Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 85 worden weergegeven.

Discussie: District 9

  1. #1

    Standaard District 9

    Is deze nog niet de revue gepasseerd?

    http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/district9

    een "peter jackson presents"-Film
    Lijkt me wel een leuk onderwerp wat kan vergeleken worden met wat zich momenteel onder mensen afspeelt. "Ons land, Jullie buiten!"
    Mooi in docu jasje gestoken

  2. #2

    Standaard

    Ik vond de teaser grappig om het politieke standpunt, waarbij mensen die voor de Westerse autochtoon allochtonen genoemd kunnen worden - mensen die in het verleden met dezelfde woorden denigrerend werden gereduceerd tot minderwaardig - een andere levensvorm afwijzen. Apartheid 2.0, toepasselijk geplaatst in Johannesburg. De politiek is niet van de lucht, maar het is maar even leuk. Dan komt er weer een fijne blanke intellectueel in beeld die het er nog even extra inwrijft (toch een restantje apartheid 1.0?) en zien we, tadaa, de levensvorm in al zijn menselijkheid. Wederom een uitermate antropomorfe alien, met 'correct' geplaatste ledematen en zintuigen , maar dan in een insectenjasje , waarschijnlijk omdat veel mensen niet zo van die beestjes houden .

    Beetje Independence Day 2 , maar dan met pretenties.
    Beetje jammer.

    Met dank aan Weta Digital, denk ik. Vandaar de Peter Jackson-credit die ongetwijfeld veel mensen naar de bios gaat lokken.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  3. #3

    Standaard

    Ziet er heel tof uit dit, maar wat ik me direct afvraag, is dit nu Halo of niet?
    PJ en die regisseur zijn namelijk lange tijd gekoppeld geweest aan Halo en deze trailer doet er erg aan denken. Toch wordt er niet verwezen naar de game en is ook de titel anders.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Lijkt in de verste verte niet op Halo...

    Ziet er wel heel vet uit


  5. #5

    Standaard

    Lijkt me een erg interessante film. Ook tof dat er eindelijk een film uitkomt deze zomer die geen sequel/prequel en of comic book verfilming is.

    Voor de mensen die het nog niet wisten, deze film is gebasseerd op deze korte film genaamd Alive in Joburg.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ziet er heel tof uit dit, maar wat ik me direct afvraag, is dit nu Halo of niet?
    PJ en die regisseur zijn namelijk lange tijd gekoppeld geweest aan Halo en deze trailer doet er erg aan denken. Toch wordt er niet verwezen naar de game en is ook de titel anders.

    laat xbox fanboys dit maar niet lezen, die schoppen jou verrot
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  7. #7

    Standaard

    Kwam de trailer ergens tegen, de eerste 30 seconden dacht ik dat het een documentaire was over de vluchtelingen uit Zimbabwe die naar Zuid-Afrika zijn gevlucht.
    Dat je een beetje op het verkeerde bent wordt gezet zal ook wel de bedoeling zijn geweest.

    Ik weet nog niet goed wat ik verder van moet vinden, het hele concept (ook van de website http://www.d-9.com/) is wel leuk.

    Eigenlijk ziet de film die A.J noemt er een stuk beter uit dan de trailer!

  8. #8

    Standaard

    Deze film lijkt me zeker wel de moeite waard.
    Ik hou wel van deze stijl waarin science-fiction naadloos verweven wordt met de wereld zoals wij hem kennen en dagelijks beleven.

    Ik weet niet of jullie de trailer op deze site al hebben gezien, voor mij maakt dat het verhaal nog interessanter:
    http://www.mnuspreadslies.com/index.php

    Wel apart als je weet wat de alien in het interview zegt.

  9. #9

    Standaard

    Die website is geweldig! Vooral die youtube video erbij. Bouwt de spaning rond de film heel erg goed op. Uitgekiende marketing maar wel erg goed gedaan.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ziet er heel tof uit dit, maar wat ik me direct afvraag, is dit nu Halo of niet?
    PJ en die regisseur zijn namelijk lange tijd gekoppeld geweest aan Halo en deze trailer doet er erg aan denken. Toch wordt er niet verwezen naar de game en is ook de titel anders.
    District-9 is ZEKER NIET de verfilming van HALO en heeft daar ook inhoudelijk NIETS mee te maken. Blomkamp was de aangewezen persoon om de HALO film te gaan maken maar op een of andere onverklaarbare reden hebben ze bij Microsoft bedacht dat ze als software huis met een (helaas) nog onbewezen director bij een willekeurige top film fabriek aan konden kloppen zonder ook maar enigszins water bij de wijn te willen doen. M$ wilde zo min mogelijk risico lopen maar wel alle winsten uit de productie slepen. Dat dit een geheide kaskraker ging worden kon blijkbaar niemand boeien (zie filmclip HALO Landfall.. imo briljant!).

    Nadat de gesprekken voor de HALO film stuk waren gelopen heeft PJ zeer waarschijnlijk zich even flink achter de oren gekrabt... samen met Blomkamp nog eens goed naar Alive in Jo'Burg gekeken (voor niet ingewijden: dit is bedacht en gemaakt door Blomkamp) en gedacht... dan doen we het lekker zelf! Het goede dat hieruit kan voortkomen is dat Neill Blomkamp zich eindelijk kan bewijzen als (briljant??) full feature director waarna de deur voor een HALO film misschien zelfs weer op een kier komt te staan.

    Voor de duidelijkheid: District-9 is wat mij betreft de full feature length versie van Alive in Jo'Burg of in ieder geval een insteek daarvan.

  11. #11

    Standaard

    Mocht deze film een groot succes worden en Microsoft wil dan wel samenwerken met Blomkamp, dan zou ik als ik hem was de eer aan mezelf houden en weigeren.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Mocht deze film een groot succes worden en Microsoft wil dan wel samenwerken met Blomkamp, dan zou ik als ik hem was de eer aan mezelf houden en weigeren.
    Mwoah.. zo vaak krijg je niet de kans als aankomend regisseur om op dat niveau een blockbuster te (mogen) maken hoor... En voor het zelfde geld heeft hij daar gewoon leuke ideeën bij ... dan zou'k zeggen: waarom niet... enneuh: it pays the rent!!

  13. #13

    Standaard

    O.a. hier weer een trailer. Het maakt me alleen maar nieuwsgieriger.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    O.a. hier weer een trailer. Het maakt me alleen maar nieuwsgieriger.
    Mij ook. De sfeer ligt me wel. Hopelijk geen valse hoop, want dit ziet er toch wel goed uit.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    O.a. hier weer een trailer. Het maakt me alleen maar nieuwsgieriger.
    Hey krijg nou nix... dit is opeens een actiefilm geworden... geen verkeerde trailer!

  16. #16

    Standaard

    Ik weet niet waarom, maar ik krijg hier een Children of Men gevoel bij. Niet qua onderwerp hoor. Maar datzelfde melancholische gevoel van "vroeger was het een puinhoop in de wereld, maar nog lang niet zo erg als nu".

    Dus ik heb hier begrijpelijkerwijs wel zin in!
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Iemand een idee of er al ergens D-9 merchandise te koop/krijg is?? Lijkt me leuk om een MNU SPREADS LIES T-shirt te hebben of
    iets van deze strekking (Support NON-HUMAN RIGHTS en FOR HUMAN ONLY logo's zijn wel geinig:


  19. #19

    Standaard

    De eerste reacties op deze film in de USA zijn veelbelovend

  20. #20

    Standaard

    Paar nieuwe clips gevonden op apple.com:
    http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/district9/

    Na de release al onmiddelijk goed voor een tijdelijk imdb top 250 plaats.
    Ik blijf benieuwd!
    Laatst aangepast door Brlggs : 16-08-2009 om 23:09 Reden: update

  21. #21

    Standaard

    Hij staat op het moment op plaats 35 in de imdb. top 250

  22. #22

    Standaard

    7 oktober, staat bij deze in mijn agenda!

  23. #23

    Standaard

    Op Rottentomatoes gemiddeld een 7,8/10, dat is echt uitzonderlijk hoog!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  24. #24

    Standaard

    Kijk hier erg naar uit. Alleen spijtig dat we weer 2 maanden extra moeten wachten. Behoorlijk irritant net als met UP trouwens.
    The horror...the horror...

  25. #25

    Standaard

    Goede film hoor, die het vooral van de hoogstaande effecten moet hebben, het verhaaltje zelf is dun

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •