Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 85 worden weergegeven.

Discussie: District 9

  1. #51

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Star Trek een 1 ? Waarom ?
    Omdat het geen Star Trek is mijn optiek. Dit komt niet in de buurt van Gene Roddenberry's visie en daar rekening ik ze keihard op af.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Het zit hem voornamelijk in de manier waarop het gefilmd is. De constant in bewegende zijnde kamara en snelle cuts, ik hou daar helemaal niet van. Ik krijg er gewoon hoofdpijn van en dat kan toch bij de filmmaker nooit de bedoeling zijn. Dus een slechte regie, dito kamara werk, het slecht verstaanbaar zijn van de hoofdrol speler plus een matig verhaal die te laat op gang komt en daarnaast het feit dat eerder dit jaar Star Trek een 1 heb gegeven kan hier er niks meer van maken dan een 0. Jammer maar helaas want ik ben echte Sci-fi liefhebber.
    jezus man, ieder zijn mening maar je slaat de plank toch een beetje mis
    het verhaal geeft juist stof tot nadenken, de camera was op bepaalde momenten docu achtig, die snelle cuts vond ik wel meevallen.
    slechte regie? o...k...
    en qua star trek zal ik er maar verder niet op ingaan, maar zoals ik al zei:ieder zijn mening
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  4. #54

    Standaard

    Gisteren gezien. en ik vond het echt een brute film. Als je dit soort films met Star Trek gaat vergelijken, kun je inderdaad maar beter niet zo'n film zien.

    De ervaring ws erg realistisch, ik had hetzelfde gevoel toen ik Cloverfield in de bios zag (een film die op een TV toch anders overkomt).

    Ja, het camera werk is soms snel, maar da's juist de bedoeling, en als je niet snapt waarom, dan snap je de opzet van deze film niet. Het Sci-fi gedeelte van het verhaal ligt geheel op de achtergrond, ze proberen iets anders te vertellen dan een simpel alien verhaaltje. Ze geven de werkelijkheid weer van ons fijne ras verpakt in een Sci-fi setting, ik vind dat geniaal.

    Als dit je niet tot nadenken zet, dan weet ik 't niet meer. Film staat kilometers ... lichtjaren af van Star Trek e.d. ... ik hou echt wel van Sci-fi films, maar dit is er toch niet 1 in die categorie. De film is echt briljant, ik zeg 'n meesterwerk !
    I find your lack of faith disturbing

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mjlfadriaans Bekijk bericht
    De film is echt briljant, ik zeg 'n meesterwerk !
    Hear hear!

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Omdat het geen Star Trek is mijn optiek. Dit komt niet in de buurt van Gene Roddenberry's visie en daar rekening ik ze keihard op af.
    het was ook een reboot en juist te verwachten dat de verstokte trekkies die film zouden afkraken maar dat terzijde,en ook omdat ze het geen eerlijke kans zouden geven
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  7. #57

    Standaard

    Gister District 9 gezien! Erg vette Sci-Fi ram film met een goed verhaal erin!

    Eerste drie kwartier is docu style opgenomen waarbij je met de hoofdpersoon meegaat op " jacht " tussen de aliens want ze moeten worden overgeplaatst naar een nieuw " concentratiekamp " Daarbij krijg je goed te zien hoe ze leven.

    Nadat de hoofdpersoon geinfecteerd is door het zwarte brandstof gaat de film meer over in een echte film dat de docu style die ze eerst hanteerde.

    Zeer vette film met dikke CGI effecten en een leuk verhaal!

    7.9
    Michael Scott:If I had a gun, with two bullets, and I was in a room with Hitler, Bin Laden and Toby, I would shoot Toby twice.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door homernt Bekijk bericht
    Omdat het geen Star Trek is mijn optiek. Dit komt niet in de buurt van Gene Roddenberry's visie en daar rekening ik ze keihard op af.
    What een gezever zeg.... eindelijk een Star trek die menig Star wars film naar de kroon steekt, is het weer niet goed... Ben blij dat ik gewoon neutraal ben en van sf in het algemeen hou.... man, laat je trekkie ff in de kast. dit is gewoon een vette film....een 1. Ga je mond spoelen.... ..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    What een gezever zeg.... eindelijk een Star trek die menig Star wars film naar de kroon steekt, is het weer niet goed... Ben blij dat ik gewoon neutraal ben en van sf in het algemeen hou.... man, laat je trekkie ff in de kast. dit is gewoon een vette film....een 1. Ga je mond spoelen.... ..
    Het is ook belangrijk dat we elkaars mening respecteren, dat geldt voor iedereen. Verder zou ik graag zien dat het weer gewoon over District 9 gaat hier

  10. #60

    Standaard

    Weuw, ik vond dit wel een hele gave film.
    Niet verwacht dat ik 'm zo goed zou vinden.
    Boeiend verhaal en special effects die er top uitzagen.
    Entertaiment van de bovenste plank!
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  11. #61

    Standaard

    vond het zelf een erg goede film, weinig van verwacht, maar zat meteen al diep in de film
    ben benieuwd of er een district 10 komt binnenkort

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Het is ook belangrijk dat we elkaars mening respecteren, dat geldt voor iedereen. Verder zou ik graag zien dat het weer gewoon over District 9 gaat hier
    Jordy, het zullen je vaderlijke hormonen wel zijn als ik naar je avitar kijk....

    Homernt begrijpt ook dat dit niet op de man was of respectloos.?? Ik ben hier al jaren en speel nimmer op de man. Mocht dit niet zo zijn overkomen lijkt het mij dat de persoon zelf, homernt in dit geval, man genoeg is om van zich af te bijten of mij dit mede te delen via een post of pm. Mocht ik of iemand anders dan harder doorgaan, dan kan ik een postje van je begrijpen. Nu....totaal overbodig naar mijn mening.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #63

    Standaard

    Albert, het ging mij meer om het zinnetje: "Ga je mond spoelen" Tuurlijk snap ik dat je dit allemaal niet zo serieus bedoelt en van mijn kant was het ook maar slechts een opmerking dat we, ondanks dat jullie wat aan het ouwehoeren waren, toch elkaar moeten blijven respecteren op het gebied van filmbeoordelingen.

    Ik ben overigens geen vader, wel oom van 3 boeven van neefjes

  14. #64

    Standaard

    Morgenavond ga ik er voor de tweede keer heen Doe ik haast nooit maar deze keer ga ik hem dan ook in Nederland kijken (daarvoor in de VS). Ben benieuwd of ik hem nog steeds top vind!

    Gewoon een verfrissende, originele sf-film
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  15. #65

    Standaard

    Ja, heb de film inmiddels twee keer in de bioscoop bekeken. Dat gebeurt niet vaak. Bijzondere film.

  16. #66

    Standaard

    Aparte film, een mengelmoes tussen sci fi en een politiek drama. Naar mijn mening niet helemaal geslaagd maar toch aardig genoeg om te kijken.
    7/10

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Albert, het ging mij meer om het zinnetje: "Ga je mond spoelen" Tuurlijk snap ik dat je dit allemaal niet zo serieus bedoelt en van mijn kant was het ook maar slechts een opmerking dat we, ondanks dat jullie wat aan het ouwehoeren waren, toch elkaar moeten blijven respecteren op het gebied van filmbeoordelingen.

    Ik ben overigens geen vader, wel oom van 3 boeven van neefjes
    Ik mag me al 22 jaar vader noemen en meestal ben ik daar heel blij om.... Meestal...

    Maar toch, als je ga je mond spoelen met een dikke smiley die aantoont dat het gekkigheid is al niet meer mag bezigen op dvd.nl, waar zijn jij / we dan mee bezig. Het komt bij mij over als een scheidsrechter die de wedstrijd niet aanvoelt...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #68

    Standaard

    Gisteren dan eindelijk gezien en ik was zeer onder de indruk van de actie en special effects. Ongelooflijk dat dit voor slechts 30 miljoen is gemaakt, terwijl andere regisseurs met een budget van 200 miljoen niet eens een redelijke actie film kunnen afleveren. Ook de hoofdpersoon Sharlto Copley viel me in positieve zin op. De rest van de cast vond ik wat minder acteren en soms zelfs lachwekkend. Een ander minpunt vond ik de documentaire-stijl. In principe een goed idee, maar om halverwege het concept te verlaten om er daarna periodiek weer op terug te komen werkte niet helemaal voor mij. Ondanks deze minpunten vond ik het toch een prima film, en ben ik erg benieuwd wat de toekomst Blomkamp zal brengen... 7,7
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  19. #69

    Standaard

    Ik vond deze film verschrikkelijk slecht. Elke euro die eraan besteed is is er 1 te veel.
    echt alles aan deze film kon mij niet boeien.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roffa Bekijk bericht
    Ik vond deze film verschrikkelijk slecht. Elke euro die eraan besteed is is er 1 te veel.
    echt alles aan deze film kon mij niet boeien.
    Misschien iets meer toelichten? Ik ga hem maandag nog een keer in de bios bekijken.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Misschien iets meer toelichten? Ik ga hem maandag nog een keer in de bios bekijken.
    Tja er valt niet veel over toe te lichten. Ik vind het gewoon een B-Film. En dat kan ik absoluut niet waarderen. Er zullen op dit forum genoeg mensen zijn die het wel waarderen maar ik vond het echt slecht. Ik voelde niet mee met de personages, slecht acteerwerk, slecht verhaal, enz enz. en ik en nog wel een liefhebber van de sf films

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roffa Bekijk bericht
    Tja er valt niet veel over toe te lichten. Ik vind het gewoon een B-Film. En dat kan ik absoluut niet waarderen. Er zullen op dit forum genoeg mensen zijn die het wel waarderen maar ik vond het echt slecht. Ik voelde niet mee met de personages, slecht acteerwerk, slecht verhaal, enz enz. en ik en nog wel een liefhebber van de sf films
    Ik kan niet anders zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben. Ik zit niet vaak verveeld in de bioscoop, maar naar mijn mening was het echt geen goede film. Het acteerwerk was tenenkrommend slecht en het verhaal flinterdun. De special effects vond ik daarentegen wel echt goed, maar als een film het daarvan moet hebben....
    Ik gok dat als de film niet door Peter Jackson was geregisseerd, zou hij niet zo met open armen zijn ontvangen door critici.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door heygel Bekijk bericht
    Ik gok dat als de film niet door Peter Jackson was geregisseerd, zou hij niet zo met open armen zijn ontvangen door critici.
    Neill Blomkamp is de regisseur...

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jolling Bekijk bericht
    Neill Blomkamp is de regisseur...
    Inderdaad. Peter Jackson is de Producer van de film.

    Ik vond hem trouwens heel goed. Knap hoe de film de rol van mensen tov. aliens volledig omdraait. Normaal worden de mensen klein voorgesteld ivm. buitenaardse wezens, maar dit was enorm realistisch verteld. Je gaat echt meevoelen met de "prawns"...

    Het feit dat er dan ook nog snelle actie tussenzit Het moment dat hij met de wapens begint is schitterend
    Mijn collectie: http://www.dvdcollectie.be/collection/kencoenen
    Ook een eigen pagina of gewoon mee discussieren over films? Registreer je op http://www.dvdcollectie.be/!

  25. #75
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Met grote verwachtingen ging ik naar de bioscoop om er vervolgens teleurgesteld uit te lopen. Ik kan er niet precies mijn vinger op leggen, maar de film kon mij niet bekoren. Geen hele slechte film, maar toch ook zeker niet de topper die hij voor velen is.

    4.2
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •