Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 74 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blue Dot Syndrome Onkyo 806 !?!?

    Hallo allemaal,

    Ik overweeg eventueel om een Onkyo 806 aan te schaffen.

    Echter ben ik gaan twijfelen toen ik over het "Blue Dot Syndrome" las.
    http://www.google.com/search?q=blue+...rlz=1I7ADBF_nl

    Wie heeft er ervaring mee en weet raadt.

    Ben niet van plan een receiver aan te schaffen waarbij ik bij voorbaat weet dat ie retour naar Onkyo moet.

    Groet Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  2. #2

    Standaard

    Hey Roger,

    Ik maak nu ruim een maand gebruik van de 806 (alles is HDMI aangesloten) en heb nog geen enkele "blue dot" kunnen ontdekken.
    Vanmiddag bij thuis komst zal ik eens checken wat nhet serienummer is, hier zou je aan kunnen zien of de 806 uit de foute serie komt of een nieuwe serie is waar het probleem verholpen is.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Hey Roger,

    Ik maak nu ruim een maand gebruik van de 806 (alles is HDMI aangesloten) en heb nog geen enkele "blue dot" kunnen ontdekken.
    Vanmiddag bij thuis komst zal ik eens checken wat nhet serienummer is, hier zou je aan kunnen zien of de 806 uit de foute serie komt of een nieuwe serie is waar het probleem verholpen is.
    Hey Roy,

    Mag ik vragen waar jij hem hebt gekocht en of je een scherpe prijs had ?
    Ik zou uhm voor 667,- euro kunnen uithalen, heb een mail gestuurd of ze nog iets aan de prijs kunnen/willen doen ....

    Heb jij de zilveren of de zwarte uitvoering ?

    Is de receiver ook in staat (niet dat het een pre is) om continu het geluidsformaat (DTS-HD, TrueHD) aan te geven. of alleen voor enkele seconden waarna ie weer op een standaard stand springt ?

    Moet er wel voor naar Duitsland, maar is te doen 150 km enkele reis.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 06-05-2009 om 06:47
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Standaard

    Hoi Roger,

    Ik heb zelf €759,- voor de zwarte uitvoering betaald bij MM arena
    Wel moest ik vragen om de laagste prijs-garantie omdat hij er stond voor €877,-

    De reciever zelf geeft bij het luisteren naar een DTS-HD MA of een True-HD track continu weer wat het om deze tracks gaat.
    Tevens branden hier ook de diverse (kleine) lampjes met aanduidingen in het display voor het betreffende geluidsformaat.

    Ik zal vanmiddag wel even een foto maken

  5. #5

    Standaard

    DE foto komt van het weekend wel, ik kan je wel zeggen dat ik echt helemaal geen last hebt van het "Blue dot syndroom".

    Achter het serienumme op de doos staat een S (tussen haakjes).

  6. #6

    Standaard

    De S van Silver? Apart bij een zwarte
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  7. #7

    Standaard

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Ga ik met een 806 tov een 606/607 verschil merken qua aansturing, gezien het feit dat mijn JBL's Northridge E100 nogal wat stroom kunnen trekken (Power Handling (Continuous/Peak)125 Watts/500 Watts) of is het meer gevoelsmatig ?

    Meestal klinkt het pas echt leuk bij hogere volumes.

    Heb met m'n Denon AVR1803 toch het gevoel dat ie de fronts niet echt laat dansen zoals ik zou willen.

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 06-05-2009 om 20:39
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht

    Meestal klinkt het pas echt leuk bij hogere volumes.

    Heb met m'n Denon AVR1803 toch het gevoel dat ie de fronts niet echt laat dansen zoals ik zou willen.

    Grt Roger.
    Mijn Onkyo is ook veel krachtiger dan mijn "oude" Denon. Ik kan duidelijk merken dat de Onkyo de speakers beter onder controle houd dan de Denon, maar ik mag ze niet met elkaar vergelijken, mijn Denon was er 1 van de 1e generatie met DD5.1 en DTS. Op hoog vermogen kan ik zelden spelen, dat kunnen de buren niet waarderen. Gelukkig klinkt het allemaal ook supergoed bij lage volumes, dat had ik met de Denon ook al, heeft idd wel wat met je speakers te maken. Misschien ook wel wat met de instellingen, mijn instellingen zijn ingesteld bij een laag volume voor overdag, voor de late avond is dat al weer behoorlijk luid.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Alvast bedankt voor de reacties.

    Ga ik met een 806 tov een 606/607 verschil merken qua aansturing, gezien het feit dat mijn JBL's Northridge E100 nogal wat stroom kunnen trekken (Power Handling (Continuous/Peak)125 Watts/500 Watts) of is het meer gevoelsmatig ?

    Meestal klinkt het pas echt leuk bij hogere volumes.

    Heb met m'n Denon AVR1803 toch het gevoel dat ie de fronts niet echt laat dansen zoals ik zou willen.

    Grt Roger.
    De aansturing zal met een 806 wel beter zijn omdat deze een wat hoger uitgangsvermogen heeft en dat is jouw geval best belangrijk. Zelfs een 806 zal het nog moeilijk krijgen met de E100's en de E80's, maar minder als de 1803.

    Een verklaring voor dat de luidsprekers niet willen dansen is dat de luidsprekers te veel vragen van de AVR1803 en deze daardoor geen reserves meer heeft om de luidsprekers daarmee onder controle te kunnen houden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    DE foto komt van het weekend wel, ik kan je wel zeggen dat ik echt helemaal geen last hebt van het "Blue dot syndroom".

    Achter het serienumme op de doos staat een S (tussen haakjes).
    Ik wacht vol verwachting op de live foto's. Kan ik alvast kwijlen

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    DE foto komt van het weekend wel, ik kan je wel zeggen dat ik echt helemaal geen last hebt van het "Blue dot syndroom".

    Achter het serienumme op de doos staat een S (tussen haakjes).
    Dus zodra mijn 806 bij de winkel binnen is even bellen of op het eind van het serienummer een "S" vermeld staat ?

    Spannend

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Dus zodra mijn 806 bij de winkel binnen is even bellen of op het eind van het serienummer een "S" vermeld staat ?
    Mischien dat het probleem ook bij eerdere serienummers al verholpen is?
    Ik heb er gelukkig geen last van

    Hier zijn ook 2 foto's.
    De kwaliteit is niet echt denderend, maar ik krijg ze op het moment even niet beter.




  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Mischien dat het probleem ook bij eerdere serienummers al verholpen is?
    Ik heb er gelukkig geen last van

    Hier zijn ook 2 foto's.
    De kwaliteit is niet echt denderend, maar ik krijg ze op het moment even niet beter.



    En die geluidsformaten op de tweede regel blijven dus staan zolang jij een blu-ray/HD-DVD afspeelt ?

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  14. #14

    Standaard

    Jep, deze blijven constant in het scherm staan

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Jep, deze blijven constant in het scherm staan
    Cool, PS3 kan btw alleen de HD formaten PCM uitvoeren zoals ik begrepen heb ?
    Dus dan geeft de Onkyo PCM aan ? Geluidskwaliteit is dan eigenlijk identiek ?

    Alleen de Toshiba HD-E1 zal dan via hdmi het HD geluid bitsreamen ?

    Moet ik nog voor een BD speler sparen

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Cool, PS3 kan btw alleen de HD formaten PCM uitvoeren zoals ik begrepen heb ?
    Dus dan geeft de Onkyo PCM aan ? Geluidskwaliteit is dan eigenlijk identiek ?

    Alleen de Toshiba HD-E1 zal dan via hdmi het HD geluid bitsreamen ?

    Moet ik nog voor een BD speler sparen

    Grt Roger.
    De PS3 stuurt inderdaad een PCM signaal uit welke op de 806 d.m.v. een klein lampje weergegeven word.
    Een PCM signaal dus niet hetzelfde weergegeven als een true HD/DTS HD-MA track op het display van de 806, hij staat dus niet in de onderste regel van het display.

    Zelf kijk ik Blu-Ray nu op een Panasonic BD-60 welke prima bevalt

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Cool, PS3 kan btw alleen de HD formaten PCM uitvoeren zoals ik begrepen heb ?
    Dus dan geeft de Onkyo PCM aan ? Geluidskwaliteit is dan eigenlijk identiek ?

    Alleen de Toshiba HD-E1 zal dan via hdmi het HD geluid bitsreamen ?

    Moet ik nog voor een BD speler sparen

    Grt Roger.
    Heb wel niet de 806, maar ik denk dat hij wel zal weergeven:

    Multi Chan 5.1 48..... (dat doet die van mij tenminste)

    Ondanks dat PCM multi channel audio hetzelfde zou moeten kunnen klinken komt het toch niet helemaal lekker uit de PS3, begrijp me niet verkeert, het klinkt spatzuiver, maar het lijkt toch wat dynamiek te missen tov Bitstream audio.

    Heb de LG BD370 nu ipv de PS3 en dat bevalt prima, bere leuke speler voor een net prijsje en als je er een Blue Ray in hebt..... net zo'n mooi kleurtje als rond de knop van je Receiver, lijkt het net een paar
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb wel niet de 806, maar ik denk dat hij wel zal weergeven:

    Multi Chan 5.1 48..... (dat doet die van mij tenminste)

    Ondanks dat PCM multi channel audio hetzelfde zou moeten kunnen klinken komt het toch niet helemaal lekker uit de PS3, begrijp me niet verkeert, het klinkt spatzuiver, maar het lijkt toch wat dynamiek te missen tov Bitstream audio.

    Heb de LG BD370 nu ipv de PS3 en dat bevalt prima, bere leuke speler voor een net prijsje en als je er een Blue Ray in hebt..... net zo'n mooi kleurtje als rond de knop van je Receiver, lijkt het net een paar
    Die standalone BD speler gaat er zeker komen.
    Wat is trouwens "het probleem" dat de LG 370 tov de LG 390 dat geheugen mist ?

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Die standalone BD speler gaat er zeker komen.
    Wat is trouwens "het probleem" dat de LG 370 tov de LG 390 dat geheugen mist ?

    Grt Roger.
    Hij mist ten opzichte van de BD390 een draadloze internet verbinding, voor de rest zouden ze hetzelfde moeten zijn, al weet je dat natuurlijk nooit helemaal zeker, ze kunnen er altijd weer wat extra's bij stoppen

    Nu heb ik zelf nog geen BD life dingen gedowndload, dus er nog geen geheugen stick voor dat doel ingestopt, maar toch lijkt hij mij wel geheugen te hebben, hij download tenslotte ook You Tube filmpjes, die data moet hij toch ook ergens laten.

    Ik ben nog steeds aan het uitproberen, en heb daar helaas iets meer tijd voor nodig..... laat mij verleiden tot het kijken van films, het luisteren naar muziek en soms even kijken naar You Tube. :wink:

    Bij mij staat de BD370 tesamen met de EP35 en de Popcorn Hour 110 op een switch, dat werkt perfect, had een kabel naar de Popcorn, maar kon deze dmv de switch inzetten voor 3 apparaten die nu alle drie zonder problemen online kunnen. De kosten zijn het niet, een switch kost nog geen 15 euro en de drie netwerkkabeltjes kosten tesamen ook nog geen 10 euro en door mijn hele dikke betonnen muren lijkt mij dit ook een betere oplossing dan draadloos, al ging het met de PS3 wel goed al kon ik daar geen HD mee streamen.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hij mist ten opzichte van de BD390 een draadloze internet verbinding, voor de rest zouden ze hetzelfde moeten zijn, al weet je dat natuurlijk nooit helemaal zeker, ze kunnen er altijd weer wat extra's bij stoppen

    Nu heb ik zelf nog geen BD life dingen gedowndload, dus er nog geen geheugen stick voor dat doel ingestopt, maar toch lijkt hij mij wel geheugen te hebben, hij download tenslotte ook You Tube filmpjes, die data moet hij toch ook ergens laten.

    Ik ben nog steeds aan het uitproberen, en heb daar helaas iets meer tijd voor nodig..... laat mij verleiden tot het kijken van films, het luisteren naar muziek en soms even kijken naar You Tube. :wink:

    Bij mij staat de BD370 tesamen met de EP35 en de Popcorn Hour 110 op een switch, dat werkt perfect, had een kabel naar de Popcorn, maar kon deze dmv de switch inzetten voor 3 apparaten die nu alle drie zonder problemen online kunnen. De kosten zijn het niet, een switch kost nog geen 15 euro en de drie netwerkkabeltjes kosten tesamen ook nog geen 10 euro en door mijn hele dikke betonnen muren lijkt mij dit ook een betere oplossing dan draadloos, al ging het met de PS3 wel goed al kon ik daar geen HD mee streamen.
    DE LG BD390 zou 1 GB geheugen hebben tov de BD370 en zodoende voor BD Live geen usb stich nodig hebben.

    We've already seen the entry-level LG BD370, but now we've gotten a glimpse of the step-up Blu-ray player in LG's 2009 line-up: the BD390. The BD390 includes all of the features of its little brother--DVD upscaling, Dolby TrueHD and DTS-HD audio, BD-Live/Profile 2.0 support, and the ability to stream online video from Netflix, YouTube, and CinemaNow. But it also adds some nice upgrades: built-in Wi-Fi (so you're not limited to wired Ethernet), 1GB of on-board memory (no need for a USB stick to access BD-Live features), and 7.1-channel analog outputs (maximum compatibility with older, non-HDMI AV receivers).

    (Bron: http://ces.cnet.com/8301-19167_1-10133695-100.html )

    Maar voor 75,- euro neem ik uhm wel van je over, hahaha grapje.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    DE LG BD390 zou 1 GB geheugen hebben tov de BD370 en zodoende voor BD Live geen usb stich nodig hebben.

    We've already seen the entry-level LG BD370, but now we've gotten a glimpse of the step-up Blu-ray player in LG's 2009 line-up: the BD390. The BD390 includes all of the features of its little brother--DVD upscaling, Dolby TrueHD and DTS-HD audio, BD-Live/Profile 2.0 support, and the ability to stream online video from Netflix, YouTube, and CinemaNow. But it also adds some nice upgrades: built-in Wi-Fi (so you're not limited to wired Ethernet), 1GB of on-board memory (no need for a USB stick to access BD-Live features), and 7.1-channel analog outputs (maximum compatibility with older, non-HDMI AV receivers).

    (Bron: http://ces.cnet.com/8301-19167_1-10133695-100.html )

    Maar voor 75,- euro neem ik uhm wel van je over, hahaha grapje.

    Grt Roger.
    Het hoogste bod tot nu toe, maar helaas, ik wil nog niet scheiden.

    Dat van die memory wist ik niet en ook niet dat die een 7.1 analoge uitgang heeft. Nu zal hij duurder zijn, en omdat ik die analoge 7.1 uitgang niet nodig heb en nog niet 1x de live features heb bekeken, heeft de 390 voor mij geen meerwaarde boven de 370. Er staat een 1TB HDD bij in de buurt, zodoende kom ik nog geen geheugen tekort. (men spreekt in de gebruiksaanwijzing over een USB Flashdrive, moet nog kijken of het met de externe HDD ook gaat, die leest hij wel.)

    De 390 is een mooie speler als je nog een receiver van de wat oudere generatie hebt en daarvan voorlopig nog niet wilt scheiden en draadloze internetverbinding een must vind, al is dat op andere wijzen ook op te lossen.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    En Roger... Heb je hem inmiddels al binnen?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    En Roger... Heb je hem inmiddels al binnen?
    Bij de winkel is ie nu binnen, en staat ie op het nieuwe baasje te wachten.
    Ik ga echter het eind van de maand naar Gelderland en wilde hem dan gelijk meenemen. Dan boek ik tenminste echt wat winst omdat ik niet extra hoef te rijden.
    In de tussentijd heb ik nog gemaild of ze mij de laatste letter van het serienummer wilde mailen om zodoende te checken of mijn receiver voor een hdmi board modificatie in aanmerking zou moeten komen.
    Dus zometeen ga ik nog even bij de locale audioboer (mediamarkt) kwijlen of er iets van Onkyo staat. Het erna toeleven is toch altijd het mooist

    Misschien dat ik in de tussentijd nog 2 backsurroundjes kan ritselen die ik dan ook gelijk daar meeneem.

    Grt Roger.

    ps. Geeft ie een Dolby Digital / DTS spoor ook in de 2de regel weer bij weergave van een ditto bron ?
    En Bi-Ampen kan neem ik aan niet als je een 7.1 opstelling wilt realiseren ?
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 16-05-2009 om 08:19
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    En Bi-Ampen kan neem ik aan niet als je een 7.1 opstelling wilt realiseren ?
    Dat kan idd niet wanneer je gaat bi-ampen. De eindtrappen die je bij 7.1 voor surround-back/rear-centre zou moeten gebruiken, worden dan gebruikt voor de front luidsprekers.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #25

    Standaard

    Vandaag bericht gehad dat mijn Onkyo 806 ook een "S" op het eind van haar serienummer heeft !

    Dus dan ga ik ervan uit dat deze het "Blue Dot" issue niet meer heeft.

    Groet Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 18-05-2009 om 19:16
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •