Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 38 van 38 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard Panasonic BD-80

    Okay,

    Ik ben nu eigenaar van de BD-80 ik ben er zeker tevreden mee maar kom er met de instellingen niet helemaal uit. Kan iemand mij vertellen wat nu de beste instellingen zijn. De versterker kan TrueHD en DTS HD etc en dit staat ook op het schermpje dus ik denk dat ik dat verder goed heb staan.

    Wat minder tevreden ben ik over het beeld als ik een gewone DVD afspeel (Lost Season 5) is de scaler van de Pana gewoon slecht of zit er ergens iets niet goed? Kan overigens ook geen scaler opties vinden in het menu van de Pana (Pioneer had dat wel)

    Hoe dan ook zou iemand mij kunnen zeggen (of bevestigen) wat de beste instellingen zijn zodat ik wel alles uit mijn componenten haal?

    Verdere info:

    Hardware:

    Samsung LE40A656 Full HD LCD
    Pioneer VSX-1018AH
    Playstation 3 Slim
    Monster HTS1000 stroomfilter
    HDTV van Canal Digital
    Squeezebox

  2. #27

    Standaard

    Er is nieuwe firmware beschikbaar voor de Panasonic Blu-ray spelers:
    BD80: http://panasonic.jp/support/global/c...bd80_euro.html
    BD60: http://panasonic.jp/support/global/c...bd60_euro.html
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Okay,

    Ik ben nu eigenaar van de BD-80 ik ben er zeker tevreden mee maar kom er met de instellingen niet helemaal uit. Kan iemand mij vertellen wat nu de beste instellingen zijn. De versterker kan TrueHD en DTS HD etc en dit staat ook op het schermpje dus ik denk dat ik dat verder goed heb staan.

    Wat minder tevreden ben ik over het beeld als ik een gewone DVD afspeel (Lost Season 5) is de scaler van de Pana gewoon slecht of zit er ergens iets niet goed? Kan overigens ook geen scaler opties vinden in het menu van de Pana (Pioneer had dat wel)

    Hoe dan ook zou iemand mij kunnen zeggen (of bevestigen) wat de beste instellingen zijn zodat ik wel alles uit mijn componenten haal?

    Verdere info:

    Hardware:

    Samsung LE40A656 Full HD LCD
    Pioneer VSX-1018AH
    Playstation 3 Slim
    Monster HTS1000 stroomfilter
    HDTV van Canal Digital
    Squeezebox
    Bedankt voor het verplaatsen hoop alleen dat er dan ook nog steeds aandacht is voor de vraag

  4. #29

    Standaard

    Waarom haalt iedereen de 80 terwijl ze gewoon een nieuwe receiver hebben? Er zit naast de analoge ingangen toch geen verschil tussen de 60 en de 80?
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PorscheHD Bekijk bericht
    Wat minder tevreden ben ik over het beeld als ik een gewone DVD afspeel (Lost Season 5) is de scaler van de Pana gewoon slecht of zit er ergens iets niet goed? Kan overigens ook geen scaler opties vinden in het menu van de Pana (Pioneer had dat wel)
    Nog even een late reactie van mijn kant, maar de upscaler is inderdaad bijzonder slecht.
    Ik heb de BD80 in combinatie met een Pana 50V10, maar upscalen van DVD's doe ik nooit met de BD80.

    Ben dus op zoek gegaan naar een goede DVD-speler voor er naast, maar tot op heden zonder succes!

  6. #31

    Standaard

    Ik heb persoonlijk geen problemen met de upscaling van de Pana, maar moet wel zeggen dat mijn Tosh HD DVD speler het inderdaad beter doet...

    Verder nog steeds tevreden over de BD80!

  7. #32

    Standaard

    Hallo forun gebruikers,
    Ik heb in 2009 ook de Panasonic DMP-BD-80 gekocht, was er zeer tevreden over.
    Maar helaas nu niet meer, kan enkele blu-ray's niet meer afspelen, bij het laden hoor ik tik..tik..tik.. en er verschijnt 'STOP' op het scherm (TV).
    Zo heb ik wel iedere keer de firmware er opgezet, zo leek het probleem opgelost, maar na aankoop van enkele nieuw blu-ray's weer het zelfde probleem.
    Contact opgenomen met Panasonic en advies gekrtegen de speler naar farieksinstellingen te resetten, ookm gedaan maar helaas....... op de vraag of
    er voor deze speler nog een firmware update komt (6 jaar oud) on men mij niet vertellen, het lag eraan hoeveel klachten hierover zouden komen.
    IK heb nog even netjes uitgelegd dat ik het belachelijk vond een nieuwe speler te kopen omdat er geen nieuwe firmware update zou uitkomen, de laatste
    was van 2013.
    En warempel toen ik deze maand de site van panasonic nog een bezocht stond er een nieuwe firmware update :17 sep 2015
    Gauw gedownload en op een cd gebrand en geinstalleerd, maar helaas, pasin combinatie van terug stellen naar fabrieks instelling, lukt het, maar toen
    ik de volgende dag ze weer wilde afspelen hoorde ik alleen maar weer tik..tik..tik..
    Waar zou dit aan kunnen liggen?
    Mischien kent iemand dit probleem ook, ik zou het graag horen

    met vriendelijke groet,
    Nikki

  8. #33
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    'Schijf'spelers zijn enorm gevoelig voor slijtage. Zo heb ik genoeg DVDspelers van de hand gedaan, omdat ze naar gelang steeds slechter werden. Kan dus ook gewoon slijtage zijn. Vooral als je merkt dat het bij steeds meer discs voorkomt. Een schrale troost is dat een goedkope nieuwe BDspeler waarschijnlijk al een stuk sneller en beter is dan de Pana (ik heb hem ook nog ergens boven staan). Maar goed, dat was niet het antwoord waar je naar op zoek was.

    Als het echt alleen bij de nieuwste titels voorkomt kan het inderdaad een compatibiliteitissue zijn, maar ze zijn maar enkele jaren verplicht hun apparatuur te ondersteunen en meer zullen ze niet zo snel doen. Men wil ook graag nieuwe toestellen verkopen. Dus eigenlijk wel goed dat men toch een firmwareupdate heeft uitgebracht.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #34

    Standaard

    Wow een speler uit 2009, die deed het bij mij na een jaar of 2 al niet meer en daarna ook al weer de boel een paar keer vervangen.
    Dat ze er nog een update voor hebben is al héél bijzonder, maar nu heeft hij gewoon zijn langste tijd gehad en is het, helaas voor de beurs, tijd voor een nieuwe. Zoals Claudio al aangeeft zal die sneller zijn en naar alle waarschijnlijkheid ook beter en meer mogelijkheden hebben. M.a.w. veel succes met de aankoop van een nieuwe BD speler.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #35

    Standaard

    Hallo forum gebruikers,
    Ik schreef over mijn problemen met de Panasonic DMP-BD-80.
    Nu heb ik hier en daar rond gekeken voor een nieuwe Blu-ray speler die 4k aan kan,
    maar de markt hiervoor is zeer klein, de laatset modellen van bv. Yamaha en Panasonic
    dateren alweer van 2014, wie heeft een goede tip voor mij, hij moet een stevig chassis hebben
    en ook moet het audio gedeelte goed zijn, ik had gekeken naar de Yamaha BD-A1040 en naar de Panasonic DMP-BDT700EG
    Zo schijnt de Yamaha stevig gebouwd te zijn met een goeud audiogedeelte maar geen 4k wat de Panasonic wel weer heeft
    Maar ja deze twee players zijn ook niet meer van gisteren!
    Ik had gedacht dat er wel nieuwe modellen op de markt zouden komen na de IFA van 2015, maar misschien wil men eerst het oude spul kwijt!
    Wie heeft nog een paar goede tips voor een goede speler die ik aan mijn Yamaha receiver kan hangen?
    Bij voorbaat dank,
    M.vr.gr. Nikki

  11. #36

    Standaard

    Pioneer BDP LX 58 of 88
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je zou zeggen dat als je een 4K UHD-scherm hebt dat hij zelf al van elke bron 4K moet maken of upscalen. Immers, hij kan alleen 4K weergeven. Daarnaast blijft het upscalen en je kunt je afvragen of je dat echt een meerwaarde vind geven en je beperkt je keuze. Tja, dan kan je beter een tijdje wachten tot de eerste UHD BD-spelers op de mark komen, maar voor die een beetje betaalbaar zijn, kan je daar nog wel een jaar bij optellen.

    Waarom wil de dan perse een 4K-compatible speler? Ook al is je speler en scherm 4K, films zijn vooralsnog alleen maar in 1080p. Of je speler gaat dat dan upscalen of je scherm en je scherm kan dat veelal nog beter ook. Je budget erbij vermelden is altijd wel handig, want anders roep ik standaard Oppo.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    Misschien is 4k ook wel niet nodig, maar hoofdzaak een stevig chassis, een goed loopwerk en audiogedeelte.
    Je zou zeggen dat de yamaha BD-A1040 hieraan voldoet, maar ik kan hier geen testen van vinden.
    Ik zal ook naar de pioneer spelers gaan kijken, het valt me op dat er steeds meer losse componenten te vinden zijn.
    Als ik er nu één koop zou ik er ook wel weer een paar jaar mee verder willen en het schijnt (heb ik van horen zeggen) dat
    Yamaha ook langer ondersteund wat de firmware betreft.
    Het is moeilijk om een goede keuze te maken....
    M.vr.gr. Nikki

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •