De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Coollector 2.33

  1. #1

    Standaard Coollector 2.33

    Coollector 2.33

    Catalogiseer uw dvd-collectie


    Lee Sneyers
    19 maart 2009
    Bron: ZDNet




    dit artikel

    Downloads

    [freeware]
    Coollector_Setup.exe
    (17101 KB)




    Filmfanaten ondervinden het al snel: het is niet vanzelfsprekend om het overzicht te behouden over een uitgebreide collectie. Films worden dubbel gekocht, of uitgeleend om nooit nog terug gezien te worden, kortom: chaos. Coollector wil u helpen uw filmbibliotheek onder controle te houden.
    Grote databank
    Bij soortgelijke programma’s moet u vaak zelf veel informatie invullen. Maar Coollector heeft een databank kant-en-klaar met een kleine vijftigduizend titels, compleet met recensies, coverfoto en links naar Youtube-trailers.
    U kunt films sorteren via allerlei filters (jaar, genre, enzovoorts) en dan met enkele klikken aan uw collectie toevoegen. Qua functionaliteit wil het iets verder gaan dan andere verzamelprogramma’s en een soort filmnaslagwerk zijn.
    Het kan films bijhouden die u wel gezien hebt, maar niet in bezit hebt. Of een lijstje maken van titels die u nog wel zou willen aankopen. Daar kan het meteen prijsinformatie van winkels als Amazon.com bij voorschotelen. Net zoals bij de Internet Movie Database kan u ook makkelijk doorklikken van bijvoorbeeld Indiana Jones naar de filmografie van George Lucas of Harrison Ford. Vanaf deze versie linkt Coollector ook op elke pagina door naar IMDB.
    Nieuwe titels toegevoegd
    Coollector wordt goed opgevolgd, nieuwe titels worden wekelijks toegevoegd en de auteur is niet te beroerd om op de forums met zijn gebruikers te discussiëren over mogelijke nieuwe features.
    We ondervinden geen problemen met het invoeren van onze bibliotheek, ook niet met de oudere, buitenlandse of wat onbekendere titels. Al is het dan vaak wat kariger gesteld met de randinformatie (zoals de recensie). Voorlopig worden enkel films en tv-series ondersteund, dus dvd’s met documentaires of concerten vallen buiten de boot. Maar ook hier wordt aan gewerkt.

    De interface is ruim, duidelijk en handig in gebruik. Een menubalk snijdt het scherm verticaal doormidden en scheidt het in twee grote delen. Links staat alles over de geselecteerde film, en rechts vindt u alles over de geselecteerde persoon, uw collectie, of uw zoekresultaten. De minimale interface laat alle ruimte voor informatie, wat voor een goed overzicht zorgt.
    Windows (alle versies)



    Met Coollector kunt u snel en eenvoudig al uw films beheren. Een aanrader voor elke filmfanaat met een uitgebreide collectie.

  2. #2

    Standaard

    Is het verder geheel gratis?

  3. #3

    Standaard

    Ook voor Blu-ray?
    En alleen in het Engels?

  4. #4

    Standaard

    En weer alles opnieuw invoeren? dan ben ik 2 jaar non-stop bezig :razz:
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5

    Standaard

    Ik hou het wel bij profiler
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #6

    Standaard

    Ik zal hem vandaag eens installeren, kijken of het iets is.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J Bekijk bericht
    Ik zal hem vandaag eens installeren, kijken of het iets is.
    Laat even weten wat je ervan vindt. Moet namelijk maar eens beginnen met het invoeren van mijn DVD's...

  8. #8

    Standaard

    Geheel gratis, redelijke lijst aan films, maar lastiger manier van invoeren. Geen mogelijkheid voor EAN nummers, en daardoor moet alles handmatig. Misschien dat ik niet alles heb kunnen testen, maar vond het overzicht ook niet heel erg best. De GUI nodigt me niet bepaald uit om veel toe te voegen in ieder geval.

    Ik heb hem er gelijk weer afgegooid, blijf wel bij DVD profiler demo, ondanks dat ik daar niet online mee kan, zonder dat ik betaal, kan ik daarmee wel gewoon een lijst met dvd's ordenen die ik heb.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raznov Bekijk bericht
    Ik heb hem er gelijk weer afgegooid, blijf wel bij DVD profiler demo, ondanks dat ik daar niet online mee kan, zonder dat ik betaal, kan ik daarmee wel gewoon een lijst met dvd's ordenen die ik heb.
    Zo doe ik het ook. Als ik mijn collectie online wil zetten, gebruik ik Ant Movie Catalog. Bij aankoop van een nieuwe dvd, voeg ik deze dus zowel toe in DVD profiler en in AMC. Door ze ook in DVD profiler toe te voegen, heb ik gelijk de juiste cover. DVD profiler gebruik ik verder ook om bvb ahv ean-nummer de juiste uitgave te zoeken.
    I am Jack's signature.

  10. #10

    Standaard

    Programma komt flink tekort t.o.v. Profiler. Overzicht van totaal collectie is niet aanwezig/ sorteren in een lijst. En nog veel te weinig titels.

    Wel een programma met potentie, maar Profiler is al zo ingebed, denk niet dat het kans maakt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •