wat kost dat ding?
    Er lijkt geen Nederlandse importeur te zijn dus wat de prijs hier zou zijn is onduidelijk. De productpagina op de website van Kinetic is hier te vinden, en daar zou ie heel binnenkort te bestellen moeten zijn. Daar zou je dan dus binnenkort ook de prijs moeten kunnen vinden.

    Misschien dat ik zelf nog wel een losse drive koop zodat ik later zelf nog eens een media center kan bouwen. Volgens mij is dat ook een goedkopere optie dan dit apparaat.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •