De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Windows Media Player speelt niet op 16:9

    Hee,

    Als ik een DVD afspeel via mijn PC met Windows Media Player, ziet die het niet als een 16:9. Hij zend het wel uit als breedbeeld, maar denk dat ik een 4:3 monitor heb. Dus heb ik heel weinig beeld. Ik weet dat ik heus wel ergens moet kunnen instellen dat ik een 16:9 monitor heb, maar waar...?

    Wie kan me helpen.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobW Bekijk bericht
    Hee,

    Als ik een DVD afspeel via mijn PC met Windows Media Player, ziet die het niet als een 16:9. Hij zend het wel uit als breedbeeld, maar denk dat ik een 4:3 monitor heb. Dus heb ik heel weinig beeld. Ik weet dat ik heus wel ergens moet kunnen instellen dat ik een 16:9 monitor heb, maar waar...?

    Wie kan me helpen.
    Je resolutie moet gewoon overeenkomen met de juiste beeldverhouding. Ik weet niet op wat voor tv je je HTPC gebruikt, maar 720p en 1080p hebben respectievelijk 1280x720 en 1920x1080. Ook een vaak gebruikte 16:9 resolutie is 1360x768. Dus gewoon je resolutie aanpassen lijkt me voldoende...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Dat denk ik niet, want met andere DVD programma's gaat het wel goed, alleen vind ik hierbij de kleuren te fel.

  4. #4

    Standaard

    Heb je niet gewoon aangevinkt dat het beeld zich strekt of aanpast aan het kader van windows media player? Rechtermuisknop en je ziet de opties.

  5. #5

    Standaard

    Nee.

    Ik kan het ook niet helder omschrijven. Het is zeg maar het beeld wat je krijgt op je breedbeeld-tv als je bij de setup in de DVD-speler zegt dat je een 4:3-tv hebt. De zwarte balken zijn dus breder. Hij denkt dus dat die gewoon op een 4:3 monitor afspeelt, maar ik heb een 16:9 monitor.

    Bij PowerDVD werkt het wel zoals het hoort.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •