De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vervangen van Rel Quake (1e model) voor SVS SB12 een goede upgrade?

    Goedemiddag,

    Ik zit eraan te denken om op termijn mijn huidige subwoofer te vervangen. De reden is dat ik iets meer slam/punch wil hebben.
    Mijn oog was gevallen op de SVS SB12, vanwege de vele positieve verhalen. Daarnaast is deze ook zeer goed geprijsd en hij is mooi van formaat. Groter hoeft van mij ook niet want ik woon in een flat en ik moet ook wel rekening houden met de buren.

    Is de SB12 een echte upgrade in vergelijk met de Quake? En dan met name voor de punch/slam die ik nu een beetje mis.

    Mijn kamer is trouwens 29m2.

    ps deze thread heb ik ook al op htforum staan (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86152.0), maar wellicht zijn er hier nog SVS SB12 bezitters (of met een ander klein model subwoofer met goede prestaties).

    Grtjs Alex
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  2. #2

    Standaard

    De SVS is ongeveer (dus pin me er niet op vast) 16 keer beter dan de Quake.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Nou Alexander, dat kun je wel zeggen, in mijn woonkamer scheelde het inderdaad 16,3 keer met mijn Rel Quake II

    De SB12 is echt veel meer power, en lekker snel dus muziekaal.
    Laatst aangepast door Seth__Gekko : 19-03-2009 om 14:04
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    De SVS is ongeveer (dus pin me er niet op vast) 16 keer beter dan de Quake.....
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko Bekijk bericht
    Nou Alexander, dat kun je wel zeggen, in mijn woonkamer scheelde het inderdaad 16,3 keer met mijn Rel Quake II

    De SB12 is echt veel meer power, en lekker snel dus muziekaal.
    Damn, I'm good.....8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Ik zou al blij zijn als hij 3x zo goed klinkt

    Hoe groot is jou wwoonkamer eigenlijk Seth?
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex1975 Bekijk bericht
    Ik zou al blij zijn als hij 3x zo goed klinkt

    Hoe groot is jou wwoonkamer eigenlijk Seth?
    Als ik voor Seth mag spreken en het goed onthouden heb was die vergelijkbaar qua omvang. Alleen heeft hij nog een (half) open keuken dacht ik.

    Die SVS kan je ruimte in ieder geval goed aan. Die Quake kan dat niet.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Ok bedankt Alexander. Misschien dat Seth ook nog reageert, maar die heeft het vast druk met film kijken



    Maar nu heb ik toch wel het gevoel dat ik wat mis. Morgen nog maar eens wat rommelen in de marge met de instellingen op de versterker en dan hopelijk binnen 2/3 maanden een echte verbetering......
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  8. #8

    Standaard

    Mijn woonkamer is niet zo heel groot, 25 m2, inderdaad met een gang naar de keuken.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  9. #9

    Standaard

    Ongeveer net zo groot als mijn kamer dus....
    ps nu je die SVS hebt Seth, heb je nu dan wel het gevoel dat je die niet meer hoeft te upgraden?
    Ik heb ook een ander topic van je gelezen en zo te zien was je vrij snel uitgekeken op de REL (die heb je maar een half jaar ofzo in je bezit gehad of lees ik dat verkeerd) en aangezien je die SVS nu al een tijdje hebt neem ik aan dat je er erg tevreden mee bent
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  10. #10

    Standaard

    Sja ik zal pas de sub gaan upgraden als ik een vrijstaand huis heb....ik kan deze SVS echt niet te hard zetten, dan heb ik de *kuch kl*te buren* echt binnen 10 seconde aan de deur, want hij kan echt flink wat lucht verplaatsen hoor.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  11. #11

    Standaard

    Meer heb ik niet nodig in mijn appartement
    Maar goed de BK klinkt ook als een goed alternatief. Al heb ik wel een voorkeur voor de SVS. Ik zie dat deze meer afstelmogelijkheden heeft dan de BK. En aangezien ik een KSW10 heb gehad die ik lastig kon plaatsen, kan dat geen kwaad lijkt mij. De KSW10 heb ik op diverse plaatsen gezet, maar telkens kon ik hem localiseren en dat ging toch wel irriteren.
    Daarnaast vind ik de SVS ook iets mooier. Is niet het allerbelangrijkste, maar speelt wel mee in de totale afweging
    Maar goed nog even de tijd om erover na te denken
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  12. #12

    Standaard

    Wat is het verschil in afstelmogelijkheden dan?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Hoi Alexander,

    Her en der lees ik over de PEC en de room compensation control. van de SVS en dat dat in sommige gevallen wel erg handig kan zijn. Zelf heb ik hier totaal geen ervaring mee, maar het klinkt interessant. Als jij er meer over weet dan hoor ik dat graag
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  14. #14

    Standaard

    PEC=PEQ....

    Misschien dat andere SVS-SB12 meer kunnen vertellen over het gebruik ervan in de praktijk..
    The best is never the cheapest, but listening pleasure remains long after the price is forgotten.

  15. #15

    Standaard

    Als ik het goed heb kun je met die PEQ van SVS dan 1 frequentie boosten. Is leuk maar niet echt een meerwaarde.

    Dan moet je ook gaan meten enz en als je dat dan toch gaat doen zijn er betere oplossingen. Kort gezegd: Daar zou ik mijn keuze zeker niet van laten afhangen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •