Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
De resultaten 176 tot 183 van 183 worden weergegeven.

Standaard

Vroeger kocht ik nog filmbladen, maar nu nooit meer. Info is makkelijker op internet te vinden en reviews vond ik vaak kort en matig. Maar...toch heeft het nog wat, zo'n mooi blad lezen

Standaard

Total Film is het enige filmtijdschrift dat ik nog iedere maand koop. Het is wat toegankelijker en minder elitair dan Empire, en kost ook minder. Ben wel afhankelijk van de locale Primera-winkel in het dorp waar ik woon. In tegenstelling tot de grotere Bruna-vestiging heeft de Primera dit tijdschrift wél nog steeds in het assortiment. Misschien omdat ik een vaste afnemer ben, wie zal het zeggen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard Future Publishing stopt met Total Film

Tot mijn onaangename verrassing heeft Future Publishing besloten om te stoppen met de uitgave van hun populaire filmblad Total Film. Nummer 356 is het laatste nummer dat wordt uitgebracht. Naar de reden kan men alleen maar gissen. Ben benieuwd hoe lang het elitaire filmblad Empire het nog vol gaat houden. Je kunt wel beweren dat je veel informatie tegenwoordig ook op het internet kunt vinden, maar dat is zo versnipperd en mist iedere diepgang, om nog maar te zwijgen van de fraaie illustraties die je in het magazine kreeg. Heel erg jammer voor iedere filmliefhebber.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Ik ben al jaaaaaren geleden gestopt met filmbladen. Veel te duur en maar weinig echt onderscheidende info. Het meeste vind je terug op bepaalde websites en via sociale netwerken. Ik vond Empire altijd de beste met als tweede Total Film. Dat die laatste stopt vind ik jammer, maar gezien de online tijdsgeest niet echt opzienbarend.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik ben al jaaaaaren geleden gestopt met filmbladen. Veel te duur en maar weinig echt onderscheidende info. Het meeste vind je terug op bepaalde websites en via sociale netwerken. Ik vond Empire altijd de beste met als tweede Total Film. Dat die laatste stopt vind ik jammer, maar gezien de online tijdsgeest niet echt opzienbarend.
    Maar kun jij mij dan een paar websites noemen die én actuele en komende films bespreken, én interviews met acteurs, actrices en regisseurs hebben én ook nog filmreviews plaatsen? Sociale netwerken doe ik niet aan, dus die vallen voor mij helaas af.

Standaard

Slashfilm, THR, Blu-Ray.com, Thedigitalbits onder andere. Maar ook veel andere pagina’s op Facebook en TikTok. Maar als je geen sociale media volgt, dan mag je in mijn optiek niet klagen of een mening hebben over het gebrek aan informatie kanalen. Want die zijn er wel, maar jij kiest er zelf voor om die kanalen niet te gebruiken. En dat is prima, maar dan kan je niet zeggen dat ze er niet zijn. Print is gewoon niet meer hét medium om informatie te delen. Dat is gewoon hoe het is.

Standaard

Sorry hoor, maar Facebook vind ik niet interessant, TikTok is voor kinderen, en op het openbare riool X (voorheen: Twitter) waag ik me al helemaal niet. Ik hou het bij normale websites, daar kun je meestal al genoeg informatie vinden. Dan mag je me ouderwets vinden, prima, maar wij lezen nog gewoon kranten, boeken en tijdschriften en kijken ook nog gewoon naar reguliere TV-kanalen. Dat kost al tijd genoeg.

SlashFilm.com
    lijkt me wel aardig, maar wel erg Amerikaans, THR weet ik niet waar dat voor staat, Blu-ray.com ken ik, net als TheDigitalBits.com, de laatste twee voornamelijk van reviews.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Sorry hoor, maar Facebook vind ik niet interessant, TikTok is voor kinderen, en op het openbare riool X (voorheen: Twitter) waag ik me al helemaal niet. Ik hou het bij normale websites, daar kun je meestal al genoeg informatie vinden. Dan mag je me ouderwets vinden, prima, maar wij lezen nog gewoon kranten, boeken en tijdschriften en kijken ook nog gewoon naar reguliere TV-kanalen. Dat kost al tijd genoeg.
    Tja, nogmaals: dan heb je geen recht tot klagen vind ik, want zowel Facebook als TikTok staan vol met filminformatie. Op Facebook ben ik van een aantal groepen lid waar veel liefhebbers zitten van bluray (3D) en 4K, en waar veel reviews en informatie wordt gedeeld. Ook op TikTok staat veel, en ook gepost door "serieuze" kanalen. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld van Variety en kanalen zoals Actorsroundtable waar veel interviews met makers en acteurs worden gedeeld die heel interessant zijn. Zo zie je bijvoorbeeld dat Matt Damon en Denzel Washington zeer begenadigde vertellers zijn als het gaat om wat zij meemaken bij het maken van een film. Ook heb je diverse kanalen van reviewers die vertellen over films, en soms ook gericht op een bepaalde (leeftijds)doelgroep. Dus je kan het allemaal wel afdoen als "oninteressant" en "voor kinderen", maar dat laatste is al feitelijk niet zo. Dus uiteraard prima dat je er niet in verdiept en je er "geen tijd voor hebt" (waarom klaag je überhaupt dan denk ik dan), maar het is er wel.

SlashFilm.com
    lijkt me wel aardig, maar wel erg Amerikaans, THR weet ik niet waar dat voor staat, Blu-ray.com ken ik, net als TheDigitalBits.com, de laatste twee voornamelijk van reviews.
    THR is The Hollywood reporter, een kanaal net als Variety.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 29-10-2024 om 09:05

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Instellingen bij het plaatsen van berichten