Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 42 van 42 worden weergegeven.

Discussie: The Beatles

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Over dreven gedoe over die nieuwe relaesse...gewoon niet kopen wordt ie goedkoper.
    Ik hoor weinig verschil ja als je de beste apparatuur hebt..wel grappig ene john lennon zong ooit war is over en wat lees je ...yoko zal het best vinden///wat een fake terwijl de beatles aka john lennon ergens voor stonden tja....triest dat het zo loopt weer helaas..
    Dan heb je toch een beetje een bord voor de kop (sorry), want zelfs bij Nova via een normale LCD tv hoorde ik zeer duidelijk verschil!
    Het klinkt veel gelaagder, i.p.v. die platklinkende oude CD's.

  2. #27

    Standaard

    Ik had het idee om nog even te wachten, maar ik ben toch voor de bijl gegaan. As I knew I would.

    Tijdens de rit naar huis heb ik op m'n mp3-speler nog eens wat nummers van de oude cd's beluisterd en nu ik de nieuwe cd's aan het beluisteren ben hoor ik toch wel een groot verschil. De oude cd's klonken wel erg "iel" en blikachtig, terwijl nieuwe cd's juist heel vol en veel warmer klinken. Wat wel jammer is is dat ze inderdaad niet voor een volwaardige stereo-mix gekozen hebben, maar eerlijk is eerlijk: dat zou natuurlijk lang niet zo authentiek zijn.

    Wat ik trouwens hoor is dat de winkels hier in Nederland erg rap door hun voorraad heengaan. EMI schijnt de vraag behoorlijk onderschat te hebben.

  3. #28

    Standaard

    Vandaag The White Album aangeschaft. Mooie uitgave, nu nog eens volledig luisteren.
    tot nu toe klinkt het goed, maar ik heb geen referentie materiaal: dit is `t eerste Beatles album in m`n collectie
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #29
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Zelf zat ik er aan te denken om een paar cd's te vervangen voor de nieuwe remasters. Ik hoef niet de complete discografie, maar wil wel graag monoversie's. Maar klopt het dat de mono versie's alleen in de dure 13-delige boxset zitten?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    Zelf zat ik er aan te denken om een paar cd's te vervangen voor de nieuwe remasters. Ik hoef niet de complete discografie, maar wil wel graag monoversie's. Maar klopt het dat de mono versie's alleen in de dure 13-delige boxset zitten?
    Er zijn twee sets: de ene (in de grote zwarte doos) bevat alleen de stereo-versies en de andere (in een kleinere witte doos) alleen de mono-versies. En die 2e is inderdaad wat duurder dan de eerste.

  6. #31
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Er zijn twee sets: de ene (in de grote zwarte doos) bevat alleen de stereo-versies en de andere (in een kleinere witte doos) alleen de mono-versies. En die 2e is inderdaad wat duurder dan de eerste.
    Bedankt voor de snelle reactie, maar ik was al bekend met de twee boxen. Wat ik bedoelde was dat ik ook losse (geremasterde) cd's heb gezien van onder meer White Album en anderen, maar dat waren voor zover ik kon zien de stereoversie's. Zelf zou ik graag een stuk of drie, misschien vier losse cd's willen aanschaffen en dan het liefst de monoversie.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy Bekijk bericht
    Bedankt voor de snelle reactie, maar ik was al bekend met de twee boxen. Wat ik bedoelde was dat ik ook losse (geremasterde) cd's heb gezien van onder meer White Album en anderen, maar dat waren voor zover ik kon zien de stereoversie's. Zelf zou ik graag een stuk of drie, misschien vier losse cd's willen aanschaffen en dan het liefst de monoversie.
    Aha. Tja, de mono-versies zijn inderdaad niet los te koop.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Plato heeft hem voor € 229,99 . Momenteel is dat wat mij betreft de meest aantrekkelijke aanbieder: vooral ook omdat ie dan gewoon in de winkel is op te halen en je geen verzendkosten hebt.
    Donderdag ontvangen van Amazon UK voor 141 pond, incl 2 pond verzendkosten. Dat is ongeveer 146 Euro en de beste deal die ik waar dan ook heb gezien.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dan heb je toch een beetje een bord voor de kop (sorry), want zelfs bij Nova via een normale LCD tv hoorde ik zeer duidelijk verschil!
    Het klinkt veel gelaagder, i.p.v. die platklinkende oude CD's.
    Absoluut. Het verschil is op de meeste CD's verbluffend.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joepmens Bekijk bericht
    Absoluut. Het verschil is op de meeste CD's verbluffend.
    Ik moet zeggen dat het toch wisselt. Vooral de vroege albums klinken inderdaad veel beter, maar bij o.a. Past Masters en Sgt. Peppers is het verschil veel kleiner. Misschien komt dat wel omdat er destijds bij die albums meer aandacht besteed is aan het opknappen van het geluid.

  11. #36

    Standaard

    Feit is, het klinkt en het is geweldig! Me is happy


  12. #37

    Standaard

    Ik heb Let it be... Naked vandaag nog eens beluisterd en ik vind die nog steeds beter dan de originele Let it be: ook vergeleken met de geremasterde versie. Volgens mij is "Naked" ook opnieuw gemixt ofzo, want de geluidsbalans klinkt veel beter dan het origineel. Ik zou haast zeggen "moderner" ofzo.

  13. #38

    Standaard

    9 december staat Paul McCartney in 't Gelredome, lees ik net...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiguelTegen Bekijk bericht
    9 december staat Paul McCartney in 't Gelredome, lees ik net...
    Daar kwam ik gisteren ook net achter. Ik heb hem een paar jaar geleden wel eens live gezien (ook in Gelredome) en misschien dat ik dat nu maar eens moet herhalen. Het is zo dicht als je momenteel nog kunt komen bij het echt live horen van de Beatles.

  15. #40

    Standaard

    Legendarische Abbey Road-studio in de ramsj

    Entertainmentconcern EMI wil de Abbey Road-studio's in Londen verkopen, waar onder meer The Beatles en Pink Floyd hun albums hebben opgenomen

    Abbey Road nummer drie werd in 1929 voor honderduizend pond aangekocht door EMI en omgetoverd tot een opnamestudio.

    Anno 2010 zit EMI opgezadeld met een fikse schuldenlast, die het entertainmentconcern wil verlichten door bezittingen te verkopen, aldus zakenkrant The Financial Times, dinsdag 16 januari.

    Onduidelijk is nog of EMI het studiocomplex van Abbey Road los van de merknaam wil verkopen. De naam Abbey Road is volgens media-analisten meer waard dan het onroerend goed.

    Dure studio
    De Londense opnamestudio werd wereldberoemd door The Beatles, die er tussen 1962 en 1969 vrijwel al hun platen opnamen en hun laatste album Abbey Road noemden. Ook Pink Floyd's Dark Side of The Moon is bij Abbey Road opgenomen.

    Met het voortschrijden van de techniek is het voor artiesten veel eenvoudiger geworden om goedkoop opnamen te maken. De faciliteiten bij Abbey Road staan bekend als relatief duur en EMI heeft moeite om Abbey Road winstgevend te exploiteren.
    Zie http://www.z24.nl/bijzaken/rich_famo..._de_ramsj.html

    Ik hoop dat ze toch geen rare dingen gaan doen met dit gebouw. Het is eigenlijk gewoon een monument.

  16. #41

    Standaard

    Ik heb de stereo boxset van ebay gehaald (nieuw + seal) voor GBP 60,-. Het zou om jap. import gaan of zo. Heb 'm nog niet uitgepakt...
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  17. #42

    Standaard

    The Beatles-zonen vormen band



    James McCartney, Sean Lennon en Dhani Harrison zijn van plan om het werk van hun beroemde vaders voort te zetten en een band te beginnen.

    James (34), de zoon van van sir Paul McCartney, vertelde in een interview met BBC: "Ik heb daar wel oren naar. Sean en Dhani ook. Maar Ringo Starrs zoon Zak voelt er niet voor. Misschien wil Ringo's andere zoon Jason het wel doen."

    Singer-songwriterJames droomde er ooit van om op muzikaal gebied nog groter te worden dan The Beatles. Maar hij beseft zich nu dat dat haast onmogelijk is. "Als het kan wil ik net zo goed worden als The Beatles. Maar zelfs dat is vrij lastig."

    Bron : Telegraaf.nl

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •