De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Speakers o.a. Focal & B&W ism (denon 2309)

    Heey!

    ik heb recentelijk een denon 2309 besteld en in afwachting hierop ben ik speakers aan het luisteren bij de wat betere speciaal zaken. Het moeten boekenplank speakers zijn ivm de plaatsing bij het wandmeubel.

    Nu ben ik begonnen met het luisteren van een aantal speakers in de prijsklasse 250-300/s. Mijn gedachten gingen uit naar de B&W 685 serie.

    Tijdens het luisteren in die prijsklasse heb ik Dali, Monitor Audio, Focal en B&W's beluisterd. Al snel waren er twee merken die mij maar echt lekker klonken waarvan er eentje mij echt verbaasde. De B&W 685 klonk waar ik naar opzoek was, strakke kick en gecontroleerd laag. Alleen in het algemeen bleef het geluid wat in de speaker hangen, dit komt denk ik door het rustige middenhoog gedeelte. Helaas vallen de B&W's af ivm hun omvang en dan vooral de diepte.

    Ook heb ik geluisterd naar de Focal 706 en de 806 (806 is de meerprijs niet waard imo), jeetje wat verraste mij die zeg. Waar het geluid in de B&W's "bleef zitten" kwam het bij de focals er echt lekker open uit! Maar wel met de mooie strakke kick en gecontroleerd laag wat de B&W's hadden. Tevens zijn de focals nog met 50 euro per stuk goedkoper en passen ze qua maten op het wandmeubel. Ik ben alleen bang dat het hoog wat te schel is voor in onze huiskamer en mooi zijn ze niet echt .

    [edit] omdat ik eigenlijk erg twijfel of de focals in de woonkamer wel goed klinken wil ik ze thuis uit proberen. Ik kan ze wel thuis uitproberen maar dan moet ik de speakers en versterker gewoon betalen als borg en dat vind ik teveel geld

    Mijn vragen aan jullie zijn:
    • Weten jullie in die prijsklasse andere merken die vergelijkbaar zijn met de B&W's en de focals?
    • Heeft iemand ervaring met de focals of weleens beluisterd en wat is jouw ervaring dan uiteraard?
    • Weet iemand in de omgeving van de Haarlemmermeer waar de focals 706 met de denon 2309 thuis te beluisteren zijn waar je niet ALLES moet betalen voor borg.
    Laatst aangepast door Frank J. : 29-03-2009 om 16:49

  2. #2

    Standaard

    Frank,

    Ik ben vorig jaar overgestapt van de B&W 604 S1 serie naar de Focal 800 serie.
    Voor mij zijn de Focal's mooier dan de rechthoekige B&W's (smaken verschillen) en het geluid is meer open,waarschijnlijk omdat er voor de tweeter van de Focal geen luidsprekerdoek zit. Bij de nieuwe B&W 600 reeks is dit nu ook niet meer het geval en zit de tweeter vrij.

    mvg
    eric
    www.cinedream.be makes my dreams come true!!!

  3. #3

    Standaard

    Toevallig heb ik de focals en de b&w's beiden zonder front beluisterd en vond de focals beter in het hoog, de tweeters schijnen over het algemeen ook als een van de beste in hun prijsklasse bekend te zijn.

    Dat de focals meer open zijn kan ik echt beamen, dat was echt een verschil. Misschien dat de combinatie denon en b&w's het geheel wat wollig maakte.

  4. #4

    Standaard

    Vandaag in Eindhoven geluisterd naar een merk wat ik ook niet kende, maar op aanraden van de verkoper echt naar moest luisteren.

    De XTZ 99.26, prijzen varieren van 300-350 euro. Wat een super speakers, gaan erg laag en mooi gedetailleerd en helder. Verslaan de Focals op laag maar ik vond het zang gedeelte wat meer centraal blijven, waarbij ze bii de focals meer verspreid werden.

    Als ik de ruimte had zou ik ze bestellen maar kan ze gewoon echt niet kwijt

    De Focals blijven favoriet zowel qua prijs kwaliteit als formaat. Keuze gaat deze of volgende week gemaakt worden

  5. #5

    Standaard

    Frank,

    ik ben een tijdje geleden ook naar nieuwe speakers wezen luisteren.
    Ik heb een tijdje geleden mijn B&W's verkocht vanwege onze verhuizing en heb tijdens een luistersessie bij Hobo Hifi ook kennis gemaakt met Focal,tot die dag compleet onbekend voor mij.
    Ik heb geluisterd naar de 816 V die de overige merken (B&W 600 en CM serie, Klipsch, Dynaudio, Dali) kompleet wegspeelde.
    Het enige merk wat de Focals nog een beetje bij kon houden waren een set Monitor Audio's.

    Ik ben later nog een keer geweest om naar de Focals te luisteren met mijn eigen versterker (Onkyo 905) maar ik was eigenlijk al verkocht.De 2e luistersessie was alleen maar een bevestiging van wat ik de eerste keer dacht; Wow!

    Ik de volgende speakers besteld; Front: Focal Forus 816W SE, Surround: Focal Chorus 806 V, en als center de CC800V. Dinsdag worden ze bezorgd!
    Zal tzt wel eens een paar foto's posten.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Ook heb ik geluisterd naar de Focal 706 en de 806 (806 is de meerprijs niet waard imo), jeetje wat verraste mij die zeg.
    Ben ik niet helemaal met je eens, vind de 800 serie toch wel een klasse beter, vooral in het hoog en midden. De bas is bij beide strak en laag.

    Ben benieuwd of je ook voor de Focals gaat en hoe ze op de Denon klinken.
    Ik lees het wel.

    Gr. Jeroen

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Frank,

    ik ben een tijdje geleden ook naar nieuwe speakers wezen luisteren.
    Ik heb een tijdje geleden mijn B&W's verkocht vanwege onze verhuizing en heb tijdens een luistersessie bij Hobo Hifi ook kennis gemaakt met Focal,tot die dag compleet onbekend voor mij.
    Ik heb geluisterd naar de 816 V die de overige merken (B&W 600 en CM serie, Klipsch, Dynaudio, Dali) kompleet wegspeelde.
    Het enige merk wat de Focals nog een beetje bij kon houden waren een set Monitor Audio's.

    Ik ben later nog een keer geweest om naar de Focals te luisteren met mijn eigen versterker (Onkyo 905) maar ik was eigenlijk al verkocht.De 2e luistersessie was alleen maar een bevestiging van wat ik de eerste keer dacht; Wow!

    Ik de volgende speakers besteld; Front: Focal Forus 816W SE, Surround: Focal Chorus 806 V, en als center de CC800V. Dinsdag worden ze bezorgd!
    Zal tzt wel eens een paar foto's posten.

    Ben ik niet helemaal met je eens, vind de 800 serie toch wel een klasse beter, vooral in het hoog en midden. De bas is bij beide strak en laag.

    Ben benieuwd of je ook voor de Focals gaat en hoe ze op de Denon klinken.
    Ik lees het wel.

    Gr. Jeroen
    Vandaag de Focals gehaald Complete 700 serie:

    4 x 706 Black Ash FRONT/REARS
    1 x CC700 CENTER
    2 x Chorus 700 stands

    Over de 800 serie (806 en 706 vergelijking in dit geval) enige verschil zit hem in een dikkere speakerkast (25mm mfd ipv (ik dacht) 17-20mm mdf) en de luxere afwerking. De filters en de drivers zijn hetzelfde in beide series. Resulteerde wel in een beter gecontroleerder midden bij hogere volumes maar voor mij het verschil van 100 euro niet waard, dan zou ik echt eerder voor XTZ speakers gaan.
    Kan zijn dat dit bij vloerstaanders een groot verschil is aangezien de klankkast erg hoog is en met dikker mdf steviger wordt.

    Ben echt blij met de Focal Denon combinatie. Focals zijn erg gedetailleerd in het hoog maar door de Denon worden ze wat warmer gehouden en gaat het absoluut niet schel klinken.

    Morgen de Humax 5050c halen, dan alles opnieuw aansluiten en zal ik ook wat foto's maken Dan is mijn HT set compleet!

  7. #7

    Standaard

    Gefeliciteerd met je aankoop
    Zit zelf al uit te kijken naar a.s. dinsdag.
    Koop je er ook een Focal subwoofer bij? Ik moet me nog orienteren op een subwoofer maar ik weet niet of jij al eens naar zo'n Focal sub hebt "geluisterd"?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank J. Bekijk bericht
    Kan zijn dat dit bij vloerstaanders een groot verschil is aangezien de klankkast erg hoog is en met dikker mdf steviger wordt.
    Bij de 816W SE zijn er wel wat meer verschillen t.o.v. de 816V en 806V dan alleen de dikte van het MDF, er worden componenten uit de Electra serie gebruikt zoals de W conus, en er zit een andrere filter in de 816W.
    Het verschil in geluid tussen V en de W is niet schokkend, maar wel aanwezig. Je betaald iets meer voor iets beter geluid.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Onkyo Bekijk bericht
    Gefeliciteerd met je aankoop
    Zit zelf al uit te kijken naar a.s. dinsdag.
    Koop je er ook een Focal subwoofer bij? Ik moet me nog orienteren op een subwoofer maar ik weet niet of jij al eens naar zo'n Focal sub hebt "geluisterd"?



    Bij de 816W SE zijn er wel wat meer verschillen t.o.v. de 816V en 806V dan alleen de dikte van het MDF, er worden componenten uit de Electra serie gebruikt zoals de W conus, en er zit een andrere filter in de 816W.
    Het verschil in geluid tussen V en de W is niet schokkend, maar wel aanwezig. Je betaald iets meer voor iets beter geluid.
    hehe ja de SE serie is echt een super speaker voor het geld. Zoals je zei componenten uit de Electra o.a. conussen van glasfiber volgens mij Vloerstaanders kan ik niet kwijt, ook was ik beperkt qua diepte op onze kast. Vandaar dat ik naar de 700 serie gegaan ben.

    Ik heb zelf een REL strata II subwoofer. Tijd geleden voor een mooi prijsje op de kop getikt. Ben er tevreden over, gebruik hem alleen voor het LFE kanaal op het moment. Ik heb niet naar Focal subs geluisterd iig

    Vooral deze scene doet het goed op 8:37 minuten :
    http://www.youtube.com/watch?v=udX6-AbSG5s

    BOEM whehe sub gaat goed dan

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •