Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 85 van 85 worden weergegeven.

Discussie: District 9

  1. #76

    Standaard

    Neill Blomkamp gaat nu een andere SF film maken met een groter budget. Daarna gaat hij zich bezighouden met het vervolg op district 9.

  2. #77

    Standaard

    Ik vond de film erg veelbelovend beginnen! De stijl van acteren leek interessant genoeg, en de documentaire achtige benadering werkte goed. Jammer dat de film in de tweede helft weg moet zakken in alle cliché's van het genre, waardoor ik de film niet eens echt iemand aan kan raden.

    Gemiste kans wat mij betreft!

  3. #78

    Standaard

    Mooi advies, niet gaan zien Hoe weet ik anders of je gelijk hebt....haha
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #79

    Standaard

    Madagascar: Escape 2 Africa (Eric Darnell & Tom McGrath, 2008 )***½
    De hoofdrolspelers uit deel één zijn weer van de partij! De innovatieve pinguins vliegen onze helden weg, maar storten midden in het Afrikaanse vasteland neer. De 4 hoofdrolspelers bevinden zich opeens temidden van soortgenoten en krijgen een spoedcursus 'wild dier zijn'', maar hun liefde voor de dierentuin in New York blijft aanwezig...
    Deel II gaat simpelweg verder waar deel I stopte en doet eigenlijk exact hetzelfde. Een disney/moralistische boodschap doorspekt met opzichzelfstaande grappen en situaties. De film is dan niet echt blijven hangen en is inmiddels van eigenaar veranderd. Tot slot nog een opmerking over de titel. Misschien moeten we de Amerikanen eens wat geografie leren; de wereld houdt niet op bij hun landsgrenzen. Madagascar is dan wel een eiland, maar het maakt wel degelijk deel uit van het continent Afrika zodat de titel 'ontsnapping naar Afrika' van geen kant klopt!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #80

    Standaard

    Lol. Ik gok verkeerder topic.

  6. #81

    Standaard

    Laat die fles staan Coen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #82

    Standaard

    Ik vind dit de beste SF film die ik in jaren heb gezien. Een absolute topper in zijn genre. Jammer dat veel mensen dit niet zien in deze film...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik vind dit de beste SF film die ik in jaren heb gezien. Een absolute topper in zijn genre. Jammer dat veel mensen dit niet zien in deze film...
    Mee eens!
    Super genoten van deze film, en ben dan ook erg benieuwd naar het vervolg.
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  9. #84

    Standaard

    Ik heb hem afgelopen week gezien en ik vond hem erg matig. De film wekt de indruk van 'diepte' maar dat is er niet. Het is gewoon een scifi-film die slim over wil komen door te verwijzen naar de apartheid-periode in Zuid Afrika. Waar die Oscar-nominatie vandaan kwam is me een raadsel.

    Wat me trouwens vooral opviel was hoe chaotisch de film is. In eerste instantie wordt de indruk gewekt dat de film als een komische mockumentary bedoeld is, maar dan opeens wordt het horror. Vervolgens wordt de suggestie gewekt dat het als serieus drama bedoeld is en dan eindigt het als een soort van futuristische actiefilm. Er zal wel gedacht zijn dat dat een interessante opzet was, maar ik vind het maar amateuristisch overkomen. Het wekt de indruk dat de maker vooral bezig was met de techniek en het verhaal er omheen drapeerde waar het hem uitkwam.

  10. #85

    Standaard

    Dat gevoel had ik ook toen ik hem voor het eerst zag Richard, ik heb hem afgelopen week toevallig voor de 2e keer op Blu-ray bekeken en toen gingen mij bepaalde details en nuances opvallen die de film ijzersterk maken. Met in het achterhoofd een budget van 'slechts' 30 miljoen dollar is dit sowieso een zeer knap gemaakte film, maar ook de hele setting en de afwikkeling - die mix tussen een blockbuster met diepgaande thema's - maakt het wat mij betreft een unieke film.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •