De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard In welk jaar breekt de DVD door in NL?

    Voor school moet ik de vraag beantwoorden:

    In welk jaar breekt de DVD in Nederland door?

    Ik kan het maar niet vinden... Kan iemand mij misschien helpen? Ik moet wel de bron (website) erbij hebben...


    Voor de rest moet ik ook deze vragen beantwoorden, die ik niet kan vinden...

    In welk jaar breekt de TV in Nederland door?
    In welk jaar breekt de videorecorder in Nederland door?

    Groetjes, MiiCk0s.

  2. #2

    Standaard

    Daar is geen eenduidig antwoord op te geven natuurlijk, want doorbreken is subjectief.
    DVD was er als ik me niet vergis al in 1998-1999, maar begon pas na het millennium echt te verkopen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Ik moet Patrick gelijk geven, dat is moeilijk te zeggen.
    Ik zou zeggen 2003/2004/2005, maar 1 jaar noemen...

  5. #5

    Standaard

    dvd maakte zijn echt doorbraak in nederland medio 2001. De prijzen waren nog aan de redelijk hoge kant vergeleken met nu, maar in 2001 begonnen de schijfjes echt te verkopen.

  6. #6

    Standaard

    misschien heeft het cbs nog wat statistiekjes

  7. #7

    Standaard



    Tussen 2003 en 2004 is het aantal Nederlandse huishoudens dat in bezit was van een DVD-speler verdubbeld. In 2001 bezat slechts 13 procent van de Nederlandse huishoudens een DVD-speler
    Bron: Statistisch Jaarboek 2006 van het Centraal Bureau van de Statistiek p. 98
    www.cbs.nl/NR/rdonlyres/D9D4D458-616A-40E2-B220-0E7D7EA3FC6A/0/2006a26pub.pdf
    http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...03-1162-wm.htm


    Percentage huishoudens dat in bezit was van een videorecorder vanaf ongeveer 1980 (donkerblauwe lijn)
    http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...03-1162-wm.htm

  8. #8

    Standaard

    kijk je huiswerk is gemaakt door qzyn

  9. #9

    Standaard

    Dankje! Ik had ook dit gevonden:

    De definitieve doorbraak van de DVD vond plaats in 2002. Nederlandse huishoudens kiezen massaal voor de DVD. Dit blijkt uit een telefonisch onderzoek, die gehouden werd door onderzoeksbureau Multiscope. Qua groei is de DVD de absolute topper binnen een groep van 25 multimedia en communicatie apparaten die bestudeerd werden. In 2002 heeft 32% van alle Nederlandse huishoudens een dvd-speler in huis en 14% heeft de intentie een dvd-speler aan te schaffen. De populariteit van DVD's kan worden verklaard door het feit dat er dvd-spelers standaard bijgeleverd werden met computers. De computers hadden namelijk een ingebouwde dvd-speler. Van alle huishoudens die een dvd-speler hebben, zit de speler bij 45% ingebouwd in de computer en dit was in 2001 nog maar 37%.

  10. #10

    Standaard

    Dus Qzyn heeft ook mijn vraag over de videorecorder beantwoord? Of hoort dat nog bij de DVD..?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiiCk0s Bekijk bericht
    Dus Qzyn heeft ook mijn vraag over de videorecorder beantwoord? Of hoort dat nog bij de DVD..?
    Als iemand de moeite neemt om feitelijk een deel van jouw huiswerk te maken, kun je het op zijn minst zelf even goed doornemen en de gegevens interpreteren, voordat je zoiets vraagt.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Ach hij komt er wel achter als hij examens moet doen.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Ach hij komt er wel achter als hij examens moet doen.
    tsja, als je zijn vraag (In welk jaar breekt de DVD in Nederland door?) letterlijk in google zet, dan krijg ik als eerste zoekresultaat:
    http://krant.telegraaf.nl/krant/actu...reektdoor.html
    (en als 2de trouwens: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=68411)

    Heeft hij al een groot deel van zijn antwoord. Dus gewoon een beetje lui als je het mij vraagt. Nu mag natuurlijk iedereen vragen stellen. Doe ik ook hier, maar inderdaad je huiswerk laten maken door dvd.nl-experts is "just not done"
    Mijn Collectie VHS: (100) /DVD: (800+) / HD DVD: (43) /Blu-Ray: (0)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiiCk0s Bekijk bericht
    Voor school moet ik de vraag beantwoorden:

    In welk jaar breekt de DVD in Nederland door?

    Ik kan het maar niet vinden... Kan iemand mij misschien helpen? Ik moet wel de bron (website) erbij hebben...


    Voor de rest moet ik ook deze vragen beantwoorden, die ik niet kan vinden...

    In welk jaar breekt de TV in Nederland door?
    In welk jaar breekt de videorecorder in Nederland door?

    Groetjes, MiiCk0s.
    Ik wil de antwoorden van de school dan wel terug horen. De vragen zijn subjectief en zonder duidelijke informatie dat meerdere jaartallen in te voeren zijn, want zelfs cijfers van het cbs mag je met een korreltje zout nemen. Sommige zien een userbase hebben van 10% van de huishoudens een punt van doorbreken. anderen pas wanneer een groei van bv 5% of meer is in 1 jaar, weer anderen een combinatie ervan etc etc of wanneer is het een dvd speler aangezien de ps2 en xbox ook dvd films konden afspelen en dan heb je weer hele andere cijfers.
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker Bekijk bericht
    Ik wil de antwoorden van de school dan wel terug horen. De vragen zijn subjectief en zonder duidelijke informatie dat meerdere jaartallen in te voeren zijn, want zelfs cijfers van het cbs mag je met een korreltje zout nemen. Sommige zien een userbase hebben van 10% van de huishoudens een punt van doorbreken. anderen pas wanneer een groei van bv 5% of meer is in 1 jaar, weer anderen een combinatie ervan etc etc of wanneer is het een dvd speler aangezien de ps2 en xbox ook dvd films konden afspelen en dan heb je weer hele andere cijfers.
    Inderdaad, is doorbreken een bepaalde grens overschrijden? (bijv. 50%) Of is doorbreken bijvoorbeeld een enorme groei in één jaar tijd?
    Zelfs dan nog kom je uit op een periode en niet op één bepaald tijdstip.

    Na al die jaren studeren ben ik helaas wel gewend aan dit soort slordige vragen. De docent maakt er een haastklusje van, maar er wordt wel van je verwacht dat je alles uitgebreid beantwoord. Nadeel van subjectieve of onduidelijke vragen is dat je achteraf vaak te horen krijgt dat toch nét dat andere bedoelt werd.
    Bij tentamens is het overigens wel weer fijn als dit gebeurt, betekent namelijk gratis punten voor die vraag, zo staat het in het reglement
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •