De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: speaker kabels

  1. #1

    Standaard speaker kabels

    haaaai

    ik heb jullie advies nodig
    ik ben opzoek naar speaker kabels voor mijn set

    onkyo 606 + kef 2005.3

    ik zat te denken aan de volgende kabels

    - qed original
    - supra classic 4.0
    - oehlbach special 2x4.0

    ander merk/type?

    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    niemand die me kan helpen met het uitzoeken van een kabel???

    alle tips/sugesties zijn welkom

  3. #3

    Standaard

    Er zijn verschrikkelijk veel verschillende kabels. Sommigen horen werelden van verschil tussen diverse kabels anderen vinden het de grootste onzin die ze ooit gehoord hebben omdat ze beweren dat je helemaal geen verschil kunt horen omdat het er niet is.

    Oftewel: ga zelf luisteren.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Heb zelf de Qed Orginal. Prijs technisch een uitstekende kabel,
    dat is dan mijn mening, zoals ieder weer andere meningen heeft.
    On we go with Status Quo

  5. #5

    Standaard

    Meenemen in je luistertest, de Wirewizzard Spellbinder!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  6. #6

    Standaard

    Begin eerst maar is met de gewone dropveter.Kost je zo goed als niks. Na 2 weken intensief luisteren heb je in ieder geval een referentiepunt. Nu kun je gaan zoeken naar een andere kabel die je wellicht wil proberen.

    Als je dan een andere kabel aansluit dan zul je of wel/of niet heb vershcil merken tussen de dropveter en de andere kabel. Als je geen verschil merkt, dan is voor jou de optie van een andere kabel dus overbodig.

    Check hifisupply.nl daar bieden ze de CANARE aan. Degelijke kabel voor een zachte prijs.

    Overigens heb ik hetzelfde gedaan en ben uiteindelijk geland op Nordost.

  7. #7

    Standaard

    Ik weet niet of je de KEF satellieten van de 2005 op bijpassende KEF-stands heb staan, want daar passen echt geen 2x4.0mm kabels in. Zelf heb ik de KEF 3005SE met originele stands en slechts met enige moeite kreeg ik daar een 2x2.5 mm kabel doorheen. Als je geen stands bij de KEF's gebruikt, dan heb je dat probleem vanzelfsprekend niet. Wel iets om even rekening mee te houden.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 24-04-2009 om 18:21

  8. #8

    Standaard

    Check hifisupply.nl daar bieden ze de CANARE aan. Degelijke kabel voor een zachte prijs.
    goede ervaring mee en niet duur(zowel Hifisupply als Canare).

    Sander.

  9. #9

    Standaard

    Kan iemand me helpen:
    Ik ben opzoek naar een goed geprijsde luidsprekerkabel van rond de 2 euro de meter.
    Gewoon van de rol en 2x2.5mm2.

    Heeft iemand suggesties?

    Is iemand bekend met de inakustik joker kabel?

    alvast bedankt
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Kan iemand me helpen:
    Ik ben opzoek naar een goed geprijsde luidsprekerkabel van rond de 2 euro de meter.
    Gewoon van de rol en 2x2.5mm2.

    Heeft iemand suggesties?

    Is iemand bekend met de inakustik joker kabel?

    alvast bedankt
    De goedkoopste die ik tegen ben gekomen was bij de MM in Almere, €1,50 p/m voo 2x2,5mm2.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RJI Bekijk bericht
    Kan iemand me helpen:
    Ik ben opzoek naar een goed geprijsde luidsprekerkabel van rond de 2 euro de meter.
    Gewoon van de rol en 2x2.5mm2.

    Heeft iemand suggesties?

    Is iemand bekend met de inakustik joker kabel?

    alvast bedankt
    Dit:

    OFC Luidsprekerkabel Low Cost
    OFC Luidsprekerkabel Low Cost 2,50mm2 Per meter.

    OFC is puur zuurstofvrij elektrolytisch koper ( Oxygene Free Cupper )
    - Perfecte overdrachtskwaliteit van stem en muziek
    - Flexibele, fijn geslagen draad structuur
    - Transparante, cadmiumvrije PVC-isolatie
    Productnummer:
    N.LSP-051LC
    Afbeelding:


    € 1,15
    Incl. BTW (per meter)






    en als je 100 meter koopt(een rol), dan kost het je nog geen 94 cent de meter
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Ik zou de Canare 4S8 zeker meenemen in je keuze. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding!

  13. #13

    Standaard

    Ik ben in het bezit van de volgende onderdelen:
    Harman Kardon AVR 350
    Harman Kardon HKTS 11
    Nu ben ik bij een digitale aansluiting er heilig van overtuigd dat er tussen kabels geen verschil is (ik probeer geen discussie te ontvlammen!) maar bij analoog daarentegen wel (ik heb zelf het verschil waar mogen nemen tussen zo'n cheap ass standaard zilveren scartaansluiting en een monster vergulde scart).
    Nu is volgens mij speakerkabel een analoge aansluiting. Op dit moment heb ik nog gewoon van die standaard dropveters (met van dat zilverkleurig gedraaide metaal binnenin zeg maar). wat is het verschil met een dergelijke kabel en een koperen speakerkabel. En als je bijvoorbeeld die standaard rolletjes van Oehlbach hebt bij de Media Markt. Is dat gezien mijn set (ik heb natuurlijk geen echte top hifi) een mooie upgrade?

  14. #14

    Standaard

    Ik denk zeker dat je iets van verschil merkt, Maar ook omdat je set toch niet echt top-end is. Zou ik eerder een ander onderdeel upgraden omdat je dan meer verschil merkt.

    m.a.w. Er is misschien wel verschil maar met jouw componenten betwijfel ik of je het ook echt gaat horen. Neem gwn standaard koper van 2,5 mm2. Ik heb een B&W set-up en zelfs dan hoor je minimaal verschil tussen 2,5 mm2 standaard of eentje van 400+ euro van monster.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  15. #15

    Standaard

    Vandaar dat ik ook mijn onderdelen erbij zet (gezien ruimtegebrek is dat upgraden echter geen optie, denk ook niet dat het heel veel zin de receiver te upgraden, gezien de speakers).
    Het punt is wel dat ik nu echt van die goedkope dropveters heb, en was dus vooral benieuwd of het upgraden van dropveters (met dus ook dat zilver kleurige spul en praktisch geen isolatie) naar koperen kabels een noemenswaardige upgrade is (ik vond bijvoorbeeld de upgrade van zo'n zilverkleurige scartaansluiting naar zo'n vergulde Monster kabel wel een wereld van verschil). Alleen geluid is natuurlijk ook iets moeilijker waar te nemen denk ik.
    Voor de duidelijkheid, ik heb dus bijv nog niet van die Oehlbach kabels, maar overweeg ze :P

  16. #16

    Standaard

    Daar heb je inderdaad gelijk in. Veder is bij videokabels isolatie ook heel erg belangrijk om zo signalen van buitenaf te weren. Dus kabels met goede isolatie en gewoon koper is gewoon aanteraden.

    Maar te veel betalen voor dingen als OFC 99,99 % zuiver is gewoon onzin. Voor jouw systeem zullen deze onderstaande kabels meer als voldoen.

    http://kabeltje.com/oehlbach-luidspr...0m-p-1362.html
    1,5 mm2 19,99 voor 10 meter

    2,5 mm2 27,99 voor 10 meter
    http://kabeltje.com/oehlbach-luidspr...0m-p-1365.html

    ga je nog duurdere kabels kopen ga je het verschil niet horen. En koop ook niet bij de BCC of bij een lokale audiozaak want daar betaal je meestal teveel.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  17. #17

    Standaard

    Voor Oehlbach kun je op amazon.de ook vaak goedkoop slagen en als het verzonden wordt door amazon zelf heb je geen verzendkosten boven de 20 euro

  18. #18

    Standaard

    Stuurt de amazon ook op de Nederlands adres?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crni Bekijk bericht
    Stuurt de amazon ook op de Nederlands adres?
    ja...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •