Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 42 worden weergegeven.

Discussie: The Beatles

Standaard The Beatles

Onvoorstelbaar dat er nog geen topic bestond over de grootste band allertijden!

In de laatste nieuwsbrief van de officiele Beatles-website is aangekondigd dat op 09-09-09 volledig nieuwe, digitaal geremasterde cd´s uitgebracht zullen worden van de Beatles-albums met allerlei extra's:

THE BEATLES' ENTIRE ORIGINAL RECORDED CATALOGUE REMASTERED FOR RELEASE 09-09-09

Apple Corps Ltd. and EMI Music are delighted to announce the release of the original Beatles catalogue, which has been digitally re-mastered for the first time, for worldwide CD release on Wednesday, September 9, 2009 (9-9-09), the same date as the release of the widely anticipated "The Beatles: Rock Band" video game. Each of the CDs is packaged with replicated original UK album art, including expanded booklets containing original and newly written liner notes and rare photos. For a limited period, each CD will also be embedded with a brief documentary film about the album. On the same date, two new Beatles boxed CD collections will also be released.

The albums have been re-mastered by a dedicated team of engineers at EMI's Abbey Road Studios in London over a four year period utilising state of the art recording technology alongside vintage studio equipment, carefully maintaining the authenticity and integrity of the original analogue recordings. The result of this painstaking process is the highest fidelity the catalogue has seen since its original release.

The collection comprises all 12 Beatles albums in stereo, with track listings and artwork as originally released in the UK, and 'Magical Mystery Tour,' which became part of The Beatles' core catalogue when the CDs were first released in 1987. In addition, the collections 'Past Masters Vol. I and II' are now combined as one title, for a total of 14 titles over 16 discs. This will mark the first time that the first four Beatles albums will be available in stereo in their entirety on compact disc. These 14 albums, along with a DVD collection of the documentaries, will also be available for purchase together in a stereo boxed set.

Within each CD's new packaging, booklets include detailed historical notes along with informative recording notes. With the exception of the 'Past Masters' set, newly produced mini-documentaries on the making of each album, directed by Bob Smeaton, are included as QuickTime files on each album. The documentaries contain archival footage, rare photographs and never-before-heard studio chat from The Beatles, offering a unique and very personal insight into the studio atmosphere.

A second boxed set has been created with the collector in mind. 'The Beatles in Mono' gathers together, in one place, all of the Beatles recordings that were mixed for a mono release. It will contain 10 of the albums with their original mono mixes, plus two further discs of mono masters (covering similar ground to the stereo tracks on 'Past Masters'). As an added bonus, the mono "Help!" and "Rubber Soul" discs also include the original 1965 stereo mixes, which have not been previously released on CD. These albums will be packaged in mini-vinyl CD replicas of the original sleeves with all original inserts and label designs retained.

Discussions regarding the digital distribution of the catalogue will continue. There is no further information available at this time.
    Zie http://thebeatles.com/core/home

Ik ga maar alvast sparen denk ik.

Standaard

Dat word inderdaad alvast sparen!

September duurt alleen nog zo lang.
    Simpsons Quote.
    I'm sorry, that leg's going to have to come off. Did I say leg? I meant that wet bathing suit.

Verkooptopic

Standaard

Geweldig nieuws . De Beatles versie van Rock Band lijkt me ook erg vet, afhankelijk van de nummers die erin gaan zitten. September is nog een tijd weg, maar dan heb je in ieder geval tijd om te sparen .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Standaard

Komen er allemaal in bij mij!

Standaard

Zondermeer het beste nieuws van de laatste dagen (weken, maanden, jaren?). Of "Love" nou wel of niet artistiek verantwoord was, de remastering was sensationeel, en deed alleen maar verlangen naar meer. Dus, ein-de-lijk!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Voorthuizen Bekijk bericht
    Interessant.

Ik speel trouwens met het idee om zowel de stereo- als de mono-box aan te schaffen. Ik hoop dat de prijzen iets meevallen.

Standaard

Ik hoop eigenlijk dat ze het aandurven om de stereo opnamen van bijvoorbeeld Rubber Soul ook echt opnieuw stereo te mixen, ben namelijk nooit een enorme fan geweest van de harde links-rechts mix. Drums, bas, leadzang uit het midden en dan koortjes, gitaren, etc. mooi stereo spreiden zou ideaal zijn.

Standaard

Het zijn remasters, geen remixen. Volgens enkele artikelen hebben ze alleen de banden opgepoetst, maar er verder niets mee gedaan.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Standaard

De nieuwe uitgaven zijn al te voortebestellen op cd-wow.us

http://www.cdwow.us/CD/List/hitlist/3409

Bij mij kwam Abbey Road met een kortingsbon op 9 euro.
    Platium Trader & SafeTrader
    Keep on Rocking in the Free World!

Standaard

Voor degene die het nog niet gezien hadden :

http://www.thebeatlesrockband.com/trailer.php
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

Standaard

Tip: bij FRS is nu The McCartney Years te krijgen voor 14,99.

Het is een mooie set, maar wat wel jammer is is dat de meeste video's zijn bijgesneden naar 16:9. In sommige gevallen is dat wel te merken.

Standaard

Niemand nog prijzen gezien voor de Beatles remaster boxen ?

Standaard

bij dvd pacific 240 dollar inclusief verzenden voor de simpele mono versie. De mijne is net onderweg.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

Standaard

geen prijzen bekend nog bij Media Markt ?

Standaard

Free Record Shop: Stereo box (16 CD & DVD): € 249,99
    Play: Stereo box: € 220,99 Mono box (13 CD): € 259,99
    Soylent Green is people!!

Standaard

Bij Amazon UK de Stereo box besteld voor 140 pond. Hij is daar nu weer iets duurder en het gaat op en neer.
    Laatst aangepast door joepmens : 07-09-2009 om 23:38

Standaard

Plato heeft hem voor € 229,99 . Momenteel is dat wat mij betreft de meest aantrekkelijke aanbieder: vooral ook omdat ie dan gewoon in de winkel is op te halen en je geen verzendkosten hebt.

Standaard

Zometeen in Nova op Ned. 2 gaat het over deze restauratie.

Standaard

Stereobox €199 bij Platomania (verzendkosten onbekend)

€ 185,39 bij CD WOW (monobox € 215,99) Prijzen incl. verzenden

Ik laat dit aan mij voorbij gaan, het zijn wel erg prijzige hebbedingetjes.

Standaard

Over dreven gedoe over die nieuwe relaesse...gewoon niet kopen wordt ie goedkoper.
    Ik hoor weinig verschil ja als je de beste apparatuur hebt..wel grappig ene john lennon zong ooit war is over en wat lees je ...yoko zal het best vinden///wat een fake terwijl de beatles aka john lennon ergens voor stonden tja....triest dat het zo loopt weer helaas..
    Laatst aangepast door steven van dijk : 09-09-2009 om 14:43

Standaard

EUR 183,99 bij Amazon.de (geen verzendkosten)

Standaard

Volkskrant zit op 199,- + 1,95 verzendkosten voor de Stereobox, hoewel ik uit de reacties begrijp dat ze daar momenteel niet voldoende voorraad hebben.

Ik ga het wel doen, ondanks dat ik het jammer blijf vinden dat ze niet voor een volledige stereo remix zijn gegaan.

Standaard

zag net dat dvdpacific de simpele mono versie niet meer aanbied. Maar de mijne is echt onderweg!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten