De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.

Discussie: Imdb "vervuiling"

  1. #1

    Standaard Imdb "vervuiling"

    zat net even op deze database te kijken naar de top 25 in verschillende genres en het viel me op dat er veel films uit Rusland/Turkije/India/voormalig Oostblok bij zijn gekomen; op zich niks mis mee maar lijkt erg op "stemming zoals bij Eurovisie Songfestival"....

    vb:

    nr 15 top action: Satya (India)
    nr 2 top adventure: Dzhentlmeny udachi Rusland)
    nr 2 top animation: Vuk (Hongarije)
    nr 1 top comedy:Balkanski spijun (Joegoslavie)
    nr 5 top crime;Dzhentlmeny udachi (Rusland) (?? zie adventure)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    zat net even op deze database te kijken naar de top 25 in verschillende genres en het viel me op dat er veel films uit Rusland/Turkije/India/voormalig Oostblok bij zijn gekomen; op zich niks mis mee maar lijkt erg op "stemming zoals bij Eurovisie Songfestival"....

    vb:

    nr 15 top action: Satya (India)
    nr 2 top adventure: Dzhentlmeny udachi Rusland)
    nr 2 top animation: Vuk (Hongarije)
    nr 1 top comedy:Balkanski spijun (Joegoslavie)
    nr 5 top crime;Dzhentlmeny udachi (Rusland) (?? zie adventure)

    Inderdaad, beetje fishy. Niet at ik die lijstjes ooit serieus heb genomen, maar wel vreemd dat deze titels zo hoog staan. Lijken me overigens wel interessante films tussen zitten. Een Russische avonturenfilm of een Joegoslavische komedie is misschien wel eens leuk voor de afwisseling, misschien zijn het wel briljante films.

  3. #3

    Standaard

    Waar maak je je in godsnaam druk om denk ik dan.. ?


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Waar maak je je in godsnaam druk om denk ik dan.. ?
    Sorry, wie maakt zich druk?

  5. #5

    Standaard

    Kom op beiden.
    Geef het topic even een kans en wacht de discussie over de IMDB even af.

  6. #6

    Standaard

    Voor een notering in de IMDb top 250 heb je een minimum aantal stemmen nodig van ik meen 3.000 stuks. Bij de genre toplijsten ligt dat aantal stukken lager op maar een paar honderd. Dat zal er wel mee te maken hebben.

    Ik vind het trouwens prima, het is toch al dik 90% Amerikaans, dus wat afwisseling kan geen kwaad...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Kom op beiden.
    Geef het topic even een kans en wacht de discussie over de IMDB even af.
    Dag meneer, aangenaam kennis te maken!

    Ik was me er niet van bewust dat er een probleem was gerezen betreffende de toon van de discussie. Sterker nog, er was nog niet eens een discussie.

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Waar maak je je in godsnaam druk om denk ik dan.. ?
    ???? is gewoon een waarneming (en als wetenschapper ben ik altijd nieuwsgierig naar een reden );

    naast verschillende forums gebruik ik sites als imdb om tips te vinden voor evt aanschaf van bepaalde titels; kom niet vaak op imdb maar dit viel me op.

    heb een aantal titels bij dvdbasen ingevuld maar geen hits dus zijn waarschijnlijk niet hier op dvd te krijgen, ben op zich wel benieuwd en sta zeker open voor niet westerse titels
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #10

    Standaard

    nr 2 top animation: Vuk (Hongarije)

    Dit is echt een briljante tekenfilm over een vosje, deze zoek ik al jaren
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #11

    Standaard

    Gentlemen of Fortune (Russian: Джентльмены удачи, translit. Dzhentlmeny udachi) is one of the best-known Soviet comedies of all time (filmed at Mosfilm). The stars of the film include famous Soviet actors such as Savely Kramarov, Yevgeny Leonov, Georgy Vitsin, and Radner Muratov.
    The film was the leader of Soviet distribution in 1972 having 65.02 million viewers.


    Bron: Wikipedia


    Dzhentlmeny udachi is - als één van de best bezochte Russische films allertijden - blijkbaar in de voormalige sovjetstaten (en overige oostbloklanden?) een begrip en daarom is een hoge notering misschien niet helemaal onverklaarbaar.
    Deze film is overigens als R1 DVD verschenen:


  12. #12

    Standaard

    Kijk, die Gentlemen of Fortune is met 65 miljoen bezoekers zomaar 'één van de populairste Russische films aller tijden. Dat wist ik niet. Zo bekeken lijkt de hoge notering me inderdaad best verklaarbaar.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Gentlemen of Fortune (Russian: Джентльмены удачи, translit. Dzhentlmeny udachi) is one of the best-known Soviet comedies of all time (filmed at Mosfilm). The stars of the film include famous Soviet actors such as Savely Kramarov, Yevgeny Leonov, Georgy Vitsin, and Radner Muratov.
    The film was the leader of Soviet distribution in 1972 having 65.02 million viewers.


    Bron: Wikipedia


    Dzhentlmeny udachi is - als één van de best bezochte Russische films allertijden - blijkbaar in de voormalige sovjetstaten (en overige oostbloklanden?) een begrip en daarom is een hoge notering misschien niet helemaal onverklaarbaar.
    Deze film is overigens als R1 DVD verschenen:
    met je eens maar waarom nu pas in de lijst ? is imdb pas sinds kort beschikbaar in "oosten" of heeft men daar deze site (is volgens mij Amerikaanse site) pas ontdekt ?

    vervuiling staat ook tussen " ", ook omdat ik niet echt bekend ben met voormalig Oostblok films; zeg dus zeker niet dat de films slecht zijn (wie ben ik om daar over te oordelen) maar valt op dat er opeens veel van die films ertussen staan

    Laast Underground van Emir Kusturica gezien en vond dit apart en zeker een positieve ervaring
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #14

    Standaard

    Zo zeg check dit cijfer eens The Irony of Fate.

    Ik heb de film vorig jaar gezien doordat een kameraad me deze film eens meegaf. Hij had hem gekocht in Polen. Het was een aparte ervaring...

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roi Bekijk bericht
    Waarom is de mening van een Westerling meer waard ?
    Daarom
    http://www.youtube.com/watch?v=odpgopHigUU
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Het gros van de wereld is Chinees ... stel dat de top 10 uit grotendeels Chinese fims zou bestaan ... zou dat niet logisch zijn?

    Ikzelf heb het niet zo met top 10's, ik heb mijn eigen favorieten en dat is voor mij wat telt ... namelijk "mijn smaak" :P, ieder zo zijn smaak, en er rolt altijd een gemiddelde uit. Heb je de films in kwestie gezien? :P. Wellicht dat het beste goeie films zijn, maar dat je het helemaal niet weet !!! Ik kijk iig geen Russiscche films ... ik zal uitleggen waarom "ik spreek het taaltje niet" hehehe :P.

    Ik zie het niet als vervuiling, mensen mogen hun mening hebben en iedereen heeft het recht om nationalistischte zijn, niet alleen Amerikanen en het Westen !!!
    I find your lack of faith disturbing

  18. #18

    Standaard

    Is hij het cijfer wel waard?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zo zeg check dit cijfer eens The Irony of Fate.

    Ik heb de film vorig jaar gezien doordat een kameraad me deze film eens meegaf. Hij had hem gekocht in Polen. Het was een aparte ervaring...
    Simpsons Quote.
    I'm sorry, that leg's going to have to come off. Did I say leg? I meant that wet bathing suit.

    Verkooptopic

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bugssje Bekijk bericht
    Is hij het cijfer wel waard?
    Je kun het hier lezen.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Zo zeg check dit cijfer eens The Irony of Fate.

    Ik heb de film vorig jaar gezien doordat een kameraad me deze film eens meegaf. Hij had hem gekocht in Polen. Het was een aparte ervaring...
    Het vervolg is ook erg leuk btw (was begin vorig jaar in oost Europa in de bioscopen, is een zeer recente film trouwens, van 2007 "Ironiya sudby. Prodolzhenie"), ik heb me in ieder geval erg vermaakt.

    Ze maken erg goede films in het oosten van Europa, bekijk het eens aan de andere kant, op deze manier krijg je erg veel suggesties voor goede films uit landen waar je voorheen misschien nooit aan zou hebben gedacht als je op zoek was naar goede films.
    Laatst aangepast door Joris Springer : 20-03-2009 om 20:56
    Ikran is not horse!

  21. #21

    Standaard

    Die wil ik al heel lang zien maar die gaat volgens mij niet op dvd uitkomen. Althans niet in het deel van Europa dat ik wil.

    Is trouwens van de regisseur van Timur Bekmambetov (Wanted). Een veelbelovend talent...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •