De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: INTERVIEW: *Timmie*

  1. #1

    Standaard INTERVIEW: *Timmie*

    Hieronder volgt het interview met *TIMMIE*

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat *TIMMIE* zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Dan wel mijn Nickname goed typen...

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Tim.
    - Wat is je geboortedatum?

    14 augustus 1981
    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

    Breda. Daar ben ik geboren en getogen. Ik heb er altijd met plezier gewoond. Het is er, zeker in de zomer, heerlijk toeven op terras op de Grote Markt of aan de nieuwe haven. Ik heb het geluk vlakbij het centrum te wonen. Alles lekker dichtbij. Al kan dat op een zaterdag gemakkelijk resulteren in de impulsaankoop van films. Dat vindt mijn portemonnee dan weer wat minder. Overigens is Breda niet mijn eindbestemming. Er zijn plannen om te gaan verhuizen, maar naar waar hangt van verschillende factoren af.

    Om in de hoofdstad van Nederland-gedachte te blijven; Breda is eens bijna de hoofdstad van Nederland geworden. Vroege telgen van de familie van Nassau liggen niet in Delft, maar in de Grote Kerk te Breda.
    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

    Ik woon sinds vorig jaar samen met mijn vriendin. Zij is de reden dat ik nog even in Breda blijf hangen. Ze studeert namelijk in Antwerpen.
    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?

    Ik ben werkzaam als Proces Consultant bij een redelijk groot consultancybedrijf. Om dit te worden heb ik Management, Economie en Recht gestudeerd op de Avans Hogeschool te Breda. Vervolgens ben ik via een paar omzwervingen hier terecht gekomen en dat bevalt prima.
    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?

    Ik ben liefhebber van themaparken. Het is erg interessant om de bouw van bijvoorbeeld het nieuwe Harry Potter themagebied te volgen. Het gaat mij dus met name om de bouwactiviteiten, al is de geschiedenis van de parken vaak ook erg interessant. Zeker aangezien parken vaak inspiratie halen uit films. Al is het omgekeerde natuurlijk ook gebeurd. Denk dan bijvoorbeeld aan Pirates of the Caribbean of The Haunted Mansion. Die films van Pirates bevat erg leuke verwijzingen naar de attractie. Later is dit ook omgekeerd; Jack is toegevoegd aan de attractie. Helaas dan weer niet in de Parijse variant.

    Ook ga ik graag op reis. Helaas ontbreekt het vaak aan tijd om dit te doen.

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?

    De allereerste ervaring was waarschijnlijk vroeg in mijn jeugd toen mijn ouders mij meenamen naar de bioscoop. Ik vond het fascinerend, maar besteedde er nooit echt heel veel aandacht aan. Een goede 10-15 jaar geleden bleek een collega/vriend van mij films te sparen. Toen nog op VHS. Hij had net een regiovrije speler gekocht en van daaruit werd er een filmavond georganiseerd. Van daaruit heb ik ook bepaalde genres leren kennen. Al snel volgde mijn eigen (regiovrije) DVD-speler. Van daaruit is het eigenlijk stukkje bij beetje uit de hand gelopen en volgde de ene film na de andere. Om nog maar te zwijgen over de updates van de HT.
    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

    Dat er gezellige filmavondjes waren waar we buikpijn hebben gehad van meligheid.
    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?

    Nu ik er verder over nadenk. Toen ik per sé de film Independence Day in breedbeeld op VHS moest hebben en dit niet helemaal goed ging. Dat was een leuke discussie met de verkoper. Hij gaf mij namelijk een 4:3 versie mee en ik was not amused! Ik won.
    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?

    Poeh… wat een vraag. Ik vind dat films, ondanks de massaliteit, toch iets heel persoonlijks is. Ik vind bepaalde arthousefilms heerlijk om naar te kijken en in die fantasie en/of cultuur meegenomen te worden. Aan de andere kant vind ik een relatief platte Hollywoodfilm ook heerlijk.
    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

    Ik vind het heerlijk om te kijken, maar tegenwoordig merk ik wel dat er wat minder aandacht uit gaat naar film. De tijd van meer, meer, meer is dan ook voorbij. Desalnietemin is en blijft het moeilijk om winkels waar ze films verkopen voorbij te gaan zonder te kijken. Dit tot irritatie van mijn vriendin, die het nog altijd betiteld als obsessie.
    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

    Ik vind film dat film door alle ontwikkelingen op visueel en audiotechnisch gebied veel meer een belevenis zijn geworden. Haalt niet weg dat bepaalde oudere films hun charme niet verliezen, ondanks dat ze deze snufjes niet hebben. Dat is pas echt magie.
    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

    Ja, ik heb wel eens gesolliciteerd bij een independent distributeur, maar dat was totaal geen match. Mocht de kans zich voor doen, dan zal ik deze zeker overwegen. Het is echter geen must voor mij.

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

    Ik vind het lastig om 1 film als dusdanig te betitelen. LOTR, Requiem for a Dream, Eternal Sunshine, Schindler's list en The Pianist komen zeker in aanmerking voor deze titel. Het zijn stuk voor stuk films die voor mij fascineren en zelfs na tig keer bekijken niet vervelen.
    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?

    Films met een (fictief) historische achtergrond boeien mij erg. Zeker als de film historisch accuraat is. Ik vind het fascinerend hoe mensen toen leefden en hoe ze in het leven stonden. Vaak laat het ook zien hoe weinig er in feite veranderd en hoe bepaalde facetten van het leven primair onveranderd blijven.
    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?

    Ik heb niet echt een voorkeur voor één acteur of één actrice. Meryl Streep en Daniel Day zetten over het algemeen toch wel hele indrukwekkende rollen weg. Specifieke films kan ik echt niet noemen. Alhoewel de ongrijpbaarheid van de rol van Daniel Day in There will be blood indrukwekkend is.
    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Tim Burton. De heerlijke sfeer die hij in zijn films wegzet is keer op keer bijzonder. De sprookjesachtige, doch macabere sfeer is fantastisch.
    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Johnny Depp en dan meemaken hoe hij in zijn rol komt.

    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Dark City is een heerlijke Science Fiction film, die maar weinig mensen kennen. Onterecht.

    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Titanic. Zo geweldig is de film niet. Oversentimenteel gebrabbel.

    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Niet zozeer huilen, maar bij de film United 93 was ik toch wel even stil. Ik vond het bijzonder dat toen de film afgelopen was, dat de bezoekers niets zeiden en overdonderd waren. Pas na het verlaten van de zaal sprak men weer.
    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?

    Ik vond Eternal Sunshine een mooie track hebben. Ingetogen, maar goed ondersteunend aan de film. Ook de pianomuziek uit The Pianist of The Piano waren schitterend. Een ingetogen track vind ik heerlijk om naar de luisteren.
    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?

    Dat is Kill Bill 1 op Blu Ray. Het blijft een heerlijke film om te kijken en zeker op Blu Ray komt deze goed tot zijn recht.
    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?

    Thuis op de bank tegen of in de avond. Het liefst natuurlijk met vriendinlief.
    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?

    Thuis; Gestoord worden door telefonische of huis aan huis verkoop. In de bioscoop; mensen die ongegeneerd gaan zitten bellen. Of mensen die het hele plot gaan zitten uitleggen tijdens de film. Bah!

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?

    Zoals eerder genoemd, door een vriend/collega van mij. Toen ik het verschil in kwaliteit tussen VHS en DVD zag was ik verbaasd.
    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?

    Ik had 3 DVD's gekocht om mijn nieuwe speler te testen; The Matrix, Lethal Weapon 4 en Enemy of the State. Ik had totaal geen besef van edities of prijzen, maar wilde gewoon wat "gave" actiefilms hebben. Hoewel ik nog geen breedbeeld had en surround, was ik wel verbaasd door de betere scherpte. Daarnaast vond ik het tof dat het – net als in de bioscoop – breedbeeld was.
    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?

    DVD koop ik in de basis niet meer. Enkel nog wat muziek of TV series. Qua Blu Ray koop een 4 discs per maand. Ik heb echter tijden gekend dat er tientallen per maand op de deurmat vielen.
    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?

    Ik heb de laatste tijd niet veel tijd om te kijken en als ik tijd heb besteed ik dat aan het kijken van The X-files. Ik ben de serie weer eens opnieuw gaan bekijken. Blijft een heerlijke serie. Hierdoor heb ik een kleine achterstand van zo'n 10 Blu Ray films. De meeste heb ik echter ooit wel eens gezien op DVD of in de bioscoop. Uiteraard zijn de discs wel getest. Sinds ik een paar keer een foute disc heb gehad, test ik alles dat ik binnen krijg.
    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?

    De film moet een hoge herhalingswaarde hebben. Uiteraard komen er zo nu en dan ook wat blind buys bij, maar daarvan bepaal ik meestal erg snel of deze blijven of weg mogen.

    Daarnaast moeten zowel het beeld en geluid optimaal zijn. Dat heet: 1080p en lossless geluid. Het gebeurd dan ook geregeld dat ik op internet op zoek ga naar de verschillen alvorens ik een aankoop doe. Verpakking en extra's zijn tegenwoordig minder van belang. Het gaat erom dat de film er goed op staat. Die wil ik beleven.

    Overigens heb ik een tijdje wat custom covers ontworpen, omdat ik de originele niet mooi vond en niet passend waren.
    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?

    Ik vond mijn Schindler's List box (R1) wel erg mooi. Het simpele principe verenigd met de stijl van de film is schitterend.
    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?

    Ik ben alweer een anderhalf jaar bezig met Blu Ray. DVD koop ik eigenlijk al niet meer. Toen ik een Full HD LCD gewonnen had, kwam er al snel een PS3 bij. Sindskort is ook het geluid geupgrade.

    - Heb je een Home Theater setup thuis?

    Jup. Ik vraag me wel eens af of de buren ook zo genieten.
    - Welke merken zitten daarin?

    * Sony Bravia 40" Full HD LCD TV
    * PS 3
    * Onkyo 606
    * 7.1 Sony speakerset.
    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?

    De speakers zijn niet onaardig, maar ik die zou ik graag nog eens upgraden. En wellicht een grotere TV, die ook 1080p24 ondersteund. Wellicht een projoctor of LED.
    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?

    Als ik de ruimte had, dan had ik zeker een biosopstelling. Voor nu is het gewoon in de woonkamer.
    - Ben je al High Definition proof?

    Jup. Nu een DVD terugkijken is echt wennen.
    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?

    Ik heb het idee meer in de film te zitten met een groter scherm. Maar het is meer dan de grootte van het scherm. Ook de kwaliteit van het beeld en het geluid is van belang om die belevenis compleet te maken.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

    19-07-2002
    - Hoe ben je hier terecht gekomen?

    Via DVDforum.nl
    - Wat heb je geleerd van deze site?

    Achtergronden, recensies, verwachtingen, webshops; kortom genoeg.
    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

    Nieuws en recensies. Die bekijk ik toch wel dagelijks.
    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

    Nee. Ik heb zo al genoeg omhanden.
    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

    Beiden. Door alle aanbiedingen kan ik mij maar moeilijk inhouden, dus koop ik uiteindelijk meer. Gelukkig meestal wel tegen een gereduceerde prijs.
    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?

    Dagelijks minstend 1 keer.
    - Ben je verslaafd aan deze site?

    Dat gaat wel heel ver, maar de dag begin ik wel door hier even te kijken.
    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

    Nou nee.
    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

    Die behoefte heb ik zo niet. Alhoewel ik aan de verschillende fora wel erg leuke contacten heb overgehouden.

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?

    Leuk om te doen.
    - Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?

    Wedlock.
    - Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?

    Koop je net zoveel Blu Ray's alsdat je indertijd DVD's kocht? Zo nee, wat zijn de factoren waarmee je bepaald wat te kopen?

    Vraag die mij gesteld werd:
    Welke film is voor jou de doorslag geweest om over te stappen naar HD/Blu Ray, mocht je dat al gedaan hebben. Zo niet, welke film moet dat zijn, waarbij je dat 'Wow!' moment krijgt?
    Niet zozeer een film, alswel de techniek en dat ik van films optimaal wil genieten. Bij het zien van democontent met onder andere Moulin Rouge, Batman Begins, Kingdom of Heaven had ik het WOW gevoel. Toen ik de PS3 voor een spotprijs heb kunnen kopen, kwamen de Spider-man trilogy, Paprika en Big Fish er al snel in. Daarna is het snel gegaan met het vervangen van DVD's. Mocht ik nog geen Blu Ray hebben, dan zou een filmreeks als LOTR op de dag van release overstap betekenen.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  3. #3

    Standaard

    Leuk interview Tim! Ik deel je interesse in themeparken wel een beetje

  4. #4

    Standaard

    Waar gaat je interesse daarbij uit? Voorkeurspark? Daar ben ik dan weer benieuwd naar.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  5. #5

    Standaard

    Met name de Efteling blijft voor mij een magische plek, dat is moeilijk in woorden uit te drukken, maar die hele thematisering spreekt me gewoon enorm aan.

  6. #6

    Standaard

    Leuk interview Tim! Ja, die demodiscs kunnen vaak mooie scenes bevatten waardoor de kwaliteit in beeld en geluid eruitspringen. Ik heb zelf een demoDVD van LucasFilm/THX, en daarbij is het geweldig de Podrace uit SW1 en wat Indiana Jones te ervaren, DVDwise. In HD was het bij mij Star Wars Episode III en natuurlijk Return Of The King wat er uitblonk.. natuurlijk zijn deze nog niet op BD uit, echter wel in HD uitgezonden

  7. #7

    Standaard

    Ik heb echter tijden gekend dat er tientallen per maand op de deurmat vielen.
    herkenbaar

    leuk stukje verder hoor!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •