De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Carlos Santuna

    Hieronder volgt het interview met Carlos Santuna.

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Carlos Santuna zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    -Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    Mijn voornaam is Sikko. Het schijnt een Friese dan wel Groningse naam te zijn, hetgeen op zich niet heel raar is aangezien mijn moeder in Friesland geboren is. Omdat ik geen idee had of mijn naam eigenlijk een bepaalde betekenis had, heb ik dat voor de gelegenheid maar even opgezocht. Het blijkt zege of overwinning te betekenen. Weten we dat ook weer.
    Mijn forumnaam, Carlos Santuna, is uiteraard afgeleid van gitarist Carlos Santana en heb ik gekozen toen ik mij nog meer op de diverse muzikantenfora begaf dan op de filmfora. De “u” heb ik toegevoegd omdat ik gitaar speel in een band die Tuna heet, dat vond ik wel geinig. Nu slaat het niet echt meer ergens op, maar ik heb het toch maar zo gelaten.

    - Wat is je geboortedatum?

    18 november 1975, ik deel mijn verjaardag met niemand minder dan Mickey Mouse!

    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

    Ik woon sinds 3 jaar in Maarssen, vlakbij Utrecht. Daarvoor heb ik bijna tien jaar in Utrecht gewoond, eerst in verband met mijn studie aldaar, later in verband met werk. Utrecht vind ik een geweldig mooie stad (hoewel de bioscopen er nogal tegenvallen) en ik heb er met plezier gewoond. Toen we ons eerste kindje kregen, leek het ons wel een goed idee om eens te vertrekken uit onze oerlelijke flat in “probleemwijk” Utrecht Overvecht en naar een uitermate burgerlijke doch kindvriendelijke buurt te verhuizen. We hebben nog even gezocht naar een huis in Utrecht zelf, maar al snel bleek dat we in Maarssen gewoon meer huis voor ons geld konden krijgen, en toen was de keuze snel gemaakt. Hoewel ik eigenlijk helemaal niks bijzonders met Maarssen heb, bevalt het me uitstekend om er te wonen, al was het maar omdat ik een grote zolderkamer tot mijn beschikking heb die ik heb omgetoverd tot een waar film- en muziekwalhalla, compleet met dartbaan en bierkoelkast.

    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?

    Ik ben inmiddels ruim vijf jaar getrouwd met mijn lieftallige wederhelft Mariëtte en we hebben twee schattige dochtertjes: Luka van drie en Milou van één. Het is één grote idylle.

    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?

    Ik ben jurist en werk momenteel als beleidsmedewerker juridisch bij een grote onderwijsinstelling. Dat houdt in dat ik de juridische zaken van de instelling behandel, zoals bijvoorbeeld (huur)contracten, aansprakelijkheidskwesties, subsidieaanvragen, bezwaar-/verzoekschriften, maar ook cursistenzaken zoals klachten van leerlingen en verwijderingsprocedures tegen cursisten die zich ernstig misdragen. Het klinkt misschien saai, maar het is eigenlijk heel leuk en afwisselend werk. Dit werk doe ik vier dagen per week, en één dag in de week zorg ik voor de kinderen.

    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?

    Jazeker, al is film momenteel wel de hobby waar ik de meeste tijd aan besteed. Muziek is een goede tweede. Ik speel al jaren in een band, eerst als gitarist, vervolgens als bassist en nu weer als gitarist. Helaas ben ik nooit de rockgod geworden die ik had willen zijn, en inmiddels ontbreekt het me aan tijd om echt serieus met muziek bezig te zijn. Tja, dat hoort erbij als je twee kinderen hebt. Een keer in de week repeteren is tegenwoordig echt het maximum en zelfs dat lukt me niet altijd. Omdat de andere bandleden ook druk zijn met werk en kinderen, treedt de band niet meer op. We zijn inmiddels veranderd in een soort opnameproject. We werken op dit moment in ons eigen tempo (lees: tergend langzaam) aan een album dat waarschijnlijk niemand zal willen hebben, maar waar we zelf ongetwijfeld erg mee in onze nopjes zullen zijn. Zodra we het af hebben, bieden we het waarschijnlijk gratis ter download aan op onze website (die op dit moment offline is).

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?

    Ik was altijd al verzot op films, al zolang ik me kan herinneren, maar in mijn jonge jaren hadden wij nog niet zoiets als video, laat staan DVD, in huis, waardoor ik in feite aangewezen was op het schrale aanbod van de twee Nederlandse en twee Duitse zenders die we konden ontvangen. Het moet rond 1985 zijn geweest dat wij onze eerste videorecorder in huis hadden, een heuse VCC, en vanaf dat moment huurden we regelmatig films in de lokale videotheek, ook nadat VCC het aflegde tegen VHS en we dientengevolge een nieuwe video moesten aanschaffen.

    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?

    Van de films die ik vóór het videotijdperk op TV heb gezien, weet ik eerlijk gezegd niet zoveel meer. Ik denk ook dat ik te jong was om die films helemaal te begrijpen en waarschijnlijk zal ik de titels ook niet hebben geweten. Ik weet nog dat mijn vader de VCC videorecorder ging kopen, maar dat hij op dat moment niet op voorraad was in de winkel. Dat was voor mij en mijn broer een regelrechte ramp, want juist die avond zou First Blood op TV komen, maar natuurlijk wel ver ná onze bedtijd. Wij waren natuurlijk allebei helemaal psyched. Na urenlang gezeur van onze kant heeft mijn vader uiteindelijk met de verkoper in de winkel geregeld dat hij First Blood voor ons zou opnemen, zodat we hem konden kijken zodra de video binnen was. Achteraf verbaas ik me erover dat mijn vader het blijkbaar goed vond dat we die film gingen kijken. Ik was namelijk pas een jaar of negen. Maar mijn vader deed daar gelukkig nooit zo moeilijk over. Van de films die we daarna gehuurd hebben, kan ik me vooral de Star Wars-films herinneren. Ik weet niet hoe vaak ik die sindsdien gezien heb, maar het is heel, heel vaak.
    We gingen vrijwel nooit naar de bioscoop. Die was er niet in het dorp waar ik ben opgegroeid, en bovendien vonden mijn ouders het vrij duur om naar de bioscoop te gaan. Als ik bij mijn opa en oma in Apeldoorn ging logeren, mocht ik wel naar de bioscoop. Voor mij was dat zo’n beetje het meest geweldige wat ik ooit had meegemaakt. Ik weet nog dat ik daar in ieder geval The Secret Of Nimh, Als Je Begrijpt Wat ik Bedoel en Ghostbusters heb gezien. Vooral Ghostbusters heeft een onuitwisbare indruk op me gemaakt.

    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
    Toen ik oud genoeg was om te mogen werken, ben ik meteen naar de lokale videotheek gestapt om te vragen of ik daar misschien een baantje kon krijgen, en dat lukte. In die tijd ben ik pas echt verslaafd geraakt aan films. Ik zat in de videotheek alleen maar films te kijken en mocht bovendien ’s avonds de niet verhuurde film gratis mee naar huis nemen, als ik ze de volgende dag voor openingstijd maar weer terugbracht. Het duurde niet lang voordat ik de gehele inventaris van de videotheek gezien had. Het was de beste baan die ik ooit gehad heb. Dat baantje heb ik tot mijn 18e gehad, waarna ik naar Utrecht verhuisde om rechten te studeren. Één van mijn eerste aankopen voor op mijn studentenkamer was uiteraard een eigen TV met videorecorder, waarna ik, bij gebrek aan een privé-videotheek, zelf maar begonnen ben om films te verzamelen. Na verloop van tijd had ik tegen de 1000 videobanden op mijn studentenkamer staan.


    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    Het begrip kunst is natuurlijk een rekbaar begrip. Alles kan in principe kunst zijn, dus film ook. Het is maar hoe je het begrip kunst wilt interpreteren, en dat zal voor iedereen weer verschillend zijn. Persoonlijk kijk ik films met name voor hun entertainmentwaarde. Ik ben geen groot liefhebber van de zogenaamde filmhuis-films, hoewel er soms zeker pareltjes tussen zitten. Ik ben aan de andere kant ook geen groot fan van mensen als Michael Bay, die lijken te denken dat grote ontploffingen de aandacht afleiden van het feit dat de film eigenlijk gewoon niet zo best is. Maar eerlijk is eerlijk, ik kijk in het algemeen liever naar de gemiddelde Michael Bay-film dan naar de gemiddelde filmhuis-film.

    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?

    Ik kan wel zeggen dat het voor mij persoonlijk heel belangrijk is. Na een lange werkdag ben ik altijd eerst nog met twee kinderen bezig die moeten eten, badderen en in bed gestopt moeten worden, waarna er meestal ook nog huishoudelijke taken op het programma staan, zodat ik op z’n vroegst rond een uur of negen ’s avonds op de bank plof. Meestal kijk ik dan samen met mijn vrouw een of meerdere afleveringen van de serie waar we op dat moment inzitten (uiteraard op DVD), waarna zij gaat slapen en ik nog een film ga kijken. Ik heb gelukkig weinig slaap nodig, want anders zou ik bijna niet meer aan films toe komen. Ik ben erg op die uurtjes gesteld en kom dan pas echt tot rust.
    Verder spreek ik iedere week op dinsdagavond af met een goede vriend van me. We hebben allebei op woensdag onze vrije dag, dus we kunnen het dan wat later maken dan normaal en, ook niet onbelangrijk, we kunnen dan iets meer bier drinken dan normaal. De dinsdagavond is inmiddels sinds ruim tien jaar onze vaste film- en bieravond. Het is prettig om zo’n vaste afspraak erin te houden, want met jonge kinderen verwaarloos je anders al snel je sociale contacten. En het is natuurlijk ook prettig om één keer in de week de gelegenheid te hebben om twee of drie films achter elkaar te kijken, want dat komt gedurende de rest van de week echt niet voor.

    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?

    Ik neem aan dat het hier met name om special effects gaat. Nou, ik ben altijd een groot liefhebber van actie, SF, fantasy en horror geweest, en special effects komen met name die genres ten goede. Dus wat dat betreft ben ik erg blij dat er de afgelopen decennia zoveel vooruitgang is gemaakt op dat gebied. Maar ik vind wel dat sommige filmmakers zich er erg gemakkelijk vanaf maken. CGI ziet er niet altijd beter uit dan een ouderwetse muppet, dus ik vind het wel eens jammer dat er niet meer gebruik gemaakt wordt van de oude technieken, met name daar waar CGI nu nog tekort schiet. Over muppets gesproken, ik ben gek op alles wat Jim Henson ooit gecreëerd heeft. Als je kijkt naar films als Labyrinth en The Dark Crystal, vraag je je af waarom die technieken tegenwoordig niet meer gebruikt worden. Het zal wel met het kostenplaatje te maken hebben, maar het blijft jammer. Die poppen hadden zoveel meer karakter dan de meeste dingen die tegenwoordig uit de computer getrokken worden. Maar er gebeurt natuurlijk ook veel goeds met de nieuwere technieken. Ik kan bijvoorbeeld erg genieten van de Pixar animatiefilms en films als Lord of the Rings en dergelijke, waarin de CGI wel overtuigend is toegepast.

    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?

    Nee, eigenlijk niet. Film is mijn passieve hobby, muziek is mijn actieve hobby, zeg ik altijd. Misschien zou ik eens filmmuziek moeten gaan maken. Hmm… eigenlijk helemaal niet zo’n slecht idee…

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?
    Moeilijke vraag, want je kunt de ene film niet altijd met de andere vergelijken. Uiteindelijk kom ik dan toch terecht op Die Hard. Inmiddels is de Die Hard-formule zo vaak nagedaan dat de originele film voor de hedendaagse kijker niet meer origineel lijkt, maar toen ik Die Hard voor het eerst zag, zat ik er helemaal in. Ik vond ‘m zo gruwelijk spannend! Er is geen andere film waar ik zo van heb genoten. Natuurlijk is en blijft het een actiefilm, maar in zijn genre is ‘ie naar mijn mening gewoon nooit overtroffen.


    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Ik kan eigenlijk uit alle genres wel goeie films noemen, hoewel ze bij de zgn. romantische komedies naar mijn mening wel erg dun gezaaid zijn. Mijn favoriete genre is science fiction en dan met name de originele Star Wars trilogie. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik 90% van de SF die wordt uitgebracht eigenlijk best slecht vind. Maar van een goede science fiction film kan ik meer genieten dan van enig ander genre.


    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Eigenlijk heb ik niet echt een favoriete acteur of actrice. Er is werkelijk geen enkele acteur of actrice wiens films ik blind aanschaf omdat hij of zij erin speelt. Iedere acteur maakt wel eens een slechte film. De laatste tijd ben ik nogal onder de indruk van Michael C. Hall, eerst door zijn rol in de TV-serie Dexter, en pas daarna ben ik Six Feet Under gaan volgen. In beide series weet hij zijn karakter bijzonder goed neer te zetten. Verder ben ik altijd wel gecharmeerd van acteurs als John Cusack, Bruce Willis Robert Downey jr. en Mel Gibson. Niet per se omdat ze zulke briljante acteurs zijn, maar omdat ze het voor mijn gevoel op de een of andere manier altijd voor elkaar krijgen een film zodanig naar hun hand te zetten dat de film, ondanks eventuele tekortkomingen, toch niet zal gaan vervelen. Als acteur is dat m.i. echt een verdienste en er zijn slechts weinig acteurs die dat in zich hebben.


    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    Ook regisseurs zijn niet altijd even evenwichtig. Ik zou de Coen brothers kunnen noemen, maar ook die hebben wel films gemaakt die ik niet direct super vond (Intolerable Cruelty, The Ladykillers). James Cameron is één van mijn favoriete regisseurs, maar Titanic is dan weer niet mijn favoriet. Verder vind ik o.a. Peter Jackson, Sam Raimi, Guillermo Del Toro, Christopher Nolan, Danny Boyle, David Fincher en Paul Greengrass grote talenten.


    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    Ik weet het niet, volgens mij zijn acteurs in een privé situatie toch anders dan in hun filmrollen, dus ik kan dat moeilijk beoordelen. Het lijkt me wel geinig om eens een white russian te drinken met Jeff Bridges, maar dan wel in character, als The Dude. The Dude abides…


    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    Nog niet zo lang geleden heb ik naar aanleiding van een positieve review in het Engelse filmblad Empire de Spaanse low budget film “Timecrimes” (Los Cronocrímenes) gezien, die ik erg vermakelijk vond. Half thriller, half SF (het gaat over tijdreizen), echt iets voor mij. Verder zal ik er niet al teveel over zeggen, want het is lastig om iets over het verhaal te zeggen zonder teveel weg te geven. Maar het is een echte aanrader, en het lijkt wel alsof niemand hem kent. Ik heb op dit forum nog wel een topic aangemaakt voor deze film, maar ook daar geen reacties. Dus als je ‘m nog niet kent: kijken! Je krijgt er geen spijt van!


    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    Volgens mij bestaat er niet zoiets als “overgewaardeerd”. Als het grote publiek een film waardeert, terwijl ik het drie keer niks vindt, dan ben ik blij voor die mensen. Maar wie ben ik om te zeggen dat een ander die film niet briljant mag vinden? Smaken verschillen nu eenmaal.


    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    Geen enkele. De laatste keer dat ik bij een film gehuild heb, kan ik me echt niet herinneren. Er zijn natuurlijk wel een heleboel scènes die ik aangrijpend vond. Het einde van In The Name of The Father, bijvoorbeeld, vond ik destijds erg aangrijpend. Maar om nu te zeggen dat de tranen over mijn wangen biggelden, nee, dat niet. Sinds ik kinderen heb, merk ik wel dat ik een stuk gevoeliger ben voor scènes waarin kinderen leed wordt aangedaan, zoals bijvoorbeeld laatst nog in de Nieuw-Zeelandse film Out of the Blue, een waar gebeurd verhaal over een gestoorde massamoordenaar die onheil zaait onder de bewoners van een klein Nieuw-Zeelands dorpje (een ontzettend goeie film, en ik heb ‘m daarom ook op DVD aangeschaft, maar ik zal hem waarschijnlijk nooit meer kijken omdat ik het eigenlijk gewoon heel naar vind om ernaar te kijken). Maar het komt uiteindelijk toch nooit zover dat er tranen bij komen kijken.


    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    Dat moeten toch de soundtracks van de originele Star Wars trilogie zijn. Die muziek past zo goed bij de films en is zo pakkend, dat Star Wars zonder die muziek volgens mij nooit het fenomeen zou zijn geworden dat het nu is.


    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    X-Men: The Last Stand. Uiteindelijk wel het minste deel in de trilogie, maar desalniettemin heb ik me er goed mee vermaakt. Ik keek hem omdat ik onlangs de X-Men trilogy op Blu-ray heb aangeschaft, en ik maak er een punt van om, anders dan bij DVD’s, elke Blu-ray die ik koop ook meteen te kijken. Zo hoop ik enigszins op de kosten te besparen en te voorkomen dat er straks hele rijen onbekeken Blu-rays bij mij in de kast staan.

    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    Op mijn eigen filmwalhalla op zolder, liefst een Blu-ray of HD-DVD. Lichten uit, speciaal biertje erbij en gaan met die banaan.


    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    Vroeger was ik heel pietluttig over gestoord worden tijdens een film, op welke manier dan ook. Ik kon me vreselijk ergeren als er iemand lawaai maakte of me iets kwam vragen als ik net een film aan het kijken was. Tegenwoordig heb ik twee kleine kinderen en heb ik ermee leren leven dat ik op elk moment van de dag (of nacht, overigens) gestoord kan worden, tijdens een film of niet. Het blijft vervelend, maar ik maak me er niet meer druk over.
    Wat ik wel bijzonder vervelend vind is reclame tijdens een film. Daarom kijk ik uit principe geen films of TV series meer op TV. Als ik iets wil zien, koop ik het op DVD of Blu-ray. Als het niet uit is op DVD, dan download ik het wel. Alles om die reclames te vermijden.

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?
    Toen ik nog druk in de weer was met mijn videobandencollectie, had mijn broer al een breedbeeld TV en een DVD-speler (hij is overigens nog steeds een grotere DVD-verzamelaar dan ik en hij is hier niet eens lid, dus ze bestaan wel degelijk!). Ik vond dat toen nog allemaal te duur en zag niet in waarom mijn 4:3 TV’tje met videorecorder niet voldeed (daar denk ik nu heel anders over). Het was immers de film waar het om ging, de beeldkwaliteit was mijns inziens ondergeschikt. Uiteindelijk kocht ik een Playstation 2, vooral voor de games, maar het was tevens mijn eerste DVD-speler. Het verschil in kwaliteit was toch wel aanzienlijk, en omdat de films nu ook in breedbeeld te zien waren, kocht ik vrij snel daarna mijn tweede TV, mijn eerste breedbeeld TV. Ik woonde toen inmiddels samen met mijn vrouw (toen nog mijn vriendin), dus de 4:3 TV verhuisde naar de woonkamer, waar daarvoor een nóg kleiner modelletje stond.


    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders dan VHS was het?
    Mijn eerste DVD was de Ultimate Edition van Terminator 2, maar die had ik al in huis voordat ik überhaupt een DVD-speler had. Ik vond het gewoon een mooi ding, in zo’n mooie tin. De eerste DVD-ervaring was wel een heel verschil, ja. Geen tracking-problemen meer bij oude videobanden, rood en blauw waren echt rood en blauw in plaats van de strepenwarboel die het op VHS was. Het was voor mij een openbaring en ik wilde niets anders meer. De videocollectie heb ik zo snel mogelijk verkocht en van dat geld kocht ik natuurlijk weer DVD’s.


    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    Mijn God, dat wil ik echt niet weten. Ik koop wat ik wil hebben, daar komt het op neer. De ene maand meer dan de andere. Ik schat dat ik gemiddeld per maand in ieder geval tien films aanschaf. Maar het zijn er ook wel eens vijftig geweest. Nu ik vooral Blu-rays koop, zijn die aantallen natuurlijk niet meer van toepassing, hoewel er deze maand toch alweer 11 Blu-rays op de deurmat gevallen zijn. Ik probeer wel prijsbewust te blijven. Mijn collectie bedraagt nu 1176 DVD’s, Blu-rays en HD-DVD’s.

    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    Ja, en dat zal wel een hele flinke zijn ook, maar ik hou dat niet bij. Ik pluk ’s avonds uit de kast waar ik op dat moment zin in heb en soms kom ik dan een DVD tegen waarvan ik allang vergeten was dat ik ‘m ooit gekocht had. Dat is dan een leuke verrassing, net zoals je dat vroeger bij een videotheek wel eens had.


    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    De verpakking vind ik niet zo heel belangrijk, evenals de extra’s. Die kijk ik doorgaans toch nooit, tenzij het echt de moeite waard is. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een hele film kunnen uitzitten met het audiocommentaar aan. Dat vind ik gruwelijk saai. De film is het belangrijkst. Beeld- en geluidskwaliteit kunnen wel een issue zijn. Als er een andere uitgave bestaat met bijvoorbeeld een DTS track erop, of met een mooiere transfer, dan ga ik toch liever daarvoor, ook al kost het me wat meer geld.


    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    Ik heb niet veel collector’s items, dus dat scheelt. Ik vind mijn Disney Treasures altijd wel mooi qua verpakking (en inhoud, uiteraard; mijn dochtertjes zijn er ook erg blij mee), maar die zijn eigenlijk ook gemeengoed voor de liefhebbers onder ons. Nee, echte collector’s items heb ik niet, denk ik.

    - Ben je van plan over te stappen naar Blu-Ray DVD binnen afzienbare tijd?
    Nee, want dat heb ik allang gedaan.


    - Heb je een Home Theater setup thuis?

    Ja.

    - Welke merken zitten daarin?
    TV: Sony Bravia KDL 40W2000
    DVD/Blu-ray/games: Sony Playstation 3
    DVD/games: Microsoft Xbox 360 Elite
    DVD/games: Sony Playstation 2
    HD-DVD: Toshiba HD EP-30
    HD-DVD: Microsoft Xbox 360 HD-DVD add-on
    DVD: Pioneer DV-400V-K
    Versterker: Onkyo TX-SR504
    Speakerset: Tannoy EFX 5.1
    Afstandsbediening: Logitech Harmony One

    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    Misschien zou ik ooit nog eens voor wat beter geluid willen gaan. Ik heb alleen niet de ruimte om hele grote speakers neer te zetten, vandaar dat ik een klein speakersetje heb. De versterker is ook maar een instapmodelletje en is niet geschikt voor de HD-formaten. Daar zit dus nog wel ruimte voor verbetering. Maar ik ben niet echt een geluidsfreak en eigenlijk ben ik wel tevreden met wat ik heb, dus voorlopig zal het er niet van komen, denk ik.


    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geïntegreerd in je woon/slaapkamer?
    In een aparte ruimte, de zolderkamer dus. In de woonkamer staat nu mijn oude Panasonic breedbeeld TV en een Philips DVD-speler, ook een afdankertje, die met name voor de kinder-DVD’s en Disneyfilms wordt gebruikt.


    - Ben je al High Definition proof?
    Ja. Ik was zelfs zo enthousiast over het fenomeen HD dat ik in één keer een Full HD TV en zowel Blu-ray als HD-DVD heb aangeschaft. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat ik helemaal geen DVD’s meer zal kopen, maar alleen nog maar Blu-rays. Ik merk dat ik in de winkel de DVD-schappen vaak voorbij loop.

    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?

    Nou, laat ik het zo zeggen: als je eenmaal gewend bent aan een scherm van 40 inch, dan wil je eigenlijk niet meer terug naar een kleiner formaat. En inderdaad, hoe groter het scherm, hoe meer je in de film zit. Althans, zo werkt dat bij mij. Maar groter dan de TV die ik nu heb, kan ik simpelweg niet kwijt op mijn zolder, want de TV staat onder een schuin dak van een dakkapel.

    De site van DVD.nl:

    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

    Vanaf 16 mei 2006, klaarblijkelijk.


    - Hoe ben je hier terecht gekomen?
    Ik zou het echt niet meer weten. Waarschijnlijk heb ik gewoon naar één of andere film zitten zoeken en kwam ik via Google hier terecht.


    - Wat heb je geleerd van deze site?
    Dat er echt nog grotere freaks bestaan dan ik! Nee, ik heb serieus veel gehad aan de adviezen die hier gegeven worden op het gebied van hardware en het aansluiten ervan. Verder ben ik door het forum natuurlijk veel beter op de hoogte van wat er allemaal uitkomt op DVD en Blu-ray en de specificaties daarvan.

    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?

    Dat zal toch het forum zijn. Via het forum kom ik vaak tips over films tegen die ik anders nooit gezien zou hebben, ben ik eerder op de hoogte van films die nog moeten uitkomen en blijf ik op de hoogte van de laatste speculaties over het verloop van de (m.i. briljante) serie Lost.

    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?

    Ik zou best willen, maar ik heb er absoluut geen tijd voor.

    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?

    Nou, eigenlijk heb ik hier maar heel sporadisch iets gekocht. Om de één of andere reden heb ik dat altijd veel meer gedaan op het andere forum. Op een gegeven moment had ik daar een traderstatus en hier niet en aangezien de meeste TKA-topics op beide fora te vinden zijn, koos ik dan voor het andere forum. Sorry guys! De pricewatch topics hebben me inmiddels wel een hoop geld bespaard.

    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?

    Vrijwel dagelijks. In het weekend en in de vakanties sla ik wel eens een dagje over, maar daar blijft het bij. Ik post, zeker in vergelijking met anderen hier, bijzonder weinig, maar lees des te meer. Ik post eigenlijk alleen maar iets als ik daadwerkelijk iets nuttigs te melden meen te hebben, maar ik ben blij dat anderen dat niet doen, want anders had ik niks te lezen.

    - Ben je verslaafd aan deze site?

    Nee hoor. Maar als ik al een tijdje niet op het forum gekeken heb, krijg ik soms wel het gevoel dat ik dan net die ene aanbieding zal missen van die ene film die ik al zo lang wilde hebben. Wat eigenlijk onzin is, natuurlijk, want elke film is vroeg of laat wel weer voor een redelijke prijs te vinden, althans, dat is mijn ervaring.

    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?

    Nee hoor, zo erg is het bij lange na niet.

    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?

    Dat zou best leuk zijn, maar ik vrees dat ik ook daarvoor geen tijd zal hebben. Ik zou het op zich wel leuk vinden om zo nu en dan met een groepje filmliefhebbers naar de bioscoop te gaan. Als ik nu naar de bioscoop ga, ga ik vaak alleen, zodat mijn vrouw op de kinderen kan passen. Zij heeft toch al een iets andere smaak dan ik qua films, dus zij hoeft niet zo nodig naar films als Wolverine, Terminator Salvation of Transformers 2. Ik vind het op zich geen enkel probleem om alleen te gaan, want tijdens de film ben je toch stil en heb je dus niks aan je gezelschap, maar het zou wel leuk zijn om na de film nog even met iemand te kunnen napraten in plaats van direct weer in de auto te stappen.

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?

    Leuk! Ik lees de interviews eigenlijk bijna altijd en ik vind het een leuk onderdeel van het forum. En nu ben ik hier wat minder anoniem, neem ik aan. Ik ben benieuwd of dat bijdraagt aan de feestvreugde hier op het forum.

    - Wie is de volgende die aan de beurt is voor het interview?
    Dat is volgens mij al vastgesteld: Bambi


    - Welke vraag wil je aan deze persoon stellen?
    Volgens mij is Bambi een behoorlijke Disney-freak, dus bij deze een Disney vraag: Hoe zie jij de toekomst van de animatiefilm? Is er nog ruimte voor 2D-animatie (Disney komt volgend jaar met The Princess and the Frog) of zal computeranimatie de traditionele animatiefilm verdringen?

    Vraag die mij gesteld werd:
    - Als je een karakter uit een film zou mogen zijn, welke zou je dan zijn en waarom?
    Zonder twijfel the Dude uit the Big Lebowski. Hij is bijna net zo relaxed als ik!



  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    -Algemeen gedeelte:


    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?

    Ik woon sinds 3 jaar in Maarssen, vlakbij Utrecht. Daarvoor heb ik bijna tien jaar in Utrecht gewoond, eerst in verband met mijn studie aldaar, later in verband met werk. Utrecht vind ik een geweldig mooie stad (hoewel de bioscopen er nogal tegenvallen) en ik heb er met plezier gewoond. Toen we ons eerste kindje kregen, leek het ons wel een goed idee om eens te vertrekken uit onze oerlelijke flat in “probleemwijk” Utrecht Overvecht en naar een uitermate burgerlijke doch kindvriendelijke buurt te verhuizen. We hebben nog even gezocht naar een huis in Utrecht zelf, maar al snel bleek dat we in Maarssen gewoon meer huis voor ons geld konden krijgen, en toen was de keuze snel gemaakt. Hoewel ik eigenlijk helemaal niks bijzonders met Maarssen heb, bevalt het me uitstekend om er te wonen, al was het maar omdat ik een grote zolderkamer tot mijn beschikking heb die ik heb omgetoverd tot een waar film- en muziekwalhalla, compleet met dartbaan en bierkoelkast.
    Grappig, wij wonen nu in zo'n flat in overvecht, en omdat bij ons de eerste onderweg is overwegen wij ook om te verhuizen. Maarssen is ook een van de mogelijkheden.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  4. #4

    Standaard

    haha daar is dus je bioscoop maatje al!
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  5. #5

    Standaard

    Leuk geschreven!
    Vraagje: Hoe ben je van al die videobanden afgekomen? Nog op tijd verkocht en wat voor gekregen of pas verkocht toen ze weinig meer waar waren? In een keer of in delen?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Zonder twijfel the Dude uit the Big Lebowski. Hij is bijna net zo relaxed als ik!
    Fucking "A"
    Leuke stukjes leesvoer weer.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin vd H Bekijk bericht
    Grappig, wij wonen nu in zo'n flat in overvecht, en omdat bij ons de eerste onderweg is overwegen wij ook om te verhuizen. Maarssen is ook een van de mogelijkheden.
    Als je op huizenjacht bent, zou ik er zeker eens gaan kijken, ja. Het is er extreem kindvriendelijk en toch redelijk dichtbij Utrecht. En de zolderkamers zijn er lekker ruim!!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Leuk geschreven!
    Vraagje: Hoe ben je van al die videobanden afgekomen? Nog op tijd verkocht en wat voor gekregen of pas verkocht toen ze weinig meer waar waren? In een keer of in delen?
    Ik ben niet van alle videobanden afgekomen, er staan er hier nog een behoorlijk aantal nutteloos te wezen. Maar het merendeel heb ik kunnen verkopen aan collega's. Ik nam om de zoveel tijd gewoon een verhuisdoos met videobanden mee naar m'n werk. Ik weet niet meer precies wat ik er toen voor vroeg, maar het zal niet veel geweest zijn. Drie voor een tientje of zo.

  9. #9

    Standaard

    Leuk!

    Jurist +1
    Six Feet Under +1
    the Dude +1

    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Leuk!

    Jurist +1
    Six Feet Under +1
    the Dude +1

    Heb je ook een excel bestand waar je al die scores bijhoudt?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  11. #11

    Standaard

    haha,

    inderdaad, Verhoeven staat op dit moment 316 punten in de min
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #12

    Standaard

    Hee Patrick, trouwens nog bedankt voor de West Wing-tip in je eigen interview. Ik heb de box een tijdje geleden binnengekregen. Mooi ding, zeg! En inderdaad niet duur. Ik moet nog beginnen met kijken, maar volgens mij heb ik een fiks aantal uren voor de boeg.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    haha,

    inderdaad, Verhoeven staat op dit moment 316 punten in de min

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Het was een (poging tot een) grapje!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Hee Patrick, trouwens nog bedankt voor de West Wing-tip in je eigen interview. Ik heb de box een tijdje geleden binnengekregen. Mooi ding, zeg! En inderdaad niet duur. Ik moet nog beginnen met kijken, maar volgens mij heb ik een fiks aantal uren voor de boeg.
    Geen dank, probeer die serie zoveel mogelijk aan de man te brengen, veel te onderbelicht! Iedereen die ik spreek heeft nog nooit ook maar van de serie gehoord, nauwelijks uitgezonden hier.
    Maar wees voorzichtig met beginnen, voor je het weet ben je verslaafd
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #16

    Standaard

    Komt ie nu mee

  17. #17

    Standaard

    Leuk interview weer! Achter de naam Carlos Santuna had ik niet bepaald zo'n prettig leesvoer gezocht

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Leuk interview weer! Achter de naam Carlos Santuna had ik niet bepaald zo'n prettig leesvoer gezocht
    Dank je! Maar ik moet dus wel even aan mijn imago werken, dat is duidelijk... :razz:

  19. #19

    Standaard

    En je mag altijd je naam wijzigen naar je echte naam
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  20. #20

    Standaard

    Erg leuk interview
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •