Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 135 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Komt een Vrouw bij de Dokter (2009)

    Carice van Houten en Barry Atsma spelen de hoofdrollen in de speelfilm Komt een Vrouw bij de Dokter. Dat maakte regisseur Reinout Oerlemans donderdag bekend. Komt een Vrouw bij de Dokter is de verfilming van de gelijknamige bestseller van Kluun.

    Schaamteloos verslag
    Het boek is het schaamteloze verslag van Stijn die in de bloei van zijn leven de terminale ziekte van zijn vrouw Carmen beleeft. Er zijn sinds de verschijning in 2003 ruim 800.000 exemplaren van het boek verkocht. Atsma (Voetbalvrouwen) speelt de rol van Stijn, Van Houten (Zwartboek) is zijn zieke vrouw Carmen. Anna Drijver (Bride Flight) neemt de rol van Roos op zich, de vrouw met wie Stijn vreemdgaat.

    Acteur, presentator en tv-producent Oerlemans maakt zijn regiedebuut met Komt een Vrouw bij de Dokter. Zijn bedrijf Eyeworks produceert de film.

    Komt een Vrouw bij de Dokter draait vanaf 26 november in de bioscoop.
    Dag.nl

    Zojuist ook op 3FM bevestigd door Oerlemans zelf. Ik ben best benieuwd hoe ze de impact van het boek willen gaan verfilmen.

  2. #2

    Standaard

    Ik ben een beetje bang dat de film te plat zal worden. Omdat er al vreemdgaan en sex in het verhaal zit, maar in Nederlandse films dit altijd zo plat gebracht word.

    Hopelijk heb ik het fout en zal de film het boek eer aan doen.

  3. #3

    Standaard

    Het is Oerlemans eerste filmproductie en ik hoop inderdaad dat de nadruk niet op sex komt te liggen maar juist op het waarom en het aspect van de verwerking van alles door beide hoofdpersonen.

  4. #4

    Standaard

    Hopelijk wordt het ook geen haastproduct....
    Als de film in november moet gaan draaien en ze moeten nog beginnen, even afwachten maar.
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  5. #5

    Standaard

    Nederlandse films nemen vaak niet zo veel tijd in beslag, als het geld eenmaal bij elkaar is. November redden ze heus wel
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  6. #6

    Standaard

    Carice van Houten en Anna Drijver (wat een schoonheid is dat!) in één film. Kan niet mis gaan 8)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #7

    Standaard

    Arnie was vandaag in DWDD, ze gaan in juni/juli opnemen. Behoorlijk snel al dus.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Arnie was vandaag in DWDD, ze gaan in juni/juli opnemen. Behoorlijk snel al dus.
    Doe je dit nu expres of gewoon onbewust?

  9. #9

    Standaard

    Wat denk je? Heb trouwens wel respect voor de beste man, van soapsterretje naar succesvol zakenman.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Arnie was vandaag in DWDD, ze gaan in juni/juli opnemen. Behoorlijk snel al dus.
    Ook gezien. Hij vraagt het gewoon aan de cameraman wat ie moet doen...haha. Volgens mij heeft Oerlemans geen flauw idee wat ie gaat doen op het gebeid van cameraposities, editing, ritme en dergelijke. We zullen zien maar een film maken is natuurlijk wel een vak. Je kan dan veel geld hebben en het "leuk" vinden een film te maken maar er komt heel wat bij kijken. Hopelijk heeft hij een goede assistent regisseur.....

  11. #11

    Standaard

    Had wat kunnen worden als Arnie dit niet had geregisseerd. Kan me niet voorstellen dat hij hier een goede film van kan maken.

    Zal wel een platte ordinaire sexfilm worden.
    Het boek vond ik overigens fantastisch.

  12. #12

    Standaard

    Ik denk dat we gewoon maar af moeten wachten wat hij ervan maakt. Ik denk dat hij best een goede film af zal leveren. Hij heeft overal een hoop connecties en weet wat verkoopt. Het zal in ieder geval een commercieel succes worden, daar ben ik van overtuigd.

    Voor elke regisseur is de eerste film, de eerste film, zeg maar...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ook gezien. Hij vraagt het gewoon aan de cameraman wat ie moet doen...haha. Volgens mij heeft Oerlemans geen flauw idee wat ie gaat doen op het gebeid van cameraposities, editing, ritme en dergelijke. We zullen zien maar een film maken is natuurlijk wel een vak. Je kan dan veel geld hebben en het "leuk" vinden een film te maken maar er komt heel wat bij kijken. Hopelijk heeft hij een goede assistent regisseur.....
    Hij heeft voor een gedeelte wel gelijk. Hij kan beter zijn crewleden hun ding kan laten doen dan zelf alles probeert te beslissen. Veel mensen waarderen die vrijheid, dan bijvoorbeeld een regisseur die per se alles zelf wil doen. Zoiets kan bevrijdend werken, en het is zeker niet de eerste regisseur die zo werkt.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #14

    Standaard

    Hmmm zal ik hem dan maar voordeel van de twijfel geven?

    Kan me niet voorstellen dat ie zo dom is om er een platte film van te maken. Maar om sex kun je helaas niet heen met dit boek.

    Goed boek trouwens.
    Do you think that's air you're breathing?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Hij heeft voor een gedeelte wel gelijk. Hij kan beter zijn crewleden hun ding kan laten doen dan zelf alles probeert te beslissen. Veel mensen waarderen die vrijheid, dan bijvoorbeeld een regisseur die per se alles zelf wil doen. Zoiets kan bevrijdend werken, en het is zeker niet de eerste regisseur die zo werkt.
    Het kan idd. juist een voordeel zijn dat ie nog nooit een film heeft gemaakt. Misschien wordt het juist wel een ontzettende verassing. Ik laat me verrassen.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  16. #16

    Standaard

    Als je in de geest van Kluuns roman wilt filmen, ontkom je niet aan een paar stevige seksscènes. Laten we hopen dat die niet onder de lakens blijven, zou de rauw- en ruwheid van het boek (en diens harde klap) wegnemen.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido Bekijk bericht
    Als je in de geest van Kluuns roman wilt filmen, ontkom je niet aan een paar stevige seksscènes. Laten we hopen dat die niet onder de lakens blijven, zou de rauw- en ruwheid van het boek (en diens harde klap) wegnemen.
    Met Paul Verhoeven als regisseur was dit geen probleem geweest :razz:. Met burgerlijke Arnie weet ik het nog zo net niet.

  18. #18

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Damn, dit zou best wel eens verassend goed kunnen gaan worden. Indrukwekkende trailer.

  21. #21

    Standaard

    Ben zelf net in het boek begonnen, zal vanavond thuis de trailer even bekijken. Kluun was vanmorgen bij Giel op 3FM (zoals elke week) en toen hadden ze het over de film. Hij heeft hem inmiddels zelf een paar keer gezien en is er erg tevreden over, hij heeft zich er ook wel goed mee mogen bemoeien.

  22. #22

    Standaard

    Vraag me serieus af wat velen zo geweldig aan de trailer vinden. Is het alleen omdat ie op een Amerikaanse (lees: Hollywood) manier in elkaar zit (= vlot, flashy kleurgebruik, (veel) sturende/drijvende muziek, slowmotions en wat versnellingen)? Of is het het onderwerp van de film? Vind de trailer zelf niet opzienbarend - eerder 13 in een dozijn -, neemt echter niet weg dat ik benieuwd was en ben.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  23. #23

    Standaard

    Prachtige trailer. Heb `t boek niet gelezen maar bij deze is m`n interesse gewekt. Ga `m zeker zien!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido Bekijk bericht
    Vraag me serieus af wat velen zo geweldig aan de trailer vinden. Is het alleen omdat ie op een Amerikaanse (lees: Hollywood) manier in elkaar zit (= vlot, flashy kleurgebruik, (veel) sturende/drijvende muziek, slowmotions en wat versnellingen)? Of is het het onderwerp van de film?
    Waarschijnlijk een combinatie. Maar voor mij in de eerste plaats het onderwerp. Daarbij (lijkt me) wordt dit weer een geweldige rol van Carice
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Vriend van mij heeft deze trailer gemaakt en moet zeggen dat hij goed werk heeft geleverd

  25. #25

    Standaard

    Trailer ziet er inderdaad heel goed uit.. Lijkt weer een goede prestatie van Carice.
    Maar goed dat ze ook nog lekker in nederlandse films blijft acteren, hier krijgt ze veel belangrijkere rollen dan die Hollywood-bijrolletjes
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •