Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 174 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het grote filmbladen topic (inc. lijst)

    Nu Filmvalley plotseling uit het speelveld verdwijnt, zitten we als filmliefhebber nu met de vraag: Waar halen we nu een maandelijkse portie gedrukte leesstof vandaan?

    Hier discussie over alle gedrukte filmbladen waaruit we de keuze hebben!

    LIJST:

    Nederlandstalig
    Preview
    Filmkrant
    Schokkend Nieuws
    Filmmagie en Cinemagie

    Engelstalig
    Empire
    Sight & Sound

    Total Film
    Cineaste
    Filmcomment
    Cinema Scope


    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 15-04-2009 om 13:54
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Ik lees zelf dit http://www.preview.nl/ blad ook wel regelmatig.

    Is niet zo groot, maar wel een leuk aardig blad.

  3. #3

    Standaard

    Ik ben zeer tevreden over Sight & Sound. Kost je ongeveer 65,- per jaar geloof ik.
    Veel reviews (ook Europese films en independents) en interessante stukken die wat dieper gaan dan het gemiddelde magazine (laatste maanden over Peckinpah, Kubrick, cinematografie, boekverfilmingen, etc).

    http://www.bfi.org.uk/sightandsound/

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Nu Filmvalley plotseling uit het speelveld verdwijnt, zitten we als filmliefhebber nu met de vraag: Waar halen we nu een maandelijkse portie gedrukte leesstof vandaan?

    Zelf denk ik eventueel aan Empire, maar die vind ik wel wat prijzig. Als ik het me goed herinner kost deze 100 euro voor 11 nummers en zonder gratis titels zoals bij Filmvalley het geval was.

    Welke opties zijn er nog meer?
    Empire £60.00 voor een jaarabonnement op http://www.greatmagazines.co.uk/ en qua inhoud en stijl redelijk gelijkwaardig aan de Filmvalley.

  5. #5

    Standaard

    FILMKRANT en is ook nog eens geheel gratis te lezen. Mijn tweede optie was Skrien maar die is afgelopen maand ook gestorven...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wav[e] Bekijk bericht
    Empire £60.00 voor een jaarabonnement op http://www.greatmagazines.co.uk/ en qua inhoud en stijl redelijk gelijkwaardig aan de Filmvalley.
    Ah maar natuurlijk, de pond is zoveel gedaald, waardoor was eerder 100 euro was, nu nog maar iets van 65 is. Dat is wel te doen
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wav[e] Bekijk bericht
    Empire £60.00 voor een jaarabonnement op http://www.greatmagazines.co.uk/ en qua inhoud en stijl redelijk gelijkwaardig aan de Filmvalley.
    Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Empire is toch wat dikker en heeft meer (exclusievere) inhoud. Zo is volgende maand Steven Spielberg gastredacteur.

    Dat abonnement is trouwens niet verkeerd. Nu betaal ik steeds € 10.50 voor een los exemplaar.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  8. #8

    Standaard

    Neem dan direct het volledige abonnement, aangezien die 65.96 kost. Kost je 60 euro minder.

  9. #9

    Standaard

    ergens een blad met ook dvd's erbij?
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    FILMKRANT en is ook nog eens geheel gratis te lezen. Mijn tweede optie was Skrien maar die is afgelopen maand ook gestorven...
    Skrien is deifntief dood?! En die mensen krijgen nog geld van mij... Zonde, was een tof blad.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  11. #11

    Standaard

    Er is maar één echt filmblad en dat is Empire.. de nederlandse ripoffs zijn vaak echt niet interessant vanwege het gebrek aan goede artikelen en interviews.

  12. #12

    Standaard

    Ik lees eigenlijk ook alleen Empire en soms koop ik Total Film er ook nog bij. De in-cheek humor van Empire vind ik echter wel het meest leuk om te lezen. Ik heb laatst 2 keer "Cut" magazine gekocht (stiekum ook voor de dvd's Karakter en De Lift) maar dat vind ik een beetje een "leeg" blad: weinig echte inhoud en te beperkt omdat ze zich alleen richten op de NL film markt.

  13. #13

    Standaard

    Dat nog niet niemand Schokkend Nieuws heeft genoemd. http://www.schokkendnieuws.nl/

    Filmmagazine Schokkend Nieuws is dé autoriteit op het gebied van horror-, sf-, fantasy- en cultfilms. Opgericht in 1992. Gelezen door genrefans en filmpers. Boordevol interviews, recensies, nieuws, reportages en meer.
    Online: exclusieve bioscooprecensies, laatste nieuws & trivia, maar ook het volledige recensie-archief van SN met bijna 1600 filmbesprekingen en een index van alle tot nu toe verschenen nummers. Wie zich abonneert voor twee jaar, ontvangt een GRATIS T-SHIRT! Of dvd..

  14. #14

    Standaard

    Startpost aangepast en zal ik blijven bijhouden.
    Laten we hier een algemeen discussietopic over maken voor deze filmbladen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ah maar natuurlijk, de pond is zoveel gedaald, waardoor was eerder 100 euro was, nu nog maar iets van 65 is. Dat is wel te doen
    Dat is nou eens een goeie tip! Ik betaal ook iedere maand € 10,50 voor een los exemplaar. Jaren geleden heb ik wel eens gekeken wat een abonnement zou kosten, maar dat was toen niet echt de moeite waard. Nu is het daarentegen een goeie deal! Ik heb meteen een abonnement genomen! Thanx!

  17. #17

    Standaard

    Hoe zit dan eigenlijk met verzendkosten van Empire naar NL, zijn er extra kosten aan verbonden? Domme vraag?
    DVD's te koop aangeboden
    Merchandise te koop aangeboden
    'I hope we never lose some things of the past.' - Walt Disney

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harm A. Bekijk bericht
    Hoe zit dan eigenlijk met verzendkosten van Empire naar NL, zijn er extra kosten aan verbonden? Domme vraag?
    Abbonementskosten zijn hoger voor Nederlanders dan voor Engelsen (vanwege de verzendkosten waarschijnlijk). Die 65 euro is volgensmij al wel voor de Nederlandse.
    Maar dat kun je snel genoeg checken op Empireonline.com.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #19

    Standaard

    Klopt, die 65 euro is voor een abonnement inclusief verzending naar NL.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wav[e] Bekijk bericht
    Een kleine aanvulling dan:

    België:
    Filmmagie en Cinemagie
    Kun je hier iets meer over vertellen? Sta namelijk op het punt om hier een abbonoment op te nemen. :razz:

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Kun je hier iets meer over vertellen? Sta namelijk op het punt om hier een abbonoment op te nemen. :razz:
    Ik ben het ooit een keer tegengekomen en heb het toen even snel doorgebladerd (de cinemagie in dit geval). Artikelen zijn vrij uitgebreid en er komen vaak een aantal interessante onderwerpen aan bod. Maar ik las zojuist dat ook deze twee bladen, evenals de Skrien hier in Nederland, een onzekere tijd tegemoet gaan door een mogelijke stop van het subsidiegeld (zie hier) :sad:

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wav[e] Bekijk bericht
    Ik ben het ooit een keer tegengekomen en heb het toen even snel doorgebladerd (de cinemagie in dit geval). Artikelen zijn vrij uitgebreid en er komen vaak een aantal interessante onderwerpen aan bod. Maar ik las zojuist dat ook deze twee bladen, evenals de Skrien hier in Nederland, een onzekere tijd tegemoet gaan door een mogelijke stop van het subsidiegeld (zie hier) :sad:

    Dit is niet meer normaal...

    Voor Skrien hoef je geen hoop meer te hebben --> http://www.skrien.nl/abonneren.html

  23. #23

    Standaard

    Ik heb van Maikel een keer een cineaste gehad. Erg interessant blad met vrij uitgebreide artikelen, vrij divers ook. Ik moet nog steeds eens lid worden.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  24. #24

    Standaard

    Is Videoscope een goed blad? Cover ziet er aardig wild uit..


  25. #25

    Standaard

    Door de positieve reacties van de Empire-lezers hier, heb ik net een abo afgesloten.

    Het lijkt me een mooi blad.. en niet onbelangrijk, een succesvol blad dat niet zo snel failliet zou mogen gaan.
    Send a maniac to catch a maniac...

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •